[B3/B4] Naprawa podświetlania zegarów naliczania km VDO
: 24 wrz 2009, 19:50
Kupiłem jakieś pół roku temu audi b3 w stanie, mniejsza o to, padnięte były zegary, nie wiadomo o co chodzi, rozkręciłem obudowa VDO w środku przełamana płytka, no to szukam może ktoś ma jakiś uszkodzony to sobie z dwóch poskładam, kupiłem i lippa, bo ten co miałem wcześniej to wszystko UN4 w obudowie VDO + autocheck oczywiście z napisem VDO. Zagotowałem się, ale dobra. W zakupionym VDO nie było podświetlania, nie nalicza km(wyłamany ząbek w zębatce) i jest wylany zegarek. Małe fotostory jak to naprawić(oprócz zegarka).
1. Zdejmujemy z kierownicy przycisk od klaksonu.
2. Odkręcamy kierownicę(najlepiej klucz nasadowy z przedłużką[24]).
3. Odkręcamy górny plastik od pająka(dwa wkręty od dołu).
4. Odkręcamy zegary.
5. Jak mamy zegary wyjęte to odkręcamy śrubki.
6. Wyjmujemy autocheck'a
7. Wyjmujemy zegary z obudowy(ostrzegam delikatnie, bo będzie to wyglądało jak moje UN4 które załatwił poprzedni właściciel)
8. Odkręcamy wskaźnik temperatury i paliwa.
9. Oddzielamy wskaźniki od płytki.
10. Oglądamy dokładnie płytkę, przerwaną ścieżkę bez problemu powinniśmy zauważyć, więc lutujemy. (Może nie za fachowo, ale działa)
Teraz zostało jeszcze naliczanie km.
11. Rozkładamy prędkościomierz. Odkręcając widoczne śrubki i powoli rozkładając.
12. Wymieniamy uszkodzoną zębatkę. U mnie np. tą:
Niestety u mnie naprawa naliczania km nie powiodła się, gdyż dostałem od jednego z klubowiczów zębatki, ale niestety do UN4. Jakby ktoś miał taką zębatkę jak wyżej to byłbym na nią bardzo chętny(tą malutką, ma wyłamany jeden ząbek).
Jeżeli kogoś interesują zębatki do UN4 to mam wolne te które mi przesłał klubowicz, ale mam też cały mechanizm naliczania(nawet sprawny, mimo przełamanej płytki działał). Oczywiście do UN4.
Takie zębatki posiadam jeżeli kogoś interesują.
i taki mechanizm:
1. Zdejmujemy z kierownicy przycisk od klaksonu.
2. Odkręcamy kierownicę(najlepiej klucz nasadowy z przedłużką[24]).
3. Odkręcamy górny plastik od pająka(dwa wkręty od dołu).
4. Odkręcamy zegary.
5. Jak mamy zegary wyjęte to odkręcamy śrubki.
6. Wyjmujemy autocheck'a
7. Wyjmujemy zegary z obudowy(ostrzegam delikatnie, bo będzie to wyglądało jak moje UN4 które załatwił poprzedni właściciel)
8. Odkręcamy wskaźnik temperatury i paliwa.
9. Oddzielamy wskaźniki od płytki.
10. Oglądamy dokładnie płytkę, przerwaną ścieżkę bez problemu powinniśmy zauważyć, więc lutujemy. (Może nie za fachowo, ale działa)
Teraz zostało jeszcze naliczanie km.
11. Rozkładamy prędkościomierz. Odkręcając widoczne śrubki i powoli rozkładając.
12. Wymieniamy uszkodzoną zębatkę. U mnie np. tą:
Niestety u mnie naprawa naliczania km nie powiodła się, gdyż dostałem od jednego z klubowiczów zębatki, ale niestety do UN4. Jakby ktoś miał taką zębatkę jak wyżej to byłbym na nią bardzo chętny(tą malutką, ma wyłamany jeden ząbek).
Jeżeli kogoś interesują zębatki do UN4 to mam wolne te które mi przesłał klubowicz, ale mam też cały mechanizm naliczania(nawet sprawny, mimo przełamanej płytki działał). Oczywiście do UN4.
Takie zębatki posiadam jeżeli kogoś interesują.
i taki mechanizm: