[B4 1.9 TDI 1Z] rezanie FMIC
: 29 sie 2011, 23:07
Witam wszystkich!
Po sofcie i wtryskach AEL przyszedł czas na FMIC.
Postanowiłem wrzucić parę zdjęć, może komuś się przyda <ok>
Potraktujcie tego posta jako dodatek do https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-fmic ... t19860.htm
Dzięki Solskier za przybliżenie tematu
Nie będę wyjaśniał jak zdjąć zderzak i wyjąć ori coolera bo wszystko było wyżej.
Pomimo braku klimy wybór padł na coolera z Fiata GP 150PS.
Układ został zbudowany ze stali nierdzewnej Φ 50.
Zależało mi aby cooler zmieścił się w ori zderzak i był na wysokości wlotów powietrza, dlatego trzeba było przerobić mocowanie zabezpieczenia klapy.
Do zamocowania coolera wykorzystane zostało ori mocowanie chłodnicy.
Pierwsza przymiarka do ustalenia wysokości mocowania.
Trzeba pamiętać o zderzaku :mrgreen:
Pierwotny plan zakładał, że cały układ będzie zmieniony, ale ostatecznie wszczepiłem się w stare połączenia.
Wystarczy przekręcić gumowe przewody.
Poszło gładko ponieważ mam łączenie pękniętej rury od ic i ustalenie wysokości i odpowiedniego kąta nie sprawiło problemu.
Następnym krokiem było dopasowanie i zespawanie całej konstrukcji.
Na pierwszy rzut oka wygląda prosto :!:
Niestety sprawa nie jest łatwa bo trzeba uwzględnić wymiary zderzaka :evil:, stąd dużo kombinowania z kątami i spawaniem <mur>.
Trochę się zeszło :!:
Po wykonaniu konstrukcji przyszedł czas na test, który wypadł niestety negatywnie <mur>
Ciśnienie zrywało przewody.
Trzeba było ospawać końcówki rur i w newralgicznych miejscach zastosować opaski GBS oraz wymyślić niezbędne mocowania układu.
Gdy uporaliśmy się z tym problemem przyszedł czas na mocowanie zderzaka.
Oczywiście nie obyło się bez szlifowanie i cięcia :roll:
Widok z góry
A tu cały zestaw:
Wszystkie spawy to sprawka chłopaków z firmy:
"ZENART" Spawalnictwo, wulkanizacja, konstrukcje stalowe.
Grabowo 25
19-500 GOŁDAP
woj. Warmińsko-mazurskie, pow. Gołdapski, gm. Gołdap
tel. 515045860
Dzięki wszystkim którzy przyczynili się do tego projektu (przede wszystkim dla Adasia i Patryka)
W razie pytań i wątpliwości piszcie na pw.
4 grudnia
Z nowym grillem i założonymi kratkami.
Po sofcie i wtryskach AEL przyszedł czas na FMIC.
Postanowiłem wrzucić parę zdjęć, może komuś się przyda <ok>
Potraktujcie tego posta jako dodatek do https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-fmic ... t19860.htm
Dzięki Solskier za przybliżenie tematu
Nie będę wyjaśniał jak zdjąć zderzak i wyjąć ori coolera bo wszystko było wyżej.
Pomimo braku klimy wybór padł na coolera z Fiata GP 150PS.
Układ został zbudowany ze stali nierdzewnej Φ 50.
Zależało mi aby cooler zmieścił się w ori zderzak i był na wysokości wlotów powietrza, dlatego trzeba było przerobić mocowanie zabezpieczenia klapy.
Do zamocowania coolera wykorzystane zostało ori mocowanie chłodnicy.
Pierwsza przymiarka do ustalenia wysokości mocowania.
Trzeba pamiętać o zderzaku :mrgreen:
Pierwotny plan zakładał, że cały układ będzie zmieniony, ale ostatecznie wszczepiłem się w stare połączenia.
Wystarczy przekręcić gumowe przewody.
Poszło gładko ponieważ mam łączenie pękniętej rury od ic i ustalenie wysokości i odpowiedniego kąta nie sprawiło problemu.
Następnym krokiem było dopasowanie i zespawanie całej konstrukcji.
Na pierwszy rzut oka wygląda prosto :!:
Niestety sprawa nie jest łatwa bo trzeba uwzględnić wymiary zderzaka :evil:, stąd dużo kombinowania z kątami i spawaniem <mur>.
Trochę się zeszło :!:
Po wykonaniu konstrukcji przyszedł czas na test, który wypadł niestety negatywnie <mur>
Ciśnienie zrywało przewody.
Trzeba było ospawać końcówki rur i w newralgicznych miejscach zastosować opaski GBS oraz wymyślić niezbędne mocowania układu.
Gdy uporaliśmy się z tym problemem przyszedł czas na mocowanie zderzaka.
Oczywiście nie obyło się bez szlifowanie i cięcia :roll:
Widok z góry
A tu cały zestaw:
Wszystkie spawy to sprawka chłopaków z firmy:
"ZENART" Spawalnictwo, wulkanizacja, konstrukcje stalowe.
Grabowo 25
19-500 GOŁDAP
woj. Warmińsko-mazurskie, pow. Gołdapski, gm. Gołdap
tel. 515045860
Dzięki wszystkim którzy przyczynili się do tego projektu (przede wszystkim dla Adasia i Patryka)
W razie pytań i wątpliwości piszcie na pw.
4 grudnia
Z nowym grillem i założonymi kratkami.