[B4 1Z]Czyszczenie kolektora ssącego i zaślepienie egr
: 03 cze 2011, 22:33
Jak w temacie jako ,że na naszym forum nic takiego jeszcze nie ma to ja postanowiłem to dziś we własnym zakresie i własnym garażu poczynić, a więc;
Pacjent - Audi 80 (b4) 1.9 TDI 1Z '92r - Bosch
Miejsce - garaż
Czas - dziś po po południu
Napoje - sok Cappy (pomarańczowy) min 2L
Stopień trudności - średni (medium)
Klucze - na końcu tematu
Najpierw otwieramy maskę :mrgreen: nie nie nie najpierw jedziemy do garażu :lol:
Dobra na poważnie teraz już
1.Odkręcamy i odpinamy filtr powietrza (wyciągamy wkład) odkładamy wszystko na bok (brak foto - za proste)
1. Nakrętka na klucz nr. 12 - 2szt. (AM8) i 2. śruba na imbus nr.6 (M8X25-Z3) - 2szt i zdejmujemy rurę łączącą
2. I następne 2 śruby na imbus nr.6 (M8X25-Z3)
3.I kolejne 4 śruby klucze 10 i 12
4. Ściągamy 2 opaski
I już prawie ,prawie :mrgreen:
5.Odkręcamy przewód smarowania turbiny klucz nr.17 ,żeby kolektor przy wyciąganiu nam nie wadził (i odginamy delikatnie go na bok)
6. Odkręcamy 2 śruby żeby mieć lepszy dostęp i odginamy wąż na bok
i tu kolejne 2 żeby uzyskać lepszy dostęp
7. Odkręcamy blachę osłaniająca 2 nakrętki klucz nr.12
8. Odkręcamy 6 śrub imbusem nr 6 dostęp do 3 szt. jest ok do kolejnych 3 trza się nagimnastykować .I mamy kolektora na wierzchu tara(myślałem ,że będzie bardziej zaje*****y)
9.Uszczelka
10.Czyścimy kolektora, egr-a, rury itp, itd (kret do rur, karcher, piaskowanie, wypalanie, palnik,benzyna, ropa, skrobanie itp. itd)
11. I składamy w odwrotnej kolejności
12.Klucze /narzędzia
Pacjent - Audi 80 (b4) 1.9 TDI 1Z '92r - Bosch
Miejsce - garaż
Czas - dziś po po południu
Napoje - sok Cappy (pomarańczowy) min 2L
Stopień trudności - średni (medium)
Klucze - na końcu tematu
Najpierw otwieramy maskę :mrgreen: nie nie nie najpierw jedziemy do garażu :lol:
Dobra na poważnie teraz już
1.Odkręcamy i odpinamy filtr powietrza (wyciągamy wkład) odkładamy wszystko na bok (brak foto - za proste)
1. Nakrętka na klucz nr. 12 - 2szt. (AM8) i 2. śruba na imbus nr.6 (M8X25-Z3) - 2szt i zdejmujemy rurę łączącą
2. I następne 2 śruby na imbus nr.6 (M8X25-Z3)
3.I kolejne 4 śruby klucze 10 i 12
4. Ściągamy 2 opaski
I już prawie ,prawie :mrgreen:
5.Odkręcamy przewód smarowania turbiny klucz nr.17 ,żeby kolektor przy wyciąganiu nam nie wadził (i odginamy delikatnie go na bok)
6. Odkręcamy 2 śruby żeby mieć lepszy dostęp i odginamy wąż na bok
i tu kolejne 2 żeby uzyskać lepszy dostęp
7. Odkręcamy blachę osłaniająca 2 nakrętki klucz nr.12
8. Odkręcamy 6 śrub imbusem nr 6 dostęp do 3 szt. jest ok do kolejnych 3 trza się nagimnastykować .I mamy kolektora na wierzchu tara(myślałem ,że będzie bardziej zaje*****y)
9.Uszczelka
10.Czyścimy kolektora, egr-a, rury itp, itd (kret do rur, karcher, piaskowanie, wypalanie, palnik,benzyna, ropa, skrobanie itp. itd)
11. I składamy w odwrotnej kolejności
12.Klucze /narzędzia