Strona 1 z 3

Ogar 200 by michael80b3 - 23.4.11- fotki po polerce silnika

: 11 gru 2010, 19:55
autor: michael80b3
Witam, przedstawiam Wam mojego ogierka z 1987 roku. Motorek kupiłem za całe 400 zł <rotfl2> kilka dni przed wakacjami od kolesia który trzymał go zawalonego deskami i drzewem do piecyka, warstwa kurzu prawie całkowicie zamaskowała kolor lakieru, do tego cały silnik był usmarowany w dziwnej lepkiej mazi, tak więc ze względu na doskonały stan <lol> zdecydowałem się go przygarnąć i przywrócić do stanu używalności. Po skromnej kąpieli przeczyszczeniu gaźnika założeniu nowej świecy przeczyszczeniu styków i paru innych zabiegach przyszedł czas na odpalenie, ku mojemu zdziwieniu załapał za trzecim kopnięciem, radość nie trwała długo bo później już nawet na popych nie zapalił. Kupiłem nowy gaźnik, pierścionki i wymieniłem olej w skrzyni, troche pobawiłem się z ustawieniem zapłonu no i w końcu silnik gra i buczy. Teraz zapala za pierwszym kopniakiem.
Od czasu kiedy go kupiłem przy motorku zostało zrobione/wymienione:
:arrow: gaźnik
:arrow: świeca Bosch
:arrow: pierścionki
:arrow: wszystkie linki (gazu, sprzęgła, hamulca, prędkościomierza)
:arrow: olej w skrzyni Hipol
:arrow: tarcze sprzęgłowe
:arrow: grzebień startera
:arrow: silnik został oddławiony tj. dysze z czeskiej wersji 68/38, rozwiercone kolanko za gaźnikiem i ucięta rura wchodząca do tłumika (teraz ciągnie jak pojeb#@$)
:arrow: uszczelka na zbiorniku paliwa
:arrow: nowe osłony gumowe na amortyzatory i osłona na linkę sprzęgła
:arrow: żaróweczki, kabelki, śrubki, uszczelki, ori używany tłumik (bo wcześniej założony był tłumik od komara niby że silnik ciszej chodził) i wiele innych pierdółek

Ogólnie uważam że warto było go kupić teraz prezentuje się całkiem ładnie, jest w 100% sprawny (brak tylko dowodu) lakier ma sporo zarysowań ale szkoda mi go malować bo oryginał to oryginał silnik pracuje równo a na prostej zamyka licznik osiąga jakieś 65-70 km/h. W planach mam polerkę silnika. Skrzynia i sprzęgło są jeszcze w dobrym stanie chociaż poprzedni właściciel jak jeszcze na nim jeździł to woził dwóch pasażerów także silnik mocno dostawał w du$$. Na pocieszenie poprzedni właściciel dał mi dwa silniki w częściach i kompletne ramy także już pracuję nad budową drugiego potwora. ;-) Oto parę fotek jeszcze z lata dlatego nie widać na nich założonej uszczelki na baku i wypucowanego silnika, czekam na Wasze opinie :
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

A tu fotki jak wygląda silnik po czyszczeniu :
Było tak :
Obrazek

Teraz jest tak:
Obrazek Obrazek

Dziś kupiłem nowe graty tj. nowe gumowe osłony na teleskopy przód i osłona na linkę sprzęgła (stara była pęknięta), jeszcze nie założone ale jutro postaram się to zrobić. W najbliższej przyszłości polerka silnika <cieszy>
Fotki (sory za słabą jakość ale zdjęcia robiłem na szybko kalkulatorem) :
Obrazek Obrazek


23.4.11
Jako ze pogoda dopisała zrobiłem parę fotek, jakis czas temu zrobiłem polerkę silnika i wydaje mi się że jak na pierwszy raz to jest nieźle. Trochę słaby mam aparat, na żywca wygląda to o wiele lepiej.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek


Mam nadzieję że Wam się podoba, czekam na komentarze te dobre jak i te pozytywne. Pozdro michael80b3 <piwo>

: 11 gru 2010, 20:05
autor: Przemo80b3
Hurra będę pierwszy :-) zacna maszyna Kolego <ok> . Dbaj o nią :-D Fajnie wygląda i cena zakupu dosyć niska. Miałem kiedyś Ogara ale 205 polskiego, też ładnie chodził. Ale 55km/h to było dla niego max. Pozdrawiam. Życzę bezawaryjnej eksploatacji <ok>

: 11 gru 2010, 20:35
autor: primo121
Widzę że koledze Ogar do gustu bardzo przypadl.
No i slusznie bo pięknie zrobiles sobie to cacuszko.
Wlaśnie o to chodzi jak czlowiek wloży cierpliwości i serca w pracę i później efekty widać jak powyzej.
Tak trzymaj :-D

Tylko nie rezygnuj z Audi i nie przesiadaj się na Ogara :lol:

Będe tam patrzyl czy jakis motocyklista czasem w ten śnieg motorkiem nie pomyka na Kraśnik :lol:

: 11 gru 2010, 20:40
autor: michael80b3
primo121 pisze:Tylko nie rezygnuj z Audi i nie przesiadaj się na Ogara
Spoko na audi wyrywam panienki a ogara mam tylko na tory wyścigowe <rotfl2>
Dzięki za miłe słowa.

: 11 gru 2010, 20:47
autor: primo121
Ja na twoim miejscu to zacząlbym na Ogara laski wyrywać :P
Branie takie bedzie że szok i zaczniesz żalować ze nie jetses Autem bo jedno miejsce tylko masz w motorze. A chętnych będzie więcej zapewne :lol:

: 11 gru 2010, 20:51
autor: michael80b3
Miejsce może by się jeszcze znalazło na baku albo kierownicy ale koników brakuje żeby to uciągnąć :mrgreen:

: 11 gru 2010, 20:59
autor: primo121
To ograniczenie wprowadzic trzeba i te szczuplutkie zabierać na bak :P a te cięższe piechotą niech idą....
Za takim Ogarem sam jakbym byl kobieta to bym chętnie poszedl :lol: :lol: :lol:

: 18 gru 2010, 13:21
autor: michael80b3
Doradźcie mi jakie papiery kupić do polerki silnika i jaką pastę użyć? Czy może zamiast papieru i pasty użyć czegoś takiego http://moto.allegro.pl/junak-mz-simson- ... 36758.html co o tym myślicie ?

: 18 gru 2010, 13:43
autor: pawel_m
Tego włókna używaj tylko w miejscach, w których nie podejdziesz normalnym papierem. A resztę poleruj papierami ściernymi(ja zaczynam od 80 albo 150- zależy od stopnia zużycia, i później 300-sucho, 400-mokro, 600-mokro, 800-mokro, 1200-mokro, 1500-mokro i 2500-mokro). Pracochłonne ale efektowne :-).

: 18 gru 2010, 16:56
autor: michael80b3
pawel_m, a jaka pasta do tego ?

: 18 gru 2010, 19:29
autor: pawel_m
Możesz spróbować Aluchrom. Ja osobiście używałem pasty takiej w kostce, starej(ale jeszcze dawała radę :-)).

: 18 gru 2010, 20:10
autor: michael80b3
I jaki efekt to daje, będzie na lustro?

: 19 gru 2010, 12:35
autor: pawel_m
Efekt jest naprawdę dobry :-). Może idealnego lustra nie ma, ale widać np. swoje odbicie nieźle.

: 21 gru 2010, 18:52
autor: michael80b3
Nowe graty- post pierwszy.
pawel_m, dzięki muszę znaleźć chwilę i wybrać się po papiery, pastę i filc na wiertarkę i ruszam z robotą.

: 06 sty 2011, 10:05
autor: Zlosliwy_Dzin
miałem takiego samego :mrgreen: kilka lat temu już się posypał i sprzedałem :-(