Strona 1 z 2

[B3/B4] Naprawa podświetlania zegarów naliczania km VDO

: 24 wrz 2009, 19:50
autor: Norek
Kupiłem jakieś pół roku temu audi b3 w stanie, mniejsza o to, padnięte były zegary, nie wiadomo o co chodzi, rozkręciłem obudowa VDO w środku przełamana płytka, no to szukam może ktoś ma jakiś uszkodzony to sobie z dwóch poskładam, kupiłem i lippa, bo ten co miałem wcześniej to wszystko UN4 w obudowie VDO + autocheck oczywiście z napisem VDO. Zagotowałem się, ale dobra. W zakupionym VDO nie było podświetlania, nie nalicza km(wyłamany ząbek w zębatce) i jest wylany zegarek. Małe fotostory jak to naprawić(oprócz zegarka).

1. Zdejmujemy z kierownicy przycisk od klaksonu.
Obrazek
2. Odkręcamy kierownicę(najlepiej klucz nasadowy z przedłużką[24]).
Obrazek
3. Odkręcamy górny plastik od pająka(dwa wkręty od dołu).
Obrazek
4. Odkręcamy zegary.
Obrazek
5. Jak mamy zegary wyjęte to odkręcamy śrubki.
Obrazek
6. Wyjmujemy autocheck'a
Obrazek
7. Wyjmujemy zegary z obudowy(ostrzegam delikatnie, bo będzie to wyglądało jak moje UN4 które załatwił poprzedni właściciel)
Obrazek
Obrazek
8. Odkręcamy wskaźnik temperatury i paliwa.
Obrazek
Obrazek
9. Oddzielamy wskaźniki od płytki.
Obrazek
10. Oglądamy dokładnie płytkę, przerwaną ścieżkę bez problemu powinniśmy zauważyć, więc lutujemy. (Może nie za fachowo, ale działa)
Obrazek
Teraz zostało jeszcze naliczanie km.
11. Rozkładamy prędkościomierz. Odkręcając widoczne śrubki i powoli rozkładając.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
12. Wymieniamy uszkodzoną zębatkę. U mnie np. tą:
Obrazek
Obrazek

Niestety u mnie naprawa naliczania km nie powiodła się, gdyż dostałem od jednego z klubowiczów zębatki, ale niestety do UN4. Jakby ktoś miał taką zębatkę jak wyżej to byłbym na nią bardzo chętny(tą malutką, ma wyłamany jeden ząbek).
Jeżeli kogoś interesują zębatki do UN4 to mam wolne te które mi przesłał klubowicz, ale mam też cały mechanizm naliczania(nawet sprawny, mimo przełamanej płytki działał). Oczywiście do UN4.
Takie zębatki posiadam jeżeli kogoś interesują.
Obrazek
Obrazek
i taki mechanizm:
Obrazek
Obrazek

: 25 wrz 2009, 11:14
autor: benek77
Fajne fotostory i w sumie dosyć często przydatne, ze swojej strony dodam tylko, że nie ma konieczności zdejmowania kierownicy, jak to mówią jak się popieści to się zmieści między deską a kierownicą.

: 25 wrz 2009, 11:17
autor: lukasek40
Piękna robota. Napewno mi się przyda. Muszę wymienić zarówki podświetlenia zegarów. Ale mam poduszkę. Może ktoś wie, czy da się wyjąć wskaźniki nie zdejmując kierownicy?

: 25 wrz 2009, 11:19
autor: Motostacja pl
lukasek40 pisze:Może ktoś wie, czy da się wyjąć wskaźniki nie zdejmując kierownicy?
Z tego co pamiętam to da się, ale może być nieco trudno.

: 25 wrz 2009, 11:34
autor: dubbler
Labiel pisze:
lukasek40 pisze:Może ktoś wie, czy da się wyjąć wskaźniki nie zdejmując kierownicy?
Z tego co pamiętam to da się, ale może być nieco trudno.
Bez problemów, trzeba tylko zdemontować obudowę kolumny i ukazują się nam dwa wkręty od trzymania wskaźników, było na forum lub w dawnload jak zmienić obrotek w miejsce BigBena

: 01 paź 2009, 20:08
autor: krzysiek_kw15
mam problem bo nie mogę zdjąć wskazówki od prędkościomierza. Czy u was też był z tym problem ??boje sie żeby czegoś nie urwać :-/

: 07 paź 2009, 22:47
autor: gornik
Po co zdjęta kierownica, nieporozumienie. Trzeba najpierw popatrzeć choć trochę, bo wyjęcie zegarów to maks. 5 minut.

Poza tym dobre rezanie dla potomnych.

: 08 paź 2009, 14:49
autor: grzesce
Dokładnie tak jak pisze gornik...
Nie ma najmniejszej potrzeby ściągać kierownicy, po odkręceniu śrub mocujących i odpięciu wtyczek zegary wyciąga się bez problemu

: 20 gru 2009, 00:29
autor: yogi666
A u mnie zegary są prawdopodobnie dobre(mam 2 liczniki i na obu brak jest podświetlania).
Teraz moje pytanie
Które przewody odpowiadają za podświetlanie i może ktoś wie co może być prawdopodobną przyczyną i dodam, że bezpieczniki są dobre.
A dzisiaj nie wytrzymałem i zwaliłem deskę i zacząłem sprawdzać przewody, w sumie to tylko wywaliłem część kabelków które po dokładali poprzednicy od jakiś światełek w zderzaku itp.

Re: [B3/B4] Naprawa podświetlania zegarów naliczania km VDO

: 10 sty 2010, 14:37
autor: 2.0
Niestety u mnie naprawa naliczania km nie powiodła się, gdyż dostałem od jednego z klubowiczów zębatki, ale niestety do UN4.

[color=olive]Giełda jest w innym dziale.[/color]

: 16 kwie 2010, 20:24
autor: SzPareK
a ja mam jeszcze pytanie co do rozbierania tego licznika, jak juz wyciagne ten mechanizm predkosciomieza itp. to jak sciagnac wskazowke ?? bo mam w nim trybka najprawdopodobniej walniete a niewiem jak sciagnac wskazowke zeby jej nieulamac ?? z gory dzieki za odp

: 16 kwie 2010, 21:53
autor: Arczizioom
Wskazówka się odkręca w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara (jak się mylę co do strony to niech mnie ktoś poprawi ale z tego co pamiętam to chyba dobrze). Przekręcasz aż się zablokuje i odkręcasz aż zejdzie.

: 17 kwie 2010, 12:54
autor: SzPareK
dzieki kolego jak bede rozbieral licznik to zobacze, bo musze naprawic ten licznik km :p pozdrawiam

: 29 kwie 2010, 13:30
autor: Frachu
Witam wszystkich!
Jeśli chodzi o napraw naliczania km to najczęściej umiera ta mała żółta zębatka (wszyscy to wiedza) ale najważniejsze jest skąd ją zdobyć? Ja wykorzystałem do tego zegarek taki z kiosku ruchu za 3zł. różnica była w średnicy wewnętrznej i wysokości liczba zebów taka sama. Tak wiec przy użyciu pilnika dopiłowałem do odpowiedniej wysokości a w średnice wewnętrzna wkleiłem patyczek - higieniczny, idealnie pasował na wałeczek w liczniku.
Pomysł na naprawe może i śmieszny ale po naprawie licznik działa 6 miesięcy.
pozdrowki <ok>

: 29 sie 2010, 00:57
autor: Norbas
krzysiek_kw15, SzPareK, Wskazówki od zegarów sciąga się zgodnie z wskazówkami zegara czyli w prawo, delikatnie obkręcając w prawo przy 220km/h wskazówka powinna puścić ;-) tylko trzeba delikatnie nic na siłe :-P