[Audi 80 B4 ABK] Rezanie obudowy rozrządu
: 02 kwie 2011, 23:26
Witam <ok> . Dzisiaj chciałem przedstawić Wam rezanie obudowy paska rozrządu w silniku ABK. Otóż takie rezanie zapoczątkował kolega UFOtm w swoim Audi ale Ja chciałem to troszeczkę unowocześnić montując szybę aby do środka nie dostawały się zanieczyszczenia. A więc po kolei:
narzędzia:
lutownica
ostry nożyk najlepiej skalpel
taśma izolacyjna
papier ścierny różnej gradacji
pleksi grubość 1,5 - 2,0 mm
klej dwuskładnikowy
czas
chęci do rezania <ok>
![Obrazek]()
Prace zaczynamy od wymontowania obudowy rozrządu z naszego silnika. Ja obudowę umyłem od środka aby dobrze było wdać wewnętrzne linię odznaczające okręg który będziemy wycinać.
Do wycięcia użyłem lutownicy i jak nożem do cięcia masła wyciąłem okrąg. Po wycięciu skalpelem odciąłem plastik który przy wytapianiu otworu nagromadził się na rantach otworu.
![Obrazek]()
Po odcięciu przyszła pora na szlifowanie, do tego potrzeba papier ścierny o większej gradacji i mniejszej gradacji aby na koniec wypolerować ranty. Ja użyłem na początek gradację 80 a na koniec 320.
Po wypolerowaniu i zaokrągleniu otworu w obudowie przyszedł czas na rezanie szybki która zasłoniła by otwór a za razem pozwoliła na podgląd rozrządu, do tego użyłem polerowanej pleksi 1,5 mm i tak samo jak w przypadku otworu odrysowałem cyrklem koło i wytopiłem lutownicą. Pleksi użyłem z segregatora dokumentów <ok>
![Obrazek]()
:idea: Pamiętajcie aby szybkę z pleksi wyciąć troszeczkę większą od otworu aby był zapas pleksi na jej przyklejenie do obudowy.
Z każdej strony zostawiłem zapasu 5 mm. Po odcięciu nadmiaru wytopionej pleksi z naszej szybki zabrałem się za wyszlifowanie rantów i znów użyłem wyżej wymienionej gradacji papierów ściernych.
Następnie szybkę wokół owinąłem taśma izolacyjną aby stworzyć uszczelkę . Lepiej będzie wszystko dolegać a po za tym wibracje silnika z obudowy nie będą tak bardzo wpływać na szybkę.
![Obrazek]()
Po oklejeniu szybki taśmą pora na odcięcie skalpelem nadmiary taśmy, po jej odcięciu mamy gotowa uszczelkę. Ja wypuściłem taśmę na rant szybki około 3 mm.
![Obrazek]()
Kiedy otwór w obudowie mamy już gotowy i nasz szybka po przymiarkach pasuje idealnie czas na jej wklejenie do które użyłem kleju dwuskładnikowego Distal.
:idea: Pamiętajmy że szybka ma być zamontowana bardzo solidnie bo chyba nie chcielibyśmy aby nasza szybka odkleiła się podczas pracy silnika i trafiła gdzieś pomiędzy koła lub rolkę :roll: .
Kiedy wszystko się sklei pozostaje wytrzeć obudowę i wypolerować szybkę filcem a potem włożyć obudowę na swoje miejsce i cieszyć się widokiem kręcącego się koła rozrządu <ok> :mrgreen:
Zdjęcie końcowe wkleję jutro bo w nocy nic nie widać a po za tym wszystko jeszcze się skleja .
<ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok>
narzędzia:












:idea: Pamiętajcie aby szybkę z pleksi wyciąć troszeczkę większą od otworu aby był zapas pleksi na jej przyklejenie do obudowy.




:idea: Pamiętajmy że szybka ma być zamontowana bardzo solidnie bo chyba nie chcielibyśmy aby nasza szybka odkleiła się podczas pracy silnika i trafiła gdzieś pomiędzy koła lub rolkę :roll: .

Zdjęcie końcowe wkleję jutro bo w nocy nic nie widać a po za tym wszystko jeszcze się skleja .
<ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok>