Strona 1 z 1

[A3 20vt] Wymiana uszczelniacza wału...

: 23 lip 2009, 17:15
autor: FranoF1
Wymiana uszczelniacza wału(między silnikiem a skrzynią biegów)


Pacjent:
A3
1,8 20vt AGU
Ośka

A wiec pewnego dnia wraz z ojcem zaczęliśmy się nudzić. Wtedy wpadliśmy na pomysł, by uszczelnić miskę olejową, ponieważ kapało troszkę olejem….


Uwaga!

Pojechałem do ASO odebrać śruby do miski olejowej, 20 sztuk, taka ilość jest potrzebna na miskę.

Śruby o numerze +N 907 356 03
Oraz śruby do półosiek:

Obrazek

Silikon masa do uszczelnienia: D 176 404 A2
Filtr oleju: 06A 115 561B


Obrazek

Miska ściągnięta, wyczyszczona w nitro/benzyna.

Obrazek

Następnym krokiem było nałożenie masy uszczelniającej oraz założenie.

Obrazek

Do tego czasu było wszystko OK.
Dzien później zalany został olejem Valvoline 10w40.

Uwaga!
Samochód odpalony, pierwsze 20 sekund spokój, suchutko, zero wycieków…

I nagle zaczęło sikać olejem jak z karchera…. Nie wiedzieliśmy, o co chodzi…

Po kilku minutach kombinowania, zdecydowaliśmy się zrzucić skrzynie biegów, sprzęgło, by zobaczyć, w jakim stanie jest uszczelniacz wału(zimmering).

Na pierwszy rzut oka, wszystko ok., padła decyzja zrzucić ten uszczelniacz, i dokładnie obadać, co jest z nim nie tak, ponieważ skądś musiał olej uciekać.

Co się okazało? Iż 2 śruby, które wkręcane są w uszczelniacz(miska+uszczelniacz) były zdecydowanie za długie. Zobaczyć można na foto:

Obrazek

Miało zostać tylko na uszczeleniu miski olejowej, a skończyło się na wymianie zimmerigu. Panowie uwaga przy skręcaniu miski olejowej. Przez głupotę można sobie nieźle życie utrudnić.

Poniżej kilka fotek podczas wymiany:

Uszczelniony wał + miska
Obrazek

Zabrudzona skrzynia biegów(później została wymyta, benzyną + karcher)

Obrazek

Odkręcenie półosiek:
Obrazek

Odkręcenie rozrusznika(inaczej nie odczepimy skrzyni biegów od silnika)

Obrazek

Sprzęgło:

Obrazek

Oraz miejsce dla rezucha:
Garaż z kanałem 5m x 1,6m x 1,2m(długość, szerokość, głębokość)

Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdro dla wszystkich mechaników

: 24 lip 2009, 00:50
autor: shellah
Nie wiem czy jest to takie zamotane jak w coupe AAH ale ja miałem z tym 1 dzień roboty rozkładania i 2 składania-robiłem to 1 raz ale już nic nie poci i jest super :mrgreen:
Jeśli chodzi o A3 to nigdy styczności nie miałem ale fotostory jaknajbardziej <ok>
Ps. przy wymianie warto zajrzeć również na sprzęgło i uszczelki kolektora wydechowego.

: 24 lip 2009, 21:20
autor: FranoF1
shellah pisze:AAH
masz wzdłużny ;-) dużo lepszy dostęp...

: 24 lip 2009, 23:55
autor: Olszak
Robota ładna ale powiem że taki warsztat to już coś . Wszystko ładnie poukładane, pożądek tak powinnno byc. Gratki za rezanie.

: 25 lip 2009, 00:52
autor: wujo1
no robota wykonana porządnie i profesjonalnie a wyposażenie garażu powala

: 25 lip 2009, 07:02
autor: czarekj
To w Audi 80 montują też silniki poprzecznie? ;-)
Nie ten dział.

: 25 lip 2009, 09:19
autor: Słonik
Dobra robota Krzysiu <spoko>
Profesjonalne podejsci i profi warsztat to podstawa a jak widac tego tu nie brakuje ;-)
Gratki <piwo>

: 26 lip 2009, 19:42
autor: FranoF1
Dzięki Panowie ;-)
czarekj pisze:To w Audi 80 montują też silniki poprzecznie?
Kto wie <czesiek> <ide>