Strona 1 z 2

[B4 ALL] Wymiana zaworu rozprężnego(dławika) klimatyzacji

: 05 sie 2009, 00:34
autor: tokarka606
Witam.
Rozwiązując krok po kroku problem niskiej wydajności klimatyzacji w swoim autku zmuszony byłem do wymiany w/w zaworu.
A oto instruktarz jak to zrobić.
1.Udać się do zakładu/serwisu klimatyzacji i usunąć czynnik chłodzący z układu.
2.Wyjąc akumulator.Ukazuje się taki oto widok:
Obrazek
zaznaczoną śrubę wykręcamy imbusem 8mm.Wysuwamy przewody i już mamy dostęp do dławika,który znajduje się w dolnym kanale
Obrazek
3.Za pomocą szczypiec wyciągamy dławik na zewnątrz
Obrazek
A tak wygląda zabity na amen zawór rozprężny:
Obrazek
Zawór dostępny w sklepach Inter Cars lub w ASO.Przy zakupie należy zwrócić uwagę na numer na dławiku ponieważ określa on średnice wewnętrzną rurki zaworu.
Obrazek
Nie zapominamy oczywiście o założeniu nowych oringów.
Pozdro

: 06 sie 2009, 22:36
autor: tokarka606
Sam dopiero niedawno dowiedziałem się gdzie ten dławik jest.No i klima działa.
Pozdro

: 31 paź 2009, 21:57
autor: Borys94
tokarka606 pisze:Sam dopiero niedawno dowiedziałem się gdzie ten dławik jest.No i klima działa.
Pozdro
Witam. A skąd wiedziałeś, że to akurat dławik jest przyczyną spadku wydajności klimy, i jakie miałeś objawy? Pozdrawiam. :?:

: 03 lis 2009, 15:07
autor: tokarka606
Po prostu robiłem wszystko po kolei,dławik był zapchany jak widać,ale przyczyną był brak wydajności sprężarki,czyli regeneracja.

: 10 cze 2010, 11:08
autor: grze
A jaki był koszt takiego dławika?

: 10 cze 2010, 12:43
autor: WOJTEK26
Dłąwik to koszt około 20-25zł

: 10 cze 2010, 12:57
autor: tokarka606
Ale zwróćcie uwagę na średnicę tej rurki w środku bo są różne sorty tych dławików i może to zmienić parametry pracy całego układu.Najlepiej spytać w serwisie.

: 21 sie 2010, 16:10
autor: misiek547
a mam takie pytanie bo coś niedawno mi się skopało z klima niedawno ja nabijałem jakieś 3 tyg klima jest szczelna. po napełnieniu chodziła pięknie i nagle przestała zauwazylem jeden feler ze teraz po załączeniu cały czas syczy w kabinie wcześnie było słychać to tylko przez chwile nie wiem czy nie jest to wina tego zaworu

: 21 sie 2010, 16:16
autor: tokarka606
misiek547 pisze:po załączeniu cały czas syczy
Czynnik ci uciekł najprawdopodobniej i zostało go troche.Podjedź na stacje niech ci ściągną i zobaczysz.

: 21 sie 2010, 18:12
autor: misiek547
kurcze takie dziwne żeby z dnia na dzień czynnik uciekł ale podiade bo jestem ciekaw co się stało tylko ze po wypłacie ;/

: 21 sie 2010, 23:53
autor: tokarka606
Często gaz ucieka po prostu przez przewody ze starości.Molekuły czynnika są bardzo małe i często jest tak że azot pod ciśnieniem 15 Bar nie ucieka a czynnik tak.

: 13 wrz 2010, 21:56
autor: marek_80
Tokarka606 mam dla ciebie złą wiadomość. Taka zapchana dysza jest oznaką zużytego kompresora. Teflon którym są pokryte tłoczki w kompresorze starł się pod wpływem eksploatacji i krąży sobie po układzie. Jeśli z tym brudem były opiłki metalu to już powoli przygotowuj pieniążki na płukanie wszystkich rurek, wymianę filtra osuszacza oraz kompresora. Jeśli nie było opiłek to polecam dać więcej oleju do układu i za jakiś czas przepłukać samą dyszę benzyną ekstrakcyjną. Wtedy jest szansa ze jeszcze trochę pochodzi klimatyzacja.

: 13 wrz 2010, 22:22
autor: tokarka606
kompresor dawno po regeneracji osuszacza nie wymieniałem,bo tego się nie wymienia ,to tylko ściema taka jest,wszystko hula.

: 14 wrz 2010, 09:34
autor: marek_80
Od 3 lat pracuję w warsztacie który naprawia klimatyzacje a nie w którym napełniają a jak nie chodzi to rozkładają ręce. Wiem co mówię. Układ powinien być wypłukany a osuszacz wymieniony. Ten syf który krąży w układzie zapycha filtr co powoduje wzrost ciśnienia i nadmierne zużycie kompresora. Oprócz tego jak wróci do kompresora to działa jak pasta ścierna i szlifuje uszczelnienie pomiędzy tłokami a korpusem.

: 08 sty 2011, 21:19
autor: tokarka606
marek_80 pisze: Ten syf który krąży w układzie zapycha filtr co powoduje wzrost ciśnienia i nadmierne zużycie kompresora.
Osuszacz w b4 jest na powrocie.Więc nie ma tego niebezpieczeństwa.