Strona 1 z 2

[B3 PM i pewnie wiele innych]wymiana pompy wody

: 16 maja 2009, 22:04
autor: GSF
Jak w temacie,bez rozbierania rozrządu.
Generalnie wszystko jest bardzo proste ja mam auto bez wspomagania więc to dodatkowe ułatwienie.
Zaczynamy

Obrazek
Ściagamy obudowe rozrządu następnie luzujemy alternator w celu zdjęcia paska i podciągnięcia go maksymalnie do góry.Najlepiej zluzować imbusem śrube która przechodzi przez obudowe. Nastepnie 13 odkręcamy u góry i w zasadzie ręką można do góry go podnieść albo kluczem 22 o ile dobrze pamiętam.Pasek ściągnięty alternator maksymalnie do góry.

Obrazek
Alternator mamy w górze,dwie śrubki na klucz 13 najlepiej odkręcać nasadką na przedłużce po uprzednim walnięciu młotkiem bo słyszałem że lubią sie te śruby urywać.

Obrazek
Uwaga na śruby te górne są krótsze od dolnych.

Obrazek
Odkręcamy węże (cięzko do wiadra złapać wszystko jakby ktoś niechciał inwestować w nowe petrygo czy borygo)
I pamiętamy o tej nakrętce która przechodzi przez metalową obudowe rozrządu,odkręcamy ją i wyciągamy śrube bo inaczej pompa będzie stawiała opór.

Obrazek
Pacjent na wierzchu i tutaj u mnie zaczeły się schody,mianowicie potrzebna jest druga osoba która poprzez pasek będzie trzymała koło pasowe,zanim zaczniemy odkręcanie radze dobrze nabic imbusa i przywalic młotem bo u mnie dosyć cięzko to szło (jakby całość była na aucie to nie wiem czy by było tak kolorowo bo odległość od chłodnicy niejest za duża i niema nawet jak pożądnie imbusa założyć niemówiąc już o tym żeby go nabic

Obrazek
Następnie odkręcamy 8 pozostałych śrubek i po zawodach,na zdjęciu już całość nowa skręcona,uszczelka jest w komplecie.Ja odrazu wymieniłem termostat i pasek klinowy chodż stary miał przejechane jakies 30tyś km wylądował w bagażniku bo może się kiedyś na trasie przydać.

Składmy w odwrotnej kolejność czyli skręconą pompe umieszczmy na miejscu(miejsce na bloku gdzie przylega pompa dobrze przeleciec lekko papierkiem ściernym) przykręcamy 4 śrubki pamiętając że dolne są dłuższe niż górne podpinamy węże zakładamy pasek i zalewamy płyn ustrojowy.Lejemy ile sie zmiesci w zbiorniczek odpalamy wóż czekamy aż sie nagrzeje (mi na tym nowym termostacie przeszło za 90 stopni na zegarze zanim zaczoł sie robic ciepły dolny wąż.Dodatkowo odkreciłem ciepły nawiew w kabinie,po chwili wąż dolny zrobił się ciepły wsiorbało troche płynu ze zbiorniczka.Nastepnie motor stop,powoli odkręcic korek ( u mnie ciśnienia niebyło prawie wcale) dolać płyn do stanu i można śmigać.

Dziękuje za uwage,czytał Lucjan Szołaski:))

: 17 maja 2009, 00:27
autor: kaczaza5
GSF pisze:Następnie odkręcamy 8 pozostałych śrubek i po zawodach
Fajnie napisane <lol> u mnie nie chciały współpracować i 6 sztuk na 8 się poukręcało :-/
Dobre fotostory, przyda się pewnie nie jednemu...
Pozdrawiam i bezproblemowych km życzę... <ok>

: 31 paź 2009, 20:46
autor: damian19772
próbowałem tak robic ale taki mam problem ze musze sciagnac obudowe paska rozrzadu za metalowa obudową sa srubki od pompy które musze odkrecic problem mój polega na tym ze nie wiem jak wykrecic i przyblokowac rolki podwójne paska klinowego od alternatora i pompki wspomagania które znajduja sie na dole

: 31 paź 2009, 21:17
autor: GSF
Kolego jedna śruba przechodzi na wylot przez pompe i ona trzyma metalową osłonę.Odnalazłem jedno zdjęcie które być może coś podpowie.
Obrazek

: 01 lis 2009, 06:26
autor: damian19772
ta srubke juz wykreciłem i ta srugke od alternatora co idzie przez obudowe i dalej trzyma patrze sie zrby wyjac cała obudowe to na dole wida cała obudowa dolna zeby wyjac to trzeba wykrecic te rolki

: 02 lis 2009, 20:26
autor: hudy
w 1Z trzeba rozbierać rozrząd podczas wymiany pompy czy nie??

: 03 lis 2009, 18:57
autor: damian19772
koledzy chciałem wam podziękowac za pomoc i przeprosic za kłopot otóz okazało sie ze nie mogłem sciagnac pompy poniewaz nie było tam oringu tylko przyklejona na jakims kleju silikonie ze trzeba było młotkiem wyciagac a pózniej slifowanie po kleju

[ Dodano: 2009-11-03, 18:59 ]
jeszcze raz dzieki

: 01 cze 2010, 20:55
autor: radziobiker
Witam
Chciałbym odnowić temat. Nie mam kanału. Pytanie do autora. Czy da się ją wymienić bez kanału?
Pozdrawiam

: 01 cze 2010, 21:19
autor: GSF
radziobiker pisze:Witam
Chciałbym odnowić temat. Nie mam kanału. Pytanie do autora. Czy da się ją wymienić bez kanału?
Pozdrawiam
Spokojnie dasz rade bez kanału,jedyny problem to osłona pod silnikiem jeśli takową posiadasz. Reszte da się zrobic normalnie na płaskim.

: 01 cze 2010, 22:50
autor: radziobiker
Dzisiaj zabrałem się za wymianę pompy. Poległem. Ułamałem dwa imbusy 6 mm. Mam wspomaganie. Czy ma ktoś sposób na odkręcenie górnej śruby pompy tej na imbus? Czy jest więcej roboty z wymianą pompy jeżeli ma się wspomaganie?
Pozdrawiam

: 01 lis 2010, 12:06
autor: marcinGD
Odgrzewam kotleta, chce wymienić pompę i za jednym razem termostat. Wraz z wymianą rodzi się pytanie, czy przy wyciąganiu całej pompy jest więcej roboty ze wspomaganiem? Całą operacje chce zrobić z góry więc wszelkie sugestie napewno się przydadzą, zwłaszcza że całe fotostory opiera się na wymianie pompy w aucie bez wspomagania a jak to wygląda gdy wspomaganie jest na wyposażeniu <piwo>

: 27 gru 2010, 07:29
autor: adi8krk7
Witam Panowie Mam Takie Pytanie Podczas Jazdy Strasznie Temperatura Idzie Mi W Górę Co To Może Być przyczyną Termostat Czy Coś Innego ??

: 27 gru 2010, 10:40
autor: hudy
pewnie termostat.jak będziesz miał na zegarze 90 stopni lub troszkę ponad 90 to sprawdź dolny wąż od chłodnicy czy jest gorący.jak jest zimny to znaczy że termostat się zaciął i nie puszcza da duży obieg...

: 27 gru 2010, 18:46
autor: grzesiek79
adi8krk7 pisze:Witam Panowie Mam Takie Pytanie Podczas Jazdy Strasznie Temperatura Idzie Mi W Górę Co To Może Być przyczyną Termostat Czy Coś Innego ??
sprawdź poziom płynu chłodniczego. jak masz większe ubytki mogło zapowietrzyć układ i też taki efekt występuje

: 27 gru 2010, 19:11
autor: Patrique
Ewentualnie łopatki wirnika w pompie wody mogły już zrobić "papa". Miałem tak w Passacie 1.9TD. Temperatura na budziku prawie 100`C (termostat sprawny, chłodnica drożna), okazało się, że w silniku był tani zamiennik pompy z plastikowym "śmigiełkiem" :roll:.

[ Dodano: 2010-12-27, 18:16 ]
Co do tego co powiedział kolega grzesiek79, "sprawdź poziom płynu chłodniczego. jak masz większe ubytki mogło zapowietrzyć układ i też taki efekt występuje" jak najbardziej ma rację. Jechałem kiedyś swoją 80-tką autostradą i przygazowałem na "trójce" do 4500obr/min, po tej przejażdżce zaczęła mi bulgotać nagrzewnica (w dodatku brak ogrzewania). Musiałem dolać około litr płynu i na nowo odpowietrzyć układ.