Strona 1 z 8

[Audi b2/b3/b4] Gwint home made

: 20 kwie 2013, 01:48
autor: skoti
Witam rezaczy ;-) przy pomocy paru kolegów z forum min Nyga69xd i Atlas i innym pragnę podzielić się z wami rezankiem gwintu do mojej audi coupe gt. Więc tak na wstępie kupujemy zawieszenie gwintowane do naszego samochodu u mnie wybór padł na gwint od vw passata b3 mój wyglądał tak

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Oczywiście w grę u mnie wchodziła tylko używka ponieważ szkoda by mi było ciąć nowe zawieszenie na testy.

Potem moczymy i odrdzewiamy

ObrazekObrazek
Obrazek

Następnie rozbieramy gwinta (o ile się da) u mnie 4 nakrętki uratowane a 4 nowe dorabia tokarz, niestety ale ,,zaspawały'' się.
Dalej jak rozruszamy nakrętki oczyszczamy gwint i smarujemy/psikamy miedzianką

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek[/URL[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/713/20130405032.jpg/]ObrazekObrazekObrazekObrazek

Next odkręcamy nakrętki i wyjmujemy wkłady

Obrazek

Tu mamy foto wkładów

Obrazek

Potem bierzemy kolumnę od passata i ciachamy ,,boszką'' u mnie wynosiło to 11,5 cm mierząc od górnej nakrętki (czerwona linia), nr.1 na foto to nakrętki (jak by coś)

Obrazek

Idąc dale bierzemy kolumnę z audi i skracamy ją o 4cm (,,pod wąsem'' wycinamy zbędny kawałek)nr.2, oraz odcinamy od góry nad samym ,,wąsem'' nr. 1 (tam gdzie oryginalnie mamy talerzyk, odcinamy prawie na spawie)

Obrazek

I jak na foto wyżej łączymy dół kolumny audi b2 z górą kolumny vw passat b3.
Proponuję przed spawaniem wcisnąć kawałek rurki w kolumnę ale tak ciasno ,żeby ustalić se położenie dolnej części z górną, żeby nie było niespodzianek w sensie odchyłów ;-)

Tu już po spawaniu

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Oraz prawie gotowy przód przed założeniem

ObrazekObrazek

Tu jeszcze foto sprężyn ponieważ tuż po zakupie okazało się ,że tylne sprężyny są skorodowane a ja nie mam czasu na piaskowanie i malowanie proszkowe więc zakupiłem drugą parę na allegro (niebieskie, podobno sportowe <ok> )

ObrazekObrazekObrazek

I to by było koniec rezania, dodam ,że tył podchodzi na 99% (tu macie tył po odmalowaniu)

ObrazekObrazekObrazek

A czemu na 99% ? nie zamontowałem jeszcze bo nie mam talerzyków ale wstępne pomiary wyszły pozytywnie <piwo>
Przepraszam za niektóre foto (telefon) i mam nadzieję, że kolega Nyga69xd się nie pogniewa ,że zrobiłem ten temat jako pierwszy. Mam nadzieję, że też zrobi taki temat lub lepiej tu wklei swój sposób na gwinta i podyskutujemy, pozdrawiam

: 20 kwie 2013, 08:35
autor: ATLAS
Dobra robota ;) może więcej ludzi podziała i zawita więcej gwintów na forum.

: 20 kwie 2013, 09:10
autor: Kolczat
a co z przodem? ostatnio mialem okazje porownac gwint od H&R z seryjna kolumna i tak to wyglada:

Obrazek

gdzie wyraznie widac ze czesc "pod wąsem" nie była ruszana, jednak nie neguje tego co zrobiles bo nie wiem o ile ten gwint siadzie po zalozeniu, natomiast obnizenie tej części "pod wąsem" moze spowodowac ze wiekszej felgi juz nie zmiescimy na dobrej szerokości, daj znac jak zalozysz na auto jak to bedzie wygaldac

: 20 kwie 2013, 19:24
autor: skoti
Wiesz sugerowałem się opiniami ludźmi z forum i dlatego skróciłem o 4cm ale też musiałem obciąć połowę gwintu z paska czyli może się wyrównało, poczekam jeszcze kilak dni na nakrętki i na dniach montuję to zdam foto relacje :mrgreen:

: 21 kwie 2013, 00:47
autor: ATLAS
Kolczat dobrze pisze, ale skoti raczej 18" nie będzie montował :)

: 21 kwie 2013, 01:02
autor: skoti
Nie no co wy 18? jak już coś to 20cali :mrgreen: a tak na poważnie to 17 max ale to absolutny max w b2 (jak dla mnie)

: 21 kwie 2013, 06:05
autor: Kolczat
skoti, jasna sprawa, jednak chcialem zeby to bylo tu napisane zanim ktos bedzie chcial robic takiego gwinta z docelowym planem na 18"

: 21 kwie 2013, 11:30
autor: skoti
Teraz tuleja ta nagwintowana ma 11,5cm jak bym nie wyciął tych 4 cm z dołu to tuleja miała by 7,5cm. czyli mam większy zakres regulacji a czy to się sprawdzi zobaczymy w tygodniu

: 22 kwie 2013, 07:54
autor: Kolczat
i tak bedziesz korzystal z max 4cm, o ile wogole bedzie Ci sie chcialo go podnosic :mrgreen:

: 24 kwie 2013, 20:15
autor: skoti
Kolczat pisze:i tak bedziesz korzystal z max 4cm, o ile wogole bedzie Ci sie chcialo go podnosic :mrgreen:
To zależy od wjazdu do garażu tak ustawię ,żeby było dobrze, na pewno na początku będzie trochę zabawy. A pytanko ten talerzyk powinien być jak na 1 foto,że w tym miejscu się zatrzymać czy jak na foto 2 ma mieć zakres jaki se chce?!

: 25 kwie 2013, 10:59
autor: bendek88
tak jak na 1 foto ma za duzy otwor mozesz podlozyc podkladke z mniejszym otworem by nie przelatywalo

: 25 kwie 2013, 14:16
autor: mlody_mk2
a od czego najlepiej kupić gwint żeby pasował mi tył bez wielkich przeróbek do cabrio ?? Mam w domu jakis stary fk do golfa 2 podjedzie to na tył ??

: 25 kwie 2013, 15:00
autor: bendek88
mlody_mk2 pisze:a od czego najlepiej kupić gwint żeby pasował mi tył bez wielkich przeróbek do cabrio ?? Mam w domu jakis stary fk do golfa 2 podjedzie to na tył ??
ja kolego zrobilem soie takie tuleje nagwintowane na wymiar by weszly na amortyzatory od cabrio do tego nakretki i sprzezyny od golfa III i jest cacy <ok>
Obrazek

: 04 maja 2013, 18:45
autor: skoti
Gwint na pokładzie tył regulacji fhój na połowie gwintu oparłem nadkolami o opony, gorzej z przodem gwint na maxa w dół a mi jeszcze mało (chyba ,że na odboju siadł)

: 05 maja 2013, 00:03
autor: pawełek
FOTY! :-D