[ALL] Wymiana panewki wałka pośredniego
: 11 cze 2020, 14:27
Co skłoniło mnie do wymiany panewki wałka pośredniego - Niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Pomocnik jak i druga para oczu dziękuję za pomoc xRead
Czas max ~ 4h jak posiadasz umiejętność rozpoznawania typu śrub i ich rozmiarów
Potrzebne nam będą narzędzia
Klucze nasadowe, płaskie
nr 10 - pas przedni
nr 12 - śruby na wale (Jeśli ktoś ma tłumik drgań i klimatyzacje)
nr 13 - Do odkręcenia osłony rozrządu,chłodnicy z odbojów,
nr 17 - do ustawienia wału na znakach
nr 18 - Śruby wałka pośredniego
Klucze imbusowe (ampulowe jak kto woli)
nr 5 - Do odkręcenia śrub osłony rozrządu
nr 6 - Do odkręcenia zderzaka przedniego (bo ktoś jeszcze pomyśli ze ma tylny zdemontować) i odkręcenia tłumika drgań na wale
Narzędzie do zablokowania koła wałka pośredniego
Lampa do ustawienia zapłonu
Jakiś ładny równy walec średnicy panewki wałka pośredniego
Wkrętarka do wyczyszczenia wałka z syfu można i ręcznie
Materiały
Uszczelniacz wałka pośredniego Numer 068103085E
Pierścień uszczelniający numery N 90353501
Panewka wałka pośredniego przód (Przy rozrządzie) numery 07 3088 STD- Standard SEMI - Nad wymiar dla wałków po szlifie
Panewka wałka pośredniego tył (Przy aparacie zapłonowym) numery 07 3089
Zaczynamy od zdjęcia zderzaka przód ściągamy kratki pod zderzakiem znajdują się tam dwie śruby na imbus nr 6, odkręcamy również śruby mocujące zderzak z błotnikiem
http://prntscr.com/sxul6o
Odkręcamy pas przedni śruby na klucz 10 oraz potrzebna będzie płaska 13 do odkręcenia odbojników (one też trzymają pas przedni)
Chłodnice odkręcamy oraz zarzucamy w ten sposób
http://prntscr.com/sxup68
Ustawiamy rozrząd na znaki
Odkręcamy koła na wale z klimą nasadka 12 potem schowane śrubki na klucz imbusowy 6 warto szarpnąć, aby się rozrząd nie przesunął zdjęcia nie mam zbyt oczywista sprawa.
Paski osprzętu pompa,wspomaga nie trzeba luzować kołem można założyć i jednocześnie naciągnąć do tego samego napięcia unikniemy dodatkowej pracy
Sprawdzamy czy pokrywa się na znakach rozrząd odkręcamy osłonę rozrządu klucz 13 nasadowy i 2 śrubki na imbus 5 i zapewne jeszcze jedna śrubka na 10 której u siebie nie mam
http://prntscr.com/sxuzyj
Używamy narzędzia do zablokowania koła pasowego nasadka nr 18 moment dokręcenia 65 NM
Odkręcamy uszczelniacz nasadka nr 13
http://prntscr.com/sxv1ny
Wyciągamy panewkę
http://prntscr.com/sxv872
Czyścimy pozostałości jakiegoś syfu ja wyczyściłem również i z resztek oleju przymierzamy panewkę i ustawiamy tak aby kanał olejowy się zgadzał z panewką pobijamy delikatnie równomiernie aż się zacznie zgadzać kanał olejowy
http://prntscr.com/sxva3q
Jak już wbiliśmy do samego końca czas zacząć bawić się w czyszczenie wałka pośredniego włókniną tak żeby pozbyć się resztek
http://prntscr.com/sxvel9
Czyścimy my posłużyliśmy się wkrętarką
http://prntscr.com/sxvfwt
http://prntscr.com/sxvgim
http://prntscr.com/sxvgrz
Następnie wkładamy wałek pośredni wymieniamy uszczelniacze i ustawiamy wstępnie zapłon oczywiście bo znaki się przestawiły skręcamy wszystko tak jak odkręcaliśmy
Powodzenia : )
Pomocnik jak i druga para oczu dziękuję za pomoc xRead
Czas max ~ 4h jak posiadasz umiejętność rozpoznawania typu śrub i ich rozmiarów
Potrzebne nam będą narzędzia
Klucze nasadowe, płaskie
nr 10 - pas przedni
nr 12 - śruby na wale (Jeśli ktoś ma tłumik drgań i klimatyzacje)
nr 13 - Do odkręcenia osłony rozrządu,chłodnicy z odbojów,
nr 17 - do ustawienia wału na znakach
nr 18 - Śruby wałka pośredniego
Klucze imbusowe (ampulowe jak kto woli)
nr 5 - Do odkręcenia śrub osłony rozrządu
nr 6 - Do odkręcenia zderzaka przedniego (bo ktoś jeszcze pomyśli ze ma tylny zdemontować) i odkręcenia tłumika drgań na wale
Narzędzie do zablokowania koła wałka pośredniego
Lampa do ustawienia zapłonu
Jakiś ładny równy walec średnicy panewki wałka pośredniego
Wkrętarka do wyczyszczenia wałka z syfu można i ręcznie
Materiały
Uszczelniacz wałka pośredniego Numer 068103085E
Pierścień uszczelniający numery N 90353501
Panewka wałka pośredniego przód (Przy rozrządzie) numery 07 3088 STD- Standard SEMI - Nad wymiar dla wałków po szlifie
Panewka wałka pośredniego tył (Przy aparacie zapłonowym) numery 07 3089
Zaczynamy od zdjęcia zderzaka przód ściągamy kratki pod zderzakiem znajdują się tam dwie śruby na imbus nr 6, odkręcamy również śruby mocujące zderzak z błotnikiem
http://prntscr.com/sxul6o
Odkręcamy pas przedni śruby na klucz 10 oraz potrzebna będzie płaska 13 do odkręcenia odbojników (one też trzymają pas przedni)
Chłodnice odkręcamy oraz zarzucamy w ten sposób
http://prntscr.com/sxup68
Ustawiamy rozrząd na znaki
Odkręcamy koła na wale z klimą nasadka 12 potem schowane śrubki na klucz imbusowy 6 warto szarpnąć, aby się rozrząd nie przesunął zdjęcia nie mam zbyt oczywista sprawa.
Paski osprzętu pompa,wspomaga nie trzeba luzować kołem można założyć i jednocześnie naciągnąć do tego samego napięcia unikniemy dodatkowej pracy
Sprawdzamy czy pokrywa się na znakach rozrząd odkręcamy osłonę rozrządu klucz 13 nasadowy i 2 śrubki na imbus 5 i zapewne jeszcze jedna śrubka na 10 której u siebie nie mam
http://prntscr.com/sxuzyj
Używamy narzędzia do zablokowania koła pasowego nasadka nr 18 moment dokręcenia 65 NM
Odkręcamy uszczelniacz nasadka nr 13
http://prntscr.com/sxv1ny
Wyciągamy panewkę
http://prntscr.com/sxv872
Czyścimy pozostałości jakiegoś syfu ja wyczyściłem również i z resztek oleju przymierzamy panewkę i ustawiamy tak aby kanał olejowy się zgadzał z panewką pobijamy delikatnie równomiernie aż się zacznie zgadzać kanał olejowy
http://prntscr.com/sxva3q
Jak już wbiliśmy do samego końca czas zacząć bawić się w czyszczenie wałka pośredniego włókniną tak żeby pozbyć się resztek
http://prntscr.com/sxvel9
Czyścimy my posłużyliśmy się wkrętarką
http://prntscr.com/sxvfwt
http://prntscr.com/sxvgim
http://prntscr.com/sxvgrz
Następnie wkładamy wałek pośredni wymieniamy uszczelniacze i ustawiamy wstępnie zapłon oczywiście bo znaki się przestawiły skręcamy wszystko tak jak odkręcaliśmy
Powodzenia : )