Strona 1 z 3

[B3/B4 Sedan] Naprawa wiązki pokrywy bagażnika

: 10 lut 2008, 02:31
autor: IC69
Jakiś czas temu padły mi tylne przeciwmgielne, wiec w końcu trzeba było coś z tym zrobić. Zabrałem się za szukanie przyczyny i okazało się że winę za to ponosi przerwa w wiązce pokrywy bagażnika (jak wiadomo bolączka naszych 80-tek). Zabierając się do naprawy pomyślałem, że grzechem było by tego nie uwiecznić...co też uczyniłem.

Zaczynamy od wyjęcia kompletnej wiązki z samochodu.

Obrazek

Następnie odcinamy końce wiązki po obu stronach pancerza. W miarę jak najbliżej, ale tak żeby było za co chwycić podczas wyciągania przewodów z pancerza.

Obrazek

Docinamy odpowiedniej długości (o 20 cm dłuższy niż pancerz) kawałek wcześniej zakupionego kabla wielożyłowego (kabel ten powinien posiadać co najmniej 7 żył o przekroju zbliżonym do przekroju przewodów w wiązce) i wypruwamy z niego przewody.

Obrazek
Obrazek

Do tych przewodów dolutowujemy jeden grubszy, za pomocą którego wciągamy nowe żyły do pancerza.

Obrazek
Obrazek

Dodam że wciągnięcie tych przewodów nie jest łatwe, ale wykonalne, co widać. Przed dalszą robotą dobrze by było sprawdzić miernikiem, czy któryś z przewodów się nie przerwał podczas wciągania. Bo po podłączeniu wiązki do instalacji samochodu może się okazać, że wszystko trzeba zaczynać od początku, a to już nie byłoby wesołe.

Jak już wszystko mamy sprawdzone, to zabieramy sie za łączenie nowych przewodów z odciętymi wcześniej końcówkami wiązki. Podczas tej czynności zwracamy uwagę czy odpowiedni kawałek wiązki łączymy z odpowiednim końcem pancerza (pamiętamy że szersza przelotka od strony błotnika a węższa od strony pokrywy) i czy kolory łączonych ze sobą przewodów są takie same po obu stronach. Potem wszystko izolujemy i zawijamy taśmą izolacyjną.

Obrazek
Obrazek

Naprawioną w ten sposób wiązkę montujemy z powrotem w samochodzie i sprawdzamy czy wszystko to za co jest ona odpowiedzialna, działa.

Obrazek

Jak widać, moje przeciwmgielne ożyły ;-)

: 10 lut 2008, 10:33
autor: FranoF1
no w końcu zawitałeś w dziale warsztat <ok>
prawidłowe wykonanie :-)
Pozdroo ICek :-D

: 10 lut 2008, 10:52
autor: Danek
Ładne fotostory :-) gratuluję sukcesu.

: 12 lut 2008, 11:41
autor: pawko81
też to miałem.światła cofania nie działały i zrobiłem w podobny sposób.kupiłem przewód chyba od przyczepki i jak narazie to już ponad rok ok.

: 13 lut 2008, 22:01
autor: radek kocio
ja zastosowałem kable o średnicy 1,5 mm i wciągnąłem je w koszulkę termokurczliwą o średnicy 1,5 cm ale jej nie zaciskałem ponieważ kable będą miały trochę luzu i nie będą się tak mocno załamywać, nie zakładałem tych plastików co ten kabel trzymają ponieważ kabel tak mocno się nie załamuje. Gratuluje pomysłu z przeciągnięciem nowej wiązki w starą koszulkę <ok>

: 13 lut 2008, 22:36
autor: IC69
Dzięki panowie za słowa uznania!
FranoF1 pisze:no w końcu zawitałeś w dziale warsztat
No przecież już raz byłem, tyle że nie w swoim wątku ;-)
pawko81 pisze:kupiłem przewód chyba od przyczepki
radek kocio pisze:kable o średnicy 1,5 mm i wciągnąłem je w koszulkę termokurczliwą
Na początku również myślałem nad podobnymi sposobami, ale zależało mi na zachowaniu ori wyglądu 8-)

: 14 lut 2008, 17:46
autor: grinch
Super ReZanko <ok>
PS; Przeciwgielne powinny być po obu strona czy tylko po lewej a Ty dołożyłeś również żarówkę po prawej :?:

: 14 lut 2008, 19:44
autor: IC69
W oryginale jest tylko jedno światło przeciwmgielne po lewej stronie, grinch ;-)

: 15 lut 2008, 08:50
autor: Włodek899
IC69 pisze:W oryginale jest tylko jedno światło przeciwmgielne po lewej stronie, grinch ;-)
Warunki techniczne dopuszczenia pojazdu:
jeżeli jest jedno światło, powinno być umieszczone po lewej stronie lub po środku pojazdu; jeżeli są dwa światła - po obu stronach pojazdu
Można dołożyć żarówkę z prawej i będzie zgodne z przepisami.

: 15 lut 2008, 09:29
autor: tomo
Miałem ten sam problem, ale połatałem jak sie dało bez wymiany całości - póki co działa, jak przestanie to wymienię całość. Myślałem też nad inną opcją - zamiast zginającego kabla wstawić takie połączenie jak jest w klapach Fiata Uno lub Punto - w klapie są piny ze sprężynami żeby się wciskały przy zamknięciu, a w progu bagażnika płytka, do której owe piny dotykają. Całość spełnia swoje zadanie i to nawet nieźle i szczerze mówiąc nie słyszałem by komuś się to zepsuło. Kombinował może ktoś nad czymś takim?

: 15 lut 2008, 10:50
autor: silentfox
Po takie regeneracji kable powinny długo wytrzymać.
IC69, Ładna robota. Ja co prawda regenerowałem bez wyciągania kabli. bo robiłem na parkingu pod pracą, muszę zrobić wymianę przewodów ale to na wiosnę.

Wypatrzyłem następne miejsce przetarcia kabli, w bagażniku po lewej stronie wiązka idzie przy podłodze za kołem zapasowym, w miejscu gdzie jest przymocowana do blachy za pomocą opasek plastykowych, tez kable miały wytarte koszulki.
Zobaczcie u siebie może akurat też jest.

: 27 mar 2008, 22:34
autor: ziemor
IC69 pisze:Do tych przewodów dolutowujemy jeden grubszy, za pomocą którego wciągamy nowe żyły do pancerza.

Też to robiłem tylko miałem problem z wciągnięciem kabelków w ori pancerz ale wsadziłem całość do gorącej wody (goującej się) i wtedy wciągłem

: 28 mar 2008, 08:26
autor: wolly
terz miałem ten problem pół roku temu i zrobiłem podobnie

: 16 paź 2008, 15:45
autor: enzoo
dzięki że tak to rozpisałeś już mi działają światła cofania <ok> <ok>

: 16 paź 2008, 23:42
autor: IC69
enzoo pisze:]dzięki że tak to rozpisałeś już mi działają światła cofania
Właśnie po to to zrobiłem, żeby inni mieli lżej enzoo ;-)