[B4 V6 all] Wymiana pompy paliwa
: 30 lis 2008, 21:07
Chciałem pokazać, że wymiana pompy paliwa wcale nie jest trudna i skomplikowana, wymagająca "ciekawych" narzędzi . Niezbędna jest wolna godzinka, śrubokręt, klucze 17, 8, 7 i być może 14, trochę ręczników papierowych, odkurzacz, być może opaska zaciskowa.
Zaczynamy od wyjęcia kluczyków ze stacyjki, wyrzucenia z bagażnika wszystkich gratów, łącznie z dywanikiem. Lokalizujemy okrągły dekiel i odkręcamy 3 śruby go mocujące:
Po demontażu metalowego dekla zauważamy właściwy dekielek plastikowy, z przyłączami paliwowymi i elektrycznym, który zamocowany jest za plastikowym, dużym czarnym pierścieniem:
Przed przystąpieniem do dalszych czynności warto zebrać nagromadzony na deklu brud (bardzo pomocny wydaje się być odkurzacz z wąską ssawką szczelinową) i zabezpieczyć w ten sposób wnętrze baku. Zaczynamy od odpięcia 4stykowej wtyczki (zasilanie pompy + czujnik poziomu paliwa) - odciągając ją do góry. Następnie kluczem 17 odkręcamy śrubę mocującą przewód wychodzący z baku (kręcimy oczywiście w ruchu przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). Uważajmy też na 2 miedziane podkładki, które zluzujemy wyciągając śrubę. Pozostaje nam jeszcze przewód powrotny (do baku). Ten demontujemy przy pomocy śrubokręta, gdyż zamontowany jest na opasce zaciskowej-śrubowej. Niekiedy zdarza się że przewód ten zabezpieczony jest opaską zaciskaną w specjalnym urządzeniu, wystarczy więc ją podważyć i rozmontować, lecz niezbędna nam będzie nowa opaska, najlepiej na śrubie. Odkręcone przewody warto jest zabezpieczyć przed zabrudzeniem - mi posłużył ręcznik kuchenny, który wożę w bagażniku
Teraz odkręcamy magiczny pierścień (widoczny na 2 zdjęciu), również w kierunku przeciwnym do ruchu zegara. Z racji na jego trudną lokalizacją, warto użyć dużego płaskiego śrubokrętu, zablokować go o jeden z widocznych karbów pierścienia i delikatnie stukać, aż się poluzuje. Po zdjęciu pierścienia podnosimy ku górze cały plastikowy dekielek.
Odłączamy 2 wtyczki elektryczne, kluczem 17 odkręcamy przewód łączący z pompą paliwową, a przewód powrotny (całe gniazdo) rozłączamy poprzez przekręcenie go o 90st i odciągnięcie od dekla.
Teraz zajmujemy się wyciągnięciem pompy z koszyczka w baku. W tym celu odchylamy 2 skrzydełka zabezpieczające pompę (te okrągłe, widoczne na zdjęciu) i podnosimy pompę ku górze.
Pozostaje nam tylko przełożyć przewody napięcia i węża do nowej pompy. W tym celu korzystamy z płaskiego śrubokręta i 2 kluczy (8 i 7). Większy klucz służy do odkręcenia minusa (brązowy przewód), a mniejszy do plusa (zielony).
Teraz musimy już tylko zamontować pompę w koszyczku. Po jej włożeniu przekręcamy ją tak by ssak pompy wpadł do specjalnego gniazda, pompa opadnie ok 1-2cm i zamykamy skrzydełka zabezpieczające pompę. Montujemy przewody paliwowe i podłączamy elektryczne. Przed włożeniem dekla w ściankę zbiornika, radzę założyć uszczelkę w otwór a nie na dekielek. Również polecam wymienić miedziane podkładki pod śrubą wyprowadzającą z baku paliwo - ponieważ pompa tworzy naprawdę duże ciśnienie, niezbędna jest niemal perfekcyjna szczelność. Przed założeniem metalowej osłony, należy sprawdzić szczelność przewodów - wystarczy przekręcić kluczyk w pozycję zapłon, zrobić tak kilka razy i sprawdzić czy okolice śruby wyprowadzającej paliwo są suche.
Życzę miłej pracy.
Zaczynamy od wyjęcia kluczyków ze stacyjki, wyrzucenia z bagażnika wszystkich gratów, łącznie z dywanikiem. Lokalizujemy okrągły dekiel i odkręcamy 3 śruby go mocujące:
Po demontażu metalowego dekla zauważamy właściwy dekielek plastikowy, z przyłączami paliwowymi i elektrycznym, który zamocowany jest za plastikowym, dużym czarnym pierścieniem:
Przed przystąpieniem do dalszych czynności warto zebrać nagromadzony na deklu brud (bardzo pomocny wydaje się być odkurzacz z wąską ssawką szczelinową) i zabezpieczyć w ten sposób wnętrze baku. Zaczynamy od odpięcia 4stykowej wtyczki (zasilanie pompy + czujnik poziomu paliwa) - odciągając ją do góry. Następnie kluczem 17 odkręcamy śrubę mocującą przewód wychodzący z baku (kręcimy oczywiście w ruchu przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). Uważajmy też na 2 miedziane podkładki, które zluzujemy wyciągając śrubę. Pozostaje nam jeszcze przewód powrotny (do baku). Ten demontujemy przy pomocy śrubokręta, gdyż zamontowany jest na opasce zaciskowej-śrubowej. Niekiedy zdarza się że przewód ten zabezpieczony jest opaską zaciskaną w specjalnym urządzeniu, wystarczy więc ją podważyć i rozmontować, lecz niezbędna nam będzie nowa opaska, najlepiej na śrubie. Odkręcone przewody warto jest zabezpieczyć przed zabrudzeniem - mi posłużył ręcznik kuchenny, który wożę w bagażniku
Teraz odkręcamy magiczny pierścień (widoczny na 2 zdjęciu), również w kierunku przeciwnym do ruchu zegara. Z racji na jego trudną lokalizacją, warto użyć dużego płaskiego śrubokrętu, zablokować go o jeden z widocznych karbów pierścienia i delikatnie stukać, aż się poluzuje. Po zdjęciu pierścienia podnosimy ku górze cały plastikowy dekielek.
Odłączamy 2 wtyczki elektryczne, kluczem 17 odkręcamy przewód łączący z pompą paliwową, a przewód powrotny (całe gniazdo) rozłączamy poprzez przekręcenie go o 90st i odciągnięcie od dekla.
Teraz zajmujemy się wyciągnięciem pompy z koszyczka w baku. W tym celu odchylamy 2 skrzydełka zabezpieczające pompę (te okrągłe, widoczne na zdjęciu) i podnosimy pompę ku górze.
Pozostaje nam tylko przełożyć przewody napięcia i węża do nowej pompy. W tym celu korzystamy z płaskiego śrubokręta i 2 kluczy (8 i 7). Większy klucz służy do odkręcenia minusa (brązowy przewód), a mniejszy do plusa (zielony).
Teraz musimy już tylko zamontować pompę w koszyczku. Po jej włożeniu przekręcamy ją tak by ssak pompy wpadł do specjalnego gniazda, pompa opadnie ok 1-2cm i zamykamy skrzydełka zabezpieczające pompę. Montujemy przewody paliwowe i podłączamy elektryczne. Przed włożeniem dekla w ściankę zbiornika, radzę założyć uszczelkę w otwór a nie na dekielek. Również polecam wymienić miedziane podkładki pod śrubą wyprowadzającą z baku paliwo - ponieważ pompa tworzy naprawdę duże ciśnienie, niezbędna jest niemal perfekcyjna szczelność. Przed założeniem metalowej osłony, należy sprawdzić szczelność przewodów - wystarczy przekręcić kluczyk w pozycję zapłon, zrobić tak kilka razy i sprawdzić czy okolice śruby wyprowadzającej paliwo są suche.
Życzę miłej pracy.