Montaż CB
: 29 paź 2011, 17:03
z okazji znalezienia trochę wolnego czasu postanowiłem porządnie zamontować radio cb. Wcześniej jego miejsce było miedzy tunelem środkowym a fotelem pasażera, było to o tyle niewygodne, że radio nieustannie się zsuwało i przeszkadzał pasażerom z tyłu kabel od anteny. Pyzatym kolejnym celem montażu jest bezpośrednie doprowadzenie zasilania do radia.
Nowe miejsce radia to półka pod kierownicą
(zdjęcie po montażu zostanie dodane)
Do montażu przyda się podstawowy komplet wkrętaków, wkrętarka, wiertła, jakieś śrubki, kabel (w moim przypadki bodajże 2x0,75), taśma izolacyjna, bezpiecznik (jeśli radio nie posiada), klucz „8”, kawałek drutu, nóż
Najpierw należy zdemontować półkę pod kierownicą, w tym celu należy odkręcić 3 śruby zaznaczone na zdjęciu
Uploaded with ImageShack.us
Następnie należy obrać sobie odpowiednie miejsce do przeprowadzenia kabla do komory silnika, będzie to miejsce w którym przechodzą tam inne kable z wnętrza samochodu do komory.
Uploaded with ImageShack.us
Ważne jest aby było ono w miarę możliwości dostępne ze względu na niewygodę wykonania. Warto najpierw pomóc sobie kawałkiem drutu, dlatego, że jest sztywniejszy niż kabel, następnie przymocować do drutu kabel i go przeciągnąć-prosta czynność.
Kabel przeprowadziłem pomiędzy elementami przy przegrodzie silnika
Uploaded with ImageShack.us
W okolicy strzałki 1 kabel wychodzi z wnętrza samochodu.
Należy już tylko podpiąć bezpośrednio pod aku kable.
Uploaded with ImageShack.us
Dalej na zdemontowanej półce wybrać miejsce położenia radia, oraz na uchwycie (który miałem w zestawie z radiem) zamontować w wybranym miejscu. Wcześniej należy jeszcze wywiercić dziurę na kabel anteny i zasilania, zrobiłem to w rogu z tyłu półki, Tam gdzie wypad tył radia. Najpierw zamontowałem uchwyt, przeprowadziłem kable a na końcu podłączyłem do radia i je podłączyłem.
Kabel antenowy przeprowadziłem w progu kierowcy, należy go najpierw zdjąc, przy drzwiach kierowcy jest na zatrzaski a z tyłu trzeba odkręcić.
Potem cieszymy się zamontowanym radiem
Dla mnie montaż był dość prosty, największym problemem jest przełożenie kabla do komory silnika, dozwolone wszelkie metody, dla mnie prosta była pomoc drutem, należy jednak uważać, by nie uszkodzić po drodze innych kabli instalacji.
Pomysł mój, jednak dzielę się nim, może akurat komuś się coś przyda, u mnie śmiga i jest wygodnie.
Nowe miejsce radia to półka pod kierownicą
(zdjęcie po montażu zostanie dodane)
Do montażu przyda się podstawowy komplet wkrętaków, wkrętarka, wiertła, jakieś śrubki, kabel (w moim przypadki bodajże 2x0,75), taśma izolacyjna, bezpiecznik (jeśli radio nie posiada), klucz „8”, kawałek drutu, nóż
Najpierw należy zdemontować półkę pod kierownicą, w tym celu należy odkręcić 3 śruby zaznaczone na zdjęciu
Uploaded with ImageShack.us
Następnie należy obrać sobie odpowiednie miejsce do przeprowadzenia kabla do komory silnika, będzie to miejsce w którym przechodzą tam inne kable z wnętrza samochodu do komory.
Uploaded with ImageShack.us
Ważne jest aby było ono w miarę możliwości dostępne ze względu na niewygodę wykonania. Warto najpierw pomóc sobie kawałkiem drutu, dlatego, że jest sztywniejszy niż kabel, następnie przymocować do drutu kabel i go przeciągnąć-prosta czynność.
Kabel przeprowadziłem pomiędzy elementami przy przegrodzie silnika
Uploaded with ImageShack.us
W okolicy strzałki 1 kabel wychodzi z wnętrza samochodu.
Należy już tylko podpiąć bezpośrednio pod aku kable.
Uploaded with ImageShack.us
Dalej na zdemontowanej półce wybrać miejsce położenia radia, oraz na uchwycie (który miałem w zestawie z radiem) zamontować w wybranym miejscu. Wcześniej należy jeszcze wywiercić dziurę na kabel anteny i zasilania, zrobiłem to w rogu z tyłu półki, Tam gdzie wypad tył radia. Najpierw zamontowałem uchwyt, przeprowadziłem kable a na końcu podłączyłem do radia i je podłączyłem.
Kabel antenowy przeprowadziłem w progu kierowcy, należy go najpierw zdjąc, przy drzwiach kierowcy jest na zatrzaski a z tyłu trzeba odkręcić.
Potem cieszymy się zamontowanym radiem
Dla mnie montaż był dość prosty, największym problemem jest przełożenie kabla do komory silnika, dozwolone wszelkie metody, dla mnie prosta była pomoc drutem, należy jednak uważać, by nie uszkodzić po drodze innych kabli instalacji.
Pomysł mój, jednak dzielę się nim, może akurat komuś się coś przyda, u mnie śmiga i jest wygodnie.