Witam.
Rozwiązując krok po kroku problem niskiej wydajności klimatyzacji w swoim autku zmuszony byłem do wymiany w/w zaworu.
A oto instruktarz jak to zrobić. 1.Udać się do zakładu/serwisu klimatyzacji i usunąć czynnik chłodzący z układu. 2.Wyjąc akumulator.Ukazuje się taki oto widok:
zaznaczoną śrubę wykręcamy imbusem 8mm.Wysuwamy przewody i już mamy dostęp do dławika,który znajduje się w dolnym kanale 3.Za pomocą szczypiec wyciągamy dławik na zewnątrz
A tak wygląda zabity na amen zawór rozprężny:
Zawór dostępny w sklepach Inter Cars lub w ASO.Przy zakupie należy zwrócić uwagę na numer na dławiku ponieważ określa on średnice wewnętrzną rurki zaworu.
Nie zapominamy oczywiście o założeniu nowych oringów.
Pozdro
: 06 sie 2009, 22:36
autor: tokarka606
Sam dopiero niedawno dowiedziałem się gdzie ten dławik jest.No i klima działa.
Pozdro
: 31 paź 2009, 21:57
autor: Borys94
tokarka606 pisze:Sam dopiero niedawno dowiedziałem się gdzie ten dławik jest.No i klima działa.
Pozdro
Witam. A skąd wiedziałeś, że to akurat dławik jest przyczyną spadku wydajności klimy, i jakie miałeś objawy? Pozdrawiam. :?:
: 03 lis 2009, 15:07
autor: tokarka606
Po prostu robiłem wszystko po kolei,dławik był zapchany jak widać,ale przyczyną był brak wydajności sprężarki,czyli regeneracja.
: 10 cze 2010, 11:08
autor: grze
A jaki był koszt takiego dławika?
: 10 cze 2010, 12:43
autor: WOJTEK26
Dłąwik to koszt około 20-25zł
: 10 cze 2010, 12:57
autor: tokarka606
Ale zwróćcie uwagę na średnicę tej rurki w środku bo są różne sorty tych dławików i może to zmienić parametry pracy całego układu.Najlepiej spytać w serwisie.
: 21 sie 2010, 16:10
autor: misiek547
a mam takie pytanie bo coś niedawno mi się skopało z klima niedawno ja nabijałem jakieś 3 tyg klima jest szczelna. po napełnieniu chodziła pięknie i nagle przestała zauwazylem jeden feler ze teraz po załączeniu cały czas syczy w kabinie wcześnie było słychać to tylko przez chwile nie wiem czy nie jest to wina tego zaworu
: 21 sie 2010, 16:16
autor: tokarka606
misiek547 pisze:po załączeniu cały czas syczy
Czynnik ci uciekł najprawdopodobniej i zostało go troche.Podjedź na stacje niech ci ściągną i zobaczysz.
: 21 sie 2010, 18:12
autor: misiek547
kurcze takie dziwne żeby z dnia na dzień czynnik uciekł ale podiade bo jestem ciekaw co się stało tylko ze po wypłacie ;/
: 21 sie 2010, 23:53
autor: tokarka606
Często gaz ucieka po prostu przez przewody ze starości.Molekuły czynnika są bardzo małe i często jest tak że azot pod ciśnieniem 15 Bar nie ucieka a czynnik tak.
: 13 wrz 2010, 21:56
autor: marek_80
Tokarka606 mam dla ciebie złą wiadomość. Taka zapchana dysza jest oznaką zużytego kompresora. Teflon którym są pokryte tłoczki w kompresorze starł się pod wpływem eksploatacji i krąży sobie po układzie. Jeśli z tym brudem były opiłki metalu to już powoli przygotowuj pieniążki na płukanie wszystkich rurek, wymianę filtra osuszacza oraz kompresora. Jeśli nie było opiłek to polecam dać więcej oleju do układu i za jakiś czas przepłukać samą dyszę benzyną ekstrakcyjną. Wtedy jest szansa ze jeszcze trochę pochodzi klimatyzacja.
: 13 wrz 2010, 22:22
autor: tokarka606
kompresor dawno po regeneracji osuszacza nie wymieniałem,bo tego się nie wymienia ,to tylko ściema taka jest,wszystko hula.
: 14 wrz 2010, 09:34
autor: marek_80
Od 3 lat pracuję w warsztacie który naprawia klimatyzacje a nie w którym napełniają a jak nie chodzi to rozkładają ręce. Wiem co mówię. Układ powinien być wypłukany a osuszacz wymieniony. Ten syf który krąży w układzie zapycha filtr co powoduje wzrost ciśnienia i nadmierne zużycie kompresora. Oprócz tego jak wróci do kompresora to działa jak pasta ścierna i szlifuje uszczelnienie pomiędzy tłokami a korpusem.
: 08 sty 2011, 21:19
autor: tokarka606
marek_80 pisze: Ten syf który krąży w układzie zapycha filtr co powoduje wzrost ciśnienia i nadmierne zużycie kompresora.
Osuszacz w b4 jest na powrocie.Więc nie ma tego niebezpieczeństwa.