[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
: 08 lip 2009, 09:17
Korzystajac z okazji i wymiany nagrzewnicy w aucie kolegi ( Audi B3) postanowiłem zrobic foto story bo juz było tyle tematów, jak to sie robi ,ze wypadało wkońcu to pokazac. Nie bede opisywał jak zdjąc tunel srodkowy czy jak sie wyjmuje liczniki bo było to ju wiele razy. Cała zabawe zaczynamy od zdjecia pokręteł z panelu ogrzewania i wykrecenia 2 srubek aby zdjąc przedni panel. Po tej operacji ukaża nam sie 2 sruby mocujace popielniczke, po wyjęciu jej musimy wysunac popielniczke aby dostac sie do sruby mocujacej zapalniczke
Po wyjeciu zaplaniczki wypinamay przewody elektryczne i cała popielniczke mozemy odłozyc na bok. W dalszej kolejnosci odkręcamy 4 sruby mocujace cały panel z linkami i wciskami go wgłab zeby nie przeszkadzał. Teraz zabieramy sie za cały panel srodkowy konsoli w tym celu wyjmujemy 2 boczne kratki nawiewu i ukaża sie nam 2 sruby
oraz na dole (schowane w otworkach) po wykręceniu których bedziemy mogli wyjąc cały panel ale to nie koniec, musismy jeszcze odkręcic 1 srubke w półeczce nad radiem( jezeli taka wystepuje zalezy od wersji wyposażenia) i wyjmujemy ja wraz z przyciskami aby wypiąc kostki elektryczne. Gdy juz to zrobimy mozemy wyjąc panel trzeba troszke szarpnac zeby wyszedł poniewaz trzyma go nawiew ale jest tylka na wcisk wiec nic nie urwiemy i ukaże sie nam taki oto widok .
Teraz pora wziac sie za deske rozdzielczą, na poczatek zdejmujemy z boku zaslepki i wykrecamy 2 sruby z prawej i lewej strony deski
Teraz musimy odkręcic pułeczke nad nogami kierowcy zeby miec dostęp do srub mocujących listwe elektryczna deski jest ich 6 jak dobrze pamietam. Musimy odkręcic jeszcze 2 nakretki przy nagrzewnicy od nawiewu srodkowego oraz 1 srubke (schowana za nawiewem na kratki srodkowe, jest widoczna i dostepna od strony półeczki nad nogami kierowcy) od nawiewu na szybe , musismy w dalszej kolejnosci wyjac i odłaczyc głosniki w desce rozdzielczej. Ostatnią rzecza zostało zdjąc kierownice,przełaczniki zespolone oraz wyjąc zegary. Teraz mozemy pomału wyjmowac deske ciagnac ja do siebie, zejdzie ona z nawiewami na kratki boczne oraz z nawiewem na szybe, powinien ukazac sie taki widok
Teraz bierzemy sie za odkręcenie nagrzewnicy czyli otwieramy maske i sa tam 2 nakretki niestety nie zaznaczyłem ale widac i tak jedna u góry przy cewce a druga na dole ,odrazu zdejmujemy przewody z króćców nagrzewnicy. Skoro jestesmy juz z przodu to zdejmujemy wycieraczke od pasażera oraz podszybie plastikowe. Bedziemy widzieli wlot powietrza do nagrzewnicy, gdzie z boku sa 2 srubu które nalezy odkręcic aby mozna było odsunąc cała nagrzewnice. Po odsunieciu całej nagrzewnicy od góry sa 2 srubki oraz 2 zatrzaski trzymajace wkład nagrzewnicy. Jak juz wyjmiemy stara warto wyczyscic kanały oraz sprawdzic w jakim stanie sa gabki na klapkach. Teraz pozostało poskładac to w odwrotnej kolejnosci i cieszyc sie z zaoszdzędzonych pieniedzy, mi to zajeło około 4,5godz z zalaniem i odpowietrzeniem układu. :mrgreen:
Po wyjeciu zaplaniczki wypinamay przewody elektryczne i cała popielniczke mozemy odłozyc na bok. W dalszej kolejnosci odkręcamy 4 sruby mocujace cały panel z linkami i wciskami go wgłab zeby nie przeszkadzał. Teraz zabieramy sie za cały panel srodkowy konsoli w tym celu wyjmujemy 2 boczne kratki nawiewu i ukaża sie nam 2 sruby
oraz na dole (schowane w otworkach) po wykręceniu których bedziemy mogli wyjąc cały panel ale to nie koniec, musismy jeszcze odkręcic 1 srubke w półeczce nad radiem( jezeli taka wystepuje zalezy od wersji wyposażenia) i wyjmujemy ja wraz z przyciskami aby wypiąc kostki elektryczne. Gdy juz to zrobimy mozemy wyjąc panel trzeba troszke szarpnac zeby wyszedł poniewaz trzyma go nawiew ale jest tylka na wcisk wiec nic nie urwiemy i ukaże sie nam taki oto widok .
Teraz pora wziac sie za deske rozdzielczą, na poczatek zdejmujemy z boku zaslepki i wykrecamy 2 sruby z prawej i lewej strony deski
Teraz musimy odkręcic pułeczke nad nogami kierowcy zeby miec dostęp do srub mocujących listwe elektryczna deski jest ich 6 jak dobrze pamietam. Musimy odkręcic jeszcze 2 nakretki przy nagrzewnicy od nawiewu srodkowego oraz 1 srubke (schowana za nawiewem na kratki srodkowe, jest widoczna i dostepna od strony półeczki nad nogami kierowcy) od nawiewu na szybe , musismy w dalszej kolejnosci wyjac i odłaczyc głosniki w desce rozdzielczej. Ostatnią rzecza zostało zdjąc kierownice,przełaczniki zespolone oraz wyjąc zegary. Teraz mozemy pomału wyjmowac deske ciagnac ja do siebie, zejdzie ona z nawiewami na kratki boczne oraz z nawiewem na szybe, powinien ukazac sie taki widok
Teraz bierzemy sie za odkręcenie nagrzewnicy czyli otwieramy maske i sa tam 2 nakretki niestety nie zaznaczyłem ale widac i tak jedna u góry przy cewce a druga na dole ,odrazu zdejmujemy przewody z króćców nagrzewnicy. Skoro jestesmy juz z przodu to zdejmujemy wycieraczke od pasażera oraz podszybie plastikowe. Bedziemy widzieli wlot powietrza do nagrzewnicy, gdzie z boku sa 2 srubu które nalezy odkręcic aby mozna było odsunąc cała nagrzewnice. Po odsunieciu całej nagrzewnicy od góry sa 2 srubki oraz 2 zatrzaski trzymajace wkład nagrzewnicy. Jak juz wyjmiemy stara warto wyczyscic kanały oraz sprawdzic w jakim stanie sa gabki na klapkach. Teraz pozostało poskładac to w odwrotnej kolejnosci i cieszyc sie z zaoszdzędzonych pieniedzy, mi to zajeło około 4,5godz z zalaniem i odpowietrzeniem układu. :mrgreen: