[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
: 12 lip 2010, 12:25
Pacjentem jest B3 silnikiem 1,8 NE czyli gaźnikowy. Co jest potrzebne widac na zdjęciu
Jest to komplet z B4 z silnika ABK
W skrócie:
- nagrzewnica
- łapa spręzarki i spręzarka
- koło składane do wersji z klimatyzacją
- przewody klimatyzacji wraz z osuszaczem
- chłodnica klimatyzacji
- wentylatory z opornica
- wiązka elekrtyczna
- przełaczniki do wersji z klimatyzacja
Wbrew pozorom silnik Ne ma wszystkie otwory na mocowanie łapy spręzarki, pompy wspomagania itp. wiec problemu nie było.
Problem pojawił sie z alternatorem poniewaz w kompl był altek 90A ale poniewaz nie było koła na pompe na szeroki pasek musiał zostać stary 70A.
Do wymiany nagrzewnicy nalezy jak zawsze rozbebeszyc całe wnetrze, jak to sie robi nie bede opisywał bo jest całe foto story. Po przymierzeniu nalezało wyciac otwory na przewody klimayzacji oraz na przewód odprowadzacy wode.
Po tym zabiegu mozna było przystapic do zamontowania całej nagrzewnicy
Widok przed
I po wymianie
Problem równiez stała sie chłodnica silnika, od B4 jest ona szersza a inne mocowanie do belki spowodowała nie moznosc jej zastosowania, po chwili namysłu i przymiarce okazało sie , że mozna wykozystac stara chłodnice poniewaz uchwyty od skrapalacza sa przekładalne i posiada otory mocujace obudowe wentylatorów.Teraz przyszedł czas na stworzenie instalacji elektrycznej poniewaz w kompl nie było głownego przekaźnika sterującego ( tylko ASO kosmiczne pieniądze) oraz dlatego ze wczesniej ktos tam grzebał i jest sieczka z kabli. NA razie tyle po zakończeniu montazu bedzie dalsza czesc opisu.
16.07.2010 Prace zostały zakończone
Po nabicu klimatyzacji i wciśnieciu magicznego przycisku AC pojawił przyjemny chłodek we wnetrzu, baban na twarzy od ucha do ucha :mrgreen:
Jest to komplet z B4 z silnika ABK
W skrócie:
- nagrzewnica
- łapa spręzarki i spręzarka
- koło składane do wersji z klimatyzacją
- przewody klimatyzacji wraz z osuszaczem
- chłodnica klimatyzacji
- wentylatory z opornica
- wiązka elekrtyczna
- przełaczniki do wersji z klimatyzacja
Wbrew pozorom silnik Ne ma wszystkie otwory na mocowanie łapy spręzarki, pompy wspomagania itp. wiec problemu nie było.
Problem pojawił sie z alternatorem poniewaz w kompl był altek 90A ale poniewaz nie było koła na pompe na szeroki pasek musiał zostać stary 70A.
Do wymiany nagrzewnicy nalezy jak zawsze rozbebeszyc całe wnetrze, jak to sie robi nie bede opisywał bo jest całe foto story. Po przymierzeniu nalezało wyciac otwory na przewody klimayzacji oraz na przewód odprowadzacy wode.
Po tym zabiegu mozna było przystapic do zamontowania całej nagrzewnicy
Widok przed
I po wymianie
Problem równiez stała sie chłodnica silnika, od B4 jest ona szersza a inne mocowanie do belki spowodowała nie moznosc jej zastosowania, po chwili namysłu i przymiarce okazało sie , że mozna wykozystac stara chłodnice poniewaz uchwyty od skrapalacza sa przekładalne i posiada otory mocujace obudowe wentylatorów.Teraz przyszedł czas na stworzenie instalacji elektrycznej poniewaz w kompl nie było głownego przekaźnika sterującego ( tylko ASO kosmiczne pieniądze) oraz dlatego ze wczesniej ktos tam grzebał i jest sieczka z kabli. NA razie tyle po zakończeniu montazu bedzie dalsza czesc opisu.
16.07.2010 Prace zostały zakończone
Po nabicu klimatyzacji i wciśnieciu magicznego przycisku AC pojawił przyjemny chłodek we wnetrzu, baban na twarzy od ucha do ucha :mrgreen: