Strona 1 z 6
[B4 ABK] Restart zegarów
: 14 lut 2011, 19:12
autor: 12adriatexs15
Witam.
Jak w innym temacie pisałem, że mam problem z zegarami, gdyż nie poruszają się.
https://audi80.pl/przelaczniki-zespolone-zegary-stacyjka-vf99.htm
Mam teraz takie pytanko, gdy uporam się z tym problemem, to jak zrobić, aby po przekręceniu kluczyka w stacyjce, zegary przekręciły się do maksymalnej pozycji i wróciły na swoje miejsce?? Znajomy ma coś takiego w swoim sportowym Mitsubishi, tylko on to już miał jak go kupił. Bardzo mi się to podoba. Jak ktoś robił coś takiego, albo wie jak to zrobić proszę o podanie mi dobrej rady.
Pozdrawiam Adrian.
PS: Chodzi mi tu o taki efekt.
http://www.youtube.com/watch?v=2oTcVcvoyqE&feature=related
lub taki
[ Dodano: 2011-02-15, 17:50 ]
Znalazłem na pewnym forum coś takiego "Jeżeli prędkościomierz jest elektroniczny to sprawa jest prosta. Robisz dwa generatory np. na NE555, które dają taki sam sygnał jak dostaje obrotomierz i prędkościomierz przy pełnych wskazaniach. Po włączeniu zapłonu, np. przy użyciu dwóch przekaźników podajesz te sygnały np. na 2 sekundy do wskaźników i gotowe. Jeżeli nie wiesz o czym piszę do daj se spokój
A jeżeli wiesz to do dzieła. Można też wykorzystać prosty mikrokontroler jeżeli umiesz jakiś programować."
Jestem lekkim laikiem w sprawach elektroniki. Czy mógłby mi ktoś pomógł przetłumaczyć to na prostszy język i jak ktoś by miał czas to zrobić jakiś schemat jak to podłączyć.
Pozdrawiam.
: 21 lut 2011, 21:25
autor: Szara80tkaTdi
zasada dzialania
gdy kluczyk nie jest w stacyjce, kondensator jest podpiety pod plus "staly", i jest naladowany do pelna, gdy przekrecimy kluczyk wtedy PK3 przelaczy styk i poda napiecie na tranzystor z kondensatora, dopuki sie kondensator nie rozladuje tranzystor bedzie przewodzil prad i bedzie zalaczal PK1, gdy kondensator sie rozladuje, tranzystor sie zablokuje i rozlaczy PK1
moj glos przeciw :mrgreen:
- jak to slusznie zauwazyl Kuba (kubik) w jednym z postow w a80 wskazowki wolno sie wychylaja i powracaja, i dlatego jeszcze raz pisze ze nikle szanse na zastosowanie ... moze byc sytuacja, ruszajac autem przypuscmy ze nam zgasnie, wtedy szybko zapalmy bo sie z tylu inni kierowcy denerwuja ze blokujemy np krzyzowke, i co wtedy? bedzie trzeba chwilke poczekac az zegary zrobia "test" i dopiero uruchamiamy silnik?
: 04 mar 2011, 10:00
autor: Kubik
A więc z racji tego że temat jest ciekawy, w nie długim czasie przystępuję do badań nad tym rozwiązaniem.
: 04 mar 2011, 16:22
autor: 12adriatexs15
kubik, jak byś coś takiego podłączył, to daj znać jak wyszło, bo ja czekam do lata, na razie garaż zajęty meblami z remontu, a na dworze ręce grabieją.
: 04 mar 2011, 22:20
autor: Kubik
Jutro jadę po graty do auta i mam nadzieję wycyganić zegary do testów <ok>
: 05 mar 2011, 06:46
autor: andi77
Myślę, że trzeba by było podać do zegarów odpowiednie napięcie przez odpowiedni czas do odpowiednich pinów
: 05 mar 2011, 07:25
autor: Apocalipto
kubik pisze:A więc z racji tego że temat jest ciekawy, w nie długim czasie przystępuję do badań nad tym rozwiązaniem.
Mnie również zainteresowało wię zakasać treba ręce i do dzieła <ok>
: 25 mar 2011, 19:51
autor: 12adriatexs15
I jak postępy, ma ktoś coś nowego. Ja dziś coś próbowałem na gołych zegarach (bez auta, w domu) i kiepskie efekty.
: 05 kwie 2011, 08:02
autor: Kubik
Szukam, czytam i trochę zgłupiałem.
Na elektrodzie znalazłem informację że w naszych zegarach obrotomierz to licznik częstotliwości a prędkościomierz to licznik impulsów sterowanych masą.
Myślę że prędkościomierz można wychylić podając na chwilę masę.
: 05 kwie 2011, 10:20
autor: Szara80tkaTdi
kubik pisze:Myślę że prędkościomierz można wychylić podając na chwilę masę.
no niewiem, na tym filmiku co zalaczylem wyzej, widac ze sygnal dodatni, np z glosnikow daje rade wychylac, im glosniej gra tym wiecej sie wychyla,
... kurde, tak mi sie nie chce licznika wyjmowac
: 05 kwie 2011, 12:59
autor: Kubik
: 05 kwie 2011, 13:39
autor: Szara80tkaTdi
czyli wypadaloby zbudowac dodatkowo przetwornik napiecie czestotliwosc dla obrotka.. niestety niemam licznika na testy, a swojego poki dziala nie ruszam
odnosnie predkosciomierza, mozna by przewod (brazowo czerwony) co i idzie z czujnika predkosci na krotko zewrzec do masy i powinien ruszyc sie predkosciomierz (w celu przekonania sie czy rzeczywiscie sterowanie jest masa)
: 05 kwie 2011, 13:41
autor: Kubik
Szara80tkaTdi pisze:odnosnie predkosciomierza, mozna by przewod (brazowo czerwony) co i idzie z czujnika predkosci na krotko zewrzec do masy i powinien ruszyc sie predkosciomierz (w celu przekonania sie czy rzeczywiscie sterowanie jest masa)
A jak mu to zaszkodzi ?
Szara80tkaTdi pisze:czyli wypadaloby zbudowac dodatkowo przetwornik napiecie czestotliwosc dla obrotka.
Ok. Tylko że narazie mamy tylko info o napięciu wejściowym a nie wiemy nic o częstotliwości.
Powiem tak. Póki nie zbiorę wystarczającej ilości informacji na ten temat nic z licznikiem nie zrobię. Gdyby to było sterowane napięciem to już bym to opanował ale narazie jestem do tego za krótki.
: 05 kwie 2011, 13:57
autor: Szara80tkaTdi
otoz to, moze i niemoze, dlatego srednio mi sie usmiecha testowanie na swoim liczniku, oraz srednio usmiecha mi sie caly uklad,
wypadaloby sprawdzic miernikiem jakie tam napiecia sie pojawaiaja na tym przewodzie srodkowym w czujniku predkosci, podczas b. wolnego krecenia kolem, np podniesc lewarkiem lewe strone i krecic kolem na zaplonie,
czestotliwosciomierz mam, wiec to dzis sprawdze na tym czujniku co sie tam pojawia
... ech, czego sie nie robi dla klubu AUDI 80 :mrgreen:
: 05 kwie 2011, 14:42
autor: pawelrybak15
Toć to jest mój film ale zajuchcony z Youtube :evil:
O ten właśnie:
http://fliiby.com/file/418303/t6rhyrc1nn.html
To ja go nagrałem zanim zamontowałem sobie obrotomierz, w tym prędkościomierzu była uszkodzona elektronika i podłączyłem wyprostowany sygnał z głośników prosto pod cewkę prędkościomierza, obrotomierz sterowałem poprzez małe trafo i udało mi się osiągnąć efekt widoczny na filmie. Sprawny prędkościomierz też da się wysterować w rytm muzyki ale tu sprawa jest nieco bardziej skomplikowana ponieważ trzeba mu dostarczać impulsy masowe na wejście.
Sprawny prędkościomierz żeby wychylać w rytm muzyki to trzeba mu podać na odpowiednie piny zasilanie 12V (już nie pamiętam które) a na pin wejścia sygnału prędkości podajemy impulsy masowe kluczowane w rytm muzyki. Do tego wyśmienicie nadaje sie przekaźnik kontaktronowy i ja właśnie tak bawiłem się prędkościomierzem od Audi 100, który jest elektronicznie taki sam jak te w 80tkach <ok>. Do obrotka potrzebne też jest zasilanie 12V a sygnał do jego sterowania bierzemy z małego trafa sieciowego podłączonego do jakiejś mikrowieży uzwojeniem niskiego napięcia, z kolei jeden koniec uzwojenia sieciowego podpinamy na wejście sygnału obrotów, drugi koniec tego uzwojenia dajemy na masę zasilania obrotka. Trzeba przy uruchamianiu powoli podkręcać głośność na mikrowieży i na 100% nic złego się nie stanie <ok>