Strona 1 z 2

[B3/B4 2.3E NG] wymiana oringów wtryskiwaczy

: 09 kwie 2007, 23:15
autor: foxbat
W związku z tym że moje autko ma niestabilne obroty biegu jałowego, postanowiłem temu zaradzić. diagnozę zacząłem od sprawdzenia szczelności układu dolotowego. Test przeprowadziłem za pomocą spraju - samostartu, którym popsikałem wokół dolotu. Okazało się zę lewe powietrze dostaje się do silnika poprzez sparciałe uszczelki wtryskiwaczy. W silniku NG żeby dostać się do wtryskiwaczy trzeba zdjąć górną część kolektora dolotowego. Jest ona przykręcona na 5 imbusach, oczywiście trzeba też odpiąć kilka rurek podciśnieniowych, silniczek krokowy i kable/linki do przepustnicy.

Obrazek

po zdjęciu kolektora można już wyjąć wtryskiwacze - są one tylko wciśnięte w kolektor więc bez problemu wychodzą. Kolejne zdjęcie przedstawia dolną część kolektora po wyjęciu wtryskiwaczy, widać też wtryskiwacz w plastikowej fajce, z której trzeba go wyjąć.

Obrazek

to wyjmowanie idzie bardzo opornie, gdyż w środku jedna z uszczelek bardzo mocno się trzyma i trzeba ją trochę podważyć śrubokrętem, uważając przy tym żeby nie rozwalić tej plastikowej fajki. Na zdjęciu zbliżenie tej właśnie wrednej zielonej uszczelki

Obrazek

A oto wtryskiwacz już bez uszczelek...

Obrazek

i zupełne hard porno :mrgreen: - 5 gołych wtryskiwaczy w całej okazałości...

Obrazek

następnie trzeba było zabrać się za nakładanie nowych uszczelek - po 2 na wtryskiwacze i po 2 na każdą fajkę. Na zdjęciu widać też nową uszczelkę kolektora dolotowego, którą powinno się wymieniać przy każdym jego rozkręcaniu (15-17zł)

Obrazek

fajki wyczyszczone i gotowe do zamontowania uszczelek

Obrazek

nowe uszczelki założone na pierwszy wtryskiwacz - ta gruba wchodzi na prawdę bardzo opornie - trzeba sporej siły żeby wlazła na miejsce

Obrazek

Uszczelki na wszystkich wtryskach założone...

Obrazek

fajki z nowymi uszczelkami założone na wtryskiwacze. Wszystkie uszczelki zakładane na mokro, na oleju silnikowym.

Obrazek

kolejne zdjęcie przedstawia 2 pierwsze wtryski już wciśnięte spowrotem na swoje miejsce, pozostałe jeszcze w drodze...

Obrazek

No i w końcu wszystko na miejscu, zostaje tylko założyć kolektor spowrotem...

Obrazek

Robota w sumie była dość prosta, najbardziej uciążliwe było zakładanie tych grubych uszczelek na same wtryskiwacze. Koszt kompletu uszczelek razem z tą od kolektora to ok. 60-70zł. Roboty na kilka godzin - zależy od tego jak schodzą te stare uszczelki..

: 09 kwie 2007, 23:31
autor: Voytazz
Ja też wymieniałem jakiś czas temu, u mnie akurat nie było z oringami takiego problemu. kolektor to przykrecony jest imbusami a nie torxami bynajmniej u mnie tak było

: 10 kwie 2007, 07:30
autor: foxbat
już poprawiłem - u mnie też są imbusy

: 10 kwie 2007, 11:20
autor: Kornel
Pełen podziwu jestem pełne fotostory, nieźle :-)

Napisałeś:
foxbat pisze:po zdjęciu kolektora można już wyjąć wtryskiwacze - są one tylko wciśnięte w kolektor więc bez problemu wychodzą.
U mnie nie wystarczyło zdjąć kolektora. Wtryski przykręcone były jeszcze takimi dwoma czarnymi listwami na dwie śrubki M6 u ciebie widzę jest to imbus. Jedna listwa nałożona jest na drugą i obie przytrzymują wtryski żeby się nie wysunęły. Nie wiem czy zapomniałeś o tym napisać czy poprostu nie masz tych listew.

: 10 kwie 2007, 18:03
autor: foxbat
zapomniałem napisać i nie zrobiłem zdjęcia - ale tam mam rzeczywiście listwę ale tylko jedną. Przykręcana jest na 2 imbusy.

: 10 kwie 2007, 20:01
autor: borkov
Świetna robota foxbat :-D . Z takim opisem sam spróbuje to zrobić. Tylko musze się upewnić czy to jest napewno to. Mam pytanie. Czy te "lewe" powietrze może być przyczyną nierównej pracy obrotów (silnika) podczas jazdy- nie tylko na biegu jałowym (głównie na niskich obrotach)?

: 10 kwie 2007, 21:03
autor: foxbat
jak szarpie ci silnik podczas jazdy (pod obciążeniem, znaczy się) to obadaj też dokładnie układ zapłonowy - stan świec, kabli WN a szczególnie kopółki i palca rozdzielacza. Ewentualnie, inną przyczyną może być niedomaganie pompy paliwa - też temat rzeka....

: 08 cze 2010, 21:39
autor: Felipewp
dobra robota tylko czy u mnie tez to samo bedzie jak sprawdzic te wtryski i wciągają powietrze bez rozkrecania tego kolektora ? chyba raczej nie mozliwe

: 20 cze 2010, 14:00
autor: luk448
A gdzie kupowaliście uszczelki?ASO czy gdzieś indziej?macie może nr tych uszczelek?Fotostory pierwsza klasa. <ok>

: 23 lip 2010, 15:18
autor: romeo
a ten spray 'samostart' jest do sprawdzania szczelnosci dolotu?
chce sprawdzic szczelnosc w swojej niuni ale nie wiem czym :-/ moze znacie jakies domowe sposoby ;-)

: 30 sie 2010, 12:07
autor: jezy
witam
jestem nowy na forum i mam pytanie mam problem z moja audica?

[ Dodano: 2010-08-30, 12:11 ]
mam cabrio 2.3benzyna gdy sinik jest nie dokonca rozgrzany podczas jazdy jakies 50 stopni podczas przyspieszania zacina sie najczesciej na 3 tys obrotow i po jakis 3-5sekundach puszcza oczywiscie szarpiac niebezpieczne podczas wyprzedzania bo praktycznie staje w miejscu a pedal gazu do spodu
pozdr

: 30 sie 2010, 12:33
autor: luk448
jezy, poszukaj na forum bo o tym było już pisane kilka razy.Tak na początek kable,świece-generalnie cały układ WN.Sprawdź przepływkę,czasem pompa paliwa nie daje rady.O NG trzeba dbać.A jeśli masz LPG w NG po dbasz x2

: 12 paź 2010, 18:40
autor: marcin6666n
Mam pytanko bo mój NG jest zagazowany.
Odpiąłem gaz i złożyłem bez miksera cały dolot.
I mam problem bo jak odpali to cały czas jakby gazuje obrotami tak od 1000 do 1200 .
I doszedłem że jak trochę ścisnę wąż idący od gumy przepływomierza do kolektora gdzie po drodze jest taki duży silnik krokowy biegu jałowego to w pewnym momencie ścisku tego węża obroty są stabilne po czym jak ścisnę go całkiem to auto gaśnie.
Występuję też taki świst jakby gdzieś ssało lewe powietrze i myślę że to przy wtryskach.
Na chwilę obecną ścisnąłem ten wąż lekko drutem i przejechałem odcinek żeby zobaczyć jak radzi sobie silnik bez elementów instalacji gazowej i jest o niebo lepiej.

Już wiem co było przyczyną a mianowicie ten zawór biegu jałowego się zaciął i cały czas był otwarty.

: 09 kwie 2012, 20:43
autor: stepek122
Witam,
mam takie pytanie. Jakiego rozmiaru jest ten dolny oring na wtryskiwaczu??Na fajkach mam już nowe oringi a tych grubych zielonych mechanik mi nie założył bo nie wiedział gdzie ale mam je kupione i zamierzam sie sam za to zabrac tylko chce juz to zrobić dobrze.musze tylko dokupić te dolne oringi na wtryskiwacz.
Pozdrawiam

: 29 sty 2013, 20:17
autor: mayday2001
Mata nr ori tych oringów (zestawu naprawczego) z etki albo skąd inąd:) Wnioskuję, że autor postu miał nie ori bo tanie jakieś(jakaś nazwa producenta)?pozdro :-)