Strona 1 z 3

[80 B3] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

: 04 wrz 2009, 15:33
autor: Baksi
Witam, dzisiaj przy wymianie tarcz i klocków z przodu pozwoliłem sobie na zrobienie kilku zdjęć, nie dużo bo pomocnik do odpowietrzania się spieszył ;P

Zaczynamy oczywiście od zdjęcia koła :)

Obrazek

Odkręcamy Zacisk hamulca - klucz 13 i 15

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zacisk możemy zostawić wiszący na przewodzie hamulcowym bądź podłożyć coś pod niego,
zdejmujemy okładziny i pozostaje do odkręcenia siodło (w moim przypadku zacisk ma uszkodzoną gumę ale jest tak od grudnia jak zobaczyłem, nic się z tym nie dzieje więc narazie tego nie ruszam :P)

Odkręcamy siodło hamulca 2 śruby na klucz 17 (najwygodniej skręcić koła aby przy wymianie lewej strony koła były skierowane w prawą stronę, do tego przyda się też konkretny klucz)

Obrazek

Po zdjęciu siodła hamulca tarcza powinna gładko zejść, nie jest przykręcona niczym innym jak szpilkami do felg, jeśli jednak jest zapieczona trzeba delikatnie postukać młotkiem aby odpuściła.

Obrazek
Obrazek

Zakładanie nowych tarcz odbywa się dokładnie odwrotnie, jednak przed założeniem należy odczyścić dokładnie piastę z rdzy i innych zabrudzeń, jak również felgę aby po złożeniu równo do siebie przylegały.

Nowe tarcze czyścimy benzyną ekstrakcyjną aby zdjąć warstwę ochronną, bądź zostawiamy, w przypadku pozostawienia powinno się wszystko wypalić podczas jazdy.

Zakładamy nową tarczę, przykręcamy siodło siodło hamulca, musimy też zrobić miejsce na nowe klocki, ja w tym celu poluzowałem odpowietrzniki w zaciskach i wcisnąłem tłoczek za pomocą rurki w głąb zacisku.
Zakładamy nowe okładziny i bierzemy się za odpowietrzanie.

Obrazek

Nie odpowietrzałem wszystkich 4 kół a sam przód, pamiętajmy aby dolewać cały czas płynu do zbiorniczka.
Potrzebujemy kogoś do pomocy, pompujemy pedał hamulca aż zrobi się twardy i trzymamy cały czas pedał w dole, następnie luzujemy odpowietrznik, czynność tą powtarzamy do momentu aż z odpowietrznika będzie się lał sam płyn bez powietrza.

Obrazek

Obrazek

Zakładamy koła i cieszymy się z nowych i dobrych hamulcy :)

Tak wyglądały moje stare tarcze i klocki :

Obrazek

Obrazek

<piwo> <piwo> Mam nadzieję że komuś się to przyda :) <piwo>

: 04 wrz 2009, 21:05
autor: percevalle
Dzięki wielkie, świetne story, zawsze sie przyda. Powiedz jeszcze jaki klocki i tarcze założyłeś?

: 04 wrz 2009, 21:13
autor: shellah
nie trzeba luzować odpowietrzników aby cofnąć tłoczek z przodu :-P wystarczy przekręcić zapłon :mrgreen:
ale i tak fotostory godne uwagi i gratki za opis <ok>

: 05 wrz 2009, 12:52
autor: mario2560
Wszystko pięknie, tylko skoro miałeś już rozebrane to mogłeś odżałować 12zł i wymienić gumkę na tłoczku wtedy byłoby perfect <ok>

: 06 wrz 2009, 22:23
autor: ppawlo
Trochę Ci przyrdzewiał ten tłoczek pod tą gumką. Według mnie tłoczek do wymiany. Powinien on mieć czystą i gładką powierzchnię. Teraz jak porządnie depniesz na pedał hamulca może Ci się sączyć płyn hamulcowy przy tłoczku i zapowietrzać układ. A jak wyglądały gumki na prowadnicach?

: 07 wrz 2009, 22:48
autor: wilu8
Ciekawe jak długo potrwa ta radość u mnie było krótko TRW się wykrzywiło i nawet toczenie na wiele nie pomogło teraz chyba załoze używki bo nowe częsci to naciąganie 400zł w smietnik

: 08 wrz 2009, 00:04
autor: luk_OP_Q89
Do pełni szczęścia wypadało by nałożyć smar miedziowy pod szpile i śruby.
Jak się zapiecze będzie wiadomo czemu ;-)

: 08 wrz 2009, 08:33
autor: Baksi
Klocki "Breck"
Tarcze "Pro Technic"

Jeśli chodzi o tłoczek to był tylko delikatny nalot rdzy, przetarłem szmatką i z tłoczkiem nic się więcej nie działo.
Gumki na prowadnicach ok, po zakupie auta w grudniu je wymieniałem na nowe bo stare były popękane i same prowadnice zapieczone delikatnie.

Kto mi pomoże

: 18 lut 2010, 15:26
autor: kedi
Witam
W dziedzinie mechaniki jestem słaby. Chce wymienić klocki hamulcowe w mojej audi 80 1,8S 1990 rok z tym że u mnie jest troche inny system a mianowicie nie ma miejsca na przyłożenie kluczy 13 i 15 tak jak to jest pokazane na waszych wcześniejszych zdjęciach , zamiast tej śruby jest coś jak wygląda jak jakaś szpila zakończona gumową osłoną na końcu. Co mam z tą szpilą zrobić aby dostać się do tych klocków ? Przesyłam zdjęcia tego jak to u mnie wygląda. Z góry dziękuje za odpowiedz.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/117 ... e860f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95c ... bc3fa.html

: 18 lut 2010, 15:46
autor: percevalle
kedi pisze:zamiast tej śruby jest coś jak wygląda jak jakaś szpila zakończona gumową osłoną na końcu
Ta szpilka to tzw prowadnica zacisku, to rodzaj śruby, pod tą gumową osłonką masz właśnie śrube na imbus o ile sie nie myle. Przynajmniej u mnie tak jest. Odkręcasz ją, wypychasz prowadnice i możesz zdjąć zacisk. Potem zostaje ci odkręcenie jarzma, na dwie śruby z tyłu i zdejmujesz tarcze.

: 18 lut 2010, 21:57
autor: vwkasG40
dobry manual choć warto dopracować bo czasami trafiają się niespodzianki z linkami ręcznego i zapieczonymi zaciskami

: 18 lut 2010, 22:13
autor: fredi99vv
Shellah faktem jest ze NIE TRZEBA LUZOWAC ODPOWIETRZNIKOW,wtedy plyn wroci na swoje miejsce czyli do zbiorniczka.Faktem jest rownierz PIEKNY opis i zdjecia.

ALLLLLE z tym wlaczeniem zaplonu to dales w komin,chyba ze to zart?

[ Dodano: 2010-02-18, 22:17 ]
A jesli to byl zart to i tak NIE NA MJESCU

: 19 lut 2010, 00:12
autor: luk448
Wszystko pięknie ale ja bym nie zostawiał zacisku wiszącego na przewodzie hamulcowym.Podwiązuje go drutem do sprężyny.Chłopaki dobrze zauważyli że gumkę na tłoczku mogłeś wymienić skoro masz uszkodzoną-miałeś już wszystko rozebrane.Rezanko na poziomie.Gratki dla autora.

: 19 lut 2010, 01:10
autor: fredi99vv
LUK448 ma racje lepiej podwiesic zacisk,no i oslonka tloczka fuj fuj,ale i tak zrobiles to pieknie.


Teraz bedzie troche zartem w sprwie opisanych gumek na przykladzie dobrze nam znanych produktow firmy UNIMIL :-D . Jak z tym jest to chyba kazdy wie NIE NACIAGAC BO PEKNIE :-D NIE UZYWAC DZIURAWEJ BO TEZ KLOPOT :mrgreen:

[prosze sie na mnie nie obrazac]

: 27 lut 2010, 18:11
autor: Baksi
fredi99vv pisze: Teraz bedzie troche zartem w sprwie opisanych gumek na przykladzie dobrze nam znanych produktow firmy UNIMIL :-D . Jak z tym jest to chyba kazdy wie NIE NACIAGAC BO PEKNIE :-D NIE UZYWAC DZIURAWEJ BO TEZ KLOPOT :mrgreen:
[prosze sie na mnie nie obrazac]
Hehe żart dobry :)
Gumka wymieniona została przed zimą jak zmieniałem koła :)Wszystko jest pod kontrolą :)