Strona 1 z 7

[B4 1Z] Rezanie Przednich Zacisków Hamulcowych S2 / V6

: 28 mar 2008, 08:37
autor: Solskier
Z racji tego ze po modach nie było czym zahamowac mojeje niuni postanowiłem zmienic przednie hamulce z seryjnych (Lita tarcza 280mm + jedno tłoczkowy zacisk Lucasa) na zestawik montowany w modelu S2 lub 2.8 V6 (Tarcza wntylowana 276mm + dwu tłoczkowy zacisk Girlinga). Wiec zaczynamy, pierwsza sprawa której nie przeskoczymy to kupno około 0/5l płynu hamulcowego DOT 4 i odkrecenie koła :-P Kiedy koło mamy już zdjete i auto stoi na podnosniku zabieramy sie za odkrecenie śrób trzymajacych zaisk i jarzmo zacisku
Obrazek Obrazek
(Jak widać stara tarcza i zaciski wygladaja dość "marnie") Kiedy mamy popuszczone już te 4 śórby odkrecamy przewód haydrauliczny od zacisku (tutaj warto wyposażyć sie w jakieś szczybce zaciskowe zeby scisnac przewód z którego nie bedize nam kapał płyn i nie bedzie zapowietrzał sie układ)
Obrazek Obrazek

Teraz pora na nowa tarcze która jest nieco masywniejsza od litej oraz zacisk też jest powierzchniowo dużo wiekszy
Obrazek Obrazek Obrazek
Zakładamy nowa tarcze na piaste i przykrecamy jarzmo
Obrazek
W jarzma wsadzamy klocki hamulcowe (nowe kupiłem z czujnikami wiec postanowiłem wyrezać kabelek tak aby po zurzyciu klocków zapaliła sie informacja na AC - w tym celu podłaczamy jednek kabelek z czujnika na mase a drugi na plus do czujnika poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym-teraz nie zrobiłem foto ale jak ktoś bedzie chciał to dorzuce)
Obrazek
Klocki na miescu zakładamy zacisk, przykrecamy przewód hydrauliczny, popuszczamy odpowietrznik, przeciagamy przewód od klocków i praktycznie gotowe.... dość istotna sprawa o której warto pamietac to jest to zaby sprawdzić czy da sie wykrecić odpowietrznik, warto to zrobić w imadle przed załozeniem zacisku na kolumne...
Obrazek Obrazek
Zwalniamy żabke z przewodu hydraluicznego, dolewamy płynu do zbiorniczka zapraszamy kolege zaby nam pomógł przy odpowietrzaniu hamulca, pamietamy jak auto jest z ABSem to odpowietrzamy na przekreconym zapłonie. Równiez istotne jest niedopuszczenie do braku płynu w zbiorniczku pamietamy o tym iż sprzeglo jest hydrauliczne i jak braknie płynu to bedziemy miec dodatkowa robote z odpowietrzaniem sprzgło :-D Efekt końcowy rezanka
Obrazek
Jak narazie nie bawiłem sie w malowanie zacisków jedynie przeczysciłem strzemiona i cylinderki. Malowanie bedzie jak zrobi sie cieplej ale nie wiem jeszcze czy na srebrno czy na czerwono - moze doradzicie koledzy <ok> Dodam iz teraz hamulec jest nieco bardziej agreswny i o wiele lepiej jest sie zhamowac z wiekszych predkosci, kolejna zaleta jest taka ze nadal mamy hamulec nawet po paru ostrych dohamowaniach (wentylowana tarcza nie przegrzewa sie tak szybko jak lita). Sorry za słaba jakosc zdjec ale niestety to tylko komórka :-(

: 28 mar 2008, 08:46
autor: OGr
Super robota :-) Napisałbyś jeszcze jaki koszt takiej modyfikacji :-)

Mogłeś wypiaskować ten tłoczek, zregenerować, a na koniec pomalować :-)

: 28 mar 2008, 09:11
autor: Solskier
OGr pisze:Napisałbyś jeszcze jaki koszt takiej modyfikacji
Mogłeś wypiaskować ten tłoczek, zregenerować, a na koniec pomalować
Koszt około 600zł a piaskowanie i malowaie bedzie jak zrobi sie cieplej i bede miał chwile czasu - teraz jeszcze potrzebowałem czasu na drugie rezanko ;-) , odrazu zapodam nowe alu które czekaja teraz na oponki.

: 28 mar 2008, 09:13
autor: OGr
Solskier, tak ale miałeś ściągnięte to można było od razu zrobić :-) No ale ja se gadam a zrobiłem tak samo jak wymieniałem wszystkie tarcze :-(

PS: A te zaciski były też w silnikach 2.6 i 2.8 ? Zdawało mi sie że tylko w S2 ?

: 28 mar 2008, 09:18
autor: silentfox
Ładne rezanko <ok> , a jak sie teraz auto zachowuje? Dużo lepiej hamuje? :mrgreen:

: 28 mar 2008, 09:21
autor: OGr
Solskier, a tak wogóle to dziwne że przednich nie miałeś wentylowanych.

: 28 mar 2008, 09:54
autor: Solskier
OGr pisze:Solskier, a tak wogóle to dziwne że przednich nie miałeś wentylowanych.
Bo to 1Z jest dla tego nie było wentyla, a zaciski takie wychodziły chyba też w 2.3 20V i i chyba tez w niektórych 2.6 i napewno w 2.8
silentfox pisze:a jak sie teraz auto zachowuje? Dużo lepiej hamuje?
Jest wyczuwalna róznica zwiekszych predkosci 180-200km/h i hamulec jest tak jak by nieco bardziej agresywny, ale nie duzo, główna zaleta jest taka ze mozna hamowac z tych 200km/h z dwa razy i nadaj jest hamulec (nie pala sie tak szybko).

: 28 mar 2008, 10:03
autor: OGr
Acha, czyli najlepiej kupić 2.8Q i takie hamulce już będą :-)

A co do palenia klocków to u mnie są wentylowane i palenia klocków nie zauważyłem :-)

: 28 mar 2008, 10:58
autor: RaKo
Solskier, spoko robota :mrgreen: OGr, W 2.6 to albo żadko występowały albo wcale,w 2.8 to standard <ok> Ja na zwykłych tarczach i klockach po 2 hamowaniach ze 180 mogę klocki i tarcze wywalić na złom :-?

: 28 mar 2008, 11:03
autor: OGr
RaKo, hamowanie przy 180km/h do 0km/h raczej nie jest wskazane na standardowych hamulcach :-) Na niewentylowanych już sobie tego wogóle nie wyobrażam.

: 28 mar 2008, 12:19
autor: Skuciok
czy przy standardowych zaciskach można zamontować tarczę wentylowną? Ogr ty masz wentylowane?

: 28 mar 2008, 12:20
autor: krzysiek_kw15
Super :mrgreen: :mrgreen:

: 28 mar 2008, 12:51
autor: OGr
Skuciok, przednie tak :-) W Chorwacji w upale 45C w cieniu się sprawdziły :-)

: 28 mar 2008, 13:19
autor: Skuciok
przednie tak mam
czy
przednie tak można zamontować do zwykłych zacisków :?: :-P

: 28 mar 2008, 13:37
autor: Arczizioom
Niedowiary 2 takie rezania w ciągu dnia. Respekt.