[audi 80 B3/B4] Audio by Morock (audi concert cd)
: 16 wrz 2009, 16:40
Witam, chciałem przedstawić Wam moje mody dotyczące audio w mojej niuni.
Bardzo długo dobierałem odpowiednie elementy, całość kompletowałem i montowałem jakiś rok, gdybym miał więcej czasu i wszystkie części montaż zająłby to jakieś 2 dni.
Niestety nie mam zdjęć całego rezania, ponieważ był on rozciągnięty w czasie i nie miałem aparatu, jednak jak się Wan spodoba pocykam trochę zdjęć wykonania.
Całą operację zacząłem od zakupu licznika,
Opis i zdjęcia
Po tym jak miałem już licznik z szyną CAN wpadłem na pomysł aby ją wykorzystać, jednak oryginalne radia nie miały mp3, pomysł ugrzązł.
Zmiana głośników z przodu:
Oryginalnie miałem głośniki 10cm w podszybiu, zakupiłem taszki na głośniki 16cm.
Nie obyło się bez przeróbek, ponieważ to były taszki do paneli drzwiowych bez parapetów
Zakupiłem także wodoodporną matę do wygłuszenia drzwi, oraz taśmę dekarską do załatania dziur.
Podziękowania za pomoc dla mojego Skarbka :*
Efekt:
W późniejszym czasie zestaw phonocar zastąpił zestawik odseparowany firmy HELIX Dark Blue który gra o niebo lepiej.
Następnym krokiem był montaż oryginalnego subwooferka od audi A6, posiada on wzmacniacz dzięki któremu można przy oryginalnym radiu mieć dzwięk z tyłu samochodu.
Złącze wyrzuciłem, całość przerobiłem tak aby sygnał był podawany przez kable typu cinch, zasilanie po przewodzi przez bezpiecznik, a wyjście na głośniki przez kostkę ISO. 8-)
Dla zainteresowanyc podaję rozpiskę wyprowadzeń:
1. zacisk 30
2. prawy tylny głośnik (+)
3. prawy tylny głośnik (-)
4. masa
5. sterowanie wzmacniacza (+12V)
6. wejście liniowe lewe tył
7. wejście liniowe prawe tył
8. masa wejść liniowych
9. lewy tylny głośnik (+)
10. lewy tylny głośnik (-)
Zdjęcia będą później
Kolejny i najważniejszy krok, zakup radia, szukałem radia typu concert CD aby obsługiwało mp3, ponieważ niestety nie stać mnie było na Navi plus
Fartem udało mi się odkupić radio od kolegi z forum, radio już przerobione, do tego przerobioną konsolę środkową, przejściówkę iso->iso2, przejściówkę antenową i kratkę pod pokrętła wentylatorów <ok> , ale wymagała jeszcze paru przeróbek <ok>
Niestety trochę trzeba się nagimnastykować aby przerobić odpowiednio konsolę środkową, ale większych problemów nie miałem
Złącze zapalniczki powędrowało na środkowy tunel, tak jak to jest w wersji z dodatkowymi zegarami, miałem tam jakąś dziurkę po poprzednim właścicielu i dzięki zapalniczce teraz już nie ma po niej śladu
Następnym krokiem było podpięcie szyny CAN z radia do licznika,
styki w złączu głównym numer 9- can H oraz 10- can L do licznika:
Złącze wielostykowe 32-stykowe, szare
5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (radio) (+)
6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (radio) (–)
podłączenie przerobiłem w pustych miejscach złączki ISO, więc dalej radio można wyciągać bez przecinania, a wygląda jak oryginał.
Po tym zabiegu zaczęło działać podświetlenie klawiszy, włączanie po zapłonie, funkcja dynamicznego dostosowywanie podświetlenia do światła zewnętrznego. Jednakże dalej nie miałem red-u na wyświetlaczu licznika
Okazało się że trzeba przekodować kanał 62 w liczniku na wartość 17
Channel 062: CAN-Databus Infotainment (Installation List)
+00001 = Radio (Optional)
+00002 = Telephone (Optional)
+00004 = Navigation (Optional)
+00008 = Telematics (Optional)
+00016 = Intrument Cluster (Standard - only coded with 2nd Component)
RDS z licznika ożył :mrgreen: podziękowania dla ludzi z elektrody
Kolejny krok to podanie sygnały z radia na subwoofer. pod radio podpiąłem się do złącza B za pomocą 12 pinowej złączki z pc-ta. Piny 5 i 11 jako sygnały tylni prawy i lewy sygnał oraz 8 dla masy. wyprowadzenia poprzez złączki cinch. Ostatnią rzeczą jest przeprowadzenie sygnały wzbudzenia po załączeniu radia (wyprowadzenie zewnętrznej anteny wysówanej automatycznie), ale to już pikuś :lol:
Zdjęcia postaram się na dniach umieścić
Subwoofer oźył wcześniej podłączałem go do 3V-towego złącza w radiu JVC, niestety grało ledwie ledwie, a taeraz łupie jak należy Dalej tylkio podpięcie tyłu do subwooferka
Musze powiedzieć że dopiero jako całość prezentuje się rewelacyjnie. Dźwięk z tego radyjka jest maksymalnie czysty, bez porównania z poprzednim JVC które zaczynało pochrapywać przy głośnej muzyce.
Zauważyłem także że same głośniki HELIX dark blue grają ładnie dla wysokich i niskich tonów, brakuje im mocy na środkowe pasmo, i tu przydają się jakiekolwiek głośniczki bez zwrotnic na tyle, dzięki nim mamy idealnie wypełnione pasmo. ja mam pionierki 13cm i teraz dźwięk jest pełen, nie męczy ucha, a potrafi porządnie, czysto i głośno zagrać. 8-)
Jeszcze ostatnią przeróbką było zrezanie joy-a sterującego komputerem pokładowym, składał się on z 3 przycisków: góra, dół oraz reset. umieściłem go w dzwigni wycieraczek, tak jak oruginalnie. przyciski to 2 switche 9,5 mm umieszczone na płytce uniwersalnej na skraju przełącznika oraz reset (switch 13 mm spiłowany o 2 mm) na środku tak aby nie przeszkadzał przy przełączaniu:
niestety zdjęcia robione telefonem:
efekt:
Szczerze mówiąc nie powtórzyłbym tego rezania, naprawdę było masakrycznie dużo pracy, mnóstwo pierdułek, szukania i czytania, pasowania i modyfikowania.
Koszty:
licznik 150zł - audi A6 (odejmując kasę jaką dostałem za oryginalny licznik od b4)
radio 500zł - audi concert CD
głośniki 250zł -helix dark blue
subwoofer 100zł (od A6 kombi)
maty, kable 150zł
razem ok 1200zł
Ale efekt i mina ludzi którzy to obejrzeli i posłuchali jest bezcenna
Przepraszam za niedociągnięcia w opisie z rezanka, ale miałem mało czasu i będę się starał go uzupełniać oraz poprawiać, mile widziane komentarze, sugestie i kreatywne opinie.
Bardzo długo dobierałem odpowiednie elementy, całość kompletowałem i montowałem jakiś rok, gdybym miał więcej czasu i wszystkie części montaż zająłby to jakieś 2 dni.
Niestety nie mam zdjęć całego rezania, ponieważ był on rozciągnięty w czasie i nie miałem aparatu, jednak jak się Wan spodoba pocykam trochę zdjęć wykonania.
Całą operację zacząłem od zakupu licznika,
Opis i zdjęcia
Po tym jak miałem już licznik z szyną CAN wpadłem na pomysł aby ją wykorzystać, jednak oryginalne radia nie miały mp3, pomysł ugrzązł.
Zmiana głośników z przodu:
Oryginalnie miałem głośniki 10cm w podszybiu, zakupiłem taszki na głośniki 16cm.
Nie obyło się bez przeróbek, ponieważ to były taszki do paneli drzwiowych bez parapetów
Zakupiłem także wodoodporną matę do wygłuszenia drzwi, oraz taśmę dekarską do załatania dziur.
Podziękowania za pomoc dla mojego Skarbka :*
Efekt:
W późniejszym czasie zestaw phonocar zastąpił zestawik odseparowany firmy HELIX Dark Blue który gra o niebo lepiej.
Następnym krokiem był montaż oryginalnego subwooferka od audi A6, posiada on wzmacniacz dzięki któremu można przy oryginalnym radiu mieć dzwięk z tyłu samochodu.
Złącze wyrzuciłem, całość przerobiłem tak aby sygnał był podawany przez kable typu cinch, zasilanie po przewodzi przez bezpiecznik, a wyjście na głośniki przez kostkę ISO. 8-)
Dla zainteresowanyc podaję rozpiskę wyprowadzeń:
1. zacisk 30
2. prawy tylny głośnik (+)
3. prawy tylny głośnik (-)
4. masa
5. sterowanie wzmacniacza (+12V)
6. wejście liniowe lewe tył
7. wejście liniowe prawe tył
8. masa wejść liniowych
9. lewy tylny głośnik (+)
10. lewy tylny głośnik (-)
Zdjęcia będą później
Kolejny i najważniejszy krok, zakup radia, szukałem radia typu concert CD aby obsługiwało mp3, ponieważ niestety nie stać mnie było na Navi plus
Fartem udało mi się odkupić radio od kolegi z forum, radio już przerobione, do tego przerobioną konsolę środkową, przejściówkę iso->iso2, przejściówkę antenową i kratkę pod pokrętła wentylatorów <ok> , ale wymagała jeszcze paru przeróbek <ok>
Niestety trochę trzeba się nagimnastykować aby przerobić odpowiednio konsolę środkową, ale większych problemów nie miałem
Złącze zapalniczki powędrowało na środkowy tunel, tak jak to jest w wersji z dodatkowymi zegarami, miałem tam jakąś dziurkę po poprzednim właścicielu i dzięki zapalniczce teraz już nie ma po niej śladu
Następnym krokiem było podpięcie szyny CAN z radia do licznika,
styki w złączu głównym numer 9- can H oraz 10- can L do licznika:
Złącze wielostykowe 32-stykowe, szare
5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (radio) (+)
6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (radio) (–)
podłączenie przerobiłem w pustych miejscach złączki ISO, więc dalej radio można wyciągać bez przecinania, a wygląda jak oryginał.
Po tym zabiegu zaczęło działać podświetlenie klawiszy, włączanie po zapłonie, funkcja dynamicznego dostosowywanie podświetlenia do światła zewnętrznego. Jednakże dalej nie miałem red-u na wyświetlaczu licznika
Okazało się że trzeba przekodować kanał 62 w liczniku na wartość 17
Channel 062: CAN-Databus Infotainment (Installation List)
+00001 = Radio (Optional)
+00002 = Telephone (Optional)
+00004 = Navigation (Optional)
+00008 = Telematics (Optional)
+00016 = Intrument Cluster (Standard - only coded with 2nd Component)
RDS z licznika ożył :mrgreen: podziękowania dla ludzi z elektrody
Kolejny krok to podanie sygnały z radia na subwoofer. pod radio podpiąłem się do złącza B za pomocą 12 pinowej złączki z pc-ta. Piny 5 i 11 jako sygnały tylni prawy i lewy sygnał oraz 8 dla masy. wyprowadzenia poprzez złączki cinch. Ostatnią rzeczą jest przeprowadzenie sygnały wzbudzenia po załączeniu radia (wyprowadzenie zewnętrznej anteny wysówanej automatycznie), ale to już pikuś :lol:
Zdjęcia postaram się na dniach umieścić
Subwoofer oźył wcześniej podłączałem go do 3V-towego złącza w radiu JVC, niestety grało ledwie ledwie, a taeraz łupie jak należy Dalej tylkio podpięcie tyłu do subwooferka
Musze powiedzieć że dopiero jako całość prezentuje się rewelacyjnie. Dźwięk z tego radyjka jest maksymalnie czysty, bez porównania z poprzednim JVC które zaczynało pochrapywać przy głośnej muzyce.
Zauważyłem także że same głośniki HELIX dark blue grają ładnie dla wysokich i niskich tonów, brakuje im mocy na środkowe pasmo, i tu przydają się jakiekolwiek głośniczki bez zwrotnic na tyle, dzięki nim mamy idealnie wypełnione pasmo. ja mam pionierki 13cm i teraz dźwięk jest pełen, nie męczy ucha, a potrafi porządnie, czysto i głośno zagrać. 8-)
Jeszcze ostatnią przeróbką było zrezanie joy-a sterującego komputerem pokładowym, składał się on z 3 przycisków: góra, dół oraz reset. umieściłem go w dzwigni wycieraczek, tak jak oruginalnie. przyciski to 2 switche 9,5 mm umieszczone na płytce uniwersalnej na skraju przełącznika oraz reset (switch 13 mm spiłowany o 2 mm) na środku tak aby nie przeszkadzał przy przełączaniu:
niestety zdjęcia robione telefonem:
efekt:
Szczerze mówiąc nie powtórzyłbym tego rezania, naprawdę było masakrycznie dużo pracy, mnóstwo pierdułek, szukania i czytania, pasowania i modyfikowania.
Koszty:
licznik 150zł - audi A6 (odejmując kasę jaką dostałem za oryginalny licznik od b4)
radio 500zł - audi concert CD
głośniki 250zł -helix dark blue
subwoofer 100zł (od A6 kombi)
maty, kable 150zł
razem ok 1200zł
Ale efekt i mina ludzi którzy to obejrzeli i posłuchali jest bezcenna
Przepraszam za niedociągnięcia w opisie z rezanka, ale miałem mało czasu i będę się starał go uzupełniać oraz poprawiać, mile widziane komentarze, sugestie i kreatywne opinie.