Strona 1 z 1

Vario w "D"

: 12 sie 2012, 10:29
autor: spawacz
Witam wszystkich. Jako ze juz chwile jestem na tym forum przedstawie swoje obecne wozidlo, w sumie nie jest to moze mega fura ale do calkiem sprawnego poruszania wystarcza. Historia z tym autkiem zaczela sie ok. 1 roku temu. Mialem wtedy Polowke 6N auto dosc ladne ale niestety silnik 1.0 tam mnie irytowal ze cos z tym postanoiwlem zrobic , i tak rozgladajac sie po komisach i jezdzac po prywatnych ogloszenia nic ciekawe nie bylo co by wartowalo danej ceny. Z zalozenia mial to byc TDI lub 1.8 T nic innego nie wchodzilo w gre ze wzgledu na dalesze plany odnosnie krecenia. I tyak po 2 miechach szukania trafila i owa COrdoba z przypadku, w sumie kupiona na spontanie , ogladam ja patrze ASV pod maska , patrze heble 4x tarcza , wyposażenie jak na to AUTO bardzo wysokie. A kupie ja .... i zaczelo sie, oczywiscie 2 mas byl wyrabany , zawieszenie calutkie to remontu, brak klockow praktycznie na obu osiach, w dolotu lalo az po lapie od silnika taka zdrowa byl turbina, ABS/EBD/TSC niesprawne ... , ale mysle kurde bedzie wydatek.... nic to zrobi sie. I tak sie zaczelo, na dzien dobry caly zawias przod poszedl wszystko na TRW tulejki wahaczy z AUDI TT - pelne bo ori gowno stoja, 1 tydzien po kupnie wymienilem 2 mass na nowke sztuke z ABF 1mass, w kolejnych dniach jakies tak poprawki w mechanice , uruchomienia ABS/EBD/TSC + naprawinie el. szybek, jakies miech po kupnie zakupilem wtrykiwacze 216 odrazu usunąlem kata i zaslepilem EGR , no i test, auto jechalo ale cos nie bylo w porzadku z nim bo zachowywal sie jakby mial turbine na WG a nie VNT , kur... mysle o co tu znow chodzi, i zaczolem przegladac podcisnienia i oczywiscie jak madry czlowiek zle to wszstko popodlaczal omiajac to i tamto , no to nic mysle kupie wezyki i porobie jak byc powinno , odrazu wyczyszcze turbine sobie mysle, efekt byl dobry ale nie taki jak bym chcial. Minelo z 2 tyg. trzeba zaczipowac grata, pojechalem za namowa kumpla to takiego typa z moich stron bo niby mial byc dobry... , nie minelo 2 tyg po chipie rozpadlo sie turbo... , i kolejne koszta... . Na 2 dzien zaraz po awari tel to trans-turbo i pytanie o turbo + przerobinie, i tak stalem i posiadaczem turbiny GT17v/ARL ktora lata po dzis dzien na doladowaniu 1.65 bar. Po wymiane turbo oczywiscie wywalenie tego daremnego softu , ale najpierw sprawdzilem jaki zrobil nastawy :O 51mg i 1.15 bar ... no comment. Za pare dni znow mnie jakos naszlo trza zobaczyc w jakim stanie jest slinik po tej awari i czy czegos nie uwalilo , pomiar cisnienia na zimno 31,32,33,32 wiec ok, i oliwy ktora miala ok 90st. wyslo 1.7 bar na wolnych wiec jest ok, silnikowi sie nic nie stalo, no to sobie mysle tak trzeba zalozyc pompe 11 , i 2 dni pozniej juz byl dawca czyli Scenic DTI pompa 988 i tlokorzdzielacz juz byl u mnie odrazu uszelnilem pompe na nowych uszczelnach i podbilem cisnienia na 14 bar @4000 rpm. Auto juz dosc dobrze sobie zadzilo ale nie bylo to to czego bym chcial, w miedzy czasie dalem mu kolektor z PD130/150. Jako ze juz byla zima mysle juz czas na heble i zakupilem KPL na 2 osi TRW tarcze z klockami , wymienilem sobie tez plyn hamulcowy, bo na tamtym jakos tak gumowato hamowal. W stycznu tego roku padla decyzja o ponownym sofcie , bylo chwile szukania i soft zrobil kolega DARON z forum golfa, praktycznie bezdymny sofcik niestety nowa moc szybko sie znudzila i zrobil kolejny 2 remapy do stanu obecnego gdzie mam 1.65 i 50mg , moc 3600-4600 jest taka sama - ile plaska linia , a moment 2600-3600 w pelni plaski a po 3600 lekki spadek o wartosc 40nm do 4600. W sumie tez na wiosne kupile felgi OZ + kit MTS ale flegi sie znudzily wiec sa inne.Jako ze historie juz znacie to teraz taki opis co i jak.

Napęd:
-Silnik 1.9 TDI ASV 110KM
-Skrzynia 5-gang

Zawieszenie i hamulce:
-Hamulce z Cupry 280mm przod i 232mm tyl tarcza
-Zawias -20mm w stosunku do serii w wersi sport
-Stabilizator 22mm przod
-Stabilizator 14mm tyl

Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lustra
-reg. kierownicy
-reg. fotele wysokosciowo
-anty napad
-centralny +pilot
-wspoma
-klimatornik
-ABS
-EBD
-TSC
-org cd-changer
-wyjscie +12V w bagazniku
-2x airbag
-wnetrze welur fotele i kanapa pol-kubly
-Hak

Wygląd:
-kolor bordowy
-felgi OZ 15" na zdjeciu obecnie Borki RST
- grill bez znaczka JOM
- daszek na tyl ori Seat BY Je-Design

Planyprawie wszystko wykonane, ostala sie tylko kosmetyka.
-remont calosci przedniego zawieszenia - Wykonane
-egr out - Wykonane
-kat out - Wykonane
-216 wtryski - Wykonane
- 1 masa - Kupiona z ABF w calosci wraz z zmachem - Wykonane
- kolektor 130/150 z przepustnica - Wykonane
- turbo ARL lub hybryda GT17/20 -??? - Turbo ARL finalnie
- soft 1.65bar + 50mg -wykonane
- kit 60/40 kupiony MTS -wykonane
- wymiana wszystkich firtrow olei plynow etc. -wykonany
- pelen servis klimy z ozonowaniem i ogrzybieniem z umyciem parownika preparatem.
- wymieniony rozrzad z wzmocnionym paske Gates XS
- wymiana felg na Borki RST 15"
- nowka heble P+T TRW
- wydech 2.5" - plan
- dolor 3" -plan

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 15 sie 2012, 01:22
autor: trepek
Troszku porobiłeś przy tym samochodzie ;-)
A jak blacharka? Jakieś podstawy tuningu były? No wiesz, dzwony?

: 15 sie 2012, 18:46
autor: spawacz
POdstawy tuningu - dzwony??? Chyba u ciebie. Maska byla malowana i to wszystko, szybki org. wszystkie itd. Wczoraj wydech z kwasowki 2.5 tigiem spawany zalozony , i jest fajnie... :mrgreen:

: 15 sie 2012, 21:04
autor: trepek
POdstawy tuningu - dzwony??? Chyba u ciebie.
No co Ty, nie znasz powiedzenia "dzwon podstawą tuningu"? :mrgreen:

: 19 sie 2012, 16:02
autor: spawacz
Aaa :mrgreen: . C... tam wazne ze fajnie trzepie.

: 20 sie 2012, 18:03
autor: skoti
To się trochę chłopie narobiłeś. Masz jakiś wykresik?!

: 24 sie 2012, 13:06
autor: spawacz
Mam , ale jeszcze na starych nastawach. Nie ma sensu wklejac. Mysle ze we Wrzesniu kiedy gractwo bedzie juz finalnie skonczone odnosnie mocy to zrobie na konkretnej hamownii.