[B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe
: 11 maja 2008, 22:32
Witam postanowiłem przy okazji pstryknąć pare fotek i coś nie coś opowiedzieć o naprawie .
Rozpoczynamy od podniesienie kola i zdemontowania go,
W dalszej kolejności demontujemy zacisk :klucz 13 i 15mm
oraz jarzmo zacisku klucz imbusowy 8mm
zacisk podwiązujemy (np. drutem ) do sprężyny aby nie wisiał na przewodach
Zdejmujemy miseczke lekko podwazając ja śrubokretem i potem przy pomocy młotka delikatnie zbijamy ją , pod nią jest zawleczka i koronka na śrubie zawleczke demontujemy kombinerkami , smar wycieramy szmatą.
Srube odkręcamy kluczem nasadowym 24mm , i zdejmujemy powoli piaste z tarczą przytrzymując pierwsze lozysko które wypadnie
obracamy piaste i podważając śrubokretem wyjmujemy simering i wyciągamy wew. łożysko
cała piaste z tarczą wkręcilem w imadło i przebijakiem wybiłem pierścienie łożyska z obu stron piasty
potem wszystko dokładnie wycieramy i zabieramy sie za nabijanie nowych pierścieni uważając aby nie opierać piasty o wieniec ABS
ja nabijam zawsze przez stary pierścień i zawsze wszystko układa sie dobrze
nowe łożysko smarujemy dokładnie smarem do łożysk (dobrze je wetrzeć w wianek)
W trakcie nabijania zeszła tarcza wiec przy ponownym montażu jej styk czyścimy dokładnie
papierem ściernym ,zakładamy simering
i możemy przystąpić do montażu końcowego w odwrotnej kolejności do demontażu
luz regulujemy w taki sposób aby podkładka przesuwala sie pod pewnym naciskiem śrubokrętem
mniej wiecej prawidłowe dokrecenie wygląda tak że po udzerzeniu w kolo powinien być wyczuwalny lekki luz ,do miseczki nakładamy ok połowe smaru potem zakładamy koło
no i w droge pozdrawiam
Rozpoczynamy od podniesienie kola i zdemontowania go,
W dalszej kolejności demontujemy zacisk :klucz 13 i 15mm
oraz jarzmo zacisku klucz imbusowy 8mm
zacisk podwiązujemy (np. drutem ) do sprężyny aby nie wisiał na przewodach
Zdejmujemy miseczke lekko podwazając ja śrubokretem i potem przy pomocy młotka delikatnie zbijamy ją , pod nią jest zawleczka i koronka na śrubie zawleczke demontujemy kombinerkami , smar wycieramy szmatą.
Srube odkręcamy kluczem nasadowym 24mm , i zdejmujemy powoli piaste z tarczą przytrzymując pierwsze lozysko które wypadnie
obracamy piaste i podważając śrubokretem wyjmujemy simering i wyciągamy wew. łożysko
cała piaste z tarczą wkręcilem w imadło i przebijakiem wybiłem pierścienie łożyska z obu stron piasty
potem wszystko dokładnie wycieramy i zabieramy sie za nabijanie nowych pierścieni uważając aby nie opierać piasty o wieniec ABS
ja nabijam zawsze przez stary pierścień i zawsze wszystko układa sie dobrze
nowe łożysko smarujemy dokładnie smarem do łożysk (dobrze je wetrzeć w wianek)
W trakcie nabijania zeszła tarcza wiec przy ponownym montażu jej styk czyścimy dokładnie
papierem ściernym ,zakładamy simering
i możemy przystąpić do montażu końcowego w odwrotnej kolejności do demontażu
luz regulujemy w taki sposób aby podkładka przesuwala sie pod pewnym naciskiem śrubokrętem
mniej wiecej prawidłowe dokrecenie wygląda tak że po udzerzeniu w kolo powinien być wyczuwalny lekki luz ,do miseczki nakładamy ok połowe smaru potem zakładamy koło
no i w droge pozdrawiam