Strona 1 z 9
[B4] Montaż bi-xenonów pod H4
: 16 gru 2007, 17:30
autor: WOJTEK26
Dzisiaj wziąłem sie za montaz zakupionego zestawu Bi-xenonów o barwie 6000K. Wg wszystkich zapewnien montaz powinien zająć do 1 godz mi zeszło sie prawie 3 ale pokoleji.
Pierwszy problem pojawił sie gdzie zamontowac zapalnik i sterownik długie/krótkie z prawej strony foto nr 1. Z lewej strony jest łatwy dostep i wystarczajaco duzo miejsca foto nr.2. Po wymontowaniu całego filtra powietrza jedyne słuszne miejsce znalazłem pod lampa przednią foto nr3.Z lewej strony wystawała śrubka którą wykorzystałem do przykręcenia zapalnika fotonr.4. Po zamontowaniu zapalników problem pojawił sie z miejscem montazu sterownika długie/krótkie. Udało sie znaleźć miejsce pod filtrem foto nr.5. Ostatnim krokiem pozostało wywiercenie otworów w obudowie lampy aby przeprowadzic kable zasilające żarówki. Najwięcej czasu zeszło na znalezieniu odpowiednich miejsc na montaz zapalników, samo podłaczenie jest łatwe i proste.
: 16 gru 2007, 17:38
autor: zgredek27
Spoko, teraz pokaż jak to świeci
No i druga sprawa która mnie interesuje..czy nie ma zakłóceń RADIA I CB? bo ponoć i to sie zdarza..
dziury na kable wierciles w plastikowych "zatyczkach"?
: 16 gru 2007, 17:43
autor: ponczo
Widzę że nawet w zimowe wieczory nie dajecie odetchnąć swoim niuniom <ok>
Sprawdzałeś jak świecą :?: Jest aż tak duża różnica względem oryginałów (poprawa widoczności) :?:
Czy zakładając Bi-xenony zostawiłeś oryginalne odbłyśniki :?: jeśli tak to czy nie tracą na swojej żywotności :?:
: 16 gru 2007, 17:48
autor: zgredek27
Czy zakładając Bi-xenony zostawiłeś oryginalne odbłyśniki :?: jeśli tak to czy nie tracą na swojej żywotności :?:
Dlaczego maja niszczyc odblysniki? Przeciez to zestaw ksenonów a nie żarówek malowanych na niebiesko o mocy 100W
: 16 gru 2007, 17:54
autor: ponczo
zgredek27 pisze:Dlaczego maja niszczyc odblysniki? Przeciez to zestaw ksenonów a nie żarówek malowanych na niebiesko o mocy 100W
Czyli rozumiem że do lamp soczewkowych bez problemu mogę wsadzić zestaw xenonów i nie muszę sie o nie bać
Pytam bo słyszałem że oryginalnie montowane xenony mają jakieś chłodzenie itp. :roll: Wolę sie upewnić :->
: 16 gru 2007, 17:55
autor: zgredek27
Mozesz, z reszta zobacz sobie na ostatnia strone w Topicu o Coupe Dreda..wlasnie wrzucił zdjęcia z montowania BI-Xenonu :mrgreen: Zadnego chlodzenia to tam nie ma..z tego co ja wiem.
: 16 gru 2007, 18:14
autor: ponczo
No i wszystko jasne
Teraz czekamy na zdjęcia Wojtka i wrażenia ze świecenia :mrgreen:
: 16 gru 2007, 19:39
autor: WOJTEK26
Odbłysnikom nic sie nie stanie xenony maja nizszą temp pracy niz zwykłe żarówki. Jechałem wieczorkiem to jest duza róznica szczególnie jeżeli o widocznośc pasów i znaków, droga tez, ale efekt bedzie widoczny po ustawieniu prawidłowo lamp i podczas jazdy w nocy. Dołączam pozostałe fotki.
Zaleta tego zestawu jest dodatkowy sterownik odpowiadajacy za zmiane świateł i nie trzeba przerabiac instalacji przy pająku, żeby xenon nie gasł po zmianie.
: 16 gru 2007, 19:46
autor: pawelbicz
Palniki potrzebują trochę czasu na tzw. "rozświecenie" zazwyczaj ok. 40-60 godzin.. więc efekt za niedługo będzie jeszcze lepszy <ok>
Coraz bardziej zaczynam się zastanawiać nad zakupem takiego zestawu.. czy możesz zdradzić gdzie kupowałeś i za ile?? jakiej firmy??
: 16 gru 2007, 19:57
autor: WOJTEK26
W tym temacie podałem link od kogo kupiłem
viewtopic.php?t=10628
: 16 gru 2007, 22:24
autor: homer
ale chwilka bo ja juz sie zagubilem to jest Bi Xenonw soczewkach tak??
: 16 gru 2007, 22:33
autor: IC69
ponczo pisze:słyszałem że oryginalnie montowane xenony mają jakieś chłodzenie
Po co Wam chłodzenie, skoro jeden xenon ma 35W czyli połowę tego co zwykła żarówka H4.
Również jestem ciekaw efektu, ale mimo wszystko uważam, że bez soczewki xenon nie ma sensu :-|
: 16 gru 2007, 23:05
autor: ClNEK
H4 to nie soczewka, to zwykle lampy, tu ten "bi-xenon" polega na tym ze w zarniku cos sie przestawia (tak to zrozumialem z opisu jakiejs aukcji). w normalnym bixenonie w zarniku nic sie nie zmienia tylko w soczewce jest jakas przeslona ktora zmienia kat swiecenia. w lampach zespolonych odblysnik do swiatel dlugich (ktore staja sie niby zbedne) jest calkiem inaczej ustawiony i ciekawym jak takie zrobienie swiatel dlugich z krotkich wyglada w rzeczywistosci (o ile dobrze rozumiem ten bixenon z allegro)
: 16 gru 2007, 23:36
autor: homer
to kupa cos mnie sie nie wydaje zeby to to bylo takie fajne w zwyklej lampie ale moge sie mylic
: 17 gru 2007, 08:12
autor: WOJTEK26
Dzisiaj jak bede wracał z pracy to zrobie fotki na krótkich i długich w porównaniu do zwykłych żarówek i sami ocenicie i czy dobrze swieca.
[ Dodano: 2007-12-17, 20:08 ]
Dołączam fotki w nocy ale sa robioone w różych warunkach i nie oddaje to efekty jaki jest a xenony śwoeca duzoooo lepiej niz zwykłe H4