[b3 NG Q] Tłumik końcowy - rozwiązanie problemu
: 08 kwie 2013, 19:24
Witam wszystkich zainteresowanych!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 90 b3 quattro gdzie jak wiadomo jest inny niż zwykły końcowy tłumik. Z moich źródeł do których sięgałem wiem że jego koszt to około 600-800 zł. pytanie się pojawia czy nie jest to za drogo jak za stalową puszkę? Jak dla mnie jest (nie każdy się musi ze mną zgodzić) więc postanowiłem znaleźć tańsze rozwiązanie. Nie przeczę ze było trudno bo ilość miejsca ograniczona, kształt niecodzienny i pojemność silnika spora. Na pewnym forum znalazłem wzmiankę o tłumiku z Golfa III VR6 który jest delikatnie mniejszy objętościowo. postanowiłem go zamontować. Użyłem końcówki wydechu z oryginału i rury wydechowej która zaczyna się nad prawą półosią tylną i kończy w ori wydechu. reszta po niewielkich przeróbkach pasuje. FOTO poniżej (tylko efekt końcowy niestety)
Niektórzy powiedzą pewnie że to nie ori i mi silnik dlawi albo dzwięk straciłem.
B Z D U R A Dźwięk nadal jest fajny a decybele w środku pojazdu jak w ori. tłumik jest z 190 konnego silnika wiec nic nie dławi silnika.
Koszt to 180 zl tlumik + usługa spawacza który wam to skleci do kupy i uchwyty ogarnie. Na zdjęciach widać że nowy tłumik jest demontowalny. Nie jest przyspawany.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 90 b3 quattro gdzie jak wiadomo jest inny niż zwykły końcowy tłumik. Z moich źródeł do których sięgałem wiem że jego koszt to około 600-800 zł. pytanie się pojawia czy nie jest to za drogo jak za stalową puszkę? Jak dla mnie jest (nie każdy się musi ze mną zgodzić) więc postanowiłem znaleźć tańsze rozwiązanie. Nie przeczę ze było trudno bo ilość miejsca ograniczona, kształt niecodzienny i pojemność silnika spora. Na pewnym forum znalazłem wzmiankę o tłumiku z Golfa III VR6 który jest delikatnie mniejszy objętościowo. postanowiłem go zamontować. Użyłem końcówki wydechu z oryginału i rury wydechowej która zaczyna się nad prawą półosią tylną i kończy w ori wydechu. reszta po niewielkich przeróbkach pasuje. FOTO poniżej (tylko efekt końcowy niestety)
Niektórzy powiedzą pewnie że to nie ori i mi silnik dlawi albo dzwięk straciłem.
B Z D U R A Dźwięk nadal jest fajny a decybele w środku pojazdu jak w ori. tłumik jest z 190 konnego silnika wiec nic nie dławi silnika.
Koszt to 180 zl tlumik + usługa spawacza który wam to skleci do kupy i uchwyty ogarnie. Na zdjęciach widać że nowy tłumik jest demontowalny. Nie jest przyspawany.