[ALL] Montaż halogenów.
: 28 mar 2009, 23:13
Montaż przednich świateł przeciwmgielnych zajął mi pól roku. Cale pól roku bez jednego dnia przeznaczyłem na lenistwo i masę wymówek a niecały dzień na rzetelna prace. Zdecydowałem się zrobić kilka innych rzeczy za jednym zamachem, zacząłem podłączać regulacje wysokości świateł oraz zrobić instalacje pod podgrzewane siedzenia wiec tych kabli do lutowania miałem dużo więcej. Nie mam zamiaru powielać tematów które już zostały opisane na forum i skoncentrowałem się tylko na opisaniu podłączenia halogenów.
Co nam będzie potrzebne?
izolacja (miałem zwykłą izolacje PCV oraz izolacje szmaciana, taka jaka są owinięte wiązki pod deska), mogą tez być koszulki termokurczliwe
kombinerki, szczypce i nóż
lutownica z cyna
kluczyk nr 8 z grzechotka
wkrętak gwiazdkowy
troszkę kabli rożnych kolorów, oraz konektor żeński (ja wyciągnąłem go ze starej wiązki której fragmenty zjadły mi szczury
przełącznik świateł przeciwmgielnych przednich z kostka
halogeny z żarówkami H3
opcjonalnie listwy do zderzaka b4 pod halogeny (w wypadku zderzaka coupe, cabrio, s2 i rs2 listwy są zbędne)
kostki do halogenów identyczne jak te do których podłączone są kierunkowskazy z przodu
kontrolka bądź multimetr
Na początek spada klema z akumulatora żeby wyeliminować jakieś przypadkowe zwarcia. Zdejmujemy przelaczniki nad radiem (instrukcja jak to zrobić w dziale download – Montaż elektrycznej regulacji wysokości świateł w B3/B4).
[
Odkręcamy półkę pod kierownica by było jak dobrać się do kabli.
Następnie kostki ogrzewania tylnej szyby, awaryjnych, przeciwmgielnych tył i co tam jeszcze mamy wywalamy na lewa stronę.
Każdy chyba wie ze bezpiecznie dać światła przez przekaźnik by instalacja i przyciski były zabezpieczone przed spaleniem się, ale my nie damy takiego przekaźnika. Będzie bez przekaźnika bo standardowo 80, 90 i coupe przy halogenach wykorzystują przekaźnik od światła przeciwmgielnego tylnego i my mamy zamiar go wykorzystać.
Chwilkę posiedziałem nad schematami i zrobiłem sobie rozpiskę. Żeby było mało latania i rozpinania rożnych kostek z puszki bezpieczników i szukania kabli podłączymy się pod przewody wychodzące z kostki od światła przeciwmgielnego tylnego. Moglem się pomylić w numeracji kabli w kostkach ale zero paniki bo są ponumerowane piny z tylu przełączników i to właśnie tymi numerkami mamy się sugerować. No to pora się zabrać za lutowanie...
Żeby było jasne wlutowujemy się w ta czarna kostkę z grubymi szarymi przewodami widoczna na pierwszym planie.
Zgodnie z rozpiska dodajemy do tej kostki jeden kabelek (u mnie czerwono/czarny)
Jak już pisałem moja wiązkę od świateł ta w komorze silnikowej skonsumowały szczury wiec zdecydowałem się ja wymienić w całości. Trafiła mi się okazja i udało mi się nabyć taka z regulacja wysokości świateł i wyprowadzeniem na halogeny. Tym którzy wola zaoszczędzić proponuje przeciągnąć kabelki od przełącznika od kostki halogenu przez przez zaślepki gumowe otworów technologicznych w grodzi.
Do samego halogenu podłączamy kabel masowy (masę musimy sobie złapać z jakiegoś wygodnego dla nas miejsca) a kabel zasilający jest opisany w rozpisce.
Daruje sobie opis zamontowania halogenów w zderzaku bo każde dziecko to zrobi.
Jeśli jesteśmy pewni wykonanej roboty zakładamy klemy, składamy środek i cieszymy się świecącymi halogenami.
Przepraszam za jakość zdjęć...
Co nam będzie potrzebne?
izolacja (miałem zwykłą izolacje PCV oraz izolacje szmaciana, taka jaka są owinięte wiązki pod deska), mogą tez być koszulki termokurczliwe
kombinerki, szczypce i nóż
lutownica z cyna
kluczyk nr 8 z grzechotka
wkrętak gwiazdkowy
troszkę kabli rożnych kolorów, oraz konektor żeński (ja wyciągnąłem go ze starej wiązki której fragmenty zjadły mi szczury
przełącznik świateł przeciwmgielnych przednich z kostka
halogeny z żarówkami H3
opcjonalnie listwy do zderzaka b4 pod halogeny (w wypadku zderzaka coupe, cabrio, s2 i rs2 listwy są zbędne)
kostki do halogenów identyczne jak te do których podłączone są kierunkowskazy z przodu
kontrolka bądź multimetr
Na początek spada klema z akumulatora żeby wyeliminować jakieś przypadkowe zwarcia. Zdejmujemy przelaczniki nad radiem (instrukcja jak to zrobić w dziale download – Montaż elektrycznej regulacji wysokości świateł w B3/B4).
[
Odkręcamy półkę pod kierownica by było jak dobrać się do kabli.
Następnie kostki ogrzewania tylnej szyby, awaryjnych, przeciwmgielnych tył i co tam jeszcze mamy wywalamy na lewa stronę.
Każdy chyba wie ze bezpiecznie dać światła przez przekaźnik by instalacja i przyciski były zabezpieczone przed spaleniem się, ale my nie damy takiego przekaźnika. Będzie bez przekaźnika bo standardowo 80, 90 i coupe przy halogenach wykorzystują przekaźnik od światła przeciwmgielnego tylnego i my mamy zamiar go wykorzystać.
Chwilkę posiedziałem nad schematami i zrobiłem sobie rozpiskę. Żeby było mało latania i rozpinania rożnych kostek z puszki bezpieczników i szukania kabli podłączymy się pod przewody wychodzące z kostki od światła przeciwmgielnego tylnego. Moglem się pomylić w numeracji kabli w kostkach ale zero paniki bo są ponumerowane piny z tylu przełączników i to właśnie tymi numerkami mamy się sugerować. No to pora się zabrać za lutowanie...
Żeby było jasne wlutowujemy się w ta czarna kostkę z grubymi szarymi przewodami widoczna na pierwszym planie.
Zgodnie z rozpiska dodajemy do tej kostki jeden kabelek (u mnie czerwono/czarny)
Jak już pisałem moja wiązkę od świateł ta w komorze silnikowej skonsumowały szczury wiec zdecydowałem się ja wymienić w całości. Trafiła mi się okazja i udało mi się nabyć taka z regulacja wysokości świateł i wyprowadzeniem na halogeny. Tym którzy wola zaoszczędzić proponuje przeciągnąć kabelki od przełącznika od kostki halogenu przez przez zaślepki gumowe otworów technologicznych w grodzi.
Do samego halogenu podłączamy kabel masowy (masę musimy sobie złapać z jakiegoś wygodnego dla nas miejsca) a kabel zasilający jest opisany w rozpisce.
Daruje sobie opis zamontowania halogenów w zderzaku bo każde dziecko to zrobi.
Jeśli jesteśmy pewni wykonanej roboty zakładamy klemy, składamy środek i cieszymy się świecącymi halogenami.
Przepraszam za jakość zdjęć...