Strona 1 z 5

[80 All]Rezanie wyłącznika ABS

: 11 lut 2010, 23:37
autor: cinekp82
Pozwolę sobie wyjaśnić montaż wyłącznika ABS.
ps. W AUDI nie stosujemy druciarstwa typu 2 włączniki i rzeźba !!! -Robota musi mieć smak ;)

opis przekaźnika ABS COMBO RELAY

pin "30" - stałe +12V (czerwony)
pin "31" - masa -12V (brązowy)
pin "15" - po zapłonie +12V (czarno-niebieski)
pin "87" - wyjście po sterowaniu +12v (czarno-niebieski lub czarno-szary)
pin "T" - impuls +12V (czarno-żółty)
pin "S1" -impuls -12V (brązowo-czarny) -tylko QUATTRO


Podłączenie jest banalne.

[center]O Ś K A[/center]

Musimy odłączyć zasilanie od sterownika ABS
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS znajduje się w niebiesko-czarnej kości pod schowkiem kierowcy (nad nogami)
Przecinamy jego (w żeńskiej części kości) i do przewodu idącego do kości podłączamy pin nr "15" zaś do przewodu idącego w wiązkę do sterownika podłączamy pin "87"

Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z części męskiej kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)

I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V


[center]Q U A T T R O[/center]

Jeżeli mamy QUATTRO pin "S1" przewód brązowo-czarny mostkujemy z takim samym kolorem przewodu łączącym sterownik ABS i włącznik blokady dyferencjału "DIFF"

Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS przecinamy i od sterownika pin"1"musimy pociągnąć nowy przewód do przekaźnika na pin"87"

Pin"15" mostkujemy z przewodem (niebiesko-czarnym) znajdującum się w niebiesko-czarnej kości będącej pod nogami kierowcy

Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)

I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V


Po takim zabiegu (czy to quattro czy ośka) pozostaje nam przyjemność jazdy z możliwością włączania bądź wyłączania ABSu

ps.Starałem się wytłumaczyć jasno i zrozumiale - mam nadzieję że mi się udało ;-)

: 14 lut 2010, 18:53
autor: seteman
na cos takiego czekałem od dawna;)
dobra robota...

: 14 lut 2010, 20:41
autor: SIDNEY85
Super opis, ale sory za laikowe pytanie, po co wylanczac ABS ???

: 14 lut 2010, 20:49
autor: pandamix
ja np w ex-audi wolalem w zimie jeździć bez abs-u jak kiedyś mało na światłach nie wjechałem dla innego samochodu w tył,ja mu na hamulec i pewny że wyhamuje a on tak jak by przepuścił i dawaj dopiero za metr może więcej hamuje dalej,ja jakoś nie wierzę dla elektroniki i wolę trochę się pomęczyć przy kręceniu kierownicą

: 14 lut 2010, 21:18
autor: kamilek89
muszę też założyć wyłaćznik ABS bo tak jak mój przedmówca zaparkowałbym w zadku innego autka przez ten ABS :-?

: 14 lut 2010, 23:12
autor: SIDNEY85
No panowie ja powiem szczerze ze dzis tez mialem nieciekawa sytuacje na rondzie i w ostatniej chwili po raz drugi wcisnolem hamulec co mnie uratowalo (mowiac dokladniej przod mojego samochodu)

: 15 lut 2010, 05:12
autor: cinekp82
SIDNEY85 pisze:Super opis, ale sory za laikowe pytanie, po co wylanczac ABS ???
ABS jest dla tych którzy nie potrafią zachować w trudnej sytuacji zimnej krwi.
Czyli hebel do końca i co ma być to będzie !
Jeżeli nauczysz się panować to sam stwierdzisz że nie ma takiego urządzenia i systemu które przewyższa ludzkie umiejętności.
ABS potrafi strasznie wydłużyć drogę hamowania a najbardziej zaskakuje jak wpadniesz niechcący w dziurkę :-P
Mi osobiście ABS nigdy nie uratował życia a wręcz przeciwnie by się to zakończyło
ale to inna akcja - ja w każdym aucie mam wyłączony ABS - nawet w firmowym wywaliłem bezpiecznik i kontrolkę.


ps. no i z ABSem nie pobawisz się - już nie dohamujesz tak autka :mrgreen:

: 15 lut 2010, 08:34
autor: Motostacja pl
ABS przydaje się w sytuacjach awaryjnych: to znaczy w momencie gdy nagle hamujemy a chcemy ominąć przeszkodzę - nie blokuje kół więc auto mimo wciśniętego hamulca nadal zachowuje sterowność. Na pewno przydaje się na mokrą i suchą nawierzchnię w momencie gwałtownego hamowania. Ale na śniegu i lodzie nie spisuje się dobrze. Z tego co czytałem to w takich warunkach ABS zamiast skracać drogę hamowania wydłuża ją. Sam już parę razy tej zimy nabawiłem się strachu, więc taki przełącznik również by mi się przydał.

: 15 lut 2010, 09:57
autor: Audi 80 Polska
Labiel pisze:Ale na śniegu i lodzie nie spisuje się dobrze.
Jeszcze dodałbym luźny żwir, piach i głębsze błoto gdzie tylko zablokowane koło wkopuje się w nawierzchnie wytwarzając przed sobą klin, który bardzo skutecznie zatrzymuje pojazd.

: 15 lut 2010, 11:09
autor: SIDNEY85
To uzyskalem satusfakcjonujmaca odpowiedz dzieki Panowie <ok>

: 15 lut 2010, 11:14
autor: Motostacja pl
To przy okazji spytam czy ktoś widział kiedyś taki ori wyłącznik ABS od A4 do wstawienia w deskę? Bo niestety właśnie brak takiego przełącznika który wyglądałby jak ori blokuje mnie w tym pomyśle, a nie chce wstawiać czegoś co nie będzie potem wyglądać.

: 15 lut 2010, 11:50
autor: pandamix
a od asr i tak dalej są właczniki w a4?jeśli tak to możesz taki załozyć,przecież nie każe Ci nikt żeby akurat ABS pisało

: 15 lut 2010, 11:55
autor: Bronek27
A ja mam takie pytanie co jeszcze jest potrzebne do tego zeby to banglalo bo chyba same wpiecie guzika nie wystarczy jakis przekaznik czy modul przycisk mam i co jeszcze musze miec

: 15 lut 2010, 11:58
autor: Kubik
Labiel pisze:To przy okazji spytam czy ktoś widział kiedyś taki ori wyłącznik ABS od A4 do wstawienia w deskę?
Dzwoniłem do gościa co handluje częściami do audi i mówił że są takie, ale narazie niema. Gość jest troche sknera i sporo krzyczy za części, ten włącznik 40 - 50 zł.

tu jest ASR :arrow: http://www.allegro.pl/item919454798_wla ... zesci.html

: 15 lut 2010, 11:59
autor: pandamix
Pozwolę sobie wyjaśnić montaż wyłącznika ABS.
ps. W AUDI nie stosujemy druciarstwa typu 2 włączniki i rzeźba !!! -Robota musi mieć smak ;)

opis przekaźnika ABS COMBO RELAY

pin "30" - stałe +12V (czerwony)
pin "31" - masa -12V (brązowy)
pin "15" - po zapłonie +12V (czarno-niebieski)
pin "87" - wyjście po sterowaniu +12v (czarno-niebieski lub czarno-szary)
pin "T" - impuls +12V (czarno-żółty)
pin "S1" -impuls -12V (brązowo-czarny) -tylko QUATTRO


Podłączenie jest banalne.
Musimy odłączyć zasilanie od sterownika ABS
Przewód czarno niebieski idący do pierwszego pinu w sterowniku ABS znajduje się w niebiesko-czarnej kości pod schowkiem kierowcy (nad nogami)
Przecinamy jego (w żeńskiej części kości) i do przewodu idącego do kości podłączamy pin nr "15" zaś do przewodu idącego w wiązkę do sterownika podłączamy pin "87"

Do włącznika (guzika) na pin"5" podajemy +12V (najlepiej po zapłonie z części męskiej kości niebiesko-czarnej) a na pin"6" podłączamy impuls z przekaźnika -pin"T"
Piny 1 i 2 w włączniku (guziku) służą do podświetlenia ikonki ABS
Na "1" (niebiesko-szary / niebiesko-czarny) +12V a na "2" (brązowy) -12V (masa) - najlepiej połączyć odpowiedniej długości przewodami z kością sąsiadującą obok (od innego włącznika -takie same kolory)

I tak jak w opisie przekaźnika na pin"30" podajemy stały prąd +12V
a na pin"31" podajemy masę -12V



Dodatkowo jeżeli mamy QUATTRO pin "S1" przewód brązowo-czarny mostkujemy z takim samym kolorem przewodu łączącym sterownik ABS i włącznik blokady dyferencjału "DIFF"

Po takim zabiegu (czy to quattro czy ośka) pozostaje nam przyjemność jazdy z możliwością włączania bądź wyłączania ABSu

ps.Starałem się wytłumaczyć jasno i zrozumiale - mam nadzieję że mi się udało

a czytaleś chociaż temat od początku?przecież głownie w nim o to chodzi,jak podłączyć przycisk od abs-u żeby mieć go odłaczanego