Strona 1 z 1

[B4 all] Elektryczne szybki - uniwersalne

: 10 wrz 2008, 09:21
autor: wil_czek
Ponieważ od jakiegoś czasu nosiłem się z montażem elektryki szyb w mojej niuni najpierw starej (B3 88'), która się niestety tego nie doczekała a teraz nowej (Tej się udało), to pomyślałem że skoro już coś robię to czemu się nie podzielić - a nuż się komuś przyda.

Teraz (po ukończeniu 50% prac) dochodzę do wniosku że jak coś jest uniwersalne to jednak trzeba się nieźle czasami nagłówkować żeby było fajnie ;)

A jeszcze sorki za jakość zdjęć - pod ręką był tylko telefon ;) ale w 2 części postaram się poprawić ;]

Na początek trzeba było rozebrać drzwi.

Obrazek

Następnie żeby ciut przesunąć mechanizm w głąb drzwi, co by mniej wystawał wstawiłem po 1 nakrętce grubości 8mm między mechanizm a blachę drzwi, skręcając je śrubami. Grubszego podkładu się nie dało bo szyba blokowała. (zdjęcie dodam później - bo akurat nie pomyślałem żeby pstryknąć fotkę ;(

Następnie w kolejności było ustawienie mechanizmu elektryki i jego "łapek" tak co by dało się je przykręcić do blach.

Obrazek Obrazek Obrazek

W mocowaniu przydały się wkręty zakończone wiertłem. Nie miałem pod ręką wiertarki wiec była zabawa ręcznym śrubowkrętem ;) W zestawie niestety takich śrubek nie ma a te które są przydały się tylko to przykręcenia "wąsów" do elektromechanizmu.

Dodatkowo żeby silnik wszedł jak na 3 fotce trzeba było go nieco obrócić o jakieś 120 stopni przeciwnie jak w zegarku ;). Mocowanie mechanizmu silnika przebiegło nawet bez wiercenia - pewnie dzięki centralnemu do którego przymocowana jest 1 łapka.

Następnie przyszedł czas na poprowadzenie wiązki.

Obrazek

Kable zostały umocowane tasiemkami jak na zdjęciu - szybko i funkcjonalnie.

Teraz znów mały przeskok w zdjęciach - jak się człowiek po ciemku spieszy to zapomina żeby pstryknąć to i owo.

Dość długo zeszło mi żeby znaleźć miejsce gdzie by się podpiąć z plusem, tak żeby na podnośniku było napięcie po przekręceniu kluczyka. (pewnie jak bym miał schemat pod ręką to by to zajęło mniej (lub tyle samo) .. ale nie miałem wiec szukałem miernikiem.
W końcu się udało (zdjęcie dodam później)

A tak to wygląda po zamontowaniu :
Obrazek Obrazek Obrazek

Co pozostało do zrobienia:
- zmienić podświetlenie w guzikach na czerwone - teraz jest zielone ;(
- zaślepić miejsce po gałce - teraz na szybcika nie zdążyłem (zastanawiam się czy by nie wystarczyło nakleić w tym miejscu kawałka czegoś jakby skóry co by się zlało z plastikiem, inne wyjście to "kółeczka" z zestawu, albo może jakoś na stałe jakoś to zasklepić ..)
- podłączyć drzwi pasażera
- przyszłościowo zmienić lusterka na elektryczne i wymienić panel sterowania - m.in. dla tego guziki sterowania są tam gdzie są .. na razie ;)
- no i najważniejsze DOROBIĆ ZDJĘCIA ;)


w sumie drzwi i tak będę musiał rozebrać bo jeszcze ogrzewanie lusterek trzeba zamontować ;)

w sumie ile to na razie trwało i kosztowało:

- podnośniki 130
- dodatkowe wkręty ... bezcenne ;)

czas

- w sumie to babrałem się kolo 4 godzin z tego połowę w już po ciemku ;)

POZDRAWIAM
WIL_CZEK

: 10 wrz 2008, 11:36
autor: tester86
Sam się swojego czasu na taki zestawik skusiłem ale ja mam 4 szyby ale powiem szczerze że nie jestem z niego zadowolony. Jest wolny i słowniczki nie radzą sobie z oporem jakie stawia na nie szyba i org. manualny mechanizm. Jak miał bym to drugi raz montować to TYLKO i wyłącznie ORG.

erzanko czesc 2 - pasażer

: 10 wrz 2008, 22:46
autor: wil_czek
no i dziś miałem 2 dzień prac na szybkami. Zrobiłem więcej fotek :-) - tym razem wziąłem aparat :-D

Obrazek Obrazek Obrazek

Więc na początek to co dodatkowo potrzebowałem - zestawik na 1 drzwi.
Pod mechanizm znów podkładałem nakrętki (pod klucz 13) - jak widać na 3 zdjęciu powyżej.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jedna z łapek przy silniku dobrze jest podgiąć jak na zdjęciu 1,2 powyżej co by silnik był ciut głębiej.

I na koniec wygląd po zamontowaniu i Zestaw niezbędnych narzędzi.

Obrazek Obrazek

oczywiście nie należy traktować tego jako reklamę lub cokolwiek ..

Wiec narzędzia to : śrubokręty krzyżaczki, w tym jeden malutki taki 2/3 milimetrowy, klucze 8 i 10, i coś na orzeźwienie np. woda mineralna <ok> <piwo>

Co do szybkości - to fakt nie jest to rakieta, ale wszystko zależy od stanu mechanizmu, u mnie szybka kierowcy pracuje nieco szybciej niż pasażera. Ale da się przeżyć.
Zaleta to jadąc 100 i > (oczywiście na autostradzie :lol: ) moja uwaga zwrócona jest na drogę, a nie na korbkę :mrgreen:

POZDRAWIAM
Marcin - WIL_CZEK

: 11 wrz 2008, 09:18
autor: KLAKSON
Super rezanko a powiedz mi jak sobie radzi ten mechanizm z podnoszeniem szybek? Zsuwają się płynnie szybko czy słychać, że nie daje rady czasem silniczek??

praca szybek

: 11 wrz 2008, 19:42
autor: wil_czek
odpowiadając na pytanko
szybki w dół jadą szybko i płynnie w górę nieco wolniej, a po stronie pasażera na chwilkę zwalnia w 1/4 wysokości, po stronie kierowcy w górę jadą równomiernie, niestety nie mam porównania jak pracują ori :-/

pzdr
Marcin Wil_czek

: 11 wrz 2008, 19:58
autor: Bastek
wil_czek, gdzie podpiąłeś "+" ?

: 12 wrz 2008, 07:03
autor: wil_czek
co do plusa - to znalazłem miejsce gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka, a gdzie to jest w instalacji to napisze za kilka dni - jak będę miał czas żeby zdjąć schowek kierowcy i się tam wczołgać :-D - dodam przy okazji zdjęcia

pzdr.
Marcin - "Wil_czek"

: 12 wrz 2008, 09:39
autor: tester86
Ja swoje szybry wpiąłem przez przekaźnik i dodatkowy bezpiecznik pod + z akumulatora (zacisk 30 na centralnej skrzynce elektrycznej) Nie zauważyłem zmiany prędkości podnoszenia się szyb po podłączeniu ją bezpośrednio bądź przez inny punk w instalacji samochodu. Fakt chodzą szybry ale masakrycznie wolno a jeżeli chodzi o tylnie szyby sprawa jest jeszcze gorsza bo z BARDZO wielkim trudem się zamykają mimo przesmarowania i wyregulowania całego mechanizmu. (silnik jest za słaby) Tyle odemnie pozdrawiam

: 12 wrz 2008, 09:43
autor: Darecki3037
też takie coś montowałem, w sumie jak bym miał to robić drugi raz to wolałbym dołożyć kasy i kupić oryginalne używane podnośniki na 2 drzwi a zrezać tylko elektrykę.

: 19 wrz 2008, 01:11
autor: icemen
Ori to najlepsza opcja lecz nie zapomnijmy, że w komplecie z ori musimy zmienić lusterka na elektryczne, najlepiej podgrzewane. W przeciwnym wypadku nie będziemy mieli możliwości regulacji nimi, w sumie nie będzie to mały wydatek . :-P

: 19 wrz 2008, 09:32
autor: yawor
icemen, niekoniecznie. Były 80tki z elektrycznymi szybami i manualnymi lusterkami. Zawsze można też wyrezać sobie tak jak to zrobił FranoF1 tutaj.