[ALL] Sposób na "zacinające się" elektryczne szyby
: 09 kwie 2009, 23:32
Witam,
ponieważ strasznie mnie drażniły bezustannie zacinające się elektryczne szyby, wiecznie to się któraś nie chciała zamykać to innym razem otwierać postanowiłem coś z tym zrobić... Nie pomagało doginanie styków, poprawianie lutów na przekaźniku...
Oto sposób jak to naprawić i jednocześnie zapobiec na przyszłość tak niezmiernie denerwujących nie jednego z was objawów dziwnie działającej elektryki szyb.
Z moich obserwacji wywnioskowałem że problem tkwi w przełącznikach. Pokażę jak w prosty sposób je rozebrać i oczyścić styki.
Na początek narzędzia które będą nam potrzebne:
Śrubokręt płaski, kilka zapałek i płyn do czyszczenia styków Kontakt S - Koszt ok 10zł
Po odkręceniu panelu (zakładam, że z tym nie będzie problemu) otrzymujemy:
Jak zapewne każdy zdążył się zorientować dla przykładu pokazany jest panel przednich drzwi pasażera, ale pozostałe robi się analogicznie.
W moim przypadku jest to panel starszego typu (nie pod parapety)
Wyłącznik ma kształt prostokąta i w dłuższy z jego boków po środku boku wciskamy delikatnie śrubokręt i miejscach zagłębień, tam gdzie są zatrzaski wpychamy zapałki jak na foto:
Następnie odwracamy panel i palcem / palcami (w zależności od tego jak dziad mocno "siedzi" :lol: ) wyciskamy przełącznik z panelu
Po wyjęciu wyłącznika z panelu podważamy śrubokrętem górną jego część po stronie dłuższego boku i wyciągamy górną jego część
Następnie odwracamy wyłącznik tak aby "mieć go" od strony styków, znów podważamy śrubokrętem (delikatnie) dłuższą krawędź jego boków i w miejsca zatrzasków wtykamy zapałki jak na zdjęciach tak aby uzyskać tak zwanego jeżozwierza
Tak przygotowanego jeżozwierza w miejscach krótszych boków delikatnie podważamy śrubokrętem:
Teraz płynem Kontakt S psikamy na styki
Można dodatkowo kupić płyn kontakt do płukania, dodatkowo przedmuchać sprężonym powietrzem, ale ja zostawiłem popsikane tylko Kontaktem S gdyż chciałem aby ten środek pozostał troszkę na stykach.
Po złożeniu wszystkiego do kupy przed podłączeniem panelu, możemy również płynem psiknąć na żeńskie i męskie styki wyłącznika... z pewnością nie zaszkodzi...
UWAGA! ATTENTION ! ACHTUNG ! WNIMANIJE !
Operacje na wyłaczniku powinno się zacząć od wyłącznika który bezpośrednio znajduje się przy zacinającej się szybie, lecz może się zdażyć, że powodem zacinania się szyby może być wyłącznik odpowiadający za otwieranie/zamykanie "problemowej" szyby na panelu kierowcy, dlatego w razie niepowodzenia po oczyszczeniu styków wyłącznika przy szybie należy wykonać czyszczenie styków wyłącznika z panelu kierowcy
Pozdrawiam i życzę bezstresowego korzystania z dobrodziejstw elektrycznych szyb.
Mam nadzieję że komuś się to przyda.
ponieważ strasznie mnie drażniły bezustannie zacinające się elektryczne szyby, wiecznie to się któraś nie chciała zamykać to innym razem otwierać postanowiłem coś z tym zrobić... Nie pomagało doginanie styków, poprawianie lutów na przekaźniku...
Oto sposób jak to naprawić i jednocześnie zapobiec na przyszłość tak niezmiernie denerwujących nie jednego z was objawów dziwnie działającej elektryki szyb.
Z moich obserwacji wywnioskowałem że problem tkwi w przełącznikach. Pokażę jak w prosty sposób je rozebrać i oczyścić styki.
Na początek narzędzia które będą nam potrzebne:
Śrubokręt płaski, kilka zapałek i płyn do czyszczenia styków Kontakt S - Koszt ok 10zł
Po odkręceniu panelu (zakładam, że z tym nie będzie problemu) otrzymujemy:
Jak zapewne każdy zdążył się zorientować dla przykładu pokazany jest panel przednich drzwi pasażera, ale pozostałe robi się analogicznie.
W moim przypadku jest to panel starszego typu (nie pod parapety)
Wyłącznik ma kształt prostokąta i w dłuższy z jego boków po środku boku wciskamy delikatnie śrubokręt i miejscach zagłębień, tam gdzie są zatrzaski wpychamy zapałki jak na foto:
Następnie odwracamy panel i palcem / palcami (w zależności od tego jak dziad mocno "siedzi" :lol: ) wyciskamy przełącznik z panelu
Po wyjęciu wyłącznika z panelu podważamy śrubokrętem górną jego część po stronie dłuższego boku i wyciągamy górną jego część
Następnie odwracamy wyłącznik tak aby "mieć go" od strony styków, znów podważamy śrubokrętem (delikatnie) dłuższą krawędź jego boków i w miejsca zatrzasków wtykamy zapałki jak na zdjęciach tak aby uzyskać tak zwanego jeżozwierza
Tak przygotowanego jeżozwierza w miejscach krótszych boków delikatnie podważamy śrubokrętem:
Teraz płynem Kontakt S psikamy na styki
Można dodatkowo kupić płyn kontakt do płukania, dodatkowo przedmuchać sprężonym powietrzem, ale ja zostawiłem popsikane tylko Kontaktem S gdyż chciałem aby ten środek pozostał troszkę na stykach.
Po złożeniu wszystkiego do kupy przed podłączeniem panelu, możemy również płynem psiknąć na żeńskie i męskie styki wyłącznika... z pewnością nie zaszkodzi...
UWAGA! ATTENTION ! ACHTUNG ! WNIMANIJE !
Operacje na wyłaczniku powinno się zacząć od wyłącznika który bezpośrednio znajduje się przy zacinającej się szybie, lecz może się zdażyć, że powodem zacinania się szyby może być wyłącznik odpowiadający za otwieranie/zamykanie "problemowej" szyby na panelu kierowcy, dlatego w razie niepowodzenia po oczyszczeniu styków wyłącznika przy szybie należy wykonać czyszczenie styków wyłącznika z panelu kierowcy
Pozdrawiam i życzę bezstresowego korzystania z dobrodziejstw elektrycznych szyb.
Mam nadzieję że komuś się to przyda.