[A4 B5] Grób TDi by Wodz,koła 20",engine AFN 235KM i 45
: 28 paź 2015, 00:02
Witam wszystkich.
Moja przygoda z audi rozpoczęła się w marzec/kwietniu 2010 roku. Padło na audi A4 avant z pierwszych lat produkcji (1996r) oczywiście jak dla mnie z BDB motorem 1.9tdi AFN.
Audi przywiozłem sobie osobiście z Niemiec delikatnie uszkodzone(lampa, kierunek, zderzak i narożnik maski).
Wyposażenie:
- climatronik
- ABS
- centralny zamek(pilot)
- ele.szyby(przód)
- ele. grzane lusterka
- 2xAIR BAG
Zaraz po zakupie w 2010roku doprowadzałem auto do nie nagannego stanu technicznego,to był mój priorytet.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe, uszczelniacze: wałek rozrządu, wałek napędu waku pompy, na wale)
- pompa wody
- łożysko w rolce napędu wisco
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- do sprawdzenia poszedł alternator
- rozrusznik do regeneracji
- nowy interculer
- nowy wałek rozrządu
- nowe popychacze hydrauliczne(oczywiście komplet)
- sprawdzony został kompresor klimatyzacji
- nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów
- oczywiście wszystkie płyny jak i filtry
- kompleksowe przeglądnięcie klimatyzacji z nabiciem jak i odgrzybieniem
- sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów
- nowe świece żarowe
- sprawdzenie ciśnienia sprężania
Jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt to chyba tyle.
Następnie do przeglądnięcia poszło zawieszenie jak i układ hamulcowy wraz z napędowym.
- nowe przeguby zewnętrzne
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył
- nowe klocki(przód tył)
- nowe tarcze hamulcowe przód
- przetoczenie tylnich tarczy hamulcowych
- wymieniona pompa hamulcowa
- nowy płyn hamulcowy
Zawieszenie:
- komplet zawieszenia mastersport
- nowe gwintowane zawieszenie
- sprawdzenie i ustawienie zbieżności przód tył
- nowe gumy na drążku stabilizacyjnym
Po tym dokładnym przeglądzie technicznym samochodu przyszedł czas na wnętrze, żeby mi się przyjemnie jeździło.
- wleciała kierownica z wersji S
- fotele wraz z tylnią kanapą 98r
- podsufitówka uszczelki, plastiki ala S4(czarne)
- podłokietnik z przodu
- jakaś tam tuba do bagażnika
- skrócenie lewarka zmiany biegów
Przyszedł czas na mały retusz zewnętrzny.
- brak emblematów na tylniej klapie
- usunięcie tylniej wycieraczki
- zmiana końcówki wydechu
- pozbycie się nakładek na progi
- pozbycie się nie starannie pomalowanych i poobrywanych dolnych listew na drzwiach
- założenie 19calowych kółeczek(wzór s-line) oponki 215/35/19
Rok 2011.
Silnik.
- wpięty box na pompe
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- koło pasowe na alternatorze
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- olej i filtry(5 albo 6 razy)
Hamulce.
- nowe klocki(przód x3 tył x1)
Zawieszenie.
- końcówki drążka(x2 i ustawienie geometrii przedniej osi)
Zmiany zewnętrzne.
- nakładki progowe S4
- listwy drzwi dolne S4
Rok 2012.
Silnik.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- pasek osprzętu
- olej i filtry(x4)
Hamulce.
- klocki i tarcze przód
- klocki i tarcze tył
- czujnik ABS prawy tył i lewy przód
Zawieszenie.
- tulejki na tylniej belce
Zmiany zewnętrzne.
- Zderzak tylni S4
- zderzak przód S4
- opony x4 225/35/19
Rok 2013-2014
Silnik.
-wtryski 230
-turbina gt17
-centralny intercooler
-pompa wtryskowa 11
-włek SDi 38E
-regeneracja głowicy
-zmiana dołu silnika na 1Z :mrgreen: (stary się poddał po przeszło 540tyś)
-nowy rozrząd
-nowe sprzęgło x2
-soft x2
Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.
-rozpórki przednie(gór,dół)
-gril S4
-koła 20"
-wnętrze RS4(fotele,kanapa tył,boczki drzwi)
Rok 2015.
Silnik
-wymiana pierścieni tłokowych
-sprawdzenie głowicy
-nowy rozrząd wraz z pompą wody
-wtryski 270
-turbina gtb22
-chłodnica oleju wraz z podstawka z termostatem
-nowe uszczelniacze na wałek,wał itd
-nowy soft + późniejsza korekta końcowa
-kolejny większy cooler
-downpipe 3"
I zapewne o czymś zapomniałem,niestety już nie prowadzę tak szczegółowej lisy wymienianych części jak i płynów.
Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.
-zespolone lampy przód
-dokładka zderzaka przód
Hamulce.
-zaciski 4-tłoki brembo
-klocki i tarcze przód 345mm
-klocki tył
Zawieszenie.
-kompletne zawieszenie MS
Parę fotek z ostatnich prac nad moim "grobem" i mały opis co się działo. Po długim postoju autko zapaliło bez najmniejszego problemu,
lecz już przy rozgrzewaniu silnika pojawiło się bardzo dużo niebieskiego i białego dymu .Olej rozgrzany i wymieniony na nowy,
jazda próbna i nic a nic dymu nie ubywa.Myślę turbo w końcu powiedziało dość,montujemy GTB22 które czekało w kolejce w garażu.
Po montażu GTB nadal sporo niebieskiego i białego dymy,mała załamka pomiar ciśnienia nadal nie wiadomo co jest grane :facepalm: .
Głowica w górę i do sprawdzenia,stan perfekcyjny.Tłoki z bloku i jest winowajca,zapieczone pierścienie na trzecim cylindrze.
Wleciał nowy komplet pierścieni oczywiście na cztery gary.Motor wy składany i problem zginął,teraz możemy działać dalej .
Oczywiście pod nowe turbo wleciał nowy downpipe-r 3"
Następnie czas na większy intercooler,poprzedni wydawał mi się duży do puki nie przymierzyłem obecnego.
Chłodzenie silnika również pasowało poprawić,wpadła chłodnica oleju wraz z termostatem.
Na przód założyłem większe hamulce 345mm na cztero-tłokach brembo.Wizualnie nadal za małe do kół 20",ale skuteczność w porządku.
Od 2010r nie ruszałem zawieszenia przód więc czas na komplet wahaczy.
Jak na dzień dzisiejszy to chyba tyle.Przy autku w większości dłubie sam i mam nadzieje że jeszcze parę setek tysięcy kilometrów mi posłuży.
Fotki kresek z różnych stage.
Seria przy przebiegu 510tys 113KM/235NM
Stage 1 130KM/271NM
Stage 2 158KM/362NM
Stage 3 182KM/413NM
Stage 4 235KM/450NM nadal seryjny dół
Tu mamy zestawienie wykresów po strojeniu i korekcie.
Kilka fotek autka.
Wersja zimowa,kilka fotek.
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.
Moja przygoda z audi rozpoczęła się w marzec/kwietniu 2010 roku. Padło na audi A4 avant z pierwszych lat produkcji (1996r) oczywiście jak dla mnie z BDB motorem 1.9tdi AFN.
Audi przywiozłem sobie osobiście z Niemiec delikatnie uszkodzone(lampa, kierunek, zderzak i narożnik maski).
Wyposażenie:
- climatronik
- ABS
- centralny zamek(pilot)
- ele.szyby(przód)
- ele. grzane lusterka
- 2xAIR BAG
Zaraz po zakupie w 2010roku doprowadzałem auto do nie nagannego stanu technicznego,to był mój priorytet.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe, uszczelniacze: wałek rozrządu, wałek napędu waku pompy, na wale)
- pompa wody
- łożysko w rolce napędu wisco
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- do sprawdzenia poszedł alternator
- rozrusznik do regeneracji
- nowy interculer
- nowy wałek rozrządu
- nowe popychacze hydrauliczne(oczywiście komplet)
- sprawdzony został kompresor klimatyzacji
- nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów
- oczywiście wszystkie płyny jak i filtry
- kompleksowe przeglądnięcie klimatyzacji z nabiciem jak i odgrzybieniem
- sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów
- nowe świece żarowe
- sprawdzenie ciśnienia sprężania
Jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt to chyba tyle.
Następnie do przeglądnięcia poszło zawieszenie jak i układ hamulcowy wraz z napędowym.
- nowe przeguby zewnętrzne
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył
- nowe klocki(przód tył)
- nowe tarcze hamulcowe przód
- przetoczenie tylnich tarczy hamulcowych
- wymieniona pompa hamulcowa
- nowy płyn hamulcowy
Zawieszenie:
- komplet zawieszenia mastersport
- nowe gwintowane zawieszenie
- sprawdzenie i ustawienie zbieżności przód tył
- nowe gumy na drążku stabilizacyjnym
Po tym dokładnym przeglądzie technicznym samochodu przyszedł czas na wnętrze, żeby mi się przyjemnie jeździło.
- wleciała kierownica z wersji S
- fotele wraz z tylnią kanapą 98r
- podsufitówka uszczelki, plastiki ala S4(czarne)
- podłokietnik z przodu
- jakaś tam tuba do bagażnika
- skrócenie lewarka zmiany biegów
Przyszedł czas na mały retusz zewnętrzny.
- brak emblematów na tylniej klapie
- usunięcie tylniej wycieraczki
- zmiana końcówki wydechu
- pozbycie się nakładek na progi
- pozbycie się nie starannie pomalowanych i poobrywanych dolnych listew na drzwiach
- założenie 19calowych kółeczek(wzór s-line) oponki 215/35/19
Rok 2011.
Silnik.
- wpięty box na pompe
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- koło pasowe na alternatorze
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- olej i filtry(5 albo 6 razy)
Hamulce.
- nowe klocki(przód x3 tył x1)
Zawieszenie.
- końcówki drążka(x2 i ustawienie geometrii przedniej osi)
Zmiany zewnętrzne.
- nakładki progowe S4
- listwy drzwi dolne S4
Rok 2012.
Silnik.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- pasek osprzętu
- olej i filtry(x4)
Hamulce.
- klocki i tarcze przód
- klocki i tarcze tył
- czujnik ABS prawy tył i lewy przód
Zawieszenie.
- tulejki na tylniej belce
Zmiany zewnętrzne.
- Zderzak tylni S4
- zderzak przód S4
- opony x4 225/35/19
Rok 2013-2014
Silnik.
-wtryski 230
-turbina gt17
-centralny intercooler
-pompa wtryskowa 11
-włek SDi 38E
-regeneracja głowicy
-zmiana dołu silnika na 1Z :mrgreen: (stary się poddał po przeszło 540tyś)
-nowy rozrząd
-nowe sprzęgło x2
-soft x2
Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.
-rozpórki przednie(gór,dół)
-gril S4
-koła 20"
-wnętrze RS4(fotele,kanapa tył,boczki drzwi)
Rok 2015.
Silnik
-wymiana pierścieni tłokowych
-sprawdzenie głowicy
-nowy rozrząd wraz z pompą wody
-wtryski 270
-turbina gtb22
-chłodnica oleju wraz z podstawka z termostatem
-nowe uszczelniacze na wałek,wał itd
-nowy soft + późniejsza korekta końcowa
-kolejny większy cooler
-downpipe 3"
I zapewne o czymś zapomniałem,niestety już nie prowadzę tak szczegółowej lisy wymienianych części jak i płynów.
Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.
-zespolone lampy przód
-dokładka zderzaka przód
Hamulce.
-zaciski 4-tłoki brembo
-klocki i tarcze przód 345mm
-klocki tył
Zawieszenie.
-kompletne zawieszenie MS
Parę fotek z ostatnich prac nad moim "grobem" i mały opis co się działo. Po długim postoju autko zapaliło bez najmniejszego problemu,
lecz już przy rozgrzewaniu silnika pojawiło się bardzo dużo niebieskiego i białego dymu .Olej rozgrzany i wymieniony na nowy,
jazda próbna i nic a nic dymu nie ubywa.Myślę turbo w końcu powiedziało dość,montujemy GTB22 które czekało w kolejce w garażu.
Po montażu GTB nadal sporo niebieskiego i białego dymy,mała załamka pomiar ciśnienia nadal nie wiadomo co jest grane :facepalm: .
Głowica w górę i do sprawdzenia,stan perfekcyjny.Tłoki z bloku i jest winowajca,zapieczone pierścienie na trzecim cylindrze.
Wleciał nowy komplet pierścieni oczywiście na cztery gary.Motor wy składany i problem zginął,teraz możemy działać dalej .
Oczywiście pod nowe turbo wleciał nowy downpipe-r 3"
Następnie czas na większy intercooler,poprzedni wydawał mi się duży do puki nie przymierzyłem obecnego.
Chłodzenie silnika również pasowało poprawić,wpadła chłodnica oleju wraz z termostatem.
Na przód założyłem większe hamulce 345mm na cztero-tłokach brembo.Wizualnie nadal za małe do kół 20",ale skuteczność w porządku.
Od 2010r nie ruszałem zawieszenia przód więc czas na komplet wahaczy.
Jak na dzień dzisiejszy to chyba tyle.Przy autku w większości dłubie sam i mam nadzieje że jeszcze parę setek tysięcy kilometrów mi posłuży.
Fotki kresek z różnych stage.
Seria przy przebiegu 510tys 113KM/235NM
Stage 1 130KM/271NM
Stage 2 158KM/362NM
Stage 3 182KM/413NM
Stage 4 235KM/450NM nadal seryjny dół
Tu mamy zestawienie wykresów po strojeniu i korekcie.
Kilka fotek autka.
Wersja zimowa,kilka fotek.
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.