Strona 1 z 9

Audi A6Q Limo-coś się dzieje...str 9

: 20 lip 2011, 22:09
autor: karol89
Witam ponownie.
Po długich intensywnych poszukiwaniach i kilkuset przejechanych kilometrach nareszcie znalazłem, to czego szukałem :mrgreen:
Mianowicie Audi A6 C4 z napędem <quattro> i manualną skrzynią biegów.

Fabrykę opuściło 19.02.1996

Wyposażenie
:arrow: klimatronik
:arrow: servotronik
:arrow: regulacja wysokości świateł
:arrow: abs i eds
:arrow: kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
:arrow: 2 x szyby elektryczne (przód)
:arrow: lusterka elektryczne + podgrzewane (2 x) lewe asferyczne
:arrow: AC/BC
:arrow: wyświetlacz temp. zewnętrznej
:arrow: długa deska (7 zegarów + ringi chrom)
:arrow: fabryczne xenony Hella + spryskiwacze reflektorów
:arrow: spryskiwacze szyby przedniej podgrzewane
:arrow: tylna blenda od S6
:arrow: kierownica sportowa trójramienna skórzana (S-line)
:arrow: 2 x poduszka powietrzna
:arrow: fabryczny zestaw zawieszenia sportowego -20mm (1BE) :mrgreen:
:arrow: felgi 7Jx16" ET45 + zapas
:arrow: siedzenia RECARO :mrgreen: z regulacją odcinka lędźwiowego i rozsuwanymi siedziskami + wysokość (manualne)
:arrow: kolor tapicerki, po kodzie ANTRACYT (jeszcze z takim się nie spotkałem ;-) )
:arrow: kolor kokpitu również siwy + listwy ozdobne aluminium ze strukturą
:arrow: siedzenia grzane przód/tył (siedziska + oparcia)
:arrow: nagłośnienie 8 głośników tył aktywny (ktoś radio gwizdną :evil: po kodzie Gamma )
:arrow: zamek centralny + alarm (ori) z domykiem szyb
:arrow: elektrycznie sterowany szklany szyberdach + roleta
:arrow: immobiliser
:arrow: luk bagażowy na narty
:arrow: dwa podłokietniki, w przednim ori telefon AEG + zestaw głośno mówiący
:arrow: chromy w okół szyb
:arrow: lampki w rączkach x 4
:arrow: silnik 2.8 V6 30v o oznaczeniu ACK (wersja wyposażenia 078.2)
:arrow: kolor to LZ9U vulkanschwarz perleffect :lol:
:arrow: ori hak zdejmowany
:arrow: wszystkie instrukcje i książki serwisowe
Obrazek
w Niemczech jeden właściciel ostatni serwis przy 246 tys w 2009 roku teraz zegar wyświetla 255 tyś
Chyba tyle jak dobrze pamiętam ;-)

Audi stało zaniedbane przez prawie rok pod chmurką koła aż wrosły się w trawę trochę :-x
Ale ku mojemu zdziwieniu zaskoczyło za pierwszym razem po włożeniu naładowanego akumulatora :-D
Był problem by ruszyć nim z miejsca bo klocki przyrdzewiały do tarcz.. ale poszło.
Więc jak by nie patrzeć Audi zostało uratowane od zagłady, bo z pewnością stało by tak aż by je sprzedano na części albo poszło by na złom... a tak jakimś tam nakładem $$$ czasu i pracy przywrócone zostanie jej życie 8-)

Teraz koniec słodzenia, do roboty jest silnik stuka panewka na pierwszej korbie. Silnik odpala bez problemu i pracuje równo ale jak to panewka klepie.
Do wymiany przednie błotniki są skorodowane, rant tylniego prawego nadkola lekko się wdziera korozja czy te model tak mają oraz wszystkie paski, płyny, oleje itp...
Nabić odgrzybić klimę coś tam jeszcze chłodzi, przełączanie nawiewów działa, zawieszenie jeszcze się trzyma. :-P
Na dniach wyjedzie silnik i zostanie rozebrany i zweryfikowany czy nadaje się jeszcze do rewitalizacji :->
Środek już został posprzątany, skóra nawilżona i oczyszczona odmłodniał przez to kilka lat, co najważniejsze środek bez przetarć czy dziur. Lekko popękane lico skóry na boczku do strony kierowcy poza tym środek jakby to powiedział mój kolega "gabinet" :mrgreen:

Kilka zdjęć
Oględziny

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wszystkie plastikowe elementy pokrywy silnika mam.

Tutaj już po odświeżeniu środka i po umyciu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z zewnątrz po myciu , jeszcze czeka go polerka + wosk (efekt lustra) ale to już po wsadzeniu sprawnego silnika i próbie ognia :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I już powoli przód się rozbiera
Obrazek
Prosto z kufra ;-)
Obrazek

: 20 lip 2011, 22:14
autor: patrykk007
super fura

: 21 lip 2011, 17:46
autor: Lolek
Mam nadzieje ze ja porzadnie wycackujesz ze bedzie wygladac jak igielka z salonu :-P Niech ci sluzy jak najdluzej <ok> A jeszcze wieksze gratki dla ciebie za to ze uratowales ja od niechybnego zapomnienia ;-) Duzo Cie niunka kosztowala w zakupie czy okazja Ci sie trafila :?:
POZDRAWIAM

: 21 lip 2011, 23:30
autor: karol89
Lolek pisze:Mam nadzieje ze ja porzadnie wycackujesz ze bedzie wygladac jak igielka z salonu :-P Niech ci sluzy jak najdluzej <ok> A jeszcze wieksze gratki dla ciebie za to ze uratowales ja od niechybnego zapomnienia ;-) Duzo Cie niunka kosztowala w zakupie czy okazja Ci sie trafila :?:
POZDRAWIAM
Będzie będzie wycackana <ok>
Na sobotę planowane jest wyjęcie silnika i prace ruszą wtedy pełną parą puki co zamawiam i kupuję potrzebne części by móc w miarę szybko coś działać ;-)
A koszty kupna to można powiedzieć śmieszne pieniądze jak za taki samochód z takim wyposażeniem, zapłaciłem za nią równiuśkie 4 tys pln <lol> . A dowiedziałem się o niej przypadkiem.
Poprzedni właściciel sprowadził ją z Niemiec w 2010 roku ale nie jeździł nią bo zaczeło coś stukać w silniku jak to powiedział i postawił i tak stała sobie pod chmurką... Początkowo cenił ją na 4.5 powiedziałem że za 4tyś biorę jak stoi i zgodził się. Chyba nie wiedział co sprzedaje, ale wyszło to na moją korzyść :mrgreen:

: 21 lip 2011, 23:30
autor: duo
i to jest prawdziwy samochód dla prawdziwego mężczyzny za nie jekaś popierdółka :!: gratki

: 21 lip 2011, 23:35
autor: karol89
duo pisze:i to jest prawdziwy samochód dla prawdziwego mężczyzny za nie jekaś popierdółka :!: gratki
Dziękować <ok>

: 22 lip 2011, 01:10
autor: duo
karol89 pisze:
duo pisze:i to jest prawdziwy samochód dla prawdziwego mężczyzny za nie jekaś popierdółka :!: gratki
Dziękować <ok>
a mnie za co ? nawet Ci złotówki to niego nie dołożyłem :mrgreen:

: 22 lip 2011, 23:27
autor: karol89
Dzisiaj kupiłem kilka nowych gratów <ok>
:arrow: pompa wody (Dolz)
:arrow: pasek rozrządu (Gates)
:arrow: rolka napinająca (INA)
:arrow: rolka prowadząca (INA)
:arrow: pasek napędzający altek i klimę jakiś tam (Dongil)
:arrow: termostat (Wahler)
:arrow: filtr powietrza (Filtron)
:arrow: filtr oleju (Filtron)
:arrow: uszczelki pokrywy zaworów + gniazd świec (Elring)
Obrazek
Jutro sądny dzień...

: 23 lip 2011, 21:45
autor: karol89
I stało się Obrazek
Obrazek

Silnik wyjechał dostaliśmy się do dołu Obrazek
I po odkręceniu dołu korby wyleciały panewki po prostu panewka stała w miejscu na wale a obracała się korba po panewce i to na wszystkich korbach tak wał jest ładny żadnych rys ale korby po złożeniu są jak jajko kurze taki owal...
Tutaj panewki z korby
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak więc szukam drugiego sinika a ten zostanie na części jeszcze coś tam się z niego wyjmie... w poniedziałek chyba pojadę oglądać silnik.

: 24 lip 2011, 22:28
autor: karol89
Orientuje się ktoś ile mogą kosztować nowe korby do tego silnika? :-P

: 25 lip 2011, 13:22
autor: Słonik
karol89 pisze:Orientuje się ktoś ile mogą kosztować nowe korby do tego silnika? :-P
Napewno wiecej niz drugi, sprawny, uzywany silnik.
Nie kombinuj bo sie nie oplaca, szukaj drugiego słupka w bdb stanie i cieszsie jezdzacym autem po zlozeniu.

Furka super, nadwozie, wyposazenie, naped, auto w ktore warto zainwestowac fizycznie i materialnie.

: 25 lip 2011, 22:08
autor: plastuch
Zawsze bardzo mi sie podobały te auta!!
Powodzenia przy naprawie i modach!!

: 25 lip 2011, 22:41
autor: karol89
Słonik pisze:
karol89 pisze:Orientuje się ktoś ile mogą kosztować nowe korby do tego silnika? :-P
Napewno wiecej niz drugi, sprawny, uzywany silnik.
Nie kombinuj bo sie nie oplaca, szukaj drugiego słupka w bdb stanie i cieszsie jezdzacym autem po zlozeniu.

Furka super, nadwozie, wyposazenie, naped, auto w ktore warto zainwestowac fizycznie i materialnie.
Trudno jest znaleźć nawet sam słupek a co mówić o całym motorze oglądałem dzisiaj silnik ACK ale z Audi A6 C5 i to całkiem inna bajka niż u mnie. Inne mocowania inne kolektory wydechowe, pokrywy zaworów, króćce z czujnikami,podstawa silnika razem z miską olejową...tak więc jutro złożę wizytę w firmie która zajmuję się obróbką wałów, korb itp
I rozmawiałem ze znajomym mechanikiem który zawozi do nich różne graty poleca ich mówi że od dawna w tym siedzą i zrobią dobrze.
Mianowicie rozbierzemy z bratem silnik ten który siedział w mojej A6 oddam głowice do planowania korby dam do sprawdzenia jak wyda z tego co jest to pójdą do owalowania + nowe panewki z dopasowaniem do korb, wszystko pójdzie razem z wałem korbowym do sprawdzenia i dopasowania.

: 25 lip 2011, 22:47
autor: Słonik
No dobra osprzet silnika w A6 C5 jest inny ale sam slupek[głowice+blok z miska olejowa] nie pasuje w miejsce twojego slupka?? Takie rzeczy jak kolektory, łapy czy inny osprzet mozesz przeciez przezucic od swojego silnika.
Cos kolego slabo szukasz
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ce82fe39d8

: 25 lip 2011, 23:08
autor: karol89
Słonik pisze:No dobra osprzet silnika w A6 C5 jest inny ale sam slupek[głowice+blok z miska olejowa] nie pasuje w miejsce twojego slupka?? Takie rzeczy jak kolektory, łapy czy inny osprzet mozesz przeciez przezucic od swojego silnika.
Cos kolego slabo szukasz
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ce82fe39d8
No te co podałeś linki to na 100% nie pasują bo to wszystko silniki o oznaczeniu AAH czyli silnik który ma po 2 zawory na cylinder a u mnie siedzi znaczy siedział do soboty bo teraz leży w garażu silnik o oznaczeniu ACK a to całkiem inna konstrukcja ma 193 KM i 5 zaworów na cylinder. Uwierz mi. Koleś chce za silnik od A6 C5 ACK 1800pln za goły ale połowa nie będzie pasować czyli kosztów i roboty dwa razy więcej bym miał bo skąd mam pewność że ten silnik co koleś sprzedaje to że włożę go i będzie ok wszystko z nim...?
Nie mam żadnej pewności a za 1800pln to swojego powinienem zreanimować (tak uważam) a nawet jak będę miał dołożyć coś jeszcze to będę miał pewność że będzie silnik złożony od podstaw na dobrych częściach a nie jak jakiś silnik który ma przejechane X kilometrów.
<ok>