Strona 1 z 1

[80 B3,B4] Montarz radia 2DIN Pionner F700BT NAVI DIVX BT

: 28 wrz 2010, 15:04
autor: morock
Jakiś czas temu uszkodziłem radio Concert CD z poprzedniego rezanka (zbilem wyświetlacz LCD) <buu>
rezanko audi concert CD

Mając trochę czasu zacząłem szukać czegoś lepszego, do gustu przypadło mi używane radyjko Pioneer F700BT, dlaczego?: :-/
- Cena 1100zł łącznie z odbiornikiem GPS oraz mikrofonem do zestawu głośnomówiącego i ramką do montażu. Więcej kasy na <piwo>
- System jest oparty na Windows CE 5.0 dzięki czemu jest możliwość instalowania programów
- Posiada wbudowaną nawigację IGO oraz możliwość zainstalowania innych programów nawigacji
- Posiada gniazdo kart pamięci oraz USB
- Doinstalowując odpowiednie programy możemy oglądać filmy DIVX
- Posiada bluetooth dzięki czemu mamy zestaw głośnomówiący
- Posiada duży prawie 6" wyraźny, ekran dotykowy
- Możliwość aktualizacji oprogramowania
- 2 GB pamięci wewnętrznej flash
- końcówka mocy MOSFET 4x50W - gra bardzo czysto i głośno 8-)

wad tego radyjka nie wykryłem :-P

Po poprzednim rezaniu miałem już przygotowany otwór w który pasowało radyjko, jednak musiałem go troszkę poszerzyć aby zamontować ramkę

Po zamontowaniu ramki, założeniu blokady przyszedł czas na maskowanie. Do tego użyłem kawałka plastiku, wyciąłem otworki, całość okleiłem kawałkiem skóry który dostałem za darmo od tapicera. Koszt 7zł za klej ;)

Na dole radia było trochę miejsca więc wrzuciłem tam wyświetlacz od czujnika cofania ;)

Całość wyszła tak :)
ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Obrazek Obrazek
Po wmontowaniu radia czekały mnie jeszcze modyfikacje:
- aktualizacja oprogramowania do wersji 3
- aktualizacja map polski dla igo 8,3 na czerwiec 2010
- przerobienie menu radia aby można było uruchomić dodatkowe programy np. total
commander, kalkulator
- dodanie odtwarzacza filmów TCPMP player (posiada bardzo dużo kodeków i jest szybki)
- zainstalowanie Automapy
- przyśpieszenie klawiszy
- Zrobienie układów podtrzymujących napięcie podczas rozruchu pojazdu

Jeśli temat wzbudzi zainteresowanie będę rozszerzał opis rezanka ;)
Jeśli ktoś ma podobne radyjko opiszę jak zrobiłem poszczególne modyfikacje.

Dodam że zacząłem robić komputer pokładowy, jak na razie jest wersja beta do testów, wygląda tak:
Obrazek

Liczę na kreatywne opinie i sensowne pytania <lol>

Dziękuję za pomoc ludzi z różnych forów, a zwłaszcza peb.pl <piwo>
AUDI 80 RZĄDZI <ok>

: 03 paź 2010, 13:19
autor: grzesnobis
Hej, bardzo fajnie Ci to wyszło!

Mam pytanie odnośnie tego komputerka, czy to ten:
http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 09180.html

Czytałem sporo na jego temat tu: www.nestor-electronic.pl/forum

Ja mam silnik NG i nie wiem skąd wziąść sygnał wtrysku, skoro to mechaniczny wtrysk.

: 03 paź 2010, 14:16
autor: misiek_gda
nie powiem korci montaz takiego radia lecz niechcial bym ruszac wskaznikow bo tam musial by trafic nawiew ale ten komputerek ciekawa sprawa i chetnie bym poczytal cos wiecej o tym co tam modzisz

: 04 paź 2010, 09:09
autor: morock
grzesnobis pisze:Hej, bardzo fajnie Ci to wyszło!

Mam pytanie odnośnie tego komputerka, czy to ten:
http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 09180.html

Czytałem sporo na jego temat tu: www.nestor-electronic.pl/forum

Ja mam silnik NG i nie wiem skąd wziąść sygnał wtrysku, skoro to mechaniczny wtrysk.
Nie, ten komputerek od zera robię sam po swojemu, schematy idą z głowy, płytka jest uniwersalna łączona przewodami, oprogramowanie także sam robię, układ zamontowany to ATMEGA32.

Jak na razie funkcje komputerka to:
- Data i godzina
- 2 czujniki temperatury (wewnątrz i na zewnątrz, dokładność 0,1 st C)
- zapis maksymalnej i minimalnej temperatury z datą dla każdego czujnika
- napięcie instalacji samochodu
- informacja o nie wyłączonych światłach przy opuszczaniu samochodu
- informacja o nie włączonych światłach podczas ruszania samochodu
- prędkość samochodu
- prędkość maksymalna samochodu
- dystans w km
- dystans kasowalny w m (dokładność 10m)

Do zrobienia w najbliższym czasie:
- sterowanie wycieraczkami ( możliwość ustawienia opóźnienia od 1 sek do 15 sekund)
- komunikat o konieczności wymiany oleju
- średnia prędkość, średnia prędkość bez postojów

W późniejszym czasie
- ilość paliwa w baku
- zużycie chwilowe i średnie paliwa na 100km
- ilość zużytego paliwa od rozruchu oraz od tankowania
- dystans który można przejechać na aktualnej ilości paliwa w baku
- sterowanie elektrycznymi szybami, szyberdachem, włączeniem radia, świateł drogowych.

Sygnał spalania mam podciągnięty z komputera silnika, jest on w formie napięcia i pracuje nad tym aby ustabilizować odczyt. Muszę także rozgryźć jak dobrze odczytywać stan paliwa w baku.

Jak na razie pogoda nie rozpieszcza i trochę nie mam czasu się bawić, ale najważniejsze że zacząłem, reszta już jakoś pójdzie :)

: 04 paź 2010, 19:10
autor: misiek_gda
rob rob a jak zrobisz to pogadamy i zrobieniu kopii ;) a temat bede sledzil na bierzaco mam nadzieje ze do 6a motoru podejdzie

: 06 paź 2010, 09:30
autor: morock
różnica to tyko sygnał spalania, Ty masz pewnie benzyniaka? Jeśli tak to sygnał spalania trzeba by było z wtrysku podciągnąć...

: 06 paź 2010, 23:54
autor: Apocalipto
Elegancko to się prezentuje szczególnie nocą <bravo>

: 08 gru 2010, 23:52
autor: rsawicki
Rewelacja,szczegolnie ten komputerek,chociaz radio tez sie ladnie prezentuje.
Zycze dalszych sukcesow.
Pozdrawiam

: 10 gru 2010, 00:00
autor: Slawoaudi88
Kawał dobrej roboty,wygląda rewelacyjnie <ok>