[All]How to make - wyświetlacz temperatury zewnętrznej
: 15 maja 2009, 22:47
Chyba jako takiej konkretnej instrukcji montażu wyświetlacza temperatury nie ma więc pokusiłem się o zrobienie kilku fotek. Sam przy montażu użyłem sugestii Solskiera. No to zaczynamy.
Najpierw trzeba rzezać wiązkę do czujnika, tu możemy zamontować ori czujnik, albo termistor NTC 1k Ohm. Ja mam termistor za 3zł, więc do jednego końca podlutowałem jeden kabel, a do drugiego drugi. Jeden z nich puszczamy na masę, a drugim musimy dojść do kabiny, przez otwory technologiczne:
Jeśli mamy już kabelki w środku to musimy zabrać się za klejenie wiązki do wtyczki a więc zaczynamy. Opis Solskiera:
I
Następnie do kabla od 2 pinu(kolor żółty) łączymy kabel idący od czujnika temperatury.
Kabel 3 pinu(kolor zielony) łączymy z masą.
Później kabel od 4 pinu(kolor brązowy) łączymy z kablem szaro-niebieskim z kostki żółtej, idącej do zegarów.
I
Ostatnim krokiem jest podłączenie kabla od 5 pinu(kolor biały) z kablem gdzie jest prąd po stacyjce. Ja znalazłem go w kostce niebiesko-czarnej pod kierownicą, jest tam kabel koloru czarno-niebieskiego. Łączymy z nim przewód biały.
I
To już koniec roboty, niby to samo co kolega wyżej podaje, ale czasem są pytania więc teraz będzie pokazane całe rezanie
Efekt??
Wskazania są jeszcze na czujniku od Opla ale na termistorze zawyża mi max o 1.5 stopnia C
Jak rozbiorę zegary to strzele lepsze fotki...
Najpierw trzeba rzezać wiązkę do czujnika, tu możemy zamontować ori czujnik, albo termistor NTC 1k Ohm. Ja mam termistor za 3zł, więc do jednego końca podlutowałem jeden kabel, a do drugiego drugi. Jeden z nich puszczamy na masę, a drugim musimy dojść do kabiny, przez otwory technologiczne:
Jeśli mamy już kabelki w środku to musimy zabrać się za klejenie wiązki do wtyczki a więc zaczynamy. Opis Solskiera:
Kabel od 1 pinu(kolor szary) łączymy z kablem biało niebieskim(białego więcej niż niebieskiego), z kostki niebieskiej, idącej do zegarów.1 - czujnik prędkosci
2 - czujnik temperatury - 2 przewód od czujnika połączyć z masą
3 - masa
4 - +12V po sciemniaczu
5 - +12V po zapłonie
Pin 1, przewód szary - przewód prędkości - biało-niebieski podpinasz pod:
Kostka niebieska Pin 18 w podłączeniu wskaźników.
Pin 2, przewód żółty - pod przewód brązowo-żółty od czujnika temperatury zewnętrznej. Jeden podpinasz pod mase a drugi do wyswietlacza.
Pin3, przewód zielony - masa - brązowy.
Pin 4, przewód brązowy - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia szaro-niebieski, podpinasz pod:
Kostka żółta pin 5 w podłączeniu wskaźników
Pin 5, przewód biały - zasilanie w napięcie po stacyjce niebiesko-czarny można z:
Kostka żółta Pin 3 w podłączeniu deski
I
Następnie do kabla od 2 pinu(kolor żółty) łączymy kabel idący od czujnika temperatury.
Kabel 3 pinu(kolor zielony) łączymy z masą.
Później kabel od 4 pinu(kolor brązowy) łączymy z kablem szaro-niebieskim z kostki żółtej, idącej do zegarów.
I
Ostatnim krokiem jest podłączenie kabla od 5 pinu(kolor biały) z kablem gdzie jest prąd po stacyjce. Ja znalazłem go w kostce niebiesko-czarnej pod kierownicą, jest tam kabel koloru czarno-niebieskiego. Łączymy z nim przewód biały.
I
To już koniec roboty, niby to samo co kolega wyżej podaje, ale czasem są pytania więc teraz będzie pokazane całe rezanie
Efekt??
Wskazania są jeszcze na czujniku od Opla ale na termistorze zawyża mi max o 1.5 stopnia C
Jak rozbiorę zegary to strzele lepsze fotki...