Strona 1 z 61

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

: 09 cze 2009, 10:40
autor: Motostacja pl
Jak część z was wie jakiś czas temu sprzedałem swoje B3. Targany wieloma wątpliwościami co kupić jako następne auto, wybór ostatecznie padł na Audi A4 B5 z silnikiem benzynowym 1,8 125PS ADR + sekwencyjna instalacja LPG zakładana przeze mnie. Auto ogólnie jest w stanie dobrym mimo lat, oczywiście do drobnych poprawek ale do wszystkiego się dojdzie. Wyposażenie dość słabe (brakło funduszy) ale zależało mi bardzo na tej jednostce napędowej. W podobnych cenach z silnikiem 1,6 mogłem wyrwać wersję prawie full ale 1,6 to zbyt słaby motor jak na tą budę.

Dane techniczne

:arrow: Rok produkcji: czerwiec 1995
:arrow: Silnik: 1,8l 20v ADR 125KM 168NM - był
:arrow: Po SWAPie 1,8T 20v APU 150KM 210NM z 2000 roku
:arrow: Przebieg przy zakupie: 128tyś (ostatnia wizyta w ASO w 2008 przy przebiegu 106tyś)
:arrow: Elektryczny szyberdach, przeszklony
:arrow: Elektryczna regulacji lusterek
:arrow: ABS
:arrow: Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
:arrow: Centralny zamek
:arrow: Moduł komfort
:arrow: Immobilajzer
:arrow: Wspomaganie kierownicy
:arrow: Regulacja wysokości kierownicy
:arrow: Elektryczna regulacja wysokości świateł
:arrow: Składana, dzielona tylna kanapa z podłokietniki
:arrow: Sekwencyjna instalacja gazowa
:arrow: Podstawek pod napoje
:arrow: Sprężyny obniżające przód K&W -70mm, tył Weitec -50mm
:arrow: Amortyzatory przód/tył 1BE
:arrow: Białe boczne kierunkowskazy
:arrow: Alufelgi Ronal 17'' 225/45/17 - są
:arrow: Modyfikacja włącznika świateł awaryjnych
:arrow: Dolna rozpórka
:arrow: Górna rozpórka
:arrow: Opróżnienie katalizatora
:arrow: Metalowa osłona silnika
:arrow: Podgrzewane dysze spryskiwaczy
:arrow: Tylne lampy I lift
:arrow: Kierownica z Audi A4 B6
:arrow: Przednie lampy zespolone II lift
:arrow: Przednie fotele kubełkowe z II lifta z elk. regulacją odcinka lędźwiowego + poduszki
:arrow: Halogeny w zderzaku
:arrow: Centralny zamek z pilota z opcją doświetlania halogenami
:arrow: Podgrzewane lusterka
:arrow: Liczniki II lift full FIS
:arrow: SWAP na 1,8T APU
:arrow: Przedni grill poliftowy
:arrow: Poliftowa półka z 3cim stopem
:arrow: Oryginalne tylne głośniki ze wzmacniaczem
:arrow: Elektryka przednich szyb
:arrow: Moduł poliftowych czasowych wycieraczek
:arrow: Poliftowe boczki drzwi z lampkami ostrzegawczymi
:arrow: Tempomat

Ponieważ w A4 (tak jak zresztą w B3) nie mogę narzekać na brak półek i półeczek postanowiłem jedną z nich zlikwidować a zamiast tego dać podstawek pod napoje. Dość ciężko było zdobyć taki element ale w końcu za parę groszy się udało. Wymiana starego elementu na nowy to istne plug & play.

: 09 cze 2009, 10:46
autor: goldi j51
Witaj w klubie :-D Rafał znowu ktoś napisze że nam się wykruszają fani 80 tek ale trzeba iść do przodu to widzę że masz troszeczkę do zrobienia co do oleju to śmiało castrol lub Motul powodzenia w użytkowaniu <ok>
<ok> <ok>

: 09 cze 2009, 10:59
autor: Motostacja pl
goldi j51 pisze:znowu ktoś napisze że nam się wykruszają fani 80 tek
No niestety, nic wieczne nie jest. Ale przecież A4 to młodsza siostra 80 więc zmiana nie jest taka duża. W zasadzie w środku czuję się jak w swojej 80tce. Wszystko jest tam gdzie być powinno oprócz awaryjnych których nie ma już w gałce tak jak to było w B3. Ale generalnie czuje się jak w wyremontowanym domu :-P

: 09 cze 2009, 13:52
autor: Niki20
No i jest godny następca 80tki <ok> Autko Rafał bardzo ładne ;-) Gratulacje za zakup. Teraz trochu pracy i autko odszykujesz :mrgreen:

: 09 cze 2009, 20:28
autor: topgear68
Labiel pisze:(zastanawiam się nad Shelem, Castrolem lub Valvolinem - oczywiście półsyntetyk)
ja polecam valvoline VR1 10W-60

: 10 cze 2009, 12:24
autor: labek
Czemu nie 1.8T Whyyyyyy ?? ;-)

Castrola olej olej ;-)

Valvo albo mobil bym polecał.

Na jakich podzespołach masz gaz ?

: 10 cze 2009, 14:08
autor: Motostacja pl
labek pisze:Czemu nie 1.8T Whyyyyyy ?? ;-)
Miałem taką ochotę, ale niestety ogólnie jeśli chodzi o zadbane A4 to jest mega trudno. A jak już coś fajnego to ceny z księżyca. Oglądałem kilka sztuk A4 1,8T i wszystkie były zajechane. W jednej był nawet pęknięty kolektor wydechowy - częsta przypadłość jeśli ktoś nie potrafi jeździć autem z turbiną.

labek pisze:Na jakich podzespołach masz gaz ?
Jeśli chodzi o sterownik to STAG-300-8

: 10 cze 2009, 15:14
autor: labek
A wtryski i parownik ??
Powiem ci ze akurat czymś takim jak pękniety kolektor bym się nie przejmował, bo to grosze kupienie nowego. Niedługo będziesz żałował, że nie 1.8T hehe ale niech sie bezawaryjnie sprawuje jak najdłużej! <ok>

: 10 cze 2009, 15:21
autor: Motostacja pl
labek pisze:Niedługo będziesz żałował, że nie 1.8T
Być może, ale co zrobić jak nic ciekawego nie było albo znowu ceny były za wysokie :-/ Generalnie to cieszę się że jest w ogóle A4 bo początkowo mierzyłem w Honde Accord (były tańsze), ale jakoś nie mogłem się odnaleźć w tym aucie. A tu wsiadłem i wiedziałem że siedzę w tym w czym powinienem.

: 11 cze 2009, 11:44
autor: M@rcus
No no ładna furka, A4 sama w sobie jest ładna, teraz jeszcze jakaś felga i miodzio, sam szukam a4 tyle ze w TDI i z Klimą. Pozdro i powodzenia w pracach <ok>

: 11 cze 2009, 13:33
autor: FranoF1
Castrola
taa i potem będzie płukał silnik motulem.... nie tedy droga :-/

lej valvoline 10w40 max life.
Labiel pisze:Oglądałem kilka sztuk A4 1,8T i wszystkie były zajechane.
ciekawi mnie jak sprawdzałeś stan techniczny silnika.

: 11 cze 2009, 13:55
autor: Motostacja pl
FranoF1 pisze:Labiel napisał/a:
Oglądałem kilka sztuk A4 1,8T i wszystkie były zajechane.


ciekawi mnie jak sprawdzałeś stan techniczny silnika.
Silnika za bardzo przy tych ogólnych oględzinach nie sprawdzałem bo w niektórych przypadkach nie było wogóle po co. Przez "zajechanie" miałem na myśli ogólny stan auta. Może to zbieg okoliczności że akurat najbardziej zajechane były te z silnikiem 1,8T no ale tak niestety mi się trafiło :-/

Pamiętam jak byłem właśnie oglądać jedną 1,8T. Dzwonie do gościa i pytam się o stan auta. Oczywiście zapewniał mnie że auto jest w dobrym stanie technicznym. No to jadę oglądać. Już z daleka widziałem że to trup. Wydłubany zamek w drzwiach kierowcy, środek wyglądał tak jakby ktoś tam świnie hodował. Usiadłem na siedzeniu kierowcy i poczułem metalowe pręty - tak zarwanego siedzenia to jeszcze nie widziałem. Dodatkowo auto całe zgnite. A stan techniczny? Koleś zapomniał wspomnieć o pękniętym kolektorze i dziurawej chłodnicy. Dobrze że nie jechałem oglądać konkretnie tylko tego auta bo bym się nie mało wkurzył.

: 11 cze 2009, 15:34
autor: Damu$
Labiel pisze:Dodatkowo auto całe zgnite
To chyba jakieś popowodziowe musiało być to A4? Stęchlizny w środku nie czułeś?

: 11 cze 2009, 15:45
autor: Garo
No ładne A4;) Silnik taki sam jak w moim rodzinnym A4, Szkoda że nie turbo, my żałujemy że nie mamy, ale to był taki rodzynek że warto było brać i od pewnego znajomego dziadka. Ja mam rocznik 1995 i przebiegu nie całe 90tys. Dodatkowo w wyposażeniu elektryczne szyby przednie i klima. Chodzi cały czas bez LPG. Pozdrawiam

: 11 cze 2009, 20:37
autor: Motostacja pl
Damu$ pisze:
Labiel pisze:Dodatkowo auto całe zgnite
To chyba jakieś popowodziowe musiało być to A4? Stęchlizny w środku nie czułeś?
Ciężko stwierdzić. Raczej bite i kiepsko robione. W sumie to widziałem 3 takie A4 które miały nieźle zgnite przednie błotniki. Czyżby A4 były bardziej wrażliwe na rdze po jakiś kiepskich naprawach, czy to zbieg okoliczności?