[B4 all] Elektryczne szybki - uniwersalne
: 10 wrz 2008, 09:21
Ponieważ od jakiegoś czasu nosiłem się z montażem elektryki szyb w mojej niuni najpierw starej (B3 88'), która się niestety tego nie doczekała a teraz nowej (Tej się udało), to pomyślałem że skoro już coś robię to czemu się nie podzielić - a nuż się komuś przyda.
Teraz (po ukończeniu 50% prac) dochodzę do wniosku że jak coś jest uniwersalne to jednak trzeba się nieźle czasami nagłówkować żeby było fajnie
A jeszcze sorki za jakość zdjęć - pod ręką był tylko telefon ale w 2 części postaram się poprawić ;]
Na początek trzeba było rozebrać drzwi.
Następnie żeby ciut przesunąć mechanizm w głąb drzwi, co by mniej wystawał wstawiłem po 1 nakrętce grubości 8mm między mechanizm a blachę drzwi, skręcając je śrubami. Grubszego podkładu się nie dało bo szyba blokowała. (zdjęcie dodam później - bo akurat nie pomyślałem żeby pstryknąć fotkę ;(
Następnie w kolejności było ustawienie mechanizmu elektryki i jego "łapek" tak co by dało się je przykręcić do blach.
W mocowaniu przydały się wkręty zakończone wiertłem. Nie miałem pod ręką wiertarki wiec była zabawa ręcznym śrubowkrętem W zestawie niestety takich śrubek nie ma a te które są przydały się tylko to przykręcenia "wąsów" do elektromechanizmu.
Dodatkowo żeby silnik wszedł jak na 3 fotce trzeba było go nieco obrócić o jakieś 120 stopni przeciwnie jak w zegarku . Mocowanie mechanizmu silnika przebiegło nawet bez wiercenia - pewnie dzięki centralnemu do którego przymocowana jest 1 łapka.
Następnie przyszedł czas na poprowadzenie wiązki.
Kable zostały umocowane tasiemkami jak na zdjęciu - szybko i funkcjonalnie.
Teraz znów mały przeskok w zdjęciach - jak się człowiek po ciemku spieszy to zapomina żeby pstryknąć to i owo.
Dość długo zeszło mi żeby znaleźć miejsce gdzie by się podpiąć z plusem, tak żeby na podnośniku było napięcie po przekręceniu kluczyka. (pewnie jak bym miał schemat pod ręką to by to zajęło mniej (lub tyle samo) .. ale nie miałem wiec szukałem miernikiem.
W końcu się udało (zdjęcie dodam później)
A tak to wygląda po zamontowaniu :
Co pozostało do zrobienia:
- zmienić podświetlenie w guzikach na czerwone - teraz jest zielone ;(
- zaślepić miejsce po gałce - teraz na szybcika nie zdążyłem (zastanawiam się czy by nie wystarczyło nakleić w tym miejscu kawałka czegoś jakby skóry co by się zlało z plastikiem, inne wyjście to "kółeczka" z zestawu, albo może jakoś na stałe jakoś to zasklepić ..)
- podłączyć drzwi pasażera
- przyszłościowo zmienić lusterka na elektryczne i wymienić panel sterowania - m.in. dla tego guziki sterowania są tam gdzie są .. na razie
- no i najważniejsze DOROBIĆ ZDJĘCIA
w sumie drzwi i tak będę musiał rozebrać bo jeszcze ogrzewanie lusterek trzeba zamontować
w sumie ile to na razie trwało i kosztowało:
- podnośniki 130
- dodatkowe wkręty ... bezcenne
czas
- w sumie to babrałem się kolo 4 godzin z tego połowę w już po ciemku
POZDRAWIAM
WIL_CZEK
Teraz (po ukończeniu 50% prac) dochodzę do wniosku że jak coś jest uniwersalne to jednak trzeba się nieźle czasami nagłówkować żeby było fajnie
A jeszcze sorki za jakość zdjęć - pod ręką był tylko telefon ale w 2 części postaram się poprawić ;]
Na początek trzeba było rozebrać drzwi.
Następnie żeby ciut przesunąć mechanizm w głąb drzwi, co by mniej wystawał wstawiłem po 1 nakrętce grubości 8mm między mechanizm a blachę drzwi, skręcając je śrubami. Grubszego podkładu się nie dało bo szyba blokowała. (zdjęcie dodam później - bo akurat nie pomyślałem żeby pstryknąć fotkę ;(
Następnie w kolejności było ustawienie mechanizmu elektryki i jego "łapek" tak co by dało się je przykręcić do blach.
W mocowaniu przydały się wkręty zakończone wiertłem. Nie miałem pod ręką wiertarki wiec była zabawa ręcznym śrubowkrętem W zestawie niestety takich śrubek nie ma a te które są przydały się tylko to przykręcenia "wąsów" do elektromechanizmu.
Dodatkowo żeby silnik wszedł jak na 3 fotce trzeba było go nieco obrócić o jakieś 120 stopni przeciwnie jak w zegarku . Mocowanie mechanizmu silnika przebiegło nawet bez wiercenia - pewnie dzięki centralnemu do którego przymocowana jest 1 łapka.
Następnie przyszedł czas na poprowadzenie wiązki.
Kable zostały umocowane tasiemkami jak na zdjęciu - szybko i funkcjonalnie.
Teraz znów mały przeskok w zdjęciach - jak się człowiek po ciemku spieszy to zapomina żeby pstryknąć to i owo.
Dość długo zeszło mi żeby znaleźć miejsce gdzie by się podpiąć z plusem, tak żeby na podnośniku było napięcie po przekręceniu kluczyka. (pewnie jak bym miał schemat pod ręką to by to zajęło mniej (lub tyle samo) .. ale nie miałem wiec szukałem miernikiem.
W końcu się udało (zdjęcie dodam później)
A tak to wygląda po zamontowaniu :
Co pozostało do zrobienia:
- zmienić podświetlenie w guzikach na czerwone - teraz jest zielone ;(
- zaślepić miejsce po gałce - teraz na szybcika nie zdążyłem (zastanawiam się czy by nie wystarczyło nakleić w tym miejscu kawałka czegoś jakby skóry co by się zlało z plastikiem, inne wyjście to "kółeczka" z zestawu, albo może jakoś na stałe jakoś to zasklepić ..)
- podłączyć drzwi pasażera
- przyszłościowo zmienić lusterka na elektryczne i wymienić panel sterowania - m.in. dla tego guziki sterowania są tam gdzie są .. na razie
- no i najważniejsze DOROBIĆ ZDJĘCIA
w sumie drzwi i tak będę musiał rozebrać bo jeszcze ogrzewanie lusterek trzeba zamontować
w sumie ile to na razie trwało i kosztowało:
- podnośniki 130
- dodatkowe wkręty ... bezcenne
czas
- w sumie to babrałem się kolo 4 godzin z tego połowę w już po ciemku
POZDRAWIAM
WIL_CZEK