Strona 1 z 2

[B4 1.9 TDI 1Z] rezanie FMIC

: 29 sie 2011, 23:07
autor: kowal
Witam wszystkich!
Po sofcie i wtryskach AEL przyszedł czas na FMIC.
Postanowiłem wrzucić parę zdjęć, może komuś się przyda <ok>
Potraktujcie tego posta jako dodatek do https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-fmic ... t19860.htm
Dzięki Solskier za przybliżenie tematu <piwo>
Nie będę wyjaśniał jak zdjąć zderzak i wyjąć ori coolera bo wszystko było wyżej.

Pomimo braku klimy wybór padł na coolera z Fiata GP 150PS.
Układ został zbudowany ze stali nierdzewnej &#934; 50.

Zależało mi aby cooler zmieścił się w ori zderzak i był na wysokości wlotów powietrza, dlatego trzeba było przerobić mocowanie zabezpieczenia klapy.
Obrazek

Do zamocowania coolera wykorzystane zostało ori mocowanie chłodnicy.
Pierwsza przymiarka do ustalenia wysokości mocowania.
Trzeba pamiętać o zderzaku :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Pierwotny plan zakładał, że cały układ będzie zmieniony, ale ostatecznie wszczepiłem się w stare połączenia.
Wystarczy przekręcić gumowe przewody.
Obrazek
Poszło gładko ponieważ mam łączenie pękniętej rury od ic i ustalenie wysokości i odpowiedniego kąta nie sprawiło problemu.
Obrazek

Następnym krokiem było dopasowanie i zespawanie całej konstrukcji.
Na pierwszy rzut oka wygląda prosto :-P :!:
Niestety sprawa nie jest łatwa bo trzeba uwzględnić wymiary zderzaka :evil:, stąd dużo kombinowania z kątami i spawaniem <mur>.
Trochę się zeszło :!:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Po wykonaniu konstrukcji przyszedł czas na test, który wypadł niestety negatywnie <mur>
Ciśnienie zrywało przewody.
Trzeba było ospawać końcówki rur i w newralgicznych miejscach zastosować opaski GBS oraz wymyślić niezbędne mocowania układu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Gdy uporaliśmy się z tym problemem przyszedł czas na mocowanie zderzaka.
Oczywiście nie obyło się bez szlifowanie i cięcia :roll:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Widok z góry
Obrazek

A tu cały zestaw:
Obrazek Obrazek

Wszystkie spawy to sprawka chłopaków z firmy:
"ZENART" Spawalnictwo, wulkanizacja, konstrukcje stalowe.
Grabowo 25
19-500 GOŁDAP
woj. Warmińsko-mazurskie, pow. Gołdapski, gm. Gołdap
tel. 515045860


Dzięki wszystkim którzy przyczynili się do tego projektu (przede wszystkim dla Adasia i Patryka) <piwo>

W razie pytań i wątpliwości piszcie na pw.

4 grudnia

Z nowym grillem i założonymi kratkami.

Obrazek Obrazek

: 29 sie 2011, 23:12
autor: trepek
Przydatne ;-)

: 29 sie 2011, 23:16
autor: matt1988
Super wyszło jedyne ale mam do tego zakretu 180 stopni z prawej

: 29 sie 2011, 23:40
autor: kowal
matt1988 pisze:Super wyszło jedyne ale mam do tego zakretu 180 stopni z prawej
180° musiało być ale zespawanie dwóch kolan po 90° powodowało wydłużenie tego elementu :-(
Zależało mi aby cała konstrukcja nie wpływała/nie była utrudnieniem dla ewentualnych napraw innych podzespołów (wymiana pasków) dlatego trzeba było ściąć kolanka aby rura poszła tuż pod FMIC :!:
Udało się :mrgreen:

: 30 sie 2011, 15:10
autor: zackone88
Bardzo ladny FMIC.
Zastanawia mnie tylko czemu tak długo czekałeś z tymi wszystkimi modami?
(Przy najbliższej okazji ścigamy się <ok> przegrany stawia skrzynkę <piwo> ) Pozdrawiam bratku.

: 30 sie 2011, 18:09
autor: kowal
zackone88 pisze:Zastanawia mnie tylko czemu tak długo czekałeś z tymi wszystkimi modami?
Dzięki za mobilizację <spoko>

zackone88 pisze:(Przy najbliższej okazji ścigamy się <ok> przegrany stawia skrzynkę <piwo> ) Pozdrawiam bratku.
Oczywista sprawa :mrgreen:

: 01 wrz 2011, 22:08
autor: misiekdzwon
Gratuluję dobrze wykonanej roboty <piwo>
Interesują mnie koszta wykonania orurowania do FMICa? I jak tam teraz autko zapitala i jakie ciśnienie turbina wytwarza? A co z temperaturą powietrza, dużo poszła w dół?
Pozdrawiam
Piotr

: 01 wrz 2011, 22:19
autor: wujo1
bardzo fajnie wyszło , jaki koszt takiego zestawu ??

: 01 wrz 2011, 22:59
autor: skoti
Bardzo fajnie Ci to wyszło

: 02 wrz 2011, 22:20
autor: kowal
misiekdzwon pisze:Interesują mnie koszta wykonania orurowania do FMICa?
Rzeczywiste koszta jakie poniosłem to:
1. Coller 200PLN (używka na allegro+przesyłka; na marginesie to polecam dokładnie upewnić się czy towar na zdjęciu jest tym który jest wysyłany)
2. materiał+spawanie - 2x0,7L, krata żubra <ok>
3. resztę prac wykonaliśmy samodzielnie - 0PLN

Na potrzeby forum ustalę dokładnie koszt materiałów i robocizny :!:


misiekdzwon pisze:A co z temperaturą powietrza, dużo poszła w dół?
Temperatura spadła o około 30 stopni :mrgreen:

: 02 wrz 2011, 23:45
autor: misiekdzwon
No to ładne rzeczy :D W sumie cooler to mam, dlatego bardziej interesuje mnie koszt orurowania i spawania tak mniej więcej. Bo chyba zwykłą transformatorową spawarką nie da się tych cienkościennych rur pospawać?
A co do temp. to też chciałbym zejść w podobnych granicach, a zainteresowałem się tematem bo mamy podobną konfigurację osprzętu ;)
Pozdrawiam

: 03 wrz 2011, 20:20
autor: wujo1
ja również bym poprosił koszt o rurowania

: 03 wrz 2011, 20:34
autor: kowal
misiekdzwon pisze: interesuje mnie koszt orurowania i spawania
Koszty w przybliżeniu:
1. metr rury ze stali nierdzewnej ok 50PLN (potrzeba około 1,5 metra)
2. kolanko ze stali nierdzewnej ok 40PLN za sztukę (sztuk 4)
3. spawanie do 100PLN za godzinę

misiekdzwon pisze:Bo chyba zwykłą transformatorową spawarką nie da się tych cienkościennych rur pospawać?
Spawy tylko tigiem.

: 08 lut 2014, 09:35
autor: brabus124
Przedstawię koszty mojego FMIC dla osób ciekawych :-P

-IC - Opel Frontera 2.3 TD wymiary rdzenia 60cm x 20cm x 4cm Używany -100zł
-Rury z kwasówki fi50 kupione na złomie, w kształcie L , kawałek prostej i kolanko (ok. 160cm) -40zł
-60cm Przewodu olejoodpornego Fagumit fi 50 - 30zł
-4 opaski GBS - 20zł
- kolanko gumowe z Agromy - 15zł
- Kątowniki budowlane do montażu IC - 15zł
Pare kolanek 90' miałem z odzysku

Razem FMIC zmieścił mi się w kwocie 250zł z tego dużo części mi zostało ( Fagumitu użyłem tylko 8cm) i zostało mi jeszcze 50cm kwasówki :-P

: 08 lut 2014, 09:44
autor: kowal
Pokaż foty.