Strona 1 z 5

[B4 1,9 TDI 1z] Całkowita zmiana filtra paliwa.

: 01 lut 2016, 08:47
autor: grig0ri
Do zrobienia tego foto story skłoniły mnie przykre doświadczenia z oryginalnym filtrem paliwa, ale po kolei.
Tej zimy przy ok -10stC wszystko było w jak najlepszym porządku. Jednakże pewnej sądnej nocy, wychodząc z pracy o 23 okazało się, że temperatura powietrza spadła do ok -17 i to już wystarczyło- zaznaczam, że paliwo nie kombinowane, regularnie tankowane na stacji znanej sieci, gdzie przemiał jest okrutny (mają dobre ceny, więc busiarze i złotówy to stali klienci).
Po kilku nieudanych próbach okraszonych nie jedną k***ą auto wreszcie odpaliło z trudem trzymając wolne obroty, reakcja na gaz żadna. Parafina, filtr do kosza, założony nowy, auto do ciepłego garażu, depresator do baku, już wszystko będzie dobrze ;)
Jakież było moje zdziwienie następnego ranka, gdy znów nie mogłem odpalić auta- diagnoza, zapowietrza się. Po lekturze forum podejrzenie padło na słynną głowiczkę podgrzewacza. Wymieniona, założony większy oring i to wszystko psu na budę....Dość tego. Zaczynamy.

Co będzie potrzebne:
1. Obudowa filtra paliwa (ja kupiłem od Renault 1,9 dci/dti)- koszt 20zł
2. Nowy filtr paliwa (ja kupiłem MANN P 733/1 X)- koszt ok. 35zł
3. Przewody paliwowe (ja zmieniałem- Ty nie musisz)- koszt ok 15 zł
4. Elementy dodatkowe- oryginalne kolanko, wtyczka podgrzewacza, trochę taśmy klejącej, jakieś klucze 10mm, 13mm, opaski wedle uznania.

Zaczynamy od wyrzucenia oryginalnych gratów do kosza.
Trzeba teraz wykręcić i obciąć uchwyt/obejmę oryginalnego filtra paliwa, żeby zmieściła się nowa obudowa. Powinno to wyglądać tak: blacha. Przy odkręcaniu należy uważać, gdyż jedna śruba pod tą obejmą jest bardzo ukryta i znajdzie się ją chyba najłatwiej "po palcu". Blachę tniemy tak aby została tylko jej środkowa część- to przetłoczenie. Można by obciąć tylko górę ale gdy pozbędziemy się od razu dolnej części to zyskamy możliwość spuszczenia wody z filtra, a w zasadzie zyskamy dostęp do tej możliwości ;)
Obudowa filtra od Renówki wygląda tak, i jeszcze tak, natomiast nowy filtr jest taki. Jego wymiana to formalność, więc nie robiłem zdjęć.
Co może się rzucić w oczy to nie koniecznie trafione, pionowe wyprowadzenie króćca zasilającego filtr w paliwo. Nie po to jednak obcinaliśmy obejmę żeby się teraz nie dało. Z pomocą przychodzi nam oryginalne kolanko z szybkozłączką o takie. Kupiłem je na szrocie za piątaka, ale da rade i bez niego w taki sposób. To kolanko od tekalana fi10 z kawałkiem rurki fi10 i naciągniętym przewodem paliwowym ;)
Obudowa okazała się odrobinę za mała w stosunku do oryginalnej obejmy, więc poradziłem taśmą zbrojoną w taki i taki sposób. Montaż w aucie to podłączenie przewodów paliwowych- powrót/przelew puszczamy tylko przez zaworek zwrotny do zbiornika, metalową obejmę skręcamy, żeby filtr się nie telepał i już.
Jeśli zależy nam na podgrzewaczu to z racji tego, że jest on elektryczny musimy podłączyć do obudowy wtyczkę (najlepiej oryginalną- koszt 5zł na szrocie), przez którą podamy 12V. Podłączenie wykonujemy tak, żeby prąd płynął dopiero po włączeniu zapłonu- ja pożyczyłem od świateł dziennych.

Tak wygląda efekt kilkugodzinnej pracy:
-zdjęce1,
-zdjęcie2.

Po tej modyfikacji auto odpala "ze strzała", powietrza nie ciągnie, paliwko się grzeje, czego chcieć więcej ;)
Do tej modyfikacji skłoniły mnie niesprzyjające okoliczności i Munior, który wspomniał o takiej przeróbce w jednym ze swoich postów. Mam nadzieję, że story komuś się przyda. Pozdrawiam.

: 01 lut 2016, 10:42
autor: Krzysiek 84
Dobra robota ,
Można też zastosować z opla , wtedy zasilanie mamy boczne ;)

Obrazek

: 01 lut 2016, 12:59
autor: MUNIOR
grig0ri pisze:Do tej modyfikacji skłoniły mnie niesprzyjające okoliczności i Munior, który wspomniał o takiej przeróbce w jednym ze swoich postów
Zrobiłeś najlepszą rzecz ,jaką można zrobić w tym aucie ,jesli chodzi o filtr paliwa ...ori wynalazek z bimetalicznym "podgrzewaczem " w głowiczce ,niestety jest do niczego ,bo po prostu nie działa i nie dość że nie jest w stanie niczego podgrzać ,to jeszcze sprawia wieczne problemy z powietrzem w paliwie ,a tym samym z utrudnionym odpalaniem.A tu nawet jak się trafi kiepskie paliwo ,to podgrzewacz elektryczny działa natychmiast po właczeniu zapłonu i parafina nie zablokuje filtra

: 01 lut 2016, 17:44
autor: krótki
Chyba pójdę Waszą drogą, bo przez ten gówniany podgrzewacz w 1,6td , który zresztą dzisiaj wymieniłem (dopiero teraz dowiedziałem się jakie zadanie miało to spełniać) rozbierałem całą pompę wtryskową bo w czasie mrozów rozszczelniła się właściwie wszędzie, a powodem był ten "wynalazek" który utrudniał przepływ. Nie wiem co się z tym porobiło, ale po zdemontowaniu nie można było dmuchnąć przez niego w kierunku zgodnym ze strzałką.

: 01 lut 2016, 20:42
autor: MUNIOR
krótki pisze:. Nie wiem co się z tym porobiło, ale po zdemontowaniu nie można było dmuchnąć przez niego w kierunku zgodnym ze strzałką.
Też mi sie tak kiedyś stało ,jeszcze jak miałem tedeka AAZ ...tylko mi wywalało powyżej 2 tys obrotów wezyki przelewowe na wtryskiwaczach ...cała komora silnika zalana ropą ,masakra :roll: ...na poczatku myslalem ze jakieś słabe węzyki ,to zalożylem inne ...a tu 2,5 tys i smród ropy czuję w środku ...no nie myślę coś tu nie halo ...odkręcam powrót idacy do tego podgrzewacza a tu dmuchnąc nie idzie ,bo się coś w nim zacieło ,niewiele mysląc przekłułem go jakimś szpikulcem przywracajac drożnosć ...Nie dość że potrafi notorycznie zapowietrzać uklad ,to jeszcze takie "niespodzianki "potrafi zrobic ....taki to zdradliwy badziew :evil:

: 02 lut 2016, 10:00
autor: grig0ri
Można też zastosować z opla , wtedy zasilanie mamy boczne ;)
Powiem szczerze, że właśnie takiego na początku szukałem. Zastosowałem jednak opcję Renault ze względu na cenę.
Opel ma świetne to boczne wyprowadzenie przewodów i obyłoby się bez rzeźby na obejmie, nie mogłem jednak znaleźć czegoś w rozsądnej cenie- wszystko startowało od 50PLN +przesyłka, itd.
Sytuacja była gardłowa i padło na rozwiązanie Renault. Nie uwierzycie ale kupiłem tę obudowę za 4zł (cztery złote!), gość przysłał całość tzn. z filtrem i gnojówką w środku, aż się z paczki wylewało ;)
Patent Renault co prawda ma ten króciec nieszczęśliwie wyprowadzony do góry ale wystarczy tak na jeden jak i na drugi naciągnąć przewód paliwowy, ścisnąć opaską i voila. W Oplu chyba trzeba jeszcze zadbać o oryginalne przewody paliwowe na szybkozłączkę bo obudowa ma właśnie gniazda.

Reasumując to uważam, że można z czystym sumieniem zapłacić nawet 150zł za pewną, sprawną obudowę z kompletem przewodów, wtyczek i potrzebnych złączek żeby pozbyć się tylko tego oryginalnego, zapowietrzającego się ustrojstwa. Filtr do takiej obudowy to koszt ok 30zł i to MANN albo KNECHT, gdzie nasz oryginał będzie ze 2 razy droższy. Poza tym nie wiem jak u innych ale moja "dupohamownia" odczuła jakby wzrost mocy? W każdym razie trochę jakby lepiej się auto zaczęło zachowywać ;)

: 02 lut 2016, 13:48
autor: Lukasz 1992
Przeglądając allegro , to ciężko dostać jest komplet by zamontować bez problemu u nas w 80-tce , przeważnie sama obudowa , a jak znajdzie się z przewodami , to zazwyczaj brak wtyczki.

: 02 lut 2016, 20:38
autor: Przemecior
Fajnie to wygląda. A ciekawe czy sprawdził by się patent z xanti 2.1 TD

: 03 lut 2016, 21:47
autor: colorumia
Krzysiek84 Pytanie z jakiego modelu Opla jest filtr z obudową. Dzieki

: 03 lut 2016, 23:00
autor: Krzysiek 84
colorumia pisze:Krzysiek84 Pytanie z jakiego modelu Opla jest filtr z obudową. Dzieki
Wpisz w allegro Opel Dti i wyskoczą CI odudowy, od osobowych po dostawcze, tylko te z dostawczych mają wtedy wiekszą obudowe i wkład bedzie większy, ale od razu mają ręczną pompkę (gruszkę) paliwa.

: 04 lut 2016, 01:25
autor: hubert26w
Albo dtl 82 km bo identyczny mialem w astrze 2 wczesniej ;-)

: 04 lut 2016, 18:58
autor: joandaw
Witam gdzie są podłączone te przewody z tego filtra ? Do czego jak to wygląda ?

: 17 lut 2016, 16:47
autor: krótki
Nadal pozostaje wadliwej jakości podgrzewacz

: 25 maja 2016, 12:21
autor: ieble
grig0ri, Dzięki za to rezanko - właśnie zakupiłem obudowę od laguny 2 (1.9 dci) z wtyczką i kpl przewodów (+pompka) za 40zł. W sobotę pozbędę się fabrycznego filtra. Pozdrawiam.

: 23 sie 2016, 09:34
autor: misiekb4
krótki pisze:Nadal pozostaje wadliwej jakości podgrzewacz
Czyli jednak trzeba wyrzucić kompletnie nawet obudowę starego filtra, bo te takie zamienniki bez podgrzewacza też nie zdadzą egzaminu ;-)