[B4 ABT] Adaptacja TPS'u - przy wystepowaniu kodu błędu 518
: 20 paź 2008, 17:06
Witam !
ostatnim czasem badając Moją 80-tkę VAGiem natknołem na dziwny błąd.
Otóż pojawił się błąd nr 518 Throtle Positnion Sensor -> Signal Intermittent
czyli błąd sygnału czujnika położenia przepustnicy
postanowiłem coś z tym zrobić bo czyszczenie pamięci ecu poprzez wykasowanie błędu było tylko krótkotrwałe i po 2-3 dniach jazdy błąd pojawiał się na nowo.
Otóż do wykonania adaptacji będzie nam potrzebne:
- Audi 80 z silnikiem ABT
- Interfejs VAG (np z Viakena) + kabel OBD1 (2x2pin)
- program Vag-Com
więc zaczynamy tak:
Otwieramy skrzynkę bezpieczników i podpinamy kable do złacz diagnostycznych, do interfejsu i do komputera
Przekręcamy kluczyk w stacyjce na raz (zapalone kontrolki) bez uruchamiania silnika
Następnie uruchamiamy program VAG-COM
pojawi się następujące okno
Wybieramy opcję
[SELECT]
Po wybraniu tej opcji pojawi się takie okno
i wybieramy opcję
[01-ENGINE]
Program wtedy będzie próbował się skomunikować z ecu samochodu
Gdy się poprawnie skomunikuje pojawi się takie okno
Następnie wybieramy opcję
[FAULT CODES - 02]
Opcja to powoduje odczytanie pamięci błędów ecu
i pojawi się takie okno
Najciekawsze jest to że na zapalonym silniku pokazuje błąd TPS nr 518, natomiast przy właczonym zapłonie (silnik nie jest uruchomiony) błąd TPS nie pojawia się
zamiast tego co jest całkowicie normalnie pojawia się błąd 515 Camshaft Position Hall Sensor - No Signal -> Czujnik położenia wałka rorządu Czujnik Halla
ponieważ silnik jest nie uruchomiony wiec jest brak sygnału z czujnika Halla
Jeśli pojawią się tam inne błędy to najlepiej jest zapisać ich numery i ewentualnie później sprawdzić co to moze być.
Gdy mamy otwarte okno z kodami ewentualnych błędów
wybieramy opcję
[Clear Codes - 05]
wtedy pamięć wszystkich ostatnio zarejstrowanych błędów zostanie wyczyszczona
pojawi się okno
czyli No Fault Code Found -> nie znaleziono kodów błędów lub poprostu nie ma błędów
Klikamy na guzik
[Go Back]
Program wraca do poprzedniego menu
czyli tutaj
Teraz czas na wykonanie ADAPTACJI CZUJNIKA POŁOZENIA PRZEPUSTNICY czyli TPS
klikamy na opcję
[Basic Settings - 04]
Wtedy pojawi się takie okienko
gdy w okienku [GROUP] jest wpisane 000
klikamy przycisk [GO]
wtedy w tych 10 małych okienkach pojawią się różne liczby ilustrujące parametry naszego samochodu
Wtedy powinniśmy usłyszeć w okolicach filtra powietrza działający silnik krokowy który własnie wtedy ustala położenie przepustnicy i działanie czujnika połozenia przepustnicy.
czekamy chwilkę aż silniczek przestanie pracowac
Gdy to się stanie zamykamy to okienko dialogowe
Program wróci do poprzedniego menu
Wybieramy opcję
[Close Controler, Go Back - 06]
Okno zostanie zamknięte
Znowu pojawi się okno
Które zamykamy przyciskiem
[Go Back]
pojawi się znowu okno
wybieramy
[EXIT]
Teraz wyłączamy zapłon
odpinamy VAGa ze skrzynki bezpieczników
i zapalamy samochód
i cieszymy się brakiem występowania błedu nr 518 czyli TPS'a
Cała operacja trwa max 2-3 min
lub jak kto woli 1 papieros lub pół małego
Widmo
ostatnim czasem badając Moją 80-tkę VAGiem natknołem na dziwny błąd.
Otóż pojawił się błąd nr 518 Throtle Positnion Sensor -> Signal Intermittent
czyli błąd sygnału czujnika położenia przepustnicy
postanowiłem coś z tym zrobić bo czyszczenie pamięci ecu poprzez wykasowanie błędu było tylko krótkotrwałe i po 2-3 dniach jazdy błąd pojawiał się na nowo.
Otóż do wykonania adaptacji będzie nam potrzebne:
- Audi 80 z silnikiem ABT
- Interfejs VAG (np z Viakena) + kabel OBD1 (2x2pin)
- program Vag-Com
więc zaczynamy tak:
Otwieramy skrzynkę bezpieczników i podpinamy kable do złacz diagnostycznych, do interfejsu i do komputera
Przekręcamy kluczyk w stacyjce na raz (zapalone kontrolki) bez uruchamiania silnika
Następnie uruchamiamy program VAG-COM
pojawi się następujące okno
Wybieramy opcję
[SELECT]
Po wybraniu tej opcji pojawi się takie okno
i wybieramy opcję
[01-ENGINE]
Program wtedy będzie próbował się skomunikować z ecu samochodu
Gdy się poprawnie skomunikuje pojawi się takie okno
Następnie wybieramy opcję
[FAULT CODES - 02]
Opcja to powoduje odczytanie pamięci błędów ecu
i pojawi się takie okno
Najciekawsze jest to że na zapalonym silniku pokazuje błąd TPS nr 518, natomiast przy właczonym zapłonie (silnik nie jest uruchomiony) błąd TPS nie pojawia się
zamiast tego co jest całkowicie normalnie pojawia się błąd 515 Camshaft Position Hall Sensor - No Signal -> Czujnik położenia wałka rorządu Czujnik Halla
ponieważ silnik jest nie uruchomiony wiec jest brak sygnału z czujnika Halla
Jeśli pojawią się tam inne błędy to najlepiej jest zapisać ich numery i ewentualnie później sprawdzić co to moze być.
Gdy mamy otwarte okno z kodami ewentualnych błędów
wybieramy opcję
[Clear Codes - 05]
wtedy pamięć wszystkich ostatnio zarejstrowanych błędów zostanie wyczyszczona
pojawi się okno
czyli No Fault Code Found -> nie znaleziono kodów błędów lub poprostu nie ma błędów
Klikamy na guzik
[Go Back]
Program wraca do poprzedniego menu
czyli tutaj
Teraz czas na wykonanie ADAPTACJI CZUJNIKA POŁOZENIA PRZEPUSTNICY czyli TPS
klikamy na opcję
[Basic Settings - 04]
Wtedy pojawi się takie okienko
gdy w okienku [GROUP] jest wpisane 000
klikamy przycisk [GO]
wtedy w tych 10 małych okienkach pojawią się różne liczby ilustrujące parametry naszego samochodu
Wtedy powinniśmy usłyszeć w okolicach filtra powietrza działający silnik krokowy który własnie wtedy ustala położenie przepustnicy i działanie czujnika połozenia przepustnicy.
czekamy chwilkę aż silniczek przestanie pracowac
Gdy to się stanie zamykamy to okienko dialogowe
Program wróci do poprzedniego menu
Wybieramy opcję
[Close Controler, Go Back - 06]
Okno zostanie zamknięte
Znowu pojawi się okno
Które zamykamy przyciskiem
[Go Back]
pojawi się znowu okno
wybieramy
[EXIT]
Teraz wyłączamy zapłon
odpinamy VAGa ze skrzynki bezpieczników
i zapalamy samochód
i cieszymy się brakiem występowania błedu nr 518 czyli TPS'a
Cała operacja trwa max 2-3 min
lub jak kto woli 1 papieros lub pół małego
Widmo