[A4 ADR] Moja czarnula- Bi-xenony +św. dzienne str.1
: 23 wrz 2009, 10:29
Od wczorajszego wieczora jest posiadaczem A4 1,8 ADR 125KM, miałem pewne obawy czy to auto nie bedzie jeździc podobnie jak poprzednie B4 ABK ale auto jest żwawsze i lepeij sie zbiera mimo tylko 10KM mocy wiekszej. W drodze powrotnej autko zaskoczyło mnie jeszcze milej na FIS-ie średnie zuzycie na 380Km wyszło 6,8l :shock: przy predkosciach 130-140 na autosradzie i czesciowo po drogach. Teraz do rzeczy rok 95 od 1 właścieciela z ksiązka serwisowa prowadzona do 2005 roku czyli do momentu sprowadzenia do Polski, przebieg oryginalny 263000.
Wyposażenie:
ABS
klimatronik
2x poduszka pow
FIS
podgrzewane fotele przód
el.szyby i lusterka
zestaw audio NOKIA + radio JVC MP3
radio CB
alu felgi
Stan techniczy bardzo dobry nic nie puka ani nie stuka jedynie sa widoczne drobne otarcia na zderzakach ale to norma.
A oto kilka fotek autka
Pierwsze zmiany 30.09.2009
instalacja LPG STAG 4 z listwa wtryskiwaczy RAIL, parownik SCORPION do 150KM
10.05.2010
montaż podświetlenia nóg kierowcy i pasażera - zrobione
montaż kratek poliftowych - zrobione
montaż daszków z podświetleniem - zrobione
montaż chromowanych obwódek szyb - zrobione
montaż kierunków Made in USA - zrobione
tylna klapa made in USA - dalsza przyszłośc
zderzak S4 - przyszłośc
lampy przód S4 + xenon 4300K - zrobione tylko ze jest bi-xenon :mrgreen:
felgi 16" - jeszcze nie podjeta decyzja
Naprawy
10.12.2009
Regeneracja zacisków tył sprawa bajecznie prosta podobnie jak w A80
28.01.2010
Wymiana kostki stacyjki oraz naprawa immo, wym kostki prosta tylko masa rozbierania czas około 1,5godz z czyszczeniem kostki i anteny od immo.
31.10.2010
Czyszczenie układu ham. tył + rozebranie linek i naprawa samoregulatorów luzu
Modyfikacje
5.06.2010
Montaż podświetlenia nóg kierowcy i pasażera na razie fotka za dnia potem zrobie sesje w nocy
12.05.2010
Wkońcu doszły długo oczekiwane liswty chromowe do wersji sedan wiec należało je jak najszybciej zamontowac a oto ofekt prac.
Zastanawiałem sie nad zamontowanie chromowanych lusterek ale doszedłem do wniosku, że byłoby to przesada i za bardzo by sie świeciła.
02.08.2010 Wymiana przepływki
Na starej przepływce nie zauważałem zadyszki silnika na wysokich obrotach czy braku ciągu, ale po zrobieniu logów okazało sie że przepływka ewidentnie nie domaga, powyżej 4tys zaczynał ciąc dawke:
Po wymianie przepływki nie odczywam jakies znaczacej róznicy moze poza tym ze jest jakby troszke bardziej elastyczny, na razie robie nowe mapy PB zeby ECU sie nauczyło na nowo a potem zaczne robic mapy PB i LPG:
Do zrobienia logów skłoniły mnie 3 rzeczy:
1. Obserwujac mapy PB/LPG zauważyłem ze max czas wtrysku mam 16ms gdzie widziałem w innych tych silnikach 18ms
2. przy przyspieszaniu pod góre wydawało mi sie ze lepiej ciagnie jak lekko odpuszcze gaz
niz jak mam w "podłodze"
9.10.2010
Montaz kratek nawiewów poliftowych z podświetleniem( zostało jeszzce podłaczyc zasialnie)
Ostatnio napotkałem bardzo fajny program który bazując na logach dynamicznych wylicza moc i moment silnika, u mnie wygląda to tak
Jak widac Nm nie wiele uciekło gorezj jest z moca silnika do 4,5tys pokrywa sie z krzywą fabryczna a potem spada i teraz czy to wina programu czy faktycznie tak drastycznie spada moc silnika. Logi były robione na PB jeszcze zrobie na LPG dla porównania. Nie wiem czy nie popełniłem błedu w obliczeniach opoów ruchu, poniewaz auto rozpedzałem do 115km/h a pory były wyliczane od 90 w dół.
Wczoraj zrobiłem nowe logi i taki oto wyszedł wykres sprawdziłem na PB oraz na LPG
PB
LPG
02.09.2010
Od jakiegos czasu przymierzałem sie do zrobienia wolnej odmy zainspirowany przez Labiela no i wczoraj nadszedł ten dzień aby wcielic plan.
Doadtkowo chciałem wyczyscic dolot bo przez rok troche sie nazbierało budu, dodatkowo czasem pojawiały sie delikatne wahania obrotów po lekkim wcisnieciu gazu i puszczeniu. Po rozebraniu okazło sie ze mam pekniety przewód odmy ale nie ta czesc plastikowa tylko weżyk łaczycy sie z dolotem. Po wykonanej operacji i adapatcji przepustnicy 1 przejażdżka i zaskoczenie...... auto chetniej rusza i nie ma przydławienia na obratach ponizej 2tys i ogólnie poprawiła sie charakterystyka silnika, wiec praca na + :mrgreen:
Od wczoraj równiez jest zainstalowany Nowy gadżet w postaci kratek od polifta ( podświetlanych) fotki zamieszcze jak podłacze podświtelenie bo na razie brak czasu a poza tym urlop od jutra :lol:
23.09.2010 Przeglad techniczny
Wynik jest nastepujacy:
1. Lekki luz na lewej końcówce drązka kier.
2. Słaby ham. reczny w prawym kole
3. Chyba bede musiał wymienic sonde bo mieszanka jest na ubogo na wolnych obrotach lambda na PB 1,2 a na LPG 1,29.
Wszystkie wahacze w b. dobrym stanie mimo 5 lat na naszych drogach, jednak co ori to ori :mrgreen:. Teorie o słabym zawieszeniu w A4 i Passatach sa wyssane z palca ewetualnie jest to mozliwe jezeli ktos kupił po dzwonie i zawieszenie nie jest ustawione idealnie lub kupuja jakies badziewie za pare groszy.
Wreszcie nadszedł ten dzień, czyli montaz kratek poliftowych oraz daszków z podświetleniem
I widok w nocy sałbo widac ale cos tam widac:
Dzisiaj zostały zamontowane kierunki przednie na wzór USA czyli kierunkowskaz i postojówki pomarańczowe, zdjcie juz nie długo.
Przymierzałem sie do założenia xenonów ale jak szalec to szalec na całego i w aucie zagoszczą bi-xenony + lampy do jazdy dziennej :mrgreen:. Jak przyszły rozłozyłem je na czesci piersze zeby wyczyscic soczewke i przy okazji okazało sie ze 1 odbłysnik jest w bardzo złym stanie ( brak odblasku w górnej czesci) poniewaz nigdzie na miejscu nie było zakładu regenerujacego w ruch poszedł chrom w spreyu i powiem ze efekt jest przyzwoity ( napewno lepiej niz wczesniej). Do kompletu sa kierunki z gładkim szkłem.
A tak prezentuja sie na samochodzie
Przy okazji zrobiłem światła do jazdy dziennej w miejscu starych świateł długich
Bilans jazdy przez 1,5 roku
Wymiany i naprawy:
- 2 końcówki drążka kierowniczego
- wahacz górny tylny 1 strona
- naprawa ham. ręcznego + regeneracja zacisków tył
- wymiana odmy
- wymiana świec zapłonowych i przewodów WN
Wyposażenie:
ABS
klimatronik
2x poduszka pow
FIS
podgrzewane fotele przód
el.szyby i lusterka
zestaw audio NOKIA + radio JVC MP3
radio CB
alu felgi
Stan techniczy bardzo dobry nic nie puka ani nie stuka jedynie sa widoczne drobne otarcia na zderzakach ale to norma.
A oto kilka fotek autka
Pierwsze zmiany 30.09.2009
instalacja LPG STAG 4 z listwa wtryskiwaczy RAIL, parownik SCORPION do 150KM
10.05.2010
montaż podświetlenia nóg kierowcy i pasażera - zrobione
montaż kratek poliftowych - zrobione
montaż daszków z podświetleniem - zrobione
montaż chromowanych obwódek szyb - zrobione
montaż kierunków Made in USA - zrobione
tylna klapa made in USA - dalsza przyszłośc
zderzak S4 - przyszłośc
lampy przód S4 + xenon 4300K - zrobione tylko ze jest bi-xenon :mrgreen:
felgi 16" - jeszcze nie podjeta decyzja
Naprawy
10.12.2009
Regeneracja zacisków tył sprawa bajecznie prosta podobnie jak w A80
28.01.2010
Wymiana kostki stacyjki oraz naprawa immo, wym kostki prosta tylko masa rozbierania czas około 1,5godz z czyszczeniem kostki i anteny od immo.
31.10.2010
Czyszczenie układu ham. tył + rozebranie linek i naprawa samoregulatorów luzu
Modyfikacje
5.06.2010
Montaż podświetlenia nóg kierowcy i pasażera na razie fotka za dnia potem zrobie sesje w nocy
12.05.2010
Wkońcu doszły długo oczekiwane liswty chromowe do wersji sedan wiec należało je jak najszybciej zamontowac a oto ofekt prac.
Zastanawiałem sie nad zamontowanie chromowanych lusterek ale doszedłem do wniosku, że byłoby to przesada i za bardzo by sie świeciła.
02.08.2010 Wymiana przepływki
Na starej przepływce nie zauważałem zadyszki silnika na wysokich obrotach czy braku ciągu, ale po zrobieniu logów okazało sie że przepływka ewidentnie nie domaga, powyżej 4tys zaczynał ciąc dawke:
Po wymianie przepływki nie odczywam jakies znaczacej róznicy moze poza tym ze jest jakby troszke bardziej elastyczny, na razie robie nowe mapy PB zeby ECU sie nauczyło na nowo a potem zaczne robic mapy PB i LPG:
Do zrobienia logów skłoniły mnie 3 rzeczy:
1. Obserwujac mapy PB/LPG zauważyłem ze max czas wtrysku mam 16ms gdzie widziałem w innych tych silnikach 18ms
2. przy przyspieszaniu pod góre wydawało mi sie ze lepiej ciagnie jak lekko odpuszcze gaz
niz jak mam w "podłodze"
9.10.2010
Montaz kratek nawiewów poliftowych z podświetleniem( zostało jeszzce podłaczyc zasialnie)
Ostatnio napotkałem bardzo fajny program który bazując na logach dynamicznych wylicza moc i moment silnika, u mnie wygląda to tak
Jak widac Nm nie wiele uciekło gorezj jest z moca silnika do 4,5tys pokrywa sie z krzywą fabryczna a potem spada i teraz czy to wina programu czy faktycznie tak drastycznie spada moc silnika. Logi były robione na PB jeszcze zrobie na LPG dla porównania. Nie wiem czy nie popełniłem błedu w obliczeniach opoów ruchu, poniewaz auto rozpedzałem do 115km/h a pory były wyliczane od 90 w dół.
Wczoraj zrobiłem nowe logi i taki oto wyszedł wykres sprawdziłem na PB oraz na LPG
PB
LPG
02.09.2010
Od jakiegos czasu przymierzałem sie do zrobienia wolnej odmy zainspirowany przez Labiela no i wczoraj nadszedł ten dzień aby wcielic plan.
Doadtkowo chciałem wyczyscic dolot bo przez rok troche sie nazbierało budu, dodatkowo czasem pojawiały sie delikatne wahania obrotów po lekkim wcisnieciu gazu i puszczeniu. Po rozebraniu okazło sie ze mam pekniety przewód odmy ale nie ta czesc plastikowa tylko weżyk łaczycy sie z dolotem. Po wykonanej operacji i adapatcji przepustnicy 1 przejażdżka i zaskoczenie...... auto chetniej rusza i nie ma przydławienia na obratach ponizej 2tys i ogólnie poprawiła sie charakterystyka silnika, wiec praca na + :mrgreen:
Od wczoraj równiez jest zainstalowany Nowy gadżet w postaci kratek od polifta ( podświetlanych) fotki zamieszcze jak podłacze podświtelenie bo na razie brak czasu a poza tym urlop od jutra :lol:
23.09.2010 Przeglad techniczny
Wynik jest nastepujacy:
1. Lekki luz na lewej końcówce drązka kier.
2. Słaby ham. reczny w prawym kole
3. Chyba bede musiał wymienic sonde bo mieszanka jest na ubogo na wolnych obrotach lambda na PB 1,2 a na LPG 1,29.
Wszystkie wahacze w b. dobrym stanie mimo 5 lat na naszych drogach, jednak co ori to ori :mrgreen:. Teorie o słabym zawieszeniu w A4 i Passatach sa wyssane z palca ewetualnie jest to mozliwe jezeli ktos kupił po dzwonie i zawieszenie nie jest ustawione idealnie lub kupuja jakies badziewie za pare groszy.
Wreszcie nadszedł ten dzień, czyli montaz kratek poliftowych oraz daszków z podświetleniem
I widok w nocy sałbo widac ale cos tam widac:
Dzisiaj zostały zamontowane kierunki przednie na wzór USA czyli kierunkowskaz i postojówki pomarańczowe, zdjcie juz nie długo.
Przymierzałem sie do założenia xenonów ale jak szalec to szalec na całego i w aucie zagoszczą bi-xenony + lampy do jazdy dziennej :mrgreen:. Jak przyszły rozłozyłem je na czesci piersze zeby wyczyscic soczewke i przy okazji okazało sie ze 1 odbłysnik jest w bardzo złym stanie ( brak odblasku w górnej czesci) poniewaz nigdzie na miejscu nie było zakładu regenerujacego w ruch poszedł chrom w spreyu i powiem ze efekt jest przyzwoity ( napewno lepiej niz wczesniej). Do kompletu sa kierunki z gładkim szkłem.
A tak prezentuja sie na samochodzie
Przy okazji zrobiłem światła do jazdy dziennej w miejscu starych świateł długich
Bilans jazdy przez 1,5 roku
Wymiany i naprawy:
- 2 końcówki drążka kierowniczego
- wahacz górny tylny 1 strona
- naprawa ham. ręcznego + regeneracja zacisków tył
- wymiana odmy
- wymiana świec zapłonowych i przewodów WN