Historia Audi 80
: 03 gru 2006, 10:35
Audi (łac. audi = słuchaj) to usportowiona prestiżowa marka samochodu koncernu Volkswagena, produkowana przez firmę AUDI AG z siedzibą w Ingolstadt.Auta te produkowane są w Niemczech w Ingolstadt, Neckarsulm, węgierskim Gyor, Sao José dos Pinhais (Brazylia) i w Changchun (Chiny).
Cztery pierścienie są znakiem rozpoznawczym jednego z najstarszych producentów samochodowych w Niemczech. Symbolizują one dokonane w roku 1932 połączenie czterech do tamtej pory niezależnych producentów: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer. To oni, razem z marką NSU, która przyłączyła się w roku 1969, stanowią fundament dzisiejszej spółki
AUDI AG.
1986
Wrzesień: prezentacja Audi 80 trzeciej generacji. Czterodrzwiowa limuzyna odznacza się nowocześnie ukształtowanym nadwoziem. Oferowane są silniki gaźnikowe o pojemności i mocy 1,6l/55kW (z katalizatorem), 1,8l/55kW (z katalizatorem), 1,8l/65kW ( z katalizatorem), 1,8l/66kW oraz silniki wtryskowe 1,8l/66kW (z katalizatorem), 1,8l/82kW i 1,9l/83kW (z katalizatorem).
1988
Styczeń: mimo iż Audi 80/90 od początku produkcji ma całkowicie ocynkowane nadwozie, dopiero teraz przedłużona zostaje do 10 lat gwarancja na nadwozie.
Luty: silnik o mocy 66kW z instalacją KE-Jetronic wyposażony zostaje teraz w centralny zespół wtryskowy Mono-Jetronic. Dane techniczne silnika bez zmian.
Sierpień: silnik o mocy 65kW z nieregulowanym katalizatorem otrzymuje nowy gaźnik, co wraz z kilkoma innymi środkami daje mu nieco większą moc: 66kW. Silnik o pojemności 1,9l zostaje zastąpiony przez silnik czterocylindrowy 2,0l z KE-Motronic. Moc bez zmian: 83kW.
1989
Lipiec: wszystkie Audi wyposażane są w elektryczny regulator zasięgu świateł.
Sierpień: także silnik Audi 80 o najmniejszej mocy zostaje wyposażony w regulowany katalizator. Niewielkie modyfikacje podwozia: inna regulacja amortyzatorów, przedni stabilizator ma połączony przegubowo drążek łączący, sportowe podwozie z nowymi tylnymi zderzakami.
Drzwiczki wlewu paliwa podłączone są do centralnej blokady drzwi. Dotąd korek wlewu paliwa zamykany był na osobny kluczyk.
Nowy układ zespolonych włączników kierunkowskazów, wycieraczek, świateł i świateł awaryjnych błyskowych (jak w Audi 100/200)
Wrzesień: Audi oferuje wysokonapięciową instalację chroniącą silnik przed kunami. Zdarzają się przypadki, że te małe gryzonie powodują uszkodzenia instalacji w komorze silnika.
Październik: silnik o mocy 66kW, przerabiany do lutego 1988 na Mono-Jetronic, ponownie wyposażany jest w sprawdzoną i niezawodną instalację KE-Jetronic.
1990
Luty: do małej serii Audi produkowane są teraz poduszki pneumatyczne (airbag) w połączeniu z "procon-ten". Za dopłatą zabezpieczenie z boków w drzwiach oraz wspomagany układ kierowniczy.
Sierpień: ponownie nowy zespół zapłonowo-wtryskowy do czterocylindrowego silnika o mocy 66kW: silnik wyposażany jest w kombinację Mono-Motronic, elektronicznej regulacji zapłonu i Mono-Jetronic.
B3 (1987-1991)
Nowe nadwozie które zostało skonstruowane w 1986 r., posiada ponadczasową sylwetkę, która również zapewnia bardzo mały opór powietrza wynoszący Cw = 0,29. Od tego modelu również, nadwozie "osiemdziesiątki" zostaje wykonane z blach ocynkowanych obustronnie, co daje wzorową ocenę w zabezpieczeniu antykorozyjnym. Ciekawostką jest zastosowanie prostego, lecz nadwymiar skutecznego systemu bezpieczeństwa "procon-ten", który zabezpiecza pasażerów przy silnych wypadkach czołowych, powodując podczas wypadku przesuniecie kierownicy ku desce rozdzielczej przy jednoczesnym naprężaniu pasów bezpieczeństwa pierwszego rzędu siedzeń. Dodatkowy atut tego systemu, to iż jest bezobsługowy przez cały okres użytkowania.
Silniki benzynowe montowane w wersji 80
zędowy 4 cylindrowy 1600 cm (51 kW – 70 KM) oznaczenie literowe silnika: PP
rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (55 kW – 75 KM) oznaczenie literowe silnika: RN, RNA (wersja austriacka (51 kW – 70 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (55 kW – 75 KM) oznaczenie literowe silnika: RU
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (65 kW – 88 KM) oznaczenie literowe silnika: SF
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (66 kW – 90 KM) oznaczenie literowe silnika: SF, NE, JV, JN, PM
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (82 kW – 112 KM) oznaczenie literowe silnika: DZ, MU
rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (83 kW – 113 KM) oznaczenie literowe silnika: SD
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (83 kW – 113 KM) oznaczenie literowe silnika: 3A
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115 KM) oznaczenie literowe silnika: AAD
rzedowy 4 cylindrowy 2000 cm (101kW - 137 KM) oznaczenie literowe silnika: 6A
B4 (1992-1995)
Audi 80 B4 posiada 15 calowe koła, większy bagażnik niż w modelu B-3, dzieki zastosowania innego tylnego zawieszenia (belka skrętna), zastosowało kilka ciekawych rozwiązań, m.in. pneumatyczny centralny zamek, ogrzewana tylna szyba, która spełnia także funkcję anteny radiowej.
Silniki benzynowe
rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (52 kW – 71 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (74 kW – 100 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (66 kW – 90 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115,6 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (100 kW – 136 KM)
rzędowy 5 cylindrowy 2300 cm (98 kW – 133 KM)
widlasty 6 cylindrowy 2600 cm (110 kW – 150 KM)
widlasty 6 cylindrowy 2800 cm (127,6 kW – 174 KM)
rzędowy 5 cylindrowy 2200 cm turbo (168,7 kW – 230 KM) wersja quattro S2
Silniki wysokoprężne
rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (55 kW – 75 KM) TD
rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (66 kW – 90 KM) TDI
AUDI AG ma za sobą bardzo dynamiczną i barwną historię. Tradycjami w konstruowaniu samochodów i motocykli sięga aż po wiek dziewiętnasty. Zarówno niegdyś zadomowione w Saksonii marki Audi i Horch z Zwickau, Wanderer z Chemnitz i DKW z Zschopau, które w roku 1932 zjednoczyły się w Auto Union pod znakiem czterech pierścieni, jak też i przyłączający się w roku 1969 NSU z Neckarsulm (Szwabia), wniosły swój wielki wkład w niemiecki przemysł motoryzacyjny i wycisnęły swoje piętno przede wszystkim na technicznym rozwoju samochodów. Technicznie innowacyjny charakter marek Audi i NSU doprowadził w końcu w roku 1971 do owego hasła, które do dziś zachowuje swoją aktualność: "Przewaga dzięki technice".
14 listopada 1899 r.
August Horch (1868 - 1951) zakłada w Kolonii-Ehrenfeld firmę A. Horch & Cie. Tam buduje swój pierwszy automobil, który ukończony jest na początku roku 1901. W marcu 1902 r. następuje przeniesienie przedsiębiorstwa do Reichenbach w Saksonii i dwa lata później przekształcenie w spółkę akcyjną. Łączy się to z kolejną zmianą siedziby. 10 maja 1904 r. powstaje w Zwickau A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG.
1915-1929
Umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu pochodziło jeszcze z czasów pojazdów konnych, kiedy woźnica siedział po prawej stronie. Audiwerke jako pierwszy producent samochodów w Niemczech przedstawia we wrześniu 1921 r. seryjny pojazd z kierownicą po lewej stronie - Audi Typ K.
1930-1944
W sierpniu 1928 r. J. S. Rasmussen przejmuje pakiet większościowy spółki Audiwerke AG. Właśnie w Zwickau rozpoczyna on w roku 1931 produkcję na dużą skalę niewielkiego samochodu DKW z napędem na przednie koła. Pojazd posiada drewnianą karoserię pokrytą sztuczną skórą oraz charakterystyczny dla DKW silnik dwusuwowy. Konstrukcja ta staje się podstawą dla jednego z najpopularniejszych małych samochodów lat 30-tych. Do roku 1942 fabrykę w Zwickau opuszcza ponad ćwierć miliona tych pojazdów.
1945-1959
Na rozkaz sowieckiej administracji wojskowej w Niemczech saksońskie fabryki Auto Union zostają w 1945 roku zdemontowane w ramach odszkodowania wojennego. Skutkiem tego cały majątek przedsiębiorstwa zostaje skonfiskowany bez żadnego odszkodowania. 17 sierpnia 1948 r. Auto Union AG, Chemnitz zostaje wykreślone z rejestru handlowego.
1960-1974
W 1963 roku na stoisku NSU, na salonie motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie sensacją staje się dwuosobowy pojazd z otwartą kabiną, o nazwie Wankel Spider. W tylnej części tego pojazdu terkocze jednotarczowy silnik z tłokiem obrotowym. Od początku lat 50-tych NSU oraz Felix Wankel pracują nad nową koncepcją silnika: zamiast tłoka skokowego mieszankę paliwowo-powietrzną spręża silnik z tłokiem wirującym.
1975-1989
W marcu 1980 r. na salonie samochodowym w Genewie olbrzymią sensację wzbudza na stoisku Audi sportowy Coupé z napędem na cztery koła. Audi quattro to pierwszy model samochodu osobowego z takim napędem. Do tamtej pory ten rodzaj napędu stosowany był jedynie w przypadku ciężarówek oraz samochodów terenowych. Rozwiązanie to było konsekwentnie stosowane w Audi quattro zapewniając mu w sporcie motorowym sukcesy na światową skalę i coraz częściej stosowane było w całej palecie modeli Audi.
1990
Jesienią 1991 roku Audi przedstawia dwa przyciągające uwagę modele: Audi quattro Spyder na IAA we Frankfurcie oraz Audi Avus w ramach Tokyo Motorshow. Konsekwentne stosowanie aluminium jako materiału konstrukcyjnego karoserii tych dwóch modeli wskazuje na przyszłe stosowanie materiałów lekkich w seryjnej produkcji samochodów Audi.
Kluczowe wydarzenia w historii firmy Audi wnoszą bardzo wiele do rozwoju całej światowej motoryzacji. W tym dziale prezentujemy te fakty i rozwiązania, które wpłynęły na dzisiejsze postrzeganie marki Audi.
40-lecie odrodzenia Audi
Mija właśnie 40 lat od reaktywacji marki Audi. Wielki powrót tego gracza na motoryzacyjny rynek nastąpił wraz z powstaniem modelu Audi 72 z czterosuwowym silnikiem. Światowy debiut tego samochodu miał miejsce jesienią 1965 roku na Międzynarodowych Targach Samochodów we Frankfurcie.
100-lecie zakładów w Neckarsulm
Audi świętuje jubileusz 100-lecia zakładów w Neckarsulm. Najważniejszym punktem uroczystości jest rozpoczęcie produkcji nowego samochodu sportowego R8.
Audi Tradition z wizytą w Hamburgu
W piątym spotkaniu samochodów zabytkowych Stadtpark-Revival w Hamburgu wzięło udział 350 pojazdów wyścigowych od rocznika 1910 do 1970. Na zamkniętym odcinku parku miejskiego o długości 1,7 km odbyły się starty pokazowe. Wśród uczestników nie zabrakło również Audi Tradition, które zaprezentowało dwa zabytkowe pojazdy z Historycznej Kolekcji Inglostad: Audi Sport Quattro S1 z roku 1985 oraz Wanderer Stromlinie Spezial z 1939 roku.
Pierwszy wielki sukces
To było pierwsze duże zwycięstwo w sportach motorowych w historii firmy AUDI AG. Był rok 1906, kiedy mieszkaniec Zwickau dr Rudolf Stöß wygrał w samochodzie Horch 18/22 KM wyścig "Herkomer Fahrt".
Legendy wyścigów w Goodwood
Na 'Festival of Speed', który miał miejsce w angielskim Goodwood między 7 i 9 lipca przybyło setki tysięcy gości. Oprócz tegorocznego zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 zaprezentowani zostali również przedwojenni bohaterowie firmy Audi m.in. samochód wyścigowy Auto Union Typ C, z którym w 1936 roku Bernd Rosemeyer sięgnął praktycznie po wszystko, co było wówczas do zdobycia.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystkie wiadomości zostały wyszukane w google.
Dzięki - przyklejam - Doc[/i][/b]
Cztery pierścienie są znakiem rozpoznawczym jednego z najstarszych producentów samochodowych w Niemczech. Symbolizują one dokonane w roku 1932 połączenie czterech do tamtej pory niezależnych producentów: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer. To oni, razem z marką NSU, która przyłączyła się w roku 1969, stanowią fundament dzisiejszej spółki
AUDI AG.
1986
Wrzesień: prezentacja Audi 80 trzeciej generacji. Czterodrzwiowa limuzyna odznacza się nowocześnie ukształtowanym nadwoziem. Oferowane są silniki gaźnikowe o pojemności i mocy 1,6l/55kW (z katalizatorem), 1,8l/55kW (z katalizatorem), 1,8l/65kW ( z katalizatorem), 1,8l/66kW oraz silniki wtryskowe 1,8l/66kW (z katalizatorem), 1,8l/82kW i 1,9l/83kW (z katalizatorem).
1988
Styczeń: mimo iż Audi 80/90 od początku produkcji ma całkowicie ocynkowane nadwozie, dopiero teraz przedłużona zostaje do 10 lat gwarancja na nadwozie.
Luty: silnik o mocy 66kW z instalacją KE-Jetronic wyposażony zostaje teraz w centralny zespół wtryskowy Mono-Jetronic. Dane techniczne silnika bez zmian.
Sierpień: silnik o mocy 65kW z nieregulowanym katalizatorem otrzymuje nowy gaźnik, co wraz z kilkoma innymi środkami daje mu nieco większą moc: 66kW. Silnik o pojemności 1,9l zostaje zastąpiony przez silnik czterocylindrowy 2,0l z KE-Motronic. Moc bez zmian: 83kW.
1989
Lipiec: wszystkie Audi wyposażane są w elektryczny regulator zasięgu świateł.
Sierpień: także silnik Audi 80 o najmniejszej mocy zostaje wyposażony w regulowany katalizator. Niewielkie modyfikacje podwozia: inna regulacja amortyzatorów, przedni stabilizator ma połączony przegubowo drążek łączący, sportowe podwozie z nowymi tylnymi zderzakami.
Drzwiczki wlewu paliwa podłączone są do centralnej blokady drzwi. Dotąd korek wlewu paliwa zamykany był na osobny kluczyk.
Nowy układ zespolonych włączników kierunkowskazów, wycieraczek, świateł i świateł awaryjnych błyskowych (jak w Audi 100/200)
Wrzesień: Audi oferuje wysokonapięciową instalację chroniącą silnik przed kunami. Zdarzają się przypadki, że te małe gryzonie powodują uszkodzenia instalacji w komorze silnika.
Październik: silnik o mocy 66kW, przerabiany do lutego 1988 na Mono-Jetronic, ponownie wyposażany jest w sprawdzoną i niezawodną instalację KE-Jetronic.
1990
Luty: do małej serii Audi produkowane są teraz poduszki pneumatyczne (airbag) w połączeniu z "procon-ten". Za dopłatą zabezpieczenie z boków w drzwiach oraz wspomagany układ kierowniczy.
Sierpień: ponownie nowy zespół zapłonowo-wtryskowy do czterocylindrowego silnika o mocy 66kW: silnik wyposażany jest w kombinację Mono-Motronic, elektronicznej regulacji zapłonu i Mono-Jetronic.
B3 (1987-1991)
Nowe nadwozie które zostało skonstruowane w 1986 r., posiada ponadczasową sylwetkę, która również zapewnia bardzo mały opór powietrza wynoszący Cw = 0,29. Od tego modelu również, nadwozie "osiemdziesiątki" zostaje wykonane z blach ocynkowanych obustronnie, co daje wzorową ocenę w zabezpieczeniu antykorozyjnym. Ciekawostką jest zastosowanie prostego, lecz nadwymiar skutecznego systemu bezpieczeństwa "procon-ten", który zabezpiecza pasażerów przy silnych wypadkach czołowych, powodując podczas wypadku przesuniecie kierownicy ku desce rozdzielczej przy jednoczesnym naprężaniu pasów bezpieczeństwa pierwszego rzędu siedzeń. Dodatkowy atut tego systemu, to iż jest bezobsługowy przez cały okres użytkowania.
Silniki benzynowe montowane w wersji 80
zędowy 4 cylindrowy 1600 cm (51 kW – 70 KM) oznaczenie literowe silnika: PP
rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (55 kW – 75 KM) oznaczenie literowe silnika: RN, RNA (wersja austriacka (51 kW – 70 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (55 kW – 75 KM) oznaczenie literowe silnika: RU
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (65 kW – 88 KM) oznaczenie literowe silnika: SF
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (66 kW – 90 KM) oznaczenie literowe silnika: SF, NE, JV, JN, PM
rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (82 kW – 112 KM) oznaczenie literowe silnika: DZ, MU
rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (83 kW – 113 KM) oznaczenie literowe silnika: SD
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (83 kW – 113 KM) oznaczenie literowe silnika: 3A
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115 KM) oznaczenie literowe silnika: AAD
rzedowy 4 cylindrowy 2000 cm (101kW - 137 KM) oznaczenie literowe silnika: 6A
B4 (1992-1995)
Audi 80 B4 posiada 15 calowe koła, większy bagażnik niż w modelu B-3, dzieki zastosowania innego tylnego zawieszenia (belka skrętna), zastosowało kilka ciekawych rozwiązań, m.in. pneumatyczny centralny zamek, ogrzewana tylna szyba, która spełnia także funkcję anteny radiowej.
Silniki benzynowe
rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (52 kW – 71 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (74 kW – 100 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (66 kW – 90 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115,6 KM)
rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (100 kW – 136 KM)
rzędowy 5 cylindrowy 2300 cm (98 kW – 133 KM)
widlasty 6 cylindrowy 2600 cm (110 kW – 150 KM)
widlasty 6 cylindrowy 2800 cm (127,6 kW – 174 KM)
rzędowy 5 cylindrowy 2200 cm turbo (168,7 kW – 230 KM) wersja quattro S2
Silniki wysokoprężne
rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (55 kW – 75 KM) TD
rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (66 kW – 90 KM) TDI
AUDI AG ma za sobą bardzo dynamiczną i barwną historię. Tradycjami w konstruowaniu samochodów i motocykli sięga aż po wiek dziewiętnasty. Zarówno niegdyś zadomowione w Saksonii marki Audi i Horch z Zwickau, Wanderer z Chemnitz i DKW z Zschopau, które w roku 1932 zjednoczyły się w Auto Union pod znakiem czterech pierścieni, jak też i przyłączający się w roku 1969 NSU z Neckarsulm (Szwabia), wniosły swój wielki wkład w niemiecki przemysł motoryzacyjny i wycisnęły swoje piętno przede wszystkim na technicznym rozwoju samochodów. Technicznie innowacyjny charakter marek Audi i NSU doprowadził w końcu w roku 1971 do owego hasła, które do dziś zachowuje swoją aktualność: "Przewaga dzięki technice".
14 listopada 1899 r.
August Horch (1868 - 1951) zakłada w Kolonii-Ehrenfeld firmę A. Horch & Cie. Tam buduje swój pierwszy automobil, który ukończony jest na początku roku 1901. W marcu 1902 r. następuje przeniesienie przedsiębiorstwa do Reichenbach w Saksonii i dwa lata później przekształcenie w spółkę akcyjną. Łączy się to z kolejną zmianą siedziby. 10 maja 1904 r. powstaje w Zwickau A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG.
1915-1929
Umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu pochodziło jeszcze z czasów pojazdów konnych, kiedy woźnica siedział po prawej stronie. Audiwerke jako pierwszy producent samochodów w Niemczech przedstawia we wrześniu 1921 r. seryjny pojazd z kierownicą po lewej stronie - Audi Typ K.
1930-1944
W sierpniu 1928 r. J. S. Rasmussen przejmuje pakiet większościowy spółki Audiwerke AG. Właśnie w Zwickau rozpoczyna on w roku 1931 produkcję na dużą skalę niewielkiego samochodu DKW z napędem na przednie koła. Pojazd posiada drewnianą karoserię pokrytą sztuczną skórą oraz charakterystyczny dla DKW silnik dwusuwowy. Konstrukcja ta staje się podstawą dla jednego z najpopularniejszych małych samochodów lat 30-tych. Do roku 1942 fabrykę w Zwickau opuszcza ponad ćwierć miliona tych pojazdów.
1945-1959
Na rozkaz sowieckiej administracji wojskowej w Niemczech saksońskie fabryki Auto Union zostają w 1945 roku zdemontowane w ramach odszkodowania wojennego. Skutkiem tego cały majątek przedsiębiorstwa zostaje skonfiskowany bez żadnego odszkodowania. 17 sierpnia 1948 r. Auto Union AG, Chemnitz zostaje wykreślone z rejestru handlowego.
1960-1974
W 1963 roku na stoisku NSU, na salonie motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie sensacją staje się dwuosobowy pojazd z otwartą kabiną, o nazwie Wankel Spider. W tylnej części tego pojazdu terkocze jednotarczowy silnik z tłokiem obrotowym. Od początku lat 50-tych NSU oraz Felix Wankel pracują nad nową koncepcją silnika: zamiast tłoka skokowego mieszankę paliwowo-powietrzną spręża silnik z tłokiem wirującym.
1975-1989
W marcu 1980 r. na salonie samochodowym w Genewie olbrzymią sensację wzbudza na stoisku Audi sportowy Coupé z napędem na cztery koła. Audi quattro to pierwszy model samochodu osobowego z takim napędem. Do tamtej pory ten rodzaj napędu stosowany był jedynie w przypadku ciężarówek oraz samochodów terenowych. Rozwiązanie to było konsekwentnie stosowane w Audi quattro zapewniając mu w sporcie motorowym sukcesy na światową skalę i coraz częściej stosowane było w całej palecie modeli Audi.
1990
Jesienią 1991 roku Audi przedstawia dwa przyciągające uwagę modele: Audi quattro Spyder na IAA we Frankfurcie oraz Audi Avus w ramach Tokyo Motorshow. Konsekwentne stosowanie aluminium jako materiału konstrukcyjnego karoserii tych dwóch modeli wskazuje na przyszłe stosowanie materiałów lekkich w seryjnej produkcji samochodów Audi.
Kluczowe wydarzenia w historii firmy Audi wnoszą bardzo wiele do rozwoju całej światowej motoryzacji. W tym dziale prezentujemy te fakty i rozwiązania, które wpłynęły na dzisiejsze postrzeganie marki Audi.
40-lecie odrodzenia Audi
Mija właśnie 40 lat od reaktywacji marki Audi. Wielki powrót tego gracza na motoryzacyjny rynek nastąpił wraz z powstaniem modelu Audi 72 z czterosuwowym silnikiem. Światowy debiut tego samochodu miał miejsce jesienią 1965 roku na Międzynarodowych Targach Samochodów we Frankfurcie.
100-lecie zakładów w Neckarsulm
Audi świętuje jubileusz 100-lecia zakładów w Neckarsulm. Najważniejszym punktem uroczystości jest rozpoczęcie produkcji nowego samochodu sportowego R8.
Audi Tradition z wizytą w Hamburgu
W piątym spotkaniu samochodów zabytkowych Stadtpark-Revival w Hamburgu wzięło udział 350 pojazdów wyścigowych od rocznika 1910 do 1970. Na zamkniętym odcinku parku miejskiego o długości 1,7 km odbyły się starty pokazowe. Wśród uczestników nie zabrakło również Audi Tradition, które zaprezentowało dwa zabytkowe pojazdy z Historycznej Kolekcji Inglostad: Audi Sport Quattro S1 z roku 1985 oraz Wanderer Stromlinie Spezial z 1939 roku.
Pierwszy wielki sukces
To było pierwsze duże zwycięstwo w sportach motorowych w historii firmy AUDI AG. Był rok 1906, kiedy mieszkaniec Zwickau dr Rudolf Stöß wygrał w samochodzie Horch 18/22 KM wyścig "Herkomer Fahrt".
Legendy wyścigów w Goodwood
Na 'Festival of Speed', który miał miejsce w angielskim Goodwood między 7 i 9 lipca przybyło setki tysięcy gości. Oprócz tegorocznego zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 zaprezentowani zostali również przedwojenni bohaterowie firmy Audi m.in. samochód wyścigowy Auto Union Typ C, z którym w 1936 roku Bernd Rosemeyer sięgnął praktycznie po wszystko, co było wówczas do zdobycia.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystkie wiadomości zostały wyszukane w google.
Dzięki - przyklejam - Doc[/i][/b]