Ściemniacz oświetlenia wer II
: 03 wrz 2010, 13:49
Jako że pomysł ze ściemniaczem się przyjął mam jego nowe wcielenie do wersji z dodatkowym oświetleniem.
https://audi80.pl/all-ciemniacz-oswi ... t36006.htm
Oczywiście układ wykonujemy tak jak w starej wersji wg. schematu
Elementy dokładnie te same
Tranzystor BD 912
Rezystor 51 ohm 0,6 W
Kondensator 2000 microfarad
Na zdjęciu widać też elementy z innego układu. Część ściemniacza zaznaczona na czerwono
Z racji umiejscowienia układ wymaga zamknięcia go w jakiejś obudowie. Całość zostanie wpięta w zasilanie idące przy nogach kierowcy lewym słupkiem do lampki centralnej.
Zaczynamy od zdemontowania półki nad nogami kierowcy.
Idąc po przewodach z lampki ( 3 czarne kabelki idące po słupku) lokalizujemy zieloną kostkę.
Masę (-) ze ściemniacza można zrobić osobno ( nie wpinając się w wiązkę tak jak to było w poprzedniej wersji ) trzeba zarobić oczko i powiesić na punkcie masowym przyspawanym do karoserii.
Następnie trzeba rozpiąć kostkę i na części idącej do lampki montujemy układ.
W wiązce idą 3 kabelki:
- czarny
- czarno-biały
- czarno-zielony
Dla potrzeb ściemniacza należy przeciąć czarny - (+) idący z pompki (nie wiem czy we wszystkich rocznikach kolor kabla jest ten sam) i część przy zielonej wtyczce połączyć z zasilaniem ściemniacza.
Drugi koniec przeciętego kabla należy połączyć z ostatnim wolnym przy ściemniaczu przewodem.
Całość u mnie wygląda tak
Układ pracuje dokładnie tak samo jak w poprzedniej wersji z tą różnicą że ściemnia wszystkie lampki.
https://audi80.pl/all-ciemniacz-oswi ... t36006.htm
Oczywiście układ wykonujemy tak jak w starej wersji wg. schematu
Elementy dokładnie te same
Tranzystor BD 912
Rezystor 51 ohm 0,6 W
Kondensator 2000 microfarad
Na zdjęciu widać też elementy z innego układu. Część ściemniacza zaznaczona na czerwono
Z racji umiejscowienia układ wymaga zamknięcia go w jakiejś obudowie. Całość zostanie wpięta w zasilanie idące przy nogach kierowcy lewym słupkiem do lampki centralnej.
Zaczynamy od zdemontowania półki nad nogami kierowcy.
Idąc po przewodach z lampki ( 3 czarne kabelki idące po słupku) lokalizujemy zieloną kostkę.
Masę (-) ze ściemniacza można zrobić osobno ( nie wpinając się w wiązkę tak jak to było w poprzedniej wersji ) trzeba zarobić oczko i powiesić na punkcie masowym przyspawanym do karoserii.
Następnie trzeba rozpiąć kostkę i na części idącej do lampki montujemy układ.
W wiązce idą 3 kabelki:
- czarny
- czarno-biały
- czarno-zielony
Dla potrzeb ściemniacza należy przeciąć czarny - (+) idący z pompki (nie wiem czy we wszystkich rocznikach kolor kabla jest ten sam) i część przy zielonej wtyczce połączyć z zasilaniem ściemniacza.
Drugi koniec przeciętego kabla należy połączyć z ostatnim wolnym przy ściemniaczu przewodem.
Całość u mnie wygląda tak
Układ pracuje dokładnie tak samo jak w poprzedniej wersji z tą różnicą że ściemnia wszystkie lampki.