`89 CMX250C - "Chudy Bob"
: 20 sie 2012, 00:58
Czolgiem, to znowu ja niestety.
Po kilkudziesieciu obejrzanych egzemplarzach i kilku zmianach koncepcji wreszcie jest - moje pierwsze moto >50ccm :mrgreen:
Na poczatku mialo byc supermotard 50-80ccm 2T, potem tez cos w tym stylu tylko 125ccm 4T (Yamaha TW, Suzuki VanVan ktorego o malo nie kupilem, w porywach do Varadero 125), w miedzyczasie ogladalem siakies nakedy ale jakos najmocniej po dyni kolatal mi sie 'chopper' - w pieniadzach ktore mialem do wydania miescily sie tylko 2 rozsadne modele: Suzuki LS400/650 i Honda Rebel. Na LSa porwe sie moze za sezon lub dwa, tymczasem 31. lipca stanelo na Hondzi:
model: Honda CMX 250C Rebel
baujahr: 1989
silnik: lopatologia stosowana czyli 2-cylindrowy blizniak SOHC chlodzony powietrzem i zasilany pojedynczym gaznikiem, pojemnosc: 234ccm
moc: a co to takiego? w dowodzie stoi 13 kilowatow, moze to to
osiagi: max podobno 130km/h ale najprzyjemniej jezdzi sie w zakresie 80-100
wypas: lightbar i oryginalny krawat z kieszona na zbiorniku
foty z niedzielnego spaceru:
podzialane:
higiena osobista czyli swieza oliwa, swiece i przesmarowanie lancucha, na dniach regulancja zaworow
wyciepniety 'sissybar' (oparcie dla pasazera) tudziez pegi pasazera
siodlo kierowcy zmienione na element z pozniejszego rocznika - lepiej przystosowane do mojego wielkiego zadu :mrgreen:
tylne kierunki zmienione na mniejsze.
do podzialania:
nadac troche charakteru
podziekowania wedruja do:
dydo85 za szpiegostwo przemyslowe
DREDa za cierpliwosc, glos rozsadku i asyste przy przywleczeniu tego dobra do mojego garazu.
21.07.2013:
zmiany:
- plaska kierownica Lucas
- manety z Junaka
- pompa przedniego hamulca Nissin z Hondy CBR600 F3, do tego przewod Goodrigde w oplocie
- brak prawego lustra
- male kierunki przod i tyl
- skarpety na lagach z przodu
- linka sprzegla dopasowana do nowej kierownicy
- siodlo solowka na sprezynach, reczna robota "by Jacek z Sandomierza"
- tylny blotnik wykonany przez Tomka z 25 Bodywork takze istnieje tylko w jednym takim egzemplarzu, lakierung blotnika "by keczy". lampiszon diodowy.
- wymieniona cala wiazka elektryczna, oryginalna byla ucieta i sztukowana czego nie znieslem
- nowa os tylnego kola dorabiana na zamowienie, oryginalna byla za krotka zeby zamocowac blotnik
- tablica rejestracyjna obrocona o 90 stopni i przykrecona do wahacza, mocowanie to rowniez dzielo Tomka, podobnie jak stelaz pod sprezyny siodla
oczywiscie jest jeszcze troche do zrobienia i poprawienia (malowanie proszkowe surowych elementow, wymiana kilku srub na krotsze etc.) ale wreszcie nareszcie moge jezdzic. micha sie cieszy :mrgreen:
20.09.2013
ostateczny wystroj na konczacy sie sezon 2013:
02.10.2013
ostateczniejszy wystroj na koniec sezonu
- waska kierownica od Yamahy Virago 535
- nowy, zgrabniejszy licznik
- stacyjka pod zbiornikiem
10.12.2013
jeszcze w pazdzierniku 'wprowadzilem sie' z balaganem do SLG gdzie wreszcie mam to czego dotychczas bardzo mi brakowalo czyli swiety spokoj (w garazu podziemnym w najmniejszym nawet bloku tego nie uswiadczysz) i miejsce zeby dzialac. hulajnoga wisiala troche na portalach z ogloszeniami ale nikt nie okazal sie zdecydowany na tyle zeby podjac zatem ostatecznie i nieodwolalnie dzialam dalej. w pierwszej kolejnosci i przy walnej pomocy noorec`a wyprodukowalismy ulatwiacz dalszej roboty czyli prosty podnosnik. foto robione banka po oleju wiec jakosc jak zwykle:
26.03.2014
podzialalem troche od ostatniego wpisu:
- przeszedlem przez punkt bez odwrotu, czyli obcialem ostatnia sekcje ramy, zeszlifowalem mocowania puszki filtra powietrza, skrzynki akumulatora i przenioslem wspornik siodla i kierunkowskazow
- z seryjnym airboksem wylecial splyw odmy ktory zastapilem takim badziewkiem:
- usunalem lewy przelacznik przy kierownicy i dzwignie ssania, w zamian dalem przelacznik ze skutera:
- wywalilem prawy przelacznik przy kierownicy zespolony z rolgazem zastepujac go... niczym i rolgazem od crossa na jedna linke zamiast seryjnych dwoch. linke oczywiscie trzeba bylo przerobic.
- wsporniki kierownicy wymienilem na nizsze z innego motocykla (z Hondy Transalp konkretniej)
- opuscilem polki na lagach do momentu w ktorym oparly sie o kierownice (czyli malo, okolo 15mm)
- kierownice 'turystyczna' skrocilem zeby bylo latwiej operowac w korku ale na razie zalozylem z powrotem 'dragbar'. sie nie moge zdecydowac, no.
- wykonalem (w sensie narysowalem i wycialem) z nierdzewki nowa skrzynke na akumulator i reszte elektryki. spawal oczywiscie noorec.
- znajomy znajomego wjechal na ostro z lutownica i przerobil elektryke. przy kierownicy zostal tylko jeden przelacznik ktory pokazywalem wyzej a stacyjka jest teraz na skrzynce z akumulatorem i moto odpala sie obecnie tak jak samochod czyli tylko z kluczyka
- z racji ze seryjna puszka filtra powietrza wyleciala na zbity pysk zmajstrowalem 'akcesoryjny' dolot ktory konczy sie w ramie
- ciegno ssania usuniete z kierownicy zastapilem, a jakze, skuterowym i przymocowalem do ramy pod siodlem
- mniej wiecej zlozylem, uruchomilem i wymienilem olej. wyglada to tak
12.04.2014
pali, jezdzi, hamuje i swieci czyli rozpoczalem sezon:
Po kilkudziesieciu obejrzanych egzemplarzach i kilku zmianach koncepcji wreszcie jest - moje pierwsze moto >50ccm :mrgreen:
Na poczatku mialo byc supermotard 50-80ccm 2T, potem tez cos w tym stylu tylko 125ccm 4T (Yamaha TW, Suzuki VanVan ktorego o malo nie kupilem, w porywach do Varadero 125), w miedzyczasie ogladalem siakies nakedy ale jakos najmocniej po dyni kolatal mi sie 'chopper' - w pieniadzach ktore mialem do wydania miescily sie tylko 2 rozsadne modele: Suzuki LS400/650 i Honda Rebel. Na LSa porwe sie moze za sezon lub dwa, tymczasem 31. lipca stanelo na Hondzi:
model: Honda CMX 250C Rebel
baujahr: 1989
silnik: lopatologia stosowana czyli 2-cylindrowy blizniak SOHC chlodzony powietrzem i zasilany pojedynczym gaznikiem, pojemnosc: 234ccm
moc: a co to takiego? w dowodzie stoi 13 kilowatow, moze to to
osiagi: max podobno 130km/h ale najprzyjemniej jezdzi sie w zakresie 80-100
wypas: lightbar i oryginalny krawat z kieszona na zbiorniku
foty z niedzielnego spaceru:
podzialane:
higiena osobista czyli swieza oliwa, swiece i przesmarowanie lancucha, na dniach regulancja zaworow
wyciepniety 'sissybar' (oparcie dla pasazera) tudziez pegi pasazera
siodlo kierowcy zmienione na element z pozniejszego rocznika - lepiej przystosowane do mojego wielkiego zadu :mrgreen:
tylne kierunki zmienione na mniejsze.
do podzialania:
nadac troche charakteru
podziekowania wedruja do:
dydo85 za szpiegostwo przemyslowe
DREDa za cierpliwosc, glos rozsadku i asyste przy przywleczeniu tego dobra do mojego garazu.
21.07.2013:
w moim wykonaniu wyszlo to tak:do podzialania:
nadac troche charakteru
zmiany:
- plaska kierownica Lucas
- manety z Junaka
- pompa przedniego hamulca Nissin z Hondy CBR600 F3, do tego przewod Goodrigde w oplocie
- brak prawego lustra
- male kierunki przod i tyl
- skarpety na lagach z przodu
- linka sprzegla dopasowana do nowej kierownicy
- siodlo solowka na sprezynach, reczna robota "by Jacek z Sandomierza"
- tylny blotnik wykonany przez Tomka z 25 Bodywork takze istnieje tylko w jednym takim egzemplarzu, lakierung blotnika "by keczy". lampiszon diodowy.
- wymieniona cala wiazka elektryczna, oryginalna byla ucieta i sztukowana czego nie znieslem
- nowa os tylnego kola dorabiana na zamowienie, oryginalna byla za krotka zeby zamocowac blotnik
- tablica rejestracyjna obrocona o 90 stopni i przykrecona do wahacza, mocowanie to rowniez dzielo Tomka, podobnie jak stelaz pod sprezyny siodla
oczywiscie jest jeszcze troche do zrobienia i poprawienia (malowanie proszkowe surowych elementow, wymiana kilku srub na krotsze etc.) ale wreszcie nareszcie moge jezdzic. micha sie cieszy :mrgreen:
20.09.2013
ostateczny wystroj na konczacy sie sezon 2013:
02.10.2013
ostateczniejszy wystroj na koniec sezonu
- waska kierownica od Yamahy Virago 535
- nowy, zgrabniejszy licznik
- stacyjka pod zbiornikiem
10.12.2013
jeszcze w pazdzierniku 'wprowadzilem sie' z balaganem do SLG gdzie wreszcie mam to czego dotychczas bardzo mi brakowalo czyli swiety spokoj (w garazu podziemnym w najmniejszym nawet bloku tego nie uswiadczysz) i miejsce zeby dzialac. hulajnoga wisiala troche na portalach z ogloszeniami ale nikt nie okazal sie zdecydowany na tyle zeby podjac zatem ostatecznie i nieodwolalnie dzialam dalej. w pierwszej kolejnosci i przy walnej pomocy noorec`a wyprodukowalismy ulatwiacz dalszej roboty czyli prosty podnosnik. foto robione banka po oleju wiec jakosc jak zwykle:
26.03.2014
podzialalem troche od ostatniego wpisu:
- przeszedlem przez punkt bez odwrotu, czyli obcialem ostatnia sekcje ramy, zeszlifowalem mocowania puszki filtra powietrza, skrzynki akumulatora i przenioslem wspornik siodla i kierunkowskazow
- z seryjnym airboksem wylecial splyw odmy ktory zastapilem takim badziewkiem:
- usunalem lewy przelacznik przy kierownicy i dzwignie ssania, w zamian dalem przelacznik ze skutera:
- wywalilem prawy przelacznik przy kierownicy zespolony z rolgazem zastepujac go... niczym i rolgazem od crossa na jedna linke zamiast seryjnych dwoch. linke oczywiscie trzeba bylo przerobic.
- wsporniki kierownicy wymienilem na nizsze z innego motocykla (z Hondy Transalp konkretniej)
- opuscilem polki na lagach do momentu w ktorym oparly sie o kierownice (czyli malo, okolo 15mm)
- kierownice 'turystyczna' skrocilem zeby bylo latwiej operowac w korku ale na razie zalozylem z powrotem 'dragbar'. sie nie moge zdecydowac, no.
- wykonalem (w sensie narysowalem i wycialem) z nierdzewki nowa skrzynke na akumulator i reszte elektryki. spawal oczywiscie noorec.
- znajomy znajomego wjechal na ostro z lutownica i przerobil elektryke. przy kierownicy zostal tylko jeden przelacznik ktory pokazywalem wyzej a stacyjka jest teraz na skrzynce z akumulatorem i moto odpala sie obecnie tak jak samochod czyli tylko z kluczyka
- z racji ze seryjna puszka filtra powietrza wyleciala na zbity pysk zmajstrowalem 'akcesoryjny' dolot ktory konczy sie w ramie
- ciegno ssania usuniete z kierownicy zastapilem, a jakze, skuterowym i przymocowalem do ramy pod siodlem
- mniej wiecej zlozylem, uruchomilem i wymienilem olej. wyglada to tak
12.04.2014
pali, jezdzi, hamuje i swieci czyli rozpoczalem sezon: