Strona 1 z 1

[b4 coupe all]Rozwiązanie problemu trzeszczącej klapy :)

: 30 cze 2009, 23:04
autor: shellah
Witam to nie jest żadne rezanko tylko jak w prosty sposób można sobie naprawić problem skrzypiącej klapy na nierównościach podczas jazdy-bardzo częsta przypadłość w naszych coupetach ;-)

Odpowiedzialne są za to nie wiem jak nawet nazwać "nóżki"-"krańcówki" czy też odbijaki poprawcie mnie jeśli źle to nazywam mianowicie chodzi o te elementy :-P

Obrazek

który ociera o to:

Obrazek

Po jakimś czasie trzpień wbija się mocniej ponieważ imbus który go trzyma luzuje się

na początku należy zdjąć gumkę i dobrać się do tej śróbki na imbus

Obrazek

i odkręcamy do końca

Obrazek

wyciągamy śróbkę

Obrazek

Możemy wyciądnąć całą plastikową obudowę żeby zobaczyc czy syf się w niej nie zebrał i nie bedzie blokował chociaż nie jest to konieczne ;-)

Obrazek

Obrazek

Następnie bierzemy miarkę i mierzymy ile ma ten dzyndzel z drugiej strony aby ustawić nasz opadnięty-zakładam że auto nie miało dzwona i nie było przekoszone :-P

Obrazek

I składamy wszystko w odwrotnej kolejności :-D
Jeśli dalej skrzypi to możemy do woli regulować aż się znajdzie odpowiednią wysokość ;-)
Powodzenia <piwo>

: 09 lip 2009, 14:04
autor: papaj
u mnie tez skrzypiało ale okazało się ze to nie jest to tylko skrzypiał zamek klapy, ten rygiel, to tak na wypadek gdyby komuś się przydao

: 09 lip 2009, 15:38
autor: GreenGreen
ja u siebie obniżyłem zamek w klapie i też pomogło

: 09 lip 2009, 16:18
autor: papaj
a mogłbyś opisać po krótce jak to zrobić? bo ja aktualnie naklejam kawałek filcu na klkape i to pomaga z tym ze po kilkunastu otwarciach musze "opatrunek" zmieniac :(

: 09 lip 2009, 18:58
autor: GreenGreen
ściągnąłem plastiki zamka otworzyłem klapę poluzowałem dwie śruby zamka trzasnąłem klapą przez co zamek się maksymalnie obniżył dokręciłem śruby sprawdziłem jak pracuje klapa znowu poluzowałem śruby i śrubokrętem o ułamki milimetra przesuwałem w dół zamek i dokręcałem aż w końcu znalazłem pozycję na granicy maksymalnego uchwytu a zamknięcia klapy. Teraz klapą trzeba trzasnąć ciut mocniej ale już od wielu miesięcy nie wiem co to pisk klapy

: 01 sie 2010, 21:13
autor: Mat_Abra
shellah, - dobre fotostory.

Ale dorzucę coś od siebie:
U mnie odbojniki klapy były już dość wyślizgane i po kilku zamknięciach klapy chowały się do wnętrza i skrzypienie powracało.
Co zrobiłem? Wyjąłem odbojniki (jak w Twoim opisie), następnie wyciąłem z gumy (grubość gumy zależy od tego jak bardzo odbojniki mają wystawać) kwadraciki o długości boku odpowiadającej szerokości szczeliny w którą wkładany jest odbojnik.
Teraz wystarczy tylko umieścić gumowe kwadraty w szczelinie i normalnie zamontować odbojnik.
Po włożeniu odbojnika na swoje miejse i wkręceniu śrubki, gumowe elementy zostały zablokowane, co zapobiega samoczynnemu wsuwaniu się odbojników.

Nie polecam wykorzystywania jako "dystansów" elementów metalowych - mogą uszkodzić odbój lub nawet klapę. Polecam gumę! ;-)