Strona 1 z 2

[B4] Montaż kierownicy S-line Audi A4, A6

: 17 cze 2011, 23:03
autor: joandaw
Witam szukając na forum konkretnego opisu montażu kierownicy S-line nie znalazłem postanowiłem zrobić opis co i jak na pewno komuś z Was się przyda ;-)

Więc tak potrzebna nam kierownica z a4 lub a6 s-line oraz tuleje redukcje wieloklinu która zredukuje nam przejście z małego na duży wieloklin.
Obrazek Obrazek

Zdejmujemy kierownicę zamontowaną w aucie akurat moja jest od Coupe zaślepkę przekręcamy w lewo i wyciągamy później klucz nasadowy 24mm z przedłużką i odkręcamy kierownicę
Obrazek Obrazek

Po zdjęciu kierownicy ukazuje nam się pierścień mosiężny po którym ślizga się bolec zamontowany w kierownicy przez co mamy sygnał dźwiękowy czyli klakson.
Obrazek Obrazek

Teraz patrząc na nową kierownice i starą mamy kilka różnic takich jak bolec i odbijak kierunkowskazów
Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz w nowej kierownicy robimy cechę na otwór w którym zamontujemy bolec taki jak w ori kierownicy. Cechę należy wykonać dokładnie ponieważ pierścień ma wielkość górną 53mm szeroki na 6mm średnica dolna 47mm więc cecha powinna być po środku 50mm na tej średnicy wiercimy otwór w moim przypadku 10mm.
Obrazek Obrazek

Trzeba wykonać coś na wzór bolca trochę rurki plastikowej o średnicy zewnętrznej 10mm w która wejdzie nam w otwór i będzie służyć jako izolator jak i w niej znajdzie się bolec który będzie się stykał z pierścieniem. Bolec jest dociskany przez sprężynę na końcu kawałek przewodu i śruba która będzie wkręcona w plastikową obudowę a zarazem będzie się o niom opierać sprężyna która dociska bolec do pierścienia.
Obrazek Obrazek Obrazek

Bolec wkładamy w otwór 10mm najlepiej żeby wchodził ciasno ja przykleiłem go klejem dwuskładnikowym. Należy pamiętać że nie może być za długi ani za krótki żeby styk był z pierścieniem w środku żeby dało rade poduszkę skręcić.
Obrazek Obrazek Obrazek

Jedno mamy z głowy druga sprawa odbijak kierunkowskazów ja zrobiłem tulejkę aluminiową która wchodzi na tulejkę wieloklinu
Obrazek

Średnica zewnętrzna 35mm wewnętrzna 27 mm taka żeby ciasno weszła na wieloklin tulejkę trzeba przerobić jej końcówkę taką jak jest w ori kierownicy Wysokość odbijaka 11mm grubość 2mm chodzi mi o ten pół księżyc ;-)
Obrazek

Tulejkę trzeba dobrze ustawić żeby kierunki odbijały tak jak trzeba czyli końcówka przez którą kierunki odbijają powinna być na prostych kołach lewej strony zaraz z boku plastiku wychodzącego podczas włańczania kierunków. Tulejkę żeby nie obróciła się na wieloklinie trza porządnie zamocować ja skleiłem klejem a dodatkowo wkręciłem śrubkę dla pewności ;-)
Obrazek Obrazek

Nowa kierownica odstaje wiec postanowiłem zrobić zaślepkę pierścień aluminiowy
średnica 100mm ścianki po 1.5mm wysokość 15mm..Ale że pierścień by się rzucał w oczy okleiłem go folią matową taką jak na grilu ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pierścień trzeba jakoś przymocować są w kierownicy takie trzy punkty które nawierciłem wiertłem 4mm oraz nagwintowałem gwintownik M5 Później śrubki i podkładki i oto efekt
Obrazek Obrazek Obrazek

Tak wygląda całość
Obrazek

Teraz tulejkę z wieloklinem montujemy w aucie. Bardzo ciężko wchodzi ta redukcja wieloklinu
Obrazek Obrazek

Później zakładamy nową kierownicę po dobrym ustawieniu koła dokręcamy podkładka i śruba 24mm
Obrazek

Teraz podłączamy kabelek do ori poduszki wkładamy kabelek wsuwkę i wszystko
Obrazek Obrazek

Sprawdzamy czy działa wkładamy poduszkę i przykręcamy dwiema śrubami na imbus z tyłu kierownicy Przy okazji zaślepka która niweluje szparę między kierownicą a pająkiem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wszelkie uwagi pozytywne jak i negatywne mile widziane.Jest na pewno kilka szczegółów które można by było zmienić w nowej kierownicy można by było wykorzystać ten duży otwór prostokątny zastosować jaką blaszkę która by stykała się z pierścieniem. Zaślepka mogła by być o 2-3mm szersza, takie szczegóły.
U mnie wygląda super :lol: a co najważniejsze działa jak należy. Mam nadzieje że komuś się przyda Powodzenia ;-)

: 18 cze 2011, 00:13
autor: king86
Fajnie wyszło - ja ten ślizg od sygnału zrobiłem z oryginalnej kierownicy (trochę wiercenia i piłowania kiery) no i przy okazji był już tam odrzutnik do kierunków <piwo> za robotę <ok>

: 23 cze 2011, 23:34
autor: dydo85
miałem okazje dzis zobaczyc to na żywo. Moim zdanie bardzo dobre wykonanie <ok> tez sie przymierzam do wymiany kierownicy, ja mam mozliosc podglądniecia na żywo co i jak ale dla tych co nie maja dobry opis ;-)

: 06 wrz 2012, 21:08
autor: radi88
Odkopię trochę temat prosze o informację kolegów co już zmieniali kierownicę. Mam ori kierownice s-line z Audi 80, u siebie obecnie tez mam airbaga. Myslalem ze przelozenie to bedzie chwila moment. Problem polega na podlaczeniu klaksonu i na gornej obudowie kolumny. Kierownica ma inny ksztal elementu obracajacego sie z kablami poduszki i klaksonu niz ta stara. Moje pytanie brzmi czy mozna przelozyc ten stary element do nowej kierownicy ? czy co powinienem nabyc aby bylo jak w oryginale ?

: 06 wrz 2012, 23:20
autor: Dregan
o ile wiem brak Ci taśmy od wersji po lifcie do audi 80

: 07 wrz 2012, 08:12
autor: GSF
Taśmy, obudowy pająka i wielce prawdopodobne że przy samym przełączniku zespolonym też trzeba będzie wprowadzić modyfikacje.... było już o tym opowiadane i w którymś temacie są moje zdjęcia. Jeśli auto do którego przekładamy kierownice ma seri poduszke która posiada taśme ze kierownicą to przekładka jest prosta. Jeśli w seri jest kierownica z airbagiem który ma taśme od poduszki w kierownicy temat już nie jest taki prosty ale wykonalny bo to przerabiałem. Wystarczy swoją kierownicą przekręcic w bok i wszystko będzie jasne. Jeśli widać obudowe pająka która łączy się w środkowej cześci to mamy więcej roboty, jeśli widzimy taśmę od poduszki to temat jest prosty.

: 07 wrz 2012, 09:43
autor: radi88
Panowie mówiąc o taśmie macie na myśli coś specjalnego niż zwykłe kable do pouszki z czerwoną wtyczka na końcu ? U mnie poduszka ma kabel wyprowadzony z tyłu kierownicy slizga się on po specjalnym plastiku podczas krecenia kierą. Później idzie sobie do wtyczki czerwonej którą można odczepić o to wam chodzi ?

Kolego GSF czy mógłbyś jakieś fotki mi podesłać ? czytałem wszystko na ten temat ale wszędzie jest opis montażu kiery innej s-line niż ori z a80.

[ Dodano: 2012-09-07, 13:30 ]
Posiadam taką obudowę:

Obrazek

[ Dodano: 2012-09-08, 17:53 ]
Panowie pomożecie ? :) Jutro chcę montować ...

: 03 paź 2012, 23:01
autor: jacek199315
tez myślę o wymianie kiery na multi funkcyjną by móc sterować radiem navigation plus z a6c5

: 05 lis 2012, 21:05
autor: rafalaudi1
Panowie kupiłem kierę do audi s-line. Wieloklin pasuje idealnie do coupety.
Ma strzeloną poduszkę i zastanawiam się czy tylko ten model poduszki co był pasuje?
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... Y8oKLQ1HCe
Czy ta poduszka podejdzie?
http://www.autovw.pl/userdata/gfx/32d72 ... b453ac.jpg
Albo czy ta pasuje?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... 5O5OylcZgg



edit by UFOtm: ta z 2 i 3 linka nie bedzie pasowała do tej z 1 linka

Kierownica od A8

: 06 paź 2014, 08:47
autor: ukaszc
Dzień dobry.
Proszę o szybką pomoc.
Mam takie pytanie: czy do mojego audi 80 B4 z 1994r. podejdzie kierownica wyglądająca identycznie jak ta którą mam obecnie (małe kółka audi na poduszce-raczej rzadko spotykana) z Audi A8 D2 ?
Załączam zdjęcię i bardzo proszę o szybką odpowiedź Obrazek

: 12 kwie 2015, 10:14
autor: kubica20
Witam, dołączę się do tematu. Czy kierownica z podanego linku będzie pasować plug&play ?? czy trzeba będzie cos rezać??

http://olx.pl/oferta/audi-a3-8l-kierown ... 1080304267

Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!

: 13 kwie 2015, 07:34
autor: paweloli
Trzeba przerabiac jak ta z s-line.

: 30 mar 2016, 18:18
autor: kubica20
Witam,mam pytanie odnosnie montazu tego odbijaka czy moge dospawac do tej redukcji wieloklinu taki sam pol ksiezyc (sam ten zab ) zamiast dorabiac tulejke z tym pol ksiezycem do odbijania kierunkow ? Bedzie to spelniac swoje zadanie ?

: 30 mar 2016, 22:02
autor: joandaw
Jak dobrze dopasujesz to jak najbardziej nie trza bedzie całej tuleji

: 01 gru 2016, 06:59
autor: michalkozak1995
joandaw, siemka,mam parę pytań odnośnie kierownicy w 80. Zechciałbys mi parę rzeczy doradzic?