[B4] Montaż kierownicy S-line Audi A4, A6
: 17 cze 2011, 23:03
Witam szukając na forum konkretnego opisu montażu kierownicy S-line nie znalazłem postanowiłem zrobić opis co i jak na pewno komuś z Was się przyda
Więc tak potrzebna nam kierownica z a4 lub a6 s-line oraz tuleje redukcje wieloklinu która zredukuje nam przejście z małego na duży wieloklin.
Zdejmujemy kierownicę zamontowaną w aucie akurat moja jest od Coupe zaślepkę przekręcamy w lewo i wyciągamy później klucz nasadowy 24mm z przedłużką i odkręcamy kierownicę
Po zdjęciu kierownicy ukazuje nam się pierścień mosiężny po którym ślizga się bolec zamontowany w kierownicy przez co mamy sygnał dźwiękowy czyli klakson.
Teraz patrząc na nową kierownice i starą mamy kilka różnic takich jak bolec i odbijak kierunkowskazów
Teraz w nowej kierownicy robimy cechę na otwór w którym zamontujemy bolec taki jak w ori kierownicy. Cechę należy wykonać dokładnie ponieważ pierścień ma wielkość górną 53mm szeroki na 6mm średnica dolna 47mm więc cecha powinna być po środku 50mm na tej średnicy wiercimy otwór w moim przypadku 10mm.
Trzeba wykonać coś na wzór bolca trochę rurki plastikowej o średnicy zewnętrznej 10mm w która wejdzie nam w otwór i będzie służyć jako izolator jak i w niej znajdzie się bolec który będzie się stykał z pierścieniem. Bolec jest dociskany przez sprężynę na końcu kawałek przewodu i śruba która będzie wkręcona w plastikową obudowę a zarazem będzie się o niom opierać sprężyna która dociska bolec do pierścienia.
Bolec wkładamy w otwór 10mm najlepiej żeby wchodził ciasno ja przykleiłem go klejem dwuskładnikowym. Należy pamiętać że nie może być za długi ani za krótki żeby styk był z pierścieniem w środku żeby dało rade poduszkę skręcić.
Jedno mamy z głowy druga sprawa odbijak kierunkowskazów ja zrobiłem tulejkę aluminiową która wchodzi na tulejkę wieloklinu
Średnica zewnętrzna 35mm wewnętrzna 27 mm taka żeby ciasno weszła na wieloklin tulejkę trzeba przerobić jej końcówkę taką jak jest w ori kierownicy Wysokość odbijaka 11mm grubość 2mm chodzi mi o ten pół księżyc
Tulejkę trzeba dobrze ustawić żeby kierunki odbijały tak jak trzeba czyli końcówka przez którą kierunki odbijają powinna być na prostych kołach lewej strony zaraz z boku plastiku wychodzącego podczas włańczania kierunków. Tulejkę żeby nie obróciła się na wieloklinie trza porządnie zamocować ja skleiłem klejem a dodatkowo wkręciłem śrubkę dla pewności
Nowa kierownica odstaje wiec postanowiłem zrobić zaślepkę pierścień aluminiowy
średnica 100mm ścianki po 1.5mm wysokość 15mm..Ale że pierścień by się rzucał w oczy okleiłem go folią matową taką jak na grilu
Pierścień trzeba jakoś przymocować są w kierownicy takie trzy punkty które nawierciłem wiertłem 4mm oraz nagwintowałem gwintownik M5 Później śrubki i podkładki i oto efekt
Tak wygląda całość
Teraz tulejkę z wieloklinem montujemy w aucie. Bardzo ciężko wchodzi ta redukcja wieloklinu
Później zakładamy nową kierownicę po dobrym ustawieniu koła dokręcamy podkładka i śruba 24mm
Teraz podłączamy kabelek do ori poduszki wkładamy kabelek wsuwkę i wszystko
Sprawdzamy czy działa wkładamy poduszkę i przykręcamy dwiema śrubami na imbus z tyłu kierownicy Przy okazji zaślepka która niweluje szparę między kierownicą a pająkiem
Wszelkie uwagi pozytywne jak i negatywne mile widziane.Jest na pewno kilka szczegółów które można by było zmienić w nowej kierownicy można by było wykorzystać ten duży otwór prostokątny zastosować jaką blaszkę która by stykała się z pierścieniem. Zaślepka mogła by być o 2-3mm szersza, takie szczegóły.
U mnie wygląda super :lol: a co najważniejsze działa jak należy. Mam nadzieje że komuś się przyda Powodzenia
Więc tak potrzebna nam kierownica z a4 lub a6 s-line oraz tuleje redukcje wieloklinu która zredukuje nam przejście z małego na duży wieloklin.
Zdejmujemy kierownicę zamontowaną w aucie akurat moja jest od Coupe zaślepkę przekręcamy w lewo i wyciągamy później klucz nasadowy 24mm z przedłużką i odkręcamy kierownicę
Po zdjęciu kierownicy ukazuje nam się pierścień mosiężny po którym ślizga się bolec zamontowany w kierownicy przez co mamy sygnał dźwiękowy czyli klakson.
Teraz patrząc na nową kierownice i starą mamy kilka różnic takich jak bolec i odbijak kierunkowskazów
Teraz w nowej kierownicy robimy cechę na otwór w którym zamontujemy bolec taki jak w ori kierownicy. Cechę należy wykonać dokładnie ponieważ pierścień ma wielkość górną 53mm szeroki na 6mm średnica dolna 47mm więc cecha powinna być po środku 50mm na tej średnicy wiercimy otwór w moim przypadku 10mm.
Trzeba wykonać coś na wzór bolca trochę rurki plastikowej o średnicy zewnętrznej 10mm w która wejdzie nam w otwór i będzie służyć jako izolator jak i w niej znajdzie się bolec który będzie się stykał z pierścieniem. Bolec jest dociskany przez sprężynę na końcu kawałek przewodu i śruba która będzie wkręcona w plastikową obudowę a zarazem będzie się o niom opierać sprężyna która dociska bolec do pierścienia.
Bolec wkładamy w otwór 10mm najlepiej żeby wchodził ciasno ja przykleiłem go klejem dwuskładnikowym. Należy pamiętać że nie może być za długi ani za krótki żeby styk był z pierścieniem w środku żeby dało rade poduszkę skręcić.
Jedno mamy z głowy druga sprawa odbijak kierunkowskazów ja zrobiłem tulejkę aluminiową która wchodzi na tulejkę wieloklinu
Średnica zewnętrzna 35mm wewnętrzna 27 mm taka żeby ciasno weszła na wieloklin tulejkę trzeba przerobić jej końcówkę taką jak jest w ori kierownicy Wysokość odbijaka 11mm grubość 2mm chodzi mi o ten pół księżyc
Tulejkę trzeba dobrze ustawić żeby kierunki odbijały tak jak trzeba czyli końcówka przez którą kierunki odbijają powinna być na prostych kołach lewej strony zaraz z boku plastiku wychodzącego podczas włańczania kierunków. Tulejkę żeby nie obróciła się na wieloklinie trza porządnie zamocować ja skleiłem klejem a dodatkowo wkręciłem śrubkę dla pewności
Nowa kierownica odstaje wiec postanowiłem zrobić zaślepkę pierścień aluminiowy
średnica 100mm ścianki po 1.5mm wysokość 15mm..Ale że pierścień by się rzucał w oczy okleiłem go folią matową taką jak na grilu
Pierścień trzeba jakoś przymocować są w kierownicy takie trzy punkty które nawierciłem wiertłem 4mm oraz nagwintowałem gwintownik M5 Później śrubki i podkładki i oto efekt
Tak wygląda całość
Teraz tulejkę z wieloklinem montujemy w aucie. Bardzo ciężko wchodzi ta redukcja wieloklinu
Później zakładamy nową kierownicę po dobrym ustawieniu koła dokręcamy podkładka i śruba 24mm
Teraz podłączamy kabelek do ori poduszki wkładamy kabelek wsuwkę i wszystko
Sprawdzamy czy działa wkładamy poduszkę i przykręcamy dwiema śrubami na imbus z tyłu kierownicy Przy okazji zaślepka która niweluje szparę między kierownicą a pająkiem
Wszelkie uwagi pozytywne jak i negatywne mile widziane.Jest na pewno kilka szczegółów które można by było zmienić w nowej kierownicy można by było wykorzystać ten duży otwór prostokątny zastosować jaką blaszkę która by stykała się z pierścieniem. Zaślepka mogła by być o 2-3mm szersza, takie szczegóły.
U mnie wygląda super :lol: a co najważniejsze działa jak należy. Mam nadzieje że komuś się przyda Powodzenia