Audi S6 Avant - małe marzenie spełnione.
: 26 gru 2014, 18:44
Od niespełna roku nie posiadam już Coupe 8B...niestety. Sytuacja domowa zmusiła do przesiadki na Avanta. W pierwszej kolejności było A6 3,0 30V 220KM (ASN) na prawie najwyższym wypasie. Po kilku miesiącach kolega...również tutaj widziay "paweb" zasmakował i odkupił niespodziewanie. Jako, że nie robi się kroków wstecz....
Audi S6 Avant (4B, C5)
4,2 40V 340KM 420Nm
skrzynia tiptronic 5-biegów 5HP24
wypas typowo szwajcarski czyli biedak (choć w przypadku eSki ciężko to tak nazwać)
przedlift z 2000r
Przywiezione z Łodzi od kolegi Derbiaka. Pozdro Adam
Kilka fotek tuż po przyejchaniu na Pomorze (20.07.2014)
Auto w stanie dość dobrym, choć ma kilka drobnych usterek:
- poprawki lakiernicze przedniego lewego narożnika progu, zderzak przód prawa strona oraz błotnik (prawdopodobie parkingówki)
- likwidacja betonu na tylnym nadkolu u dołu - mało profesjonalnie zrobione. I to jedyne miejsce gdzie jest położony beton
- wymiana wyświetlacza FIS
- naprawa fotela kierowcy - nie działa unoszenie fotela. Prawdpodobnie typowa przypadłość Recaro czyli krańcówka
- wymiana podwójnych szyb - w kilku miejscach już się rozkleja
- naprawa podbicia solardachu - wyłamany wieszak przedni
Mody:
- duża soczewka z polifta (już jest)
- nieco posadzić w dół (plan aby było podobnie jak w A6)
- felgi RSowe
- przywrócić seryjną moc (prawdopodobnie wymiana rozrządu powinna pomóc - są lekkie odchyłki od standardu)
- cały chrom w czarnym macie (już jest, dzieło poprzedniego właściciela)
- założenie relingów, których fabrycznie brak - jest wpis w VINie
A wygląda na dzień dzisiejszy tak: 14.09.2014
Odkopię trochę temat. 30.11.2014
Auto przez ostatnie 2 miesiące przeszło szereg zmian stylistycznych jak i mechanicznych.
Przy wertowaniu forum natrafiłem na ciekawe rozwiązanie dla składanych lusterek. Skorzystałem z oferty. Z pomocą kolegi udało się podpiąć pod moduł światła "follow to home" oraz składane lusterka po zamknięciu auta.
W dalszej kolejności:
- naprawione poszycie szyberdachu/solara (ułamało się mocowanie wewnętrznej osłony)
- zmiana wizualna z przedlifta na polift (auto na takim zestawie młodnieje) - przednie lampy na dużej soczewce + tylne lampy z blenda poliftową czarną
- montaż relingów aluminiowych (przez chwilę myślałem nad czarnymi aby podpasować się do całości pakietu ale...)
Auto znacznie odmłodniało w mojej ocenie. Aby układanka była kompletna dokupiłem nowe koła.
Trafiły do piaskowania, prostowania i do proszkowego malowania (3krotnie wybieraliśmy granulację lakieru aby uzyskać efekt głebokiego brudnego srebrnego koloru)
Po tych wszystkich kosmetycznych zabiegach przyszedł czas na sprawy mechaniczne...a trochę ich było:
- zmiana przednich amortyzatorów na Bilstein B4. Plan był też na tył ale do eSek nie robią B4ek więc poczekam do sezonu letniego i wpadnie pełen komplet amorków B6.
- wymiana skrzyni biegów. Moja mając 180kkm umarła poprzez wymianę oleju w układzie. Jako, że wcześniej nikt od nowości nie wymieniał to poprzedni właściciel nie wiedząc jak mocno może to nabroić dokonał wymiany. Auto w sumie przejechało 7-10kkm od tej wymiany i skrzynia podczas spokojnej jazdy wpieła się na 5 bieg i tak już została. Tryb awaryjny. Przepinała z 5 na luz i na wsteczny ale poza wspomnianą 5tką nic więcej w przód. Wpadła używka w bdb stanie z przebiegiem 200kkm i kompletnym serwisem od początku użytkowania. Działa póki co wyśmienicie. (zabolało po kieszeni )
- wymiana cewki, komplet świec NGK R, czujnik ciśnienia w instalacji LPG
A na zime buty od Mercedesa...takei dostałem i na ten sezon zimowy nie było planu na zmiane. A chciałbym aby trafiły docelowo 17tki 8,5 cala ori eSkowe.
Jak bedzie ładna słoneczna pogoda i nie bedzie za zimno cyknę kilka fotek wnętrza - może już będę po montażu dywaników robionych na zamówienie <radocha>
26.12.2014
Auto śmiga, daje frajdę i czekam na pierwsze warunki zimowe. Ponadto grill górny, dolny oraz kratki halogenów trafiły do oklejone.com na operację hydrografiki. Listwy/dekory poszły w karbon (fabrycznei były czarne) natomiast wspomniane kratki i grille w szczotkowane aluminium.
Na dniach foty.
Audi S6 Avant (4B, C5)
4,2 40V 340KM 420Nm
skrzynia tiptronic 5-biegów 5HP24
wypas typowo szwajcarski czyli biedak (choć w przypadku eSki ciężko to tak nazwać)
przedlift z 2000r
Przywiezione z Łodzi od kolegi Derbiaka. Pozdro Adam
Kilka fotek tuż po przyejchaniu na Pomorze (20.07.2014)
Auto w stanie dość dobrym, choć ma kilka drobnych usterek:
- poprawki lakiernicze przedniego lewego narożnika progu, zderzak przód prawa strona oraz błotnik (prawdopodobie parkingówki)
- likwidacja betonu na tylnym nadkolu u dołu - mało profesjonalnie zrobione. I to jedyne miejsce gdzie jest położony beton
- wymiana wyświetlacza FIS
- naprawa fotela kierowcy - nie działa unoszenie fotela. Prawdpodobnie typowa przypadłość Recaro czyli krańcówka
- wymiana podwójnych szyb - w kilku miejscach już się rozkleja
- naprawa podbicia solardachu - wyłamany wieszak przedni
Mody:
- duża soczewka z polifta (już jest)
- nieco posadzić w dół (plan aby było podobnie jak w A6)
- felgi RSowe
- przywrócić seryjną moc (prawdopodobnie wymiana rozrządu powinna pomóc - są lekkie odchyłki od standardu)
- cały chrom w czarnym macie (już jest, dzieło poprzedniego właściciela)
- założenie relingów, których fabrycznie brak - jest wpis w VINie
A wygląda na dzień dzisiejszy tak: 14.09.2014
Odkopię trochę temat. 30.11.2014
Auto przez ostatnie 2 miesiące przeszło szereg zmian stylistycznych jak i mechanicznych.
Przy wertowaniu forum natrafiłem na ciekawe rozwiązanie dla składanych lusterek. Skorzystałem z oferty. Z pomocą kolegi udało się podpiąć pod moduł światła "follow to home" oraz składane lusterka po zamknięciu auta.
W dalszej kolejności:
- naprawione poszycie szyberdachu/solara (ułamało się mocowanie wewnętrznej osłony)
- zmiana wizualna z przedlifta na polift (auto na takim zestawie młodnieje) - przednie lampy na dużej soczewce + tylne lampy z blenda poliftową czarną
- montaż relingów aluminiowych (przez chwilę myślałem nad czarnymi aby podpasować się do całości pakietu ale...)
Auto znacznie odmłodniało w mojej ocenie. Aby układanka była kompletna dokupiłem nowe koła.
Trafiły do piaskowania, prostowania i do proszkowego malowania (3krotnie wybieraliśmy granulację lakieru aby uzyskać efekt głebokiego brudnego srebrnego koloru)
Po tych wszystkich kosmetycznych zabiegach przyszedł czas na sprawy mechaniczne...a trochę ich było:
- zmiana przednich amortyzatorów na Bilstein B4. Plan był też na tył ale do eSek nie robią B4ek więc poczekam do sezonu letniego i wpadnie pełen komplet amorków B6.
- wymiana skrzyni biegów. Moja mając 180kkm umarła poprzez wymianę oleju w układzie. Jako, że wcześniej nikt od nowości nie wymieniał to poprzedni właściciel nie wiedząc jak mocno może to nabroić dokonał wymiany. Auto w sumie przejechało 7-10kkm od tej wymiany i skrzynia podczas spokojnej jazdy wpieła się na 5 bieg i tak już została. Tryb awaryjny. Przepinała z 5 na luz i na wsteczny ale poza wspomnianą 5tką nic więcej w przód. Wpadła używka w bdb stanie z przebiegiem 200kkm i kompletnym serwisem od początku użytkowania. Działa póki co wyśmienicie. (zabolało po kieszeni )
- wymiana cewki, komplet świec NGK R, czujnik ciśnienia w instalacji LPG
A na zime buty od Mercedesa...takei dostałem i na ten sezon zimowy nie było planu na zmiane. A chciałbym aby trafiły docelowo 17tki 8,5 cala ori eSkowe.
Jak bedzie ładna słoneczna pogoda i nie bedzie za zimno cyknę kilka fotek wnętrza - może już będę po montażu dywaników robionych na zamówienie <radocha>
26.12.2014
Auto śmiga, daje frajdę i czekam na pierwsze warunki zimowe. Ponadto grill górny, dolny oraz kratki halogenów trafiły do oklejone.com na operację hydrografiki. Listwy/dekory poszły w karbon (fabrycznei były czarne) natomiast wspomniane kratki i grille w szczotkowane aluminium.
Na dniach foty.