[ALL] Światła dzienne RL Wesem na ledach - rezanie
: 12 cze 2009, 20:46
Witam
Wklajam historyczne niestety światła RL na jakich kiedyś jeździłem
21 Maj 2007
Materiały jakich użyłem:
4 diody Led - 3 watowe (90 Lm), 18 zł x 4
1 driver, 12 zł
2 reflektory Wesem do jazdy dziennej z homolagacją oznaczone na kloszu RL !!! , ok. 50 zł
W reflektorach są zamontowane żarówki 21 watowe
Wyrzuciłem żarówki
Metalową oprawkę w którą wchodzi żarówka sklepałem tak by powstała płaska blaszka
Do blaszki przykręciłem blachę aluminiową która służy jako radiator ( radiator może być mniejszy niż na fotkach-diody nie wydzielają aż tyle ciepła , trzeba go również wyprofilować by zmieściło się zwierciadło i zostało miejsce na kable ) z odpowiednimi otworami tak by przeszły zatrzaski które zatrzaskują się na sklepanej blaszce
Na blasze jest widoczny okrągły krążek – jest on niepotrzebny gdyż jest to pozostałość po pierwszej koncepcji z jedną diodą skierowaną na wprost szyby
Do blachy a właściwie do krążka przykręciłem dwie blaszki w kształcie litery L znitowane ze sobą na których umieściłem diody (myślę że blaszka L wystarczyła by jedna )
Całość trzyma się na oryginalnych plastikowych zatrzaskach w reflektorze
Diody muszą być tak ustawione by były w miejscu żarnika żarówki wtedy prawidłowo odbija się światło od lustra
Diody ustawiłem pionowo dlatego że żarnik jest w pozycji poziomej i takie ustawienie dało najlepszy efekt ( przedtem ustawiłem jedną diodę na wprost przed siebie – wtedy nic nie odbija lustro i nie ma snopu w oczy kierowcy jadącego z naprzeciwka i jesteś niewidoczny ( fotka druga ), drugie ustawienie to dwie diody poziomo – to też złe rozwiązanie bo znalazły się one powyżej i poniżej miejsca gdzie było pierwotnie włókno żarówki i snop był bardzo rozproszony w górę i w dół, ustawienie poziome diod powoduje że są one na miejscu żarnika na jego końcach i to dało najlepszy efekt choć nie idealny, myślę że ideałem by było ustawienie jednej diody w przód na szybę, jednej diody w tył na lustro - tylko jak wtedy odprowadzić ciepło do radiatora tak by jak najmniej zasłaniać światło padające na lustro może pręt z drutu miedzianego 6 mm kwadrat wygięty w kształcie kwadratu hmmm ???, może komuś się to uda bo ja mam już dość świateł dziennych )
Światła ustawiłem na ciemnej prostej drodze w lesie i nie myślcie że nie trzeba ustawiać , trzeba !!! i nie jest to takie poste ja zasłaniałem jeden reflektor by mi nie przeszkadzał w ustawianiu drugiego ,
Efekt końcowy jest bardzo dobry zobaczcie fotki - na niektórych fotkach celowo spiąłem mijania z dziennymi aby mieć skalę porównawczą - wedłóg przepisów tak nie wolno jeździć
potem jeszcze - (nie ma tego na tych fotkach ale są w mojm profilu) - kupiłem zderzak z otworami na przeciwmgielne i tam wpakowałem dzienne - efekt rewelka
potem jeszcze ( nie ma tego na fotkach) kupiłem ledy o cipłej barwie światła i wymieniłem w reflektorkach - wtedy już nie dało się rozróżnić barwy moich świateł od takich samych świateł w których siedzą żarówki
Jeszcze napisałem do firmy Wesem i dałem link do mojego projektu ale oczywiście jak to w pólsce bywa zero zainteresowania a rozwiązanie świateł praktycznie jest na tależu tylko należy go troszkę dopracować , zrobić homologację i już mamy światła RL na ledach naszej produkcji
Uwaga wszystko robisz na własną odpowiedzialność
Tu adres do oryginalnego tematu - wtedy jeszcze nie byłem na naszym forum
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic760471-0.html
Fajne niektóre teksty "znawców"
Wklajam historyczne niestety światła RL na jakich kiedyś jeździłem
21 Maj 2007
Materiały jakich użyłem:
4 diody Led - 3 watowe (90 Lm), 18 zł x 4
1 driver, 12 zł
2 reflektory Wesem do jazdy dziennej z homolagacją oznaczone na kloszu RL !!! , ok. 50 zł
W reflektorach są zamontowane żarówki 21 watowe
Wyrzuciłem żarówki
Metalową oprawkę w którą wchodzi żarówka sklepałem tak by powstała płaska blaszka
Do blaszki przykręciłem blachę aluminiową która służy jako radiator ( radiator może być mniejszy niż na fotkach-diody nie wydzielają aż tyle ciepła , trzeba go również wyprofilować by zmieściło się zwierciadło i zostało miejsce na kable ) z odpowiednimi otworami tak by przeszły zatrzaski które zatrzaskują się na sklepanej blaszce
Na blasze jest widoczny okrągły krążek – jest on niepotrzebny gdyż jest to pozostałość po pierwszej koncepcji z jedną diodą skierowaną na wprost szyby
Do blachy a właściwie do krążka przykręciłem dwie blaszki w kształcie litery L znitowane ze sobą na których umieściłem diody (myślę że blaszka L wystarczyła by jedna )
Całość trzyma się na oryginalnych plastikowych zatrzaskach w reflektorze
Diody muszą być tak ustawione by były w miejscu żarnika żarówki wtedy prawidłowo odbija się światło od lustra
Diody ustawiłem pionowo dlatego że żarnik jest w pozycji poziomej i takie ustawienie dało najlepszy efekt ( przedtem ustawiłem jedną diodę na wprost przed siebie – wtedy nic nie odbija lustro i nie ma snopu w oczy kierowcy jadącego z naprzeciwka i jesteś niewidoczny ( fotka druga ), drugie ustawienie to dwie diody poziomo – to też złe rozwiązanie bo znalazły się one powyżej i poniżej miejsca gdzie było pierwotnie włókno żarówki i snop był bardzo rozproszony w górę i w dół, ustawienie poziome diod powoduje że są one na miejscu żarnika na jego końcach i to dało najlepszy efekt choć nie idealny, myślę że ideałem by było ustawienie jednej diody w przód na szybę, jednej diody w tył na lustro - tylko jak wtedy odprowadzić ciepło do radiatora tak by jak najmniej zasłaniać światło padające na lustro może pręt z drutu miedzianego 6 mm kwadrat wygięty w kształcie kwadratu hmmm ???, może komuś się to uda bo ja mam już dość świateł dziennych )
Światła ustawiłem na ciemnej prostej drodze w lesie i nie myślcie że nie trzeba ustawiać , trzeba !!! i nie jest to takie poste ja zasłaniałem jeden reflektor by mi nie przeszkadzał w ustawianiu drugiego ,
Efekt końcowy jest bardzo dobry zobaczcie fotki - na niektórych fotkach celowo spiąłem mijania z dziennymi aby mieć skalę porównawczą - wedłóg przepisów tak nie wolno jeździć
potem jeszcze - (nie ma tego na tych fotkach ale są w mojm profilu) - kupiłem zderzak z otworami na przeciwmgielne i tam wpakowałem dzienne - efekt rewelka
potem jeszcze ( nie ma tego na fotkach) kupiłem ledy o cipłej barwie światła i wymieniłem w reflektorkach - wtedy już nie dało się rozróżnić barwy moich świateł od takich samych świateł w których siedzą żarówki
Jeszcze napisałem do firmy Wesem i dałem link do mojego projektu ale oczywiście jak to w pólsce bywa zero zainteresowania a rozwiązanie świateł praktycznie jest na tależu tylko należy go troszkę dopracować , zrobić homologację i już mamy światła RL na ledach naszej produkcji
Uwaga wszystko robisz na własną odpowiedzialność
Tu adres do oryginalnego tematu - wtedy jeszcze nie byłem na naszym forum
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic760471-0.html
Fajne niektóre teksty "znawców"