[B4 ALL] Regeneracja uszczelnień maglownicy
: 16 lis 2008, 23:31
Witam!
Niemogąc przepatrzeć na cieknącą maglownicę postanowiłem wymienić w niej uszczelnienia, a mając wymontowany silnik (co ułatwiło jej wyjęcie) bym sobie nie darował gdybym coś z tym nie zrobił, a więc zaczynamy.
Potrzebne narzędzia:
młotek, klucz 13, klucz imbusowy 6 i 16, wąski płaski śrubokręt, jakieś urządzenie grzewcze np. suszarka, zestaw naprawczy maglownicy.
A oto zestaw: http://moto.allegro.pl/item479570056_pr ... 80_b4.html
Na początek odkręcamy wielką zaślepkę na klucz imbusowy 16
Następnie odkręcamy obudowę rozdzielacza ( czy jak się tam nazywa) przy użyciu imbusa 6, i zdejmujemy (może stawiać małe opory)
Teraz odkręcamy 2 skrajne śruby M8 kluczem 13 (nie ruszamy śruby środkowej służy ona do regulacji luzu na listwie)
Po zdjęciu pokrywy wyjmujemy: docisk klinów, sprężynę i 2 kliny.
Teraz wyjmujemy rozdzielacz w tym celu mocujemy go za frezy w imadle ale żeby ich nie uszkodzić wkładamy tą końcówkę między dwa drewka i zaciskamy. Teraz uderzamy młotkiem w maglownice ( do siebie w jej grubszą część) nie za mocno żeby nic nie potłuc, wychodzi bez większych oporów (pierwsze łożysko jest kulkowe a drugie igiełkowe)
Teraz tylko wyciągamy listwę
Bierzemy się za wymianę uszczelnień. Żeby łatwo zdjąć stare uszczelnienia podgrzewamy je suszarką czy czymś podobnym i podważamy płaskim śrubokrętem, pierwszy raz mogą być małe problemy ale jak połapiemy o co chodzi pozostałe zejdą bez problemu. Pod każdym z tych plastikowych uszczelnień są oringi.
Zakładając nowe uszczelnienia nie należy ich mocno podgrzewać gdyż są podatne na rozciąganie. A robi to się tak: zakładamy oring (jest gumowy więc z nim żadnego problemu nie bedzie) potem nakładamy plastikowe uszczelnienie które najpierw jedną stroną wkładamy w szczelinę w której ma sie znajdować i przeciągamy palcami (w lewą i prawą stronę jednocześnie) wzdłuż szczeliny tak aby uszczelnienie wciągało się w nią. Tak postępujemy z każdym uszczelnieniem.
Chcąc wymontować uszczelniacz z obudowy rozdzielacza dopasowujemy rurkę odpowiedniej średnicy stawiamy ją na nim i łup młotkiem. Zakładając nowy uszczelniacz wciskamy go palcami a nastepnie na jego zewnętrznej krawędzi stawiamy stępiony śrubokręt (bądź dopasowujemy odpowiednią rurkę) i nabijamy do oporu.
Żeby wcisnąć uszczelnienie listwy w obudowę maglownicy (uszczelka ta ma kolor zielony) zakładamy oring, a uszczelkę wkładamy jedną stroną w szczelinę, pozostałą część uszczelki przeginamy w tą stronę gdzie uszczelka jest wciśnięta czyli z tej uszczelki ma wyjść litera "C" . Należy ją przy montażu cały czas podgrzewać aby była bardziej plastyczna. Trzeba zwrócić uwagę na to jak ją złożyć; ma ona taki wyższy kancik z jednej strony i właśnie tym kancikiem montujemy ją do zewnątrz (czyli w stronę pierścienia osadczego "segera")
Na listwie znajduje się kancik od toczenia należy go pilnikiem zaokrąglić i dobrze wygładzić aby przy montażu nie uszkodzić uszczelnienia. Jeśli nie zaokrąglimy tego kantu w żaden sposób nie przeciśniemy listwy przez ten uszczelniacz.
Przed montażem zalecam zwilżyć olejem uszczelnienia aby mogły łatwiej trafić na swoje miejsce.
Przed rozebraniem maglownicy warto zaznaczyć sobie położenie listwy i wałka rozdzielacza żeby później nie przestawiać kierownicy na wielowpuście.
Rozdzielacz
Popychacz klinów
Tabliczka znamionowa
To by było na tyle, może sie przyda. Dodam że takie coś pierwszy raz w życiu robiłem.
Do końca tygodnia powinna być zamontowana, napiszę o moim sukcesie :mrgreen: albo porażce [/b]
Niemogąc przepatrzeć na cieknącą maglownicę postanowiłem wymienić w niej uszczelnienia, a mając wymontowany silnik (co ułatwiło jej wyjęcie) bym sobie nie darował gdybym coś z tym nie zrobił, a więc zaczynamy.
Potrzebne narzędzia:
młotek, klucz 13, klucz imbusowy 6 i 16, wąski płaski śrubokręt, jakieś urządzenie grzewcze np. suszarka, zestaw naprawczy maglownicy.
A oto zestaw: http://moto.allegro.pl/item479570056_pr ... 80_b4.html
Na początek odkręcamy wielką zaślepkę na klucz imbusowy 16
Następnie odkręcamy obudowę rozdzielacza ( czy jak się tam nazywa) przy użyciu imbusa 6, i zdejmujemy (może stawiać małe opory)
Teraz odkręcamy 2 skrajne śruby M8 kluczem 13 (nie ruszamy śruby środkowej służy ona do regulacji luzu na listwie)
Po zdjęciu pokrywy wyjmujemy: docisk klinów, sprężynę i 2 kliny.
Teraz wyjmujemy rozdzielacz w tym celu mocujemy go za frezy w imadle ale żeby ich nie uszkodzić wkładamy tą końcówkę między dwa drewka i zaciskamy. Teraz uderzamy młotkiem w maglownice ( do siebie w jej grubszą część) nie za mocno żeby nic nie potłuc, wychodzi bez większych oporów (pierwsze łożysko jest kulkowe a drugie igiełkowe)
Teraz tylko wyciągamy listwę
Bierzemy się za wymianę uszczelnień. Żeby łatwo zdjąć stare uszczelnienia podgrzewamy je suszarką czy czymś podobnym i podważamy płaskim śrubokrętem, pierwszy raz mogą być małe problemy ale jak połapiemy o co chodzi pozostałe zejdą bez problemu. Pod każdym z tych plastikowych uszczelnień są oringi.
Zakładając nowe uszczelnienia nie należy ich mocno podgrzewać gdyż są podatne na rozciąganie. A robi to się tak: zakładamy oring (jest gumowy więc z nim żadnego problemu nie bedzie) potem nakładamy plastikowe uszczelnienie które najpierw jedną stroną wkładamy w szczelinę w której ma sie znajdować i przeciągamy palcami (w lewą i prawą stronę jednocześnie) wzdłuż szczeliny tak aby uszczelnienie wciągało się w nią. Tak postępujemy z każdym uszczelnieniem.
Chcąc wymontować uszczelniacz z obudowy rozdzielacza dopasowujemy rurkę odpowiedniej średnicy stawiamy ją na nim i łup młotkiem. Zakładając nowy uszczelniacz wciskamy go palcami a nastepnie na jego zewnętrznej krawędzi stawiamy stępiony śrubokręt (bądź dopasowujemy odpowiednią rurkę) i nabijamy do oporu.
Żeby wcisnąć uszczelnienie listwy w obudowę maglownicy (uszczelka ta ma kolor zielony) zakładamy oring, a uszczelkę wkładamy jedną stroną w szczelinę, pozostałą część uszczelki przeginamy w tą stronę gdzie uszczelka jest wciśnięta czyli z tej uszczelki ma wyjść litera "C" . Należy ją przy montażu cały czas podgrzewać aby była bardziej plastyczna. Trzeba zwrócić uwagę na to jak ją złożyć; ma ona taki wyższy kancik z jednej strony i właśnie tym kancikiem montujemy ją do zewnątrz (czyli w stronę pierścienia osadczego "segera")
Na listwie znajduje się kancik od toczenia należy go pilnikiem zaokrąglić i dobrze wygładzić aby przy montażu nie uszkodzić uszczelnienia. Jeśli nie zaokrąglimy tego kantu w żaden sposób nie przeciśniemy listwy przez ten uszczelniacz.
Przed montażem zalecam zwilżyć olejem uszczelnienia aby mogły łatwiej trafić na swoje miejsce.
Przed rozebraniem maglownicy warto zaznaczyć sobie położenie listwy i wałka rozdzielacza żeby później nie przestawiać kierownicy na wielowpuście.
Rozdzielacz
Popychacz klinów
Tabliczka znamionowa
To by było na tyle, może sie przyda. Dodam że takie coś pierwszy raz w życiu robiłem.
Do końca tygodnia powinna być zamontowana, napiszę o moim sukcesie :mrgreen: albo porażce [/b]