Strona 1 z 2

[B4 1Z]Czyszczenie kolektora ssącego i zaślepienie egr

: 03 cze 2011, 22:33
autor: skoti
Jak w temacie jako ,że na naszym forum nic takiego jeszcze nie ma to ja postanowiłem to dziś we własnym zakresie i własnym garażu poczynić, a więc;

Pacjent - Audi 80 (b4) 1.9 TDI 1Z '92r - Bosch
Miejsce - garaż
Czas - dziś po po południu
Napoje - sok Cappy (pomarańczowy) min 2L
Stopień trudności - średni (medium)
Klucze - na końcu tematu

Najpierw otwieramy maskę :mrgreen: nie nie nie najpierw jedziemy do garażu :lol:
Dobra na poważnie teraz już :-P

1.Odkręcamy i odpinamy filtr powietrza (wyciągamy wkład) odkładamy wszystko na bok (brak foto - za proste)
1. Nakrętka na klucz nr. 12 - 2szt. (AM8) i 2. śruba na imbus nr.6 (M8X25-Z3) - 2szt i zdejmujemy rurę łączącą

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

2. I następne 2 śruby na imbus nr.6 (M8X25-Z3)
ObrazekObrazek

3.I kolejne 4 śruby klucze 10 i 12
Obrazek

4. Ściągamy 2 opaski
Obrazek

I już prawie ,prawie :mrgreen:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek



5.Odkręcamy przewód smarowania turbiny klucz nr.17 ,żeby kolektor przy wyciąganiu nam nie wadził (i odginamy delikatnie go na bok)

Obrazek

6. Odkręcamy 2 śruby żeby mieć lepszy dostęp i odginamy wąż na bok

Obrazek

i tu kolejne 2 żeby uzyskać lepszy dostęp
Obrazek

7. Odkręcamy blachę osłaniająca 2 nakrętki klucz nr.12

Obrazek Obrazek


8. Odkręcamy 6 śrub imbusem nr 6 dostęp do 3 szt. jest ok do kolejnych 3 trza się nagimnastykować .I mamy kolektora na wierzchu tara(myślałem ,że będzie bardziej zaje*****y)

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

9.Uszczelka

ObrazekObrazek

10.Czyścimy kolektora, egr-a, rury itp, itd (kret do rur, karcher, piaskowanie, wypalanie, palnik,benzyna, ropa, skrobanie itp. itd)

Obrazek

11. I składamy w odwrotnej kolejności

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

12.Klucze /narzędzia
ObrazekObrazekObrazek

: 04 cze 2011, 19:47
autor: Ross
troche mnie uprzedziłeś kolego, bo miałem we wtorek robić fotorelacje z tej samej operacji :)
dobrze, ze nie trzeba wyciągać turbiny...


pozdrawiam

: 05 cze 2011, 10:22
autor: hackthemilk
pytanko?

poco się zaślepia EGR i czym- chyba nie było pokazane :-/
czy po zaślepieniu należy odpiąć - jakąś elektronikę - którąś z kostek z kablami

czy uszczelka / wymiana Uszczelki ma jakis związek z olejem silnikowym - zwłaszcza z jego ubywaniem ( u mnie z tej strony zarzygany jak zły)

ile mniej więcej kosztuje w/w uszczelka i czy potrzebny jakis silikon lub cos podobnego

sorka ze tendencyjne pytania i proszę o info <ok>

PS.: coś sie strona rozjechała na szerokość .... chyba ze ja tak tylko mam

: 05 cze 2011, 10:32
autor: gibaj
no wiesz co?stary klubowicz i szukać się nie chce? :mrgreen: https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm

: 05 cze 2011, 10:52
autor: hackthemilk
wybacz mi moją postawe -ale wiedz tamten temat prawie umarł brak fot a na "węch" cieżko coś rozknimić jak się tego nie robiło

: 05 cze 2011, 12:34
autor: peryt
Genialne fotostory, dzięki tobie zaoszczędzę 150zł bo tyle chcą za wymianę uszczelki...genialne....

: 05 cze 2011, 12:35
autor: gibaj

: 05 cze 2011, 13:07
autor: skoti
Ross pisze:troche mnie uprzedziłeś kolego, bo miałem we wtorek robić fotorelacje z tej samej operacji :)
dobrze, ze nie trzeba wyciągać turbiny...


pozdrawiam
Ups to przepraszam :roll: , ale daj znać jak Ci poszło i jakie błędy popełniłem.
Jak porobisz foto to można będzie je tu wrzucić jak będziesz chciał oczywiście i uzupełnić mój opis Twoimi spostrzeżeniami i sugestiami.
A co do kolegi hackthemilk to google polecam :-P bo nie chce mnie się tłumaczyć zasady działania i po co to robiłem.
ps. a blaszka pod/ do egr-a jest pokazana na np.4,5,6.

: 06 cze 2011, 15:31
autor: Ross
skoti pisze:
Ross pisze:troche mnie uprzedziłeś kolego, bo miałem we wtorek robić fotorelacje z tej samej operacji :)
dobrze, ze nie trzeba wyciągać turbiny...


pozdrawiam
Ups to przepraszam :roll: , ale daj znać jak Ci poszło i jakie błędy popełniłem.
Jak porobisz foto to można będzie je tu wrzucić jak będziesz chciał oczywiście i uzupełnić mój opis Twoimi spostrzeżeniami i sugestiami.
A co do kolegi hackthemilk to google polecam :-P bo nie chce mnie się tłumaczyć zasady działania i po co to robiłem.
ps. a blaszka pod/ do egr-a jest pokazana na np.4,5,6.
Jendak nie będę czyścił kolektora - dowiedziałem się ze podczas remontu rok temu to zrobili a od tego czasu miałem odpiętą odmę od dolotu.

ps. żeby zamknąć EGR na stałe nie wystarczy odłączyć mu podciśnienia ? trzeba blaszką zaslepiać??

: 06 cze 2011, 23:36
autor: skoti
Ross pisze: ps. żeby zamknąć EGR na stałe nie wystarczy odłączyć mu podciśnienia ? trzeba blaszką zaslepiać??
Dla pewności na dwa sposoby ;-)

: 29 gru 2011, 16:49
autor: swayn
skoti, Czxeść
Mam do ciebie kilka pytań odnośnie EGR -a i kolektora dolotowego. Jeżeli możesz mi odpowiedzieć to bardzo fajnie i z góry dzięki.
Chce przeczyścić kolektor dolotowy i zaślepić od razu EGR.
1. Czy pod uszczelkę kolektora dawałeś silikon?
2. Czy zaślepienie EGR - a polega jedynie na zaślepieniu rury która dochodzi do EGR a dwoma blaszkami czy trzeba jeszcze coś więcej zrobić. Niedawno kupiłem mojego dieselka dodam że pierwszego ale trochę zaniedbany silnikowo. Rozrząd nie wiadomo kiedy wymieniany olej też. Po wymianie ustało nawet stukanie jednego zawora. Teraz chce dać jej trochę świeżego powietrza. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Darek
Oczywiście dzięki twojej poradzie zdecydowałem się to zrobić sam !!

: 11 sty 2012, 18:14
autor: audki
To może ja ci pomogę. EGR zaślepiasz dwoma blaszkami jak spojrzysz od turbo odchodzi zawór egr do zaworu wchodzi z jednej strony taka złota rurka chyba miedz:) wywalasz cały ten zawór i tam gdzie go wywalisz przy turbo zaślepiasz jedna blaszka druga zaślepiasz na końcu tej złotej rurki gdzie dochodzi do kolektora. Do zaworu EGR dochodzi jeszcze przewód powietrzny , wystarczy ze włożysz tam jakaś zatyczkę może być nawet wkręcona śrubka odpowiedniej średnicy.
Polecam jeszcze wolna odmę zrobić.

Sprawdź również czy silnik jest szczelny na włączonym silniku odkręć kurek oleju czy nie wydostają się z tamtędy spaliny.

: 11 sty 2012, 19:41
autor: vitja07
u mnie do tego stopnia był zasyfiony dolot że EGR zaślepił sie zam x kilometrów temu teraz zaślepiony jest normalnie a co do pytania kolegi swayn, dotyczącego silikonu pod uszczelkę kolektora to lepiej nową kupić koszt w granicach 10 zł a nowa wyglądała jak by była czymś powlekana

: 16 kwie 2012, 15:57
autor: modry19
ciekawi mnie gdzie idzie ten wąż z odmy?bo u siebie tez bede całą operacje przeprowadzał wg tego poradnika :mrgreen:

: 17 sty 2013, 01:04
autor: brabus124
Polecam zaślepić EGR tak jak ja to zrobiłem :mrgreen: na amen

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us