[ALL] wymiana mieszka przegubu bez demontażu przegubu
: 14 kwie 2009, 16:20
Witam!
W dzisiajszym odcinku cyklu "Zrób to sam ... albo z Koleżanką "
zajmę się opisaniem wymiany mieszka przegubu homokinetycznego bez jego demontażu.
Niestety padło na moje auto
Obecnie w ofercie dostępne są specjalne mieszki przegubów firmy QH - Quinton Hazell wykonane w technologii Dura Bot czyli tzw mieszki rozciągliwe z efektem pamięci kształtu.
Mieszki tejże firmy są poprostu rewelacyjne. nie trzeba rozbierać przegubu z półosi co zaoszczedza czas i pieniądze. Pozatym guma z jakiej są wykonane jest na tyle rozciągliwa i wytrzymała że mieszki te nie pękają czy rozrywają sie. Większości klientów którym wymieniam mieszki polecam te firmy QH.
Jednakże do ich wymiany trzeba posiadać specjalny przyrząd pneumatyczny (bądź stożek naciągowy). W poniższym opisie jest link do filmiku ilustrującego montaż takiej osłony przegubu.
Cała wymiana takiego mieszka np a Audi 80 trwa nie dłużej niż 20 min.
Koszt mieszka 45zł
Potrzebne narzędzia:
Klucz do kół 17mm
2x klucz płasko-oczkowy 17mm
klucz płasko-oczkowy 13mm
klucz płasko-oczkowy 15mm
Klucz nasadowy 24mm
śrubowkręt płaski
Szczypce do zaciskania opasek
nóż
Drewniany trzonek do pobijania
młotek
Łyżka do kół lub jakaś breszka.
podnośnik
Całą zabawę zaczynamy od popuszczenia śrub koła (klucz do kół 17mm)
Następnie popuszczamy śrubę mocującą przegub do piasty (nasadka 24mm)
Na poniższym zdjęciu widać co i jak.
Następnie podnosimy samochód na podnośniku i odkręcamy wcześniej popuszczone śruby koła. Koło ścigąmy i odkładamy na bok.
Wykręcamy śrubę mocującą przegub z piastą (nasadka 24mm)
Następnie za pomocą kluczy 13mm i 15mm popuszczamy i odkręcamy śruby mocujące zacisk hamulcowy
Kluczem 17mm odkręcamy 2 śruby mocujące jarzmo hamulca z piastą koła.
Jarzmo odkładamy na bok. sciągamy tarczę hamulcową z piasty a Zacisk najlepiej podczepić do kolumny (sprężyny za pomocą drutu lub czegoś podobnego)
Teraz za pomocą 2-óch kluczy 17mm odkręcamy srubę mocującą sworzeń wachacza z piastą koła.
gdy odkręcimy śrubę i ją wyciągniemy z otworu, za pomocą drewnianego trzonka i młotka wybijamy sworzeń z piasty.
Czasami trzeba delikatnie naciągnąć wachacz w dół za pomocą breszki lub łyżki do kół zeby sworzen wyskoczył z otworu.
Gdy sworzen jest wyciągnięty jak na fotce powyżej, możemy pociągnąć delikatnie całą kolumnę do siebie żeby przegub wyskoczył z wieloklina (czasem trzeba użyć drwnianego trzonka i młotka i wybić przegub z wieloklinu w piaście)
Jeśli wymieniamy osłonę z prawej strony koła najlepiej skręcić max w lewo
Jeśli natomiast z lewej strony koła skręcamy max w prawo.
powinno to wyglądać tak jak zdjęciu poniżej.
Teraz za pomocą śrubokręta sciągamy opaski metalowe na starej osłonie przegubu.
i nożem rozcinamy stary mieszek i sciagamy.
Przy tej operacji nalezy najlepiej zalozyć rekawiczki gumowe
zdemontowany mieszek i opaski metalowe.
Tak wygląda mieszek firmy QH
A tak wygląda pneumatyczny przyrząd do naciągania mieszka na przegub.
A teraz czas na finał :mrgreen:
czyli filmik ilustrujący montaż nowego mieszka na przegub bez jego demontażu.
"Bulbulator Analny" w Akcji !!! :lol: :mrgreen: <lol>
FILM
Nie próbujcie naciągać zwykłych mieszków bo na 100% pękną
W sprzedarzy pojawiły sie (firma AD i GKN) podobne mieszki niby tez się naciągają. Niestety też pękają. Tylko te firmy QH w technologii Dura Bot dają się tak montować i wracają do pierwotnego kształtu.
Zalety mieszków naciągliwych:
- Szybkość montażu
- dobra i odporna guma mieszka (wymieniłem juz ich setki i nie miałem reklamacji)
- cena (45zł) w porównaniu z mieszkami za 20-30zł lub mieszkiem z ASO
- Nie trzeba sciągać przegubu z półosi.
Wady:
-Potrzeba specialny przyrząd pneumatyczny (koszt 400zł) lub wałek stożkowy
-Wymagany kompresor do przyrządu pneumatycznego
Dla tych którzy pracują zawodowo jako mechanik i robią przy autach produckji Francuzkiej wiedzą że tam nie da się rozbierać przegubów z półosi. wiec w przypadku uszkodzenia samego mieszka nie trzeba wymieniac półosi (jak niektórzy mówią) tylko kupić specialny mieszek naciągliwy.
Mieszki te są produkowane do praktycznie wszystkich aut.
jeśli ktoś będzie takowy potrzebował dysponuje katalogiem i dobiere to co potrzeba. Mogę je też oczywiscie załatwić. Przyrząd też mogę załatwić w dobrej cenie. Jak coś pisać na PW.
Mam Nadzieje że poniższy opis pomoże.
Pozdrawiam Kamil Widomski
W dzisiajszym odcinku cyklu "Zrób to sam ... albo z Koleżanką "
zajmę się opisaniem wymiany mieszka przegubu homokinetycznego bez jego demontażu.
Niestety padło na moje auto
Obecnie w ofercie dostępne są specjalne mieszki przegubów firmy QH - Quinton Hazell wykonane w technologii Dura Bot czyli tzw mieszki rozciągliwe z efektem pamięci kształtu.
Mieszki tejże firmy są poprostu rewelacyjne. nie trzeba rozbierać przegubu z półosi co zaoszczedza czas i pieniądze. Pozatym guma z jakiej są wykonane jest na tyle rozciągliwa i wytrzymała że mieszki te nie pękają czy rozrywają sie. Większości klientów którym wymieniam mieszki polecam te firmy QH.
Jednakże do ich wymiany trzeba posiadać specjalny przyrząd pneumatyczny (bądź stożek naciągowy). W poniższym opisie jest link do filmiku ilustrującego montaż takiej osłony przegubu.
Cała wymiana takiego mieszka np a Audi 80 trwa nie dłużej niż 20 min.
Koszt mieszka 45zł
Potrzebne narzędzia:
Klucz do kół 17mm
2x klucz płasko-oczkowy 17mm
klucz płasko-oczkowy 13mm
klucz płasko-oczkowy 15mm
Klucz nasadowy 24mm
śrubowkręt płaski
Szczypce do zaciskania opasek
nóż
Drewniany trzonek do pobijania
młotek
Łyżka do kół lub jakaś breszka.
podnośnik
Całą zabawę zaczynamy od popuszczenia śrub koła (klucz do kół 17mm)
Następnie popuszczamy śrubę mocującą przegub do piasty (nasadka 24mm)
Na poniższym zdjęciu widać co i jak.
Następnie podnosimy samochód na podnośniku i odkręcamy wcześniej popuszczone śruby koła. Koło ścigąmy i odkładamy na bok.
Wykręcamy śrubę mocującą przegub z piastą (nasadka 24mm)
Następnie za pomocą kluczy 13mm i 15mm popuszczamy i odkręcamy śruby mocujące zacisk hamulcowy
Kluczem 17mm odkręcamy 2 śruby mocujące jarzmo hamulca z piastą koła.
Jarzmo odkładamy na bok. sciągamy tarczę hamulcową z piasty a Zacisk najlepiej podczepić do kolumny (sprężyny za pomocą drutu lub czegoś podobnego)
Teraz za pomocą 2-óch kluczy 17mm odkręcamy srubę mocującą sworzeń wachacza z piastą koła.
gdy odkręcimy śrubę i ją wyciągniemy z otworu, za pomocą drewnianego trzonka i młotka wybijamy sworzeń z piasty.
Czasami trzeba delikatnie naciągnąć wachacz w dół za pomocą breszki lub łyżki do kół zeby sworzen wyskoczył z otworu.
Gdy sworzen jest wyciągnięty jak na fotce powyżej, możemy pociągnąć delikatnie całą kolumnę do siebie żeby przegub wyskoczył z wieloklina (czasem trzeba użyć drwnianego trzonka i młotka i wybić przegub z wieloklinu w piaście)
Jeśli wymieniamy osłonę z prawej strony koła najlepiej skręcić max w lewo
Jeśli natomiast z lewej strony koła skręcamy max w prawo.
powinno to wyglądać tak jak zdjęciu poniżej.
Teraz za pomocą śrubokręta sciągamy opaski metalowe na starej osłonie przegubu.
i nożem rozcinamy stary mieszek i sciagamy.
Przy tej operacji nalezy najlepiej zalozyć rekawiczki gumowe
zdemontowany mieszek i opaski metalowe.
Tak wygląda mieszek firmy QH
A tak wygląda pneumatyczny przyrząd do naciągania mieszka na przegub.
A teraz czas na finał :mrgreen:
czyli filmik ilustrujący montaż nowego mieszka na przegub bez jego demontażu.
"Bulbulator Analny" w Akcji !!! :lol: :mrgreen: <lol>
FILM
Nie próbujcie naciągać zwykłych mieszków bo na 100% pękną
W sprzedarzy pojawiły sie (firma AD i GKN) podobne mieszki niby tez się naciągają. Niestety też pękają. Tylko te firmy QH w technologii Dura Bot dają się tak montować i wracają do pierwotnego kształtu.
Zalety mieszków naciągliwych:
- Szybkość montażu
- dobra i odporna guma mieszka (wymieniłem juz ich setki i nie miałem reklamacji)
- cena (45zł) w porównaniu z mieszkami za 20-30zł lub mieszkiem z ASO
- Nie trzeba sciągać przegubu z półosi.
Wady:
-Potrzeba specialny przyrząd pneumatyczny (koszt 400zł) lub wałek stożkowy
-Wymagany kompresor do przyrządu pneumatycznego
Dla tych którzy pracują zawodowo jako mechanik i robią przy autach produckji Francuzkiej wiedzą że tam nie da się rozbierać przegubów z półosi. wiec w przypadku uszkodzenia samego mieszka nie trzeba wymieniac półosi (jak niektórzy mówią) tylko kupić specialny mieszek naciągliwy.
Mieszki te są produkowane do praktycznie wszystkich aut.
jeśli ktoś będzie takowy potrzebował dysponuje katalogiem i dobiere to co potrzeba. Mogę je też oczywiscie załatwić. Przyrząd też mogę załatwić w dobrej cenie. Jak coś pisać na PW.
Mam Nadzieje że poniższy opis pomoże.
Pozdrawiam Kamil Widomski