Witam!
Spuszczamy płyn chłodniczy, olej, podnosimy przód samochodu, odłączamy przewody od chłodniczki oleju, odkręcamy dolną miskę olejową, wykręcamy 2 przednie śruby belki zawieszenia odciągamy ją do dołu i wypieramy
Teraz odkręcamy górną miskę: wykręcamy dolną śrubę rozrusznika i 3 śruby na dole skrzyni,
czerwone strzałki wskazują ukryte śrubki M6 i śrubę imbusową (zielona strzałka ), potrzebny będzie klucz nasadowy 10 mm o maksymalnej średnicy 14 mm (grubszy nie wejdzie) i przedłużka. Żółta strzałka wskazuje otwór na miarkę oleju.
Tych śrubek nie odkręcamy
To jest smok i miejsce na oring
Uszczelki występują w różnym kształcie (mają ogonek albo nie, albo któryś róg ścięty) najlepiej wyjąć stare. Ja mam takie uszczelki, na jednej dorysowałem drugą możliwość.
To jeszcze rzut oka na wał korbowy
Należy odłączyć akumulator bo rurka od miarki poziomu oleju może zawadzić o śrubę w alternatorze i zrobić zwarcie.
: 06 maja 2009, 13:10
autor: RzEsKi_STG
Kawał dobrej fotoporady Są jeszcze jakies trudności z wyciagnieciem tej misy ?? Uszczelki zakładac na silikon czy nie trzeba ?? W weekend zabieram sie za uszczelnianie mojego ABC, bo juz mnie denerwuje ten wyciek.
: 06 maja 2009, 14:10
autor: radek kocio
Do wyjęcia górnej miski przeszkadza jedynie belka zawieszenia którą trzeba opuścić ( chociaż przodem) a tak żadnych problemów nie ma. Te uszczelki co jam mam miały na sobie trochę sylikonu ( jak chcesz możesz posmarować nic złego się nie stanie ) Przy montażu górnej miski najpierw przeciśnij ją nad belką zawieszenia, a później ułóż na niej uszczelkę (co by się uszczelka nie poniszczyła przy wkładaniu miski) Przyda się druga osoba aby przytrzymała miskę żeby nie opadała. Powodzenia życzę
: 07 maja 2009, 16:52
autor: wujo1
kawał dobrej roboty kolego a ile taka operacja trwa ?
: 09 maja 2009, 20:21
autor: radek kocio
Coś około +- 3 godziny, czyszczenie miski ze starego oleju trochę czasu zajmuje
: 09 maja 2009, 22:21
autor: RzEsKi_STG
Coś mi sie wydaje ze bede musiał dac samochod do mechanika, bo u mnie olej leci nie tylko z gornej czesci misy, ale tez z tej czesci nad misa co jest przykrecana do przodu bloku po prawej stronie zaraz obok koła pasowego, to chyba jest pompa oleju. Ciężko jest się dobrac do tej uszczelki ??
: 10 maja 2009, 22:05
autor: shellah
RzEsKi_STG to jest raczej pompa wody no chyba że w ABC jest inaczej
: 10 maja 2009, 23:46
autor: RzEsKi_STG
Pompa wody jest nad kołem pasowym i byla zmieniana razem z rozrzadem 3 tyg temu, a cieknie z uszczelki czesci przykrecanej do bloku po prawej stronie koła pasowego.
: 11 maja 2009, 18:35
autor: radek kocio
Kolego chodzi Ci o tą aluminiową pokrywę co jest za kołem pasowym? Jeśli o nią to masz racje że spod uszczelki albo z uszczelniacza na wale korbowym.
Chdzi mi o tą aluminowa pokrywe, se spojenia bloku i tej aluminiowej pokrywy cieknie.
Czy czasem nie brakuje tam jednej srubki ??
Ciężko sie do dobrac do tej uszczelki ??
: 11 maja 2009, 20:37
autor: radek kocio
Będziesz musiał zdjąć koło pasowe i tryb zębaty paska rozrządu, a później odkręcić tylko śrubki, przełożyć uszczelkę i uszczelniacz i gotowe. Co prawda ja tego nie robiłem ale to nic skomplikowanego. http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18573824
Na paru zdjęciach widać ten element o który Ci chodzi ale w tej pokrywie widać też jakieś zaworki ( takie duże śruby) więc musi tam być ciśnienie oleju i dlatego Ci cieknie.
A jeśli chodzi o tą śrubkę to u mnie jest też ten otwór
: 13 maja 2009, 23:08
autor: shellah
Czy chodzi wam o tą belkę
Przy okazji wyczyściłem miseczkę
a jeśli chodzi o udzczelnienie to silikon jest za "giętki"i nie odporny na temperaturę
ja użyłem czrgoś takiego
: 30 paź 2009, 23:38
autor: widmo
Wszystko lux napisane <ok> . trzeba dodać ze trzeba odkręcić osłonę termiczną prawej półosi bo bez tego nie da się wyciagnąć śruby od rozrusznika a tym samym wyciągnąć górnej miski.
Przynajmniej w AAH tak jest ale ABC to chyba też
: 11 kwie 2010, 20:09
autor: klusek
a możecie podać numery tych uszczelek do AAH?
: 11 kwie 2010, 21:14
autor: Audi 80 Polska
A z którego roku masz auto bo sprawdziłem że do 93 były jedne rodzaje tych uszczelek a od 94 pojawia się druga pozycja na liście. Te liczby niżej to chyba od którego numeru silnika?/nadwozia? były te drugie.
Ta między blokiem silnika a pierwszą częścią miski: