Strona 1 z 5

[B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

: 11 maja 2008, 22:32
autor: wilu8
Witam postanowiłem przy okazji pstryknąć pare fotek i coś nie coś opowiedzieć o naprawie .
Rozpoczynamy od podniesienie kola i zdemontowania go,
Obrazek
W dalszej kolejności demontujemy zacisk :klucz 13 i 15mm
oraz jarzmo zacisku klucz imbusowy 8mm
Obrazek
zacisk podwiązujemy (np. drutem ) do sprężyny aby nie wisiał na przewodach
Obrazek
Zdejmujemy miseczke lekko podwazając ja śrubokretem i potem przy pomocy młotka delikatnie zbijamy ją , pod nią jest zawleczka i koronka na śrubie zawleczke demontujemy kombinerkami , smar wycieramy szmatą.
Srube odkręcamy kluczem nasadowym 24mm , i zdejmujemy powoli piaste z tarczą przytrzymując pierwsze lozysko które wypadnie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
obracamy piaste i podważając śrubokretem wyjmujemy simering i wyciągamy wew. łożysko
Obrazek
Obrazek
cała piaste z tarczą wkręcilem w imadło i przebijakiem wybiłem pierścienie łożyska z obu stron piasty
Obrazek
potem wszystko dokładnie wycieramy i zabieramy sie za nabijanie nowych pierścieni uważając aby nie opierać piasty o wieniec ABS
Obrazek
ja nabijam zawsze przez stary pierścień i zawsze wszystko układa sie dobrze
Obrazek
nowe łożysko smarujemy dokładnie smarem do łożysk (dobrze je wetrzeć w wianek)
W trakcie nabijania zeszła tarcza wiec przy ponownym montażu jej styk czyścimy dokładnie
papierem ściernym ,zakładamy simering
Obrazek
i możemy przystąpić do montażu końcowego w odwrotnej kolejności do demontażu
Obrazek
luz regulujemy w taki sposób aby podkładka przesuwala sie pod pewnym naciskiem śrubokrętem Obrazek
mniej wiecej prawidłowe dokrecenie wygląda tak że po udzerzeniu w kolo powinien być wyczuwalny lekki luz ,do miseczki nakładamy ok połowe smaru potem zakładamy koło
no i w droge pozdrawiam <piwo>

: 11 maja 2008, 22:46
autor: IC69
Dobra robota wilu, wszystko jasno i przejrzyście opisane <ok>

Ps. Fajny masz bajzel na tym stole, skąd ja to znam :mrgreen:

: 11 maja 2008, 22:47
autor: hudy
nie mogłeś tego wcześniej pokazać ;-) dobra robota

: 11 maja 2008, 22:54
autor: wilu8
IC69 pisze:Ps. Fajny masz bajzel na tym stole, skąd ja to znam :mrgreen:
he no troche jest nie porządek ale jak sie cały czas coś dłubie to tak bywa :-P

: 12 maja 2008, 07:38
autor: Solskier
Pożadne (mógłbym powiedzieć wrecz wykonane z niemiecka dokładnoscia) foto story napewno przyda sie nie jednemu majsterkowiczowi, gratki :-D

: 12 maja 2008, 10:47
autor: el_scorpion
fajnie, pewnie mi się niedługo przyda <spoko>

: 12 maja 2008, 13:03
autor: wolly
dobra robota <ok>

: 12 maja 2008, 15:33
autor: noorbi
Świetny opis, krok po kroku <ok> Przyda sie wielu osobom. Też mamy taki porządek na stole...operacyjnym ;-)

: 12 maja 2008, 19:39
autor: henio196
<piwo> Fajnie że są tacy ludzie że chcą pomagać innym Dobrze coś zrobić samemu oszczędza się na kasie .Mechanicy w warsztatach to za byle drobnostke kasują niezły szmal. Taka zasada niewiesz płacisz .Dzięki wszystkim

: 12 maja 2008, 20:44
autor: goldi j51
konkretnie pokazane wilu teraz mniej doświadczeni klubowicze sobie poradzą jak byśmy wszystkich kasowali za robotę to ja juz bym jeżdził z A8 pozdrawiam :mrgreen:

: 13 maja 2008, 00:44
autor: krisPrG
a u mnie warsztat jest czysty i wszystko poukładane :-P
fajnie że wrzuciłeś takie story na forum, pewnie nie jednemu z nas się przyda :-)

: 13 maja 2008, 07:59
autor: Słonik
Mi sie przyda napewno bo jestem w trakcie wymiany a wlasciwie przed wymiana bo nie wiedziałem jak sie do tego zabrac, teraz juz wiem. Dziekiwilu8 <piwo>

: 14 maja 2008, 00:01
autor: rajdowiec86
Fajny opis.Więcej takich serwisówek a puścimy mechaników z torbami <ok>

: 15 maja 2008, 23:52
autor: a.milewski.mm
A jakie łożyska wsadziłeś? Ja fakt nie mam tarcz z tyłu, ale bemben, a łożyska to podobne, podobne. Ja po kilku firmach sprawdzonych polecam tylko SKF, są naprawdę dobre.

Re: [B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

: 16 maja 2008, 10:29
autor: shelby
Bardzo dobry i szczegółowy opis ale pozwolę sobie na małą dyskusję
wilu8 pisze:do miseczki nakładamy ok połowe smaru
Jedyną funkcją jaką pełni smar w miseczce jest ... jego zasychanie. Natomiast w znacznym stopniu zmniejsza pojemność wolnej przestrzeni w całym układzie łożysk. Zwiększające się ciśnienie w takcie nagrzewania w zamkniętej przestrzeni łożysk, w końcu znajduje jakieś ujście (miseczką, albo zimeringiem). W trakcie stygnięcia powstaje podciśnienie co powoduje zaciągnięcie wilgoci i kurzu z zewnątrz. Smar należy bardzo dokładnie "wetrzeć" w samo łożysko a miseczkę należy posmarować cienką warstwą jedynie w miejscu styku z piastą aby całość uszczelnić.