Strona 1 z 1

[All] Samopoziomowanie ksenonów.

: 29 mar 2011, 15:05
autor: Kubik
Napewno każdy z użytkowników soczewek z ksenonami słyszał że przepisy nakazują aby ksenony posiadały układ samo poziomowania. Aby wykonać układ samo poziomowania trzeba posiadać czujnik umieszczony na zawieszeniu i układ kontrolujący.

Można niewielkim nakładem sił wykonać zabieg który powoduje że lampy przy ich włączeniu będą się poziomowały.

Aby tak się działo trzeba wykonać następujące czynności:

- zdjąć półkę nad nogami kierowcy.
- wydobyć z pod skrzynki bezpieczników kostkę w kolorze zielonym.

W owej kostce należy odnaleźć przewody w kolorze żółtym i żółto-czarnym.

Przewody wychodzą parami tzn. dwa żółte z jednego pinu i dwa żółto czarne z drugiego pinu.

Te przewody zasilają światła mijania (przewód grubszy) i silniczki regulacji reflektorów (przewód cieńszy).

Do pełni szczęścia należy odciąć cieńsze przewody i połączyć je z przewodem koloru niebiesko-czerwonego (w tej samej wtyczce).

Zasilanie silniczków będzie z bezpiecznika #15 25A

Rezultat operacji powoduje, że po przekręceniu kluczyka reflektory zaczynają opadać, a po włączeniu świateł mijania wracają do właściwego poziomu.

Mówiąc krótko poziomują się same :mrgreen:

Obrazek

Zdjęcie przedstawia układ przewodów którymi należy się zająć oraz lokalizację wtyczki.

Mam nadzieję że opis jest dość zrozumiały. Zdjęć nie ma co robić bo i tak nic nie widać.

: 29 mar 2011, 15:47
autor: chybo101
To "poziomowanie" to w takim wielkim cudzysłowie ;-) Ale bajer całkiem fajny.

: 29 mar 2011, 17:48
autor: slawek88yo
kolego robiłęs to usiebie moze jakis filmik z efektu prac ???

: 29 mar 2011, 19:08
autor: shellah
ale to poziomowanie będzie trwać wieczność :mrgreen: nie to co w prawdziwych ksenonach

: 29 mar 2011, 20:38
autor: Kubik
slawek88yo pisze:kolego robiłęs to usiebie
Tak zrobiłem to u siebie.
slawek88yo pisze:moze jakis filmik z efektu prac ???
Nie bardzo jest co filmować. Po prostu po włączeniu świateł, silniki podnoszą je do góry do poziomu zadanego z regulacji w konsoli środkowej.
shellah pisze:ale to poziomowanie będzie trwać wieczność
Ale nikt mi nie powie że go nie ma wogóle.

: 05 cze 2011, 20:31
autor: WOJTEK26
A ten przewód niebiesko-czarny to co to za sygnał nim idzie. Niech ktos opisze zasade działania silniczków dlaczego one opadna po przekręceniu stacyjki a podniosa sie do zapaleniu świateł.

: 05 cze 2011, 20:48
autor: karolas123
A co z tym czujnikiem w zawieszeniu? Przeciesz ori silniczki wcale nie poziomuja swiateł tylko ustawiaja sie tak jak im sie zagra na pokrętle wewnątrz auta. Na dodatek ori regulowane reflektory nie maja zadnego czujnika w zawieszeniu tylko wewnatrz reflektora.

: 15 cze 2011, 09:36
autor: rafal9h10
Typowy układ samopoziomowania reflektorów składa się z: czujników wysokości zawieszenia na ogół dla każdego koła osobno, sterownika oraz nastawników reflektorów. Czasami można spotkać rozwiązanie z czujnikiem poziomu auta zamiast czujników zawieszenia (np. gotowe zestawy samopoziomowania na allegro).
U nas w audi może warto coś pokombinować i połączyć takie standardowe pokrętło do regulacji poprzez jakieś dźwigienki do tylnej belki jak podłączony jest korektor siły hamowania. Do tego zastosować jakiś przekaźnik czasowy w celu poziomowania w chwili włączenia świateł a nie ciągle podczas jazdy bo standardowe silniczki mogą się szybko zmęczyć ciągłą pracą.
To jest taki mój pomysł, jeszcze nie przemyślany więc może się sprawdzić a może nie.
Pozdrawiam!

: 23 cze 2011, 11:23
autor: Ptaku KST
wrzuciłbyś filmik jak to wygląda bo zastanawiam się żeby tak zrobić :roll:

: 23 cze 2011, 11:34
autor: Kubik
chybo101 pisze:To "poziomowanie" to w takim wielkim cudzysłowie ;-) Ale bajer całkiem fajny.
Po pierwsze. Aby wszystko było legalnie lampy muszą mieć homologację dla ksenonów, a nasze nie mają, więc wszystkie zabiegi poprawiające działanie i tak nie powodują że mamy układ zgodny z przepisami.

Mój układ poprostu imituje działanie poziomowania.
WOJTEK26 pisze:A ten przewód niebiesko-czarny to co to za sygnał nim idzie. Niech ktos opisze zasade działania silniczków dlaczego one opadna po przekręceniu stacyjki a podniosa sie do zapaleniu świateł.
Przy łori układzie na dwóch przewodach plusowych pojawia się napięcie o różnym potencjale w chwili włączenia świateł, i stąd silniczek wie jak się ustawić. W moim układzie jeden przewód jest przepięty na plus po stacyjce, więc w chwili przekręcenia stacyjki pojawia się tylko jeden plus i silniczek dostaje sygnał do opuszczenia. Po włączeniu świateł pojawia się drugi plus i silniczek wraca do pozycji ustawionej przez regulator z konsoli.

: 21 wrz 2014, 10:40
autor: VW_parts
odgrzeje kotleta ,w a4 b5 95r tdi też to bedzie działać ? która to kostka ? :)

: 20 paź 2014, 01:10
autor: MartiniNBR
A masz soczewkę? Jeśli nie to nie będzie efektu. Ja jutro rezam <ok>