[A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet
: 06 lut 2020, 23:15
Witam ponownie. Minęło trochę czasu od zakupu C4, auto pokonało już niemało kilometrów, zaliczyło jakiś podnośnik, zagościło w komorze lakierniczej więc nadeszła pora napisać kilka słów na temat następcy B4.
Auto zakupione z klubu C4. W posiadaniu poprzedniego właściciela 6 lat podobnie jak u mnie B4 i podobnie włożone w auto masę pracy i $$$.
W związku z powyższym o Audi napiszę mocno ogólnie co i jak, ponieważ musiałbym siedzieć pewnie do rana by wynotować wszystkie mi znane informacje na jego temat.
Na początek garść podstawowych informacji.
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.5 TDI AAT - seria 115KM (na hamowni 125KM / 256NM)
Napęd: ośka
Skrzynia: 5-biegowa
Z wyposażenia(na razie tyle, co pamiętam):
- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- Dodatkowe zegary (zegarek, temp oleju, voltomierz)
- Wyświetlacz temp. zewn.
- Przeciwmgłowe z opcją przód/przód i tył
- Przednie fotele podgrzewane
- Klimatronik
- El. lusterka i szyby przód
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby czołowej
- Oświetlenie bagażnika
- Schowek na narty
- Podgrzewane cylinderki zamków
- Antena w tylnej szybie
- Radio Gamma, głośniki przód/tył Nokia (plus kaseta/adapter pod Mp4 z prostym korektorem dźwięku) całość gra na tyle przyzwoicie, że w mojej ocenie nie ma sensu ingerować w fabrykę.
Teraz druga sprawa. Eksploatacja i naprawy.
W aucie jest wymienione prawie wszystko, co uległo zużyciu po latach.
Elementy wydechu, regeneracja zacisków, nowe tarcze, klocki, maglownica, poduszki silnika nowe ori ASO, nagrzewnica, silniczki nawiewów, regeneracja panelu klimatronika, nowe kompletne sprzęgło (wyjątek dwumas używka, ale z niewielkim przebiegiem), regeneracja przednich lamp, nowy aku, regeneracja alternatora, zawieszenie zestaw Eibach Bilstein B12 pro kit, felgi po regeneracji 16 8J (chyba wychodziły opcjonalnie w 100 S4), regeneracja pompy wtryskowej, wtrysków, turbo, nowa głowica z ASO, zawory itd, nowe koło pasowe, napinacz osprzętu, panewki, pierścienie... itd. Segregator z fakturami po poprzednim właścicielu przypomina małą encyklopedię i naprawdę wszystko było robione na bieżąco, na topowych markach, nawet najmniejsze drobiazgi są odnotowane. Sam silnik tak fenomenalnie pracuje, że kilka osób pytało czy to benzyna
Ok, teraz troszkę zdjęć
Auto było już lakierowane za kadencji poprzedniego właściciela dookoła z wyjątkiem dachu.
Niestety, praca bardzo nierówna, lakier przygaśnięty więc miejsca psujące stronę wizualną postanowiłem poprawić jednak będzie to troszkę na raty z racji braku czasu. Doły pod listwami będę musiał zrobić w innym terminie, a zderzaki dopiero jak będzie jakaś większa obcierka
Abym się jednak nie nudził za bardzo, nie przyjęły się pierścienie
Tak bywa.
Audi bierze sobie olej.
Na chwilę obecną auto jedzie do mechanika i robimy dół silnika. Plan jest by złożyć już na nowych tłokach.
Póki co zakupione tymczasowo A4 z 1Z pod maską by mieć czym się przemieszczać.
Ciąg dalszy pewnie nastąpi.
Z jakim finałem?
Zobaczymy.
Auto zakupione z klubu C4. W posiadaniu poprzedniego właściciela 6 lat podobnie jak u mnie B4 i podobnie włożone w auto masę pracy i $$$.
W związku z powyższym o Audi napiszę mocno ogólnie co i jak, ponieważ musiałbym siedzieć pewnie do rana by wynotować wszystkie mi znane informacje na jego temat.
Na początek garść podstawowych informacji.
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.5 TDI AAT - seria 115KM (na hamowni 125KM / 256NM)
Napęd: ośka
Skrzynia: 5-biegowa
Z wyposażenia(na razie tyle, co pamiętam):
- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- Dodatkowe zegary (zegarek, temp oleju, voltomierz)
- Wyświetlacz temp. zewn.
- Przeciwmgłowe z opcją przód/przód i tył
- Przednie fotele podgrzewane
- Klimatronik
- El. lusterka i szyby przód
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby czołowej
- Oświetlenie bagażnika
- Schowek na narty
- Podgrzewane cylinderki zamków
- Antena w tylnej szybie
- Radio Gamma, głośniki przód/tył Nokia (plus kaseta/adapter pod Mp4 z prostym korektorem dźwięku) całość gra na tyle przyzwoicie, że w mojej ocenie nie ma sensu ingerować w fabrykę.
Teraz druga sprawa. Eksploatacja i naprawy.
W aucie jest wymienione prawie wszystko, co uległo zużyciu po latach.
Elementy wydechu, regeneracja zacisków, nowe tarcze, klocki, maglownica, poduszki silnika nowe ori ASO, nagrzewnica, silniczki nawiewów, regeneracja panelu klimatronika, nowe kompletne sprzęgło (wyjątek dwumas używka, ale z niewielkim przebiegiem), regeneracja przednich lamp, nowy aku, regeneracja alternatora, zawieszenie zestaw Eibach Bilstein B12 pro kit, felgi po regeneracji 16 8J (chyba wychodziły opcjonalnie w 100 S4), regeneracja pompy wtryskowej, wtrysków, turbo, nowa głowica z ASO, zawory itd, nowe koło pasowe, napinacz osprzętu, panewki, pierścienie... itd. Segregator z fakturami po poprzednim właścicielu przypomina małą encyklopedię i naprawdę wszystko było robione na bieżąco, na topowych markach, nawet najmniejsze drobiazgi są odnotowane. Sam silnik tak fenomenalnie pracuje, że kilka osób pytało czy to benzyna
Ok, teraz troszkę zdjęć
Auto było już lakierowane za kadencji poprzedniego właściciela dookoła z wyjątkiem dachu.
Niestety, praca bardzo nierówna, lakier przygaśnięty więc miejsca psujące stronę wizualną postanowiłem poprawić jednak będzie to troszkę na raty z racji braku czasu. Doły pod listwami będę musiał zrobić w innym terminie, a zderzaki dopiero jak będzie jakaś większa obcierka
Abym się jednak nie nudził za bardzo, nie przyjęły się pierścienie
Tak bywa.
Audi bierze sobie olej.
Na chwilę obecną auto jedzie do mechanika i robimy dół silnika. Plan jest by złożyć już na nowych tłokach.
Póki co zakupione tymczasowo A4 z 1Z pod maską by mieć czym się przemieszczać.
Ciąg dalszy pewnie nastąpi.
Z jakim finałem?
Zobaczymy.