Strona 1 z 48

[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D

: 28 mar 2008, 09:49
autor: Solskier
Troche sie rozrezalem tego dnia i postanowiłem zrobić jeszcze dodatkowe zegary plus fotostory. Bez gadania zaczynamy :mrgreen: Oj tylko od czego jest tyle fotek :-P Na poczatek moze fotki samych wsaźników.

Pierwsza czynnoscia jaka nalezało wykonac to montarz dwóch dodatkowych czujników (Cisnieia oleju i temperatury oleju) w tym celu nalezalo wymontować wymiennik ciepła w którym nalezalo zrobić otwór na nowy czujnik cisnienia oleju, najpier odkrecamy filt oleju, podstawe filtra a nastepnie sam wymiennik ciepła który trzyma sie na trzech śróbach impusowych , w miejscu zaznaczonym strzałka jest kanał olejowy i w tym miejscu borujemy dziure wiertłem 9 i gwintujemy gwintowniekiem 10x1

Natpenie przechodzimy narazie do wnetrza auto i rezamy w cieple :mrgreen: W pierwszej czynnosci nalezy zciagac pokretał, mozna to wykonac na dwa sposoby, albo podwazyc z boku delikatnie cieńkim śróbokretem (ja własnie tak to wykonałem) w miejscach do tego przeznaczonych albo przez jakaś gąbke albo materiał wyszarpać je kombinerkami

Nastepnym krokiem jest odkrecenie dwóch śrob krzyżakowych które trzymaja cała obudowe.

Później jesli panel nadal nam nie chce zejsc (co zdarza sie zadko) to podwazamy go z brzegu delikatnie cieńkim wkretakiem.

Teraz kiedy mamy już wszystko na wierzchu odkrecamy dwie śróbki krzyzakowe trzymajace podstawe popielniczki.

Kolejno wysuwamy popielniczke i odkrecamy mocowanie zapalniczki (klucz nasadowy 8mm)

Teraz odczepiamy przewody zasilajace zapalniczke i podswietlanie popielniczki.

Przeplatamy kable przez otwór i wyciagamy popielniczke.

Kolejno dobieramy sie do samego lewarka zmiany biegów, po kolei odkrecamy śróby z tyłu pod popielniczka sróba na klucz nasadowy 10mm (w starszych modelach znajdowały sie tam dwie śróby na klucz nasadowy 8mm), po czym z przdu zciagamy dekielek maskujacy nam kolejne dwie śróby (dekielke podwazamy cieńkim płaski wkretakiem) pod nim mamy jedna sróbe szczesciokątna na klucz nasadowy 8mm i w głebi ukryta śróbe trzymajaca mieszek wraz z jego ramka na wkretaka krzyzakowego.

Mamy już wszystko odkrecone wiec sciagamy tylny tunel, ciagniemy go do góry przez lewarek.

Nastpenie odkrecamy całe wzmocnienie popielniczki które trzyma sie na dwóch śróbach na klucz nasadowy 8mm.

Teraz kiedy mamy w aucie obraz demolki bierzemy sie za rezanie tunelu pod nowa popielniczke i zegary. W pierwszej kolejnosci zrywamy szmaciana wykładzinke.

Nastpenie wycinamy w tunelu dziure na nowa popielniczke, nie musi byc to wyciete jakoś artystycznie chyba ze ktoś lubi bo i tak nie widac efektu wycinania (jest schowany pod popielniczka), kiedy wytniemy juz dziure i osadzimy popielniczke przykrecamy ja dwoma krzyzakowymi płaskimi srbami.

Kolejno mocujemy blaszki które beda nam trzymały wskaźniki.

Przykrecamy zegary i mamy już mniej wiecej połowe drogi do końca.

Teraz chwila przerwy na rzut okiem na schematy, kolejno pierwszy schemat przedstawia instalacje cała do wskaźnikow a na drugiej fotce zaznaczyłem kolejnosc pinów i ich opis.



3 - Do Masy
6 - Podlaczasz Do + Przez Stacyjke (czyli tzw. zaplon) - Moze To Byc Bezpiecznik 12
2 - Do Czujnika Cisnienia Oleju
5 - Do Czujnika Temperatury Oleju
4 - Pod Bezpiecznik 14, Napiecie Pojawi Sie Kiedy Włączysz Światla
1 - Podlaczasz Do Podswietlania Zapalniczki (jezeli jest z regulacja) lub Podswietlania Nagrzewnicy - Czegos Co Jest z Regulacja Podswietlania."


Teraz przenosimy sie pod kierownice w celu przeciagniecia przewodów do komory silnika. W tym celu odkrecamy 4 śroby na klucz nasadowy 8mm. W komorze silnka szukamy wolnej gumowej przelotki, przez ktora przeciagamy wystrugana predzej wiazke :-D

Nastpenie wg schematu podłaczamy niebiesko czarny kabelek do AC (jak ktoś nie ma to do MC) jest to przewód od czujnika cisnienia oleju.

Wracamy do naszych zegarków mamy juz gotowa polutowana i podłaczona jak nalezy wiazke montujemy teraz ramke wykończeniowa zegarów.

W drugim tunelu (tym od recznego) musimy wypiłowac okragła dziure na popielniczke.

Jednoczescnie pokusiłem sie odrazu o wykonanie podswietlania tylnej popielniczki, wykorzystujac fragmet instalacji z przedniej popielniczki. Składamy wszystko w odwrotnej kolejnosci jak rozkładaliśmy i cieszymy sie efektem końcowym.


Wirtual browar dla kolegi Minon1 za podpowiedz w którym miejscu usadowic dodatkoy czujnik ciśnienia oleju <piwo>

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2013-12-24, 17:48 ]
W opisie niema obrazków bo już ich niema na zewnętrznym hostningu a autor nie zostawił sobie żadnej kopii zapasowej.

Tutaj jest zapisana pierwsza strona z miniaturami link

Aby zapisać paczkę kliknij na stronie plik > pobierz.

: 28 mar 2008, 12:14
autor: krzysiek_kw15
Foto story pierwsze klasa. Na pewno sie przyda. Rezanko git no i jak ładnie wygląda efekt końcowy

: 28 mar 2008, 13:37
autor: ponczo
<ok> Mnie czeka identyczna operacja.
A dzięki takiemu fotostory na pewno będzie mi dużo łatwiej :-)
Rezanko pierwsza klasa <ok>

: 28 mar 2008, 14:31
autor: wolly
super rezanko <ok>

: 28 mar 2008, 14:38
autor: Bastek
Solskier, dlaczego nie załączyłeś tego foto story jakieś 2 tygodnie temu? Byłoby mi łatwiej przy montowaniu swoich budzików - poszedłbym na łatwiznę a tak musiałem sam się głowić i zawracać d**e minonowi i pilocikowi :mrgreen: Czeka mnie jeszcze zamontowanie czujnika ciśnienia oleju, ale muszę niestety poczekać do wymiany oleju. Fajne foto story - tego właśnie brakowało na tym forum <ok>

: 28 mar 2008, 14:52
autor: OGr
Hmmm, a gdzie i jak podłączyłeś czujnik ciśnienia oleju ?

: 28 mar 2008, 14:56
autor: minon1
Tacy ludzie właśnie powinni robić fotostory`a :-D piękna robota i opis,
GRATULEJSZYN :mrgreen:

: 28 mar 2008, 16:00
autor: Solskier
OGr pisze:Hmmm, a gdzie i jak podłączyłeś czujnik ciśnienia oleju ?
W wymienniku ciepła, foto nr 4 i 5.

[ Dodano: 2008-03-28, 16:06 ]
silentfox pisze:mam nadzieje że na zameczku osobiście oblookam
A zobaczysz zobaczysz :-D

: 28 mar 2008, 19:03
autor: szkodnik
jestem w szoku asz mi kopara opadła!!! Bardzo piekna robota gratuluje .

: 28 mar 2008, 19:12
autor: FranoF1
jestem pod wrażeniem :-D
gratki

: 28 mar 2008, 22:49
autor: kaczaza5
Opis zdjęcia i efekt końcowy luxx <bravo> wiecej takich rezaczy z dobrymi pomysłami może mnie też się kiedyś przyda :?: zobaczymy jak będzie z gotóweczką :-|

: 28 mar 2008, 23:42
autor: OGr
Solskier pisze:W wymienniku ciepła, foto nr 4 i 5.
No spoko, a w benzyniakach to przypadkiem nie idzie gdzieś za filtrem oleju ?

: 28 mar 2008, 23:45
autor: IC69
Solskier <bravo>

: 29 mar 2008, 07:29
autor: Solskier
OGr pisze:No spoko, a w benzyniakach to przypadkiem nie idzie gdzieś za filtrem oleju ?
Nie jestem pewien ale w benzynie jesy chyba gdzies na to gotowe miejsce, własnie za filtrem oleju.

: 29 mar 2008, 12:52
autor: MARCIN 80B4
Solskier, rezanie pierwsza klasa <bravo> <spoko>