[B4 1Z] Rezanie Elektrycznych Szyb - Tył.
: 17 cze 2008, 20:58
Dawno juz nic nie rezałem z powodu nowej pracy - i tu sie pochwale, pracuje obecnie jako mechanik samochodowy <lol> Ale co tu duzo gadać, niebawem kolega Arezyy oceni moją wymiane rozrzadu w A4 <mikolaj> Zaczynamy rezanko szyb które bagatela na raty zajeło mi 3 dni <osohozi> Do rezania uzyłem ori podnoscników, ori wiazki klamek i właczników - niby wszystko gotowe ale przez to ze gotowe zadałem sobie jeszcze wiecej pracy, gdyż wiazke pusciłem w ori miejscah - co nie obyło sie sciaganiem deski i zrywaniem podłogi <ok>
Graty do przeszczepu....
Pierwysz krok rezania to zdjecie pólki z pod kierownicy, cztery sórby na klucz nasadowy 8mm... Zdjec juz nie dodaje bo w kazdym rezaniu praktycznie od tego nalezy zaczac wiec wrazie czego jak ktoś bedzie potrzebował to w dziale znajdzie odpowiednie materiały Jak pisałem do rezania zrzuciłem cała konsole i podłoge... opisywać tego nie bede bo wiazke mozna puscic prostym sposobem koło dywanu przez cała konsone... ale foty pogladowe jaka panowała zadyma <ok>
Zabieramy sie następnie za rozebranie drzwi kierowcy i rezanie panelu sterowniani... w tym celu sciagamy maskownice uchwytu do otwierania drzwi i odkrecamy trzy sróby krzyzakowe,,, wymipnamy kable z istniejacych juz dwóch właczników i demnontujemy panel... odkrecamy następnie na brzegach dzwi z kadzej strony po jednej sróbce...
....odkrecamy jeszcze klamke - śróbka w głebi - krzyzakowa... docinamy potrzebna wizke i lutujemy zgodnie z kolorami. W innym wypadku gdy mam nie ori wiazke mierzym próbówka mase i zasilanie na końcu sterownwanie.
Następnie lutujemy i przeciagamy kable przez profile i gumowa harmonijke...
Efekt końcowy pierwszego dnia pracy Kable oczywiscie podciagamy bardziej do srodka bo w innym wypadku nie zmiszczą nam sie do panela...
Drugi dzień pracy i ciagniecie kabli pod podłoga wzdłuz listwy progowej - idnetycznie jak kable do grania Odkrecamy w rówzniez słupek - dwie śrobki krzyzakowe na samym dole schowane pod listwa progowa :!:
Kable puszczone - dobieramy sie do tylnych drzwi <ok>
Odkrecamy dwie poboczne sróbki na krańcach drzwi - idnetycznie jak w przednich - następnie kalmke - również jak przód - i maskowanie uchwytu - jedna śroba krzyzakowa pod maskowaniem dwie sórby krzyzakowe trzymajace tapicerke...
Odkrecamy sróby trzymajace prowadniece trzy na dole jedna na górzy poczym zmieniamy na silniki... odczepiamy równiez wszystko co w poblizu nam przeszkdaza... przeciagamy wizke ze słubka Uwaga kazdy podnosnik na dole zabezpieczony jest zapinką :!:
Kolejno przygotowujemy tapicerke - w tapicerce nawet z korbami są przygotowane osłabione miejsca pod wyciecie na nowe klamki z przełacznikami.. wycinamy i odginamy nie odcinamy bo bedzie widac braki materiału :!: :!: :!:
A tu róznica pomiedzy podnosnikiem manualnym a elektrycznym <ok>
Jeszcze jedna ciekawostka jak zdemontowac wtyczke, otwieramy ja i wyciskamy igła przewody - kazdy przewód ma zapinki po mokach...
Efekt końcowy po zozeniu wszyskiego w całosc w odwrotnej kolejnosci... teraz zostaje montarz głosników wysokotonowych w miejsca dziur po starych korbach.
Na koniec jeszcze mała porada jak rozebrac i ewentualnie naprawić włacznik, od szyb i od szybra jest identyczny. Na foto widać w których miejscach sa zaczepy wiec tam podwazamy cieńkim sróbokretem i odchylamy. Osobno demontuje sie góre "włacznik" i osobno dół... w środku jedyna luźną czescia są płytki krzemowe - przełaczniki. Jedyna rzecz która najczesciej sie psuje to podswietlanie albo poda dioda - dość zadko bo czesciej kończy sie opornik. W celu sprawdzenia uzywamy miernika - diode pamietamy mierzymy zgodnie z biegunami zasilania bo inaczej nic nam miernik nie pokaze.
Mam nadzieje ze do czegoś przyda sie to story, choćby do naprawy włacznika
PS. Nigdy wiecej puszczania wiazki w ori miejscach, acha przy okazji rozkrecania drzwi dobrze jest nasmarować wszystkie prowadnice szyb daje to niezły efekt - cicha praca i szybsze działanie.
Graty do przeszczepu....
Pierwysz krok rezania to zdjecie pólki z pod kierownicy, cztery sórby na klucz nasadowy 8mm... Zdjec juz nie dodaje bo w kazdym rezaniu praktycznie od tego nalezy zaczac wiec wrazie czego jak ktoś bedzie potrzebował to w dziale znajdzie odpowiednie materiały Jak pisałem do rezania zrzuciłem cała konsole i podłoge... opisywać tego nie bede bo wiazke mozna puscic prostym sposobem koło dywanu przez cała konsone... ale foty pogladowe jaka panowała zadyma <ok>
Zabieramy sie następnie za rozebranie drzwi kierowcy i rezanie panelu sterowniani... w tym celu sciagamy maskownice uchwytu do otwierania drzwi i odkrecamy trzy sróby krzyzakowe,,, wymipnamy kable z istniejacych juz dwóch właczników i demnontujemy panel... odkrecamy następnie na brzegach dzwi z kadzej strony po jednej sróbce...
....odkrecamy jeszcze klamke - śróbka w głebi - krzyzakowa... docinamy potrzebna wizke i lutujemy zgodnie z kolorami. W innym wypadku gdy mam nie ori wiazke mierzym próbówka mase i zasilanie na końcu sterownwanie.
Następnie lutujemy i przeciagamy kable przez profile i gumowa harmonijke...
Efekt końcowy pierwszego dnia pracy Kable oczywiscie podciagamy bardziej do srodka bo w innym wypadku nie zmiszczą nam sie do panela...
Drugi dzień pracy i ciagniecie kabli pod podłoga wzdłuz listwy progowej - idnetycznie jak kable do grania Odkrecamy w rówzniez słupek - dwie śrobki krzyzakowe na samym dole schowane pod listwa progowa :!:
Kable puszczone - dobieramy sie do tylnych drzwi <ok>
Odkrecamy dwie poboczne sróbki na krańcach drzwi - idnetycznie jak w przednich - następnie kalmke - również jak przód - i maskowanie uchwytu - jedna śroba krzyzakowa pod maskowaniem dwie sórby krzyzakowe trzymajace tapicerke...
Odkrecamy sróby trzymajace prowadniece trzy na dole jedna na górzy poczym zmieniamy na silniki... odczepiamy równiez wszystko co w poblizu nam przeszkdaza... przeciagamy wizke ze słubka Uwaga kazdy podnosnik na dole zabezpieczony jest zapinką :!:
Kolejno przygotowujemy tapicerke - w tapicerce nawet z korbami są przygotowane osłabione miejsca pod wyciecie na nowe klamki z przełacznikami.. wycinamy i odginamy nie odcinamy bo bedzie widac braki materiału :!: :!: :!:
A tu róznica pomiedzy podnosnikiem manualnym a elektrycznym <ok>
Jeszcze jedna ciekawostka jak zdemontowac wtyczke, otwieramy ja i wyciskamy igła przewody - kazdy przewód ma zapinki po mokach...
Efekt końcowy po zozeniu wszyskiego w całosc w odwrotnej kolejnosci... teraz zostaje montarz głosników wysokotonowych w miejsca dziur po starych korbach.
Na koniec jeszcze mała porada jak rozebrac i ewentualnie naprawić włacznik, od szyb i od szybra jest identyczny. Na foto widać w których miejscach sa zaczepy wiec tam podwazamy cieńkim sróbokretem i odchylamy. Osobno demontuje sie góre "włacznik" i osobno dół... w środku jedyna luźną czescia są płytki krzemowe - przełaczniki. Jedyna rzecz która najczesciej sie psuje to podswietlanie albo poda dioda - dość zadko bo czesciej kończy sie opornik. W celu sprawdzenia uzywamy miernika - diode pamietamy mierzymy zgodnie z biegunami zasilania bo inaczej nic nam miernik nie pokaze.
Mam nadzieje ze do czegoś przyda sie to story, choćby do naprawy włacznika
PS. Nigdy wiecej puszczania wiazki w ori miejscach, acha przy okazji rozkrecania drzwi dobrze jest nasmarować wszystkie prowadnice szyb daje to niezły efekt - cicha praca i szybsze działanie.